שיחה:הלוח היוליאני

תוכן הדף אינו נתמך בשפות אחרות.
מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
לדעתי אפשר להסיר את האזהרה מהערך. קיים הסבר על מבנה הלוח.

שלום, כשכתבתי את הערך הזה, ניסחתי את כלל העיבור כך: כל שנה רביעית היא מעוברת. בכוונה לא כתבתי: כל שנה שמספרה מתחלק בארבע, משום שהלוח היה קיים גם לפני הספירה, וכיוון שלא נקבעה שנת 0 (המושג הזה לא היה ידוע באירופה כשנקבעה הספירה במאה ה-7), יוצא ששנת (1-) הייתה מעוברת וכן השנים (5-), (9-), (13-) וכו'. אנא, מי ששינה את הניסוח, כתוב הסבר מדוע הניסוח שלך עדיף. תודה, drork

הנוסח "כל שנה רביעית היא מעוברת" אינו מכיל מידע שמאפשר לדעת מה היא שנה מעוברת, כי גם הסדרה 1901, 1905, 1909 וכו', היא סדרה של "כל שנה רביעית", וברור שאף אחת מהן אינה מעוברת. זה הפריע לי במיוחד כשבאתי לתאר את השוני לעומת הלוח הגרגוריאני. כתבתי שכל שנה שמספרה מתחלק במאה אינה מעוברת, ואז לא היה ברור מהכתוב ששנה שמתחלקת במאה היא שנה רביעית. לתיקון העיוות שנוצר כדאי לכתוב בערך מתי בדיוק הנהיג יוליוס קיסר את הלוח היוליאני, ולציין שבתקופה שלפני הספירה השנים המעוברות הן כפי שכתבת. שאלה נוספת שעולה: האם בעקבות הנהגת הלוח הגרגוריאני מוצגים גם תאריכים בתקופה שקדמה להנהגתו לפי לוח זה? האם, למשל, תאריך הירצחו של יוליוס קיסר, 15 במרץ 44 לפנה"ס, הוא תאריך גרגוריאני או יוליאני? ראי להרחיב רבות, בערך זה או בערך לוח שנה. דוד שי 11:01, 9 ספט' 2004 (UTC)

הרחבתי את ההסבר, אני מקווה שהוא מובן. מסובך מאוד להסביר שאין קשר בין ספירת השנים לשיטת הלוח, ועוד יותר קשה להסביר את שיטת ה"חישוב לאחור", כך שתאריכים היסטוריים מצוינים לפי הלוח היוליאני גם בעבור תקופות שהוא לא נהג בהן.

הסבר מדויק ובהיר. כל הכבוד (דרך אגב, אם בסוף דבריך בדף השיחה תשים ארבעה סימני ~ רצופים, הם יהפכו לחתימתך עם שמירת הדף). דוד שי 14:43, 10 ספט' 2004 (UTC)

מדוע פברואר קצר ביותר ?[עריכת קוד מקור]

איך ניתן להסביר את מספר הימים הקצר יותר של חודש פברואר, ומדוע לא חולקו הימים בין החודשים בשוויון.

שגיון הלוח היוליאני[עריכת קוד מקור]

למעשה, הבעיה היחידה בלוח זה היתה עיבור מיותר כל 128 שנה. כל שהיה עליהם לעשות הוא להשמיטו, במחזור של 31 שנות עיבור מתוך 128. אורך השנה הממוצע אם כך הנו 365.2421875 (מתוך 365.242189 ימים - סטיה של מספר שברירי שניה בלבד). (יהודה שמחה ולדמןשיחה • י"ט בתמוז ה'תשע"ג • 20:20, 26 ביוני 2013 (IDT))[תגובה]