שיחה:הליכה לקנוסה

תוכן הדף אינו נתמך בשפות אחרות.
מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית

מלחמת האינבסטיטורה[עריכת קוד מקור]

  • לא ראוי לערך משל עצמו?
  • אין תרגום עברי לשם?

פכידרם 15:59, 22 אוגוסט 2005 (UTC) שטויות במיץ. חומר ומידע לא נכון

הרוזנת מטילדה מקנוסה[עריכת קוד מקור]

באותה תקופה השתיכה טירת קנוסה ל"רוזנת מטילדה מקנוסה", "אדונית טירת קנוסה והאחוזה" (כ1,600 דונם באותו הזמן).

אישה זאת מתוארת כגברת ברזל, עזת נפש, גבוהת קומה ואדומת שיער.

מאחר והיתה נוכחת באותו מעמד כמארחת האפיפיור גרגורי השביעי, מונצחת דמותה בציורים בנושא ה"הליכה לקנוסה".

הרכילות בקרב תושבי מחוז אמיליה רומנה, מספרת שלא לחינם חנה האפיפיור באחוזה מאחר ומטילדה היתה אהובתו הסודית של האפיפיור. וכתוצאה מיחסיהם (בנוסף לעזרה צבאית) העניק לה האפיפיור נסיכויות ואדמות.


קישור שבור[עריכת קוד מקור]

במהלך מספר ריצות אוטומטיות של הבוט, נמצא שהקישור החיצוני הבא אינו זמין. אנא בדקו אם הקישור אכן שבור, ותקנו אותו או הסירו אותו במקרה זה!

--Matanyabot - שיחה 03:33, 4 במאי 2013 (IDT)[תגובה]

הפסקה האחרונה בחלק לפני האחרון משובשת לגמרי[עריכת קוד מקור]

הנה היא: [הערותי בסוגריים מרובעים. אני לא עורך את הערך כי אני לא מבין בנושא]

אולם, בזאת לא נגמר הדבר; היינריך [גרגוריוס?] מכנס וועדה אשר מכריזה שוב חרם על היינריך הרביעי, אך הפעם, החרם נותר ללא תוצאות, מכיוון שהחליטו האנשים לבטוח [לא עברית] בהיינריך ולא באפיפיור יותר, בשל אי ההחלטיות שלו. כתגובה, היינריך החל במבצע צבאי אשר במהלכו כבש את מדינת האפיפיור והיה היינריך בדרך לרומא [לא עברית]. תוך כדי, היינריך מעניק חסות לערים אשר תומכות בו ומסייע לאיטלקים. כאשר היינריך מגיע לרומא - [בלי -, עם "הוא] שם אותה במצור, ולאחר כ-7 חודשים, במרץ 1084, נופלת רומא לידיו. היינריך מכריז על אפיפיור אחר - כחדש [?], עקב אי הסכמתו של האפיפיור הנוכחי, גרגוריוס השביעי, למנותו בטקס רשמי לקיסר האימפריה. גרגוריוס כתגובה,[בלי פסיק] מזמין את השבטים הנורמנדים לעזרתו, אולם השבטים שמגיעים לרומא, לאחר שהיינריך כבר עזב אותה כשידו על העליונה, מדינית וצבאית [סגנון מוזר] ומאחר והשיג את מטרתו, הורסים, מציתים ופוגעים בה ובכלכלתה קשות [מסורבל]. הציבור [איזה ציבור?] תופס את האפיפיור [כ]אשם במלחמה המיותרת הזאת. האפיפיור אינו זוכה לתהילת עולם כפי שביקש ברפורמה, אולם, הרפורמה הצליחה ושליטים חילוניים אינם מעורבים במינוים בכנסייה. [זמני עבר והווה מעורבבים] Roykey (שיחה | תרומות | מונה) לא חתם 00:00, 10 בינואר 2000 (IST)[תגובה]