שיחה:המערכה בבלקן במלחמת העולם השנייה

תוכן הדף אינו נתמך בשפות אחרות.
מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית

הפרת זכויות יוצרים[עריכת קוד מקור]

משתמש:Yonidebest שם תבנית:הפרת זכויות יוצרים על הערך, בנימוק "כנראה מועתק". אינני יודע מה הביא אותו למסקנה זו, אבל הרושם שלי הוא שמדובר בתסמונת Too good to be true - אם הערך יפה, למה שמו אותו בוויקיפדיה, ועוד באופן אנונימי? תנוח דעתך, יוני, הערך מצריך עריכה רבה, והגיע אלינו ממסמך וורד, שהוא כנראה עבודה של תלמיד חרוץ. אין סיבה לחשוד בהעתקה (אלא אם תובא הוכחה מפורשת). דוד שי 12:13, 24 דצמבר 2005 (UTC)

סיימתי את עריכת הערך, אבל אין לי מושג האם העובדות שבו נכונות, ולכן השארתי תבנית:בבדיקה. דוד שי 13:01, 24 דצמבר 2005 (UTC)

כמובן שזה לא מועתק. רוב הערך פשוט לא נכון. גילגמש שיחה 14:09, 24 דצמבר 2005 (UTC)
להיפך דוד שי - אם יש חשד, אפילו חשד סביר, צריך לוודא שהערך אכן אינו מפר זכויות יוצרים. זה לא עניין של "לא יאומן כי יסופר". מדובר בהגנת המעלה - אי ידיעת החוק אינה פוטרת מעונש ולכן אם יוגש תלונה נגד המעלה, האשמה לא תהיה עלינו אבל נפסיד את התדמית הטובה שלנו. לא יזיק לשאול מה מקור המידע - ואם תבדוק איזה מהפך קורה עכשיו בוויקיפדיה האנגלית, תראה שכל ערך צריך לציין מקורות. הגנת הצרכן כבר הזכרתי? Yonidebest Ω Talk 21:58, 25 דצמבר 2005 (UTC)
גם אותך אינני מכיר, ולכן ייתכן שכל מה שאתה מעלה הוא הפרה של זכויות יוצרים. ויקיפדיה בנויה על אימון, ולא על כל תוספת של אלמוני יש לשים תווית של הפרת זכויות יוצרים. יש לבדוק בגוגל, יש לבדוק את התוכן, אבל לא לשים כמעט אוטומטית את התווית "חשד להפרת זכויות יוצרים". בוודאי שבערך זה, שתוכנו חובבני ביותר, המחשבה שהתוכן מועתק מגוחכת במקצת. יש לשים את התווית כאשר יש חשד סביר ביותר, ולא כאשר החשד בלתי סביר. לשאול מה מקור המידע תוכל, בנימוס רב, בדף השיחה של האלמוני (כן גם לאלמוני יש דף שיחה בסמוך להעלאת הערך). דוד שי 05:12, 26 דצמבר 2005 (UTC)
אכן, אבל סביר להניח שקובץ שהועלה בפעם אחת ע"י אנונימי הוא תוצאה של העתק-הדבק - וזהו חשד סביר ביותר בעיני. בקשר לתוכן - חובבני או לא - א. אני לא תמיד מבין בנושא כדי למצוא חובבניות כשאין תוצאות בגוגל. ב. טקטס חובבני יכול גם הוא להיות מועתק מאתרים חובבניים. כמו כן, לא תמיד אני בסביבה ברגע שאנונימי מעלה מידע מסוג זה ולכן לא תמיד יש דף שיחה, אך קיבלתי, אם יש דף אשאל בצורה אישית. Yonidebest Ω Talk 11:12, 26 דצמבר 2005 (UTC)
מובן שהערך הוא תוצאה של העתק-הדבק, אבל זה ממש לא סימן להעתקה ממקור מוגן - במקרה שלפנינו סביר שההעתקה היא ממסמך וורד שהיה על הדיסק של התורם האלמוני. זו צורת תרומה מצוינת: עשית עבודה סמינריונית, או עבודת גמר בתיכון, חבל שהיא תירקב על הדיסק שלך, שים אותה בוויקיפדיה. מובן שאני מעדיף שהתרומה לא תהיה אנונימית, אבל יש תורמים שמעדיפים את האנונימיות, ואינני רוצה לגרשם. דוד שי 12:18, 26 דצמבר 2005 (UTC)
יש שתו פעולות נהדרות שאתה יכול לעשות כשאתה לא מבין בנושא - אתה יכול לשאול מישהו שכן מבין או לא לעשות כלום. מפעילי מערכת אחרים יגיעו לדף ויטפלו בו. גילגמש שיחה 12:23, 26 דצמבר 2005 (UTC)
טוב, מאחר שגילגמש האיר את פני במזנון לגבי דיון שבו הוחלט לא להכניס תבנית ללא ציון מקור, הסרתי את האפשרות הזו מהתבנית וכעת היא חובה. גילגמש - אני מעדיף לטפל בבעיה שמולי באותו רגע ולא לקוות שמישהו אחר יטפל בה. צודק, פעם הבאה אפנה למישהו שמבין בנושא. Yonidebest Ω Talk 19:30, 26 דצמבר 2005 (UTC)

תיקון אחד (ויש כנראה עוד רבים)[עריכת קוד מקור]

יוגוסלביה חולקה לפחות ל-6 חלקים:

  • חלק שסופח לרייך הגדול (צפון סלובניה של היום)
  • חלק שסופח לאיטליה (מערב סלובניה, כולל ליובליאנה, וחלק מהחוף האדריאטי של קרואטיה)
  • חלק שבו הוקמה מדינת הבובות הקרואטית בשליטתם של האוסטשים. החלק הזה כלל פרט לקרואטיה גם את בוסניה-הרצגובינה. רובו של השטח היה באחריות צבאית גרמנית, אך החלק המערבי הסמוך לחוף האדריאטי היה באחריות צבאית איטלקית.
  • חלק מסרביה (באנאט) סופח להונגריה.
  • חלקה או כולה של מקדוניה סופח לבולגריה.
  • מה שנותר מסרביה היה בשליטה צבאית ישירה של גרמניה.
  • אני לא זוכר מה היה גורלה של מונטנגרו...

אני לא יודע אם יש צורך במאמר זה לפרט את החלוקה, אבל אם עושים זאת זה צריך להיות נכון... --Nitsansh 00:49, 25 דצמבר 2005 (UTC)

אני חושב שאפשר לכתוב פרק קצר שיתאר את החלוקה ואת עיקר התוכן לתת בערך נפרד: "יוגוסלביה במלחמת העולם השנייה". גילגמש שיחה 07:38, 25 דצמבר 2005 (UTC)

שכתוב מאי 2009[עריכת קוד מקור]

הערך שוכתב על פי חומר שנלקח מערכים שונים בוויקיפדיה האנגלית, ועל פי הערכים בוויקיפדיה העברית - מלחמת איטליה-יוון ומערכת הדודקאנס במלחמת העולם השנייה. אלמוג 22:23, 7 במאי 2009 (IDT)[תגובה]

השם הנכון הוא לא המערכה בבלקנים במלחמת העולם השנייה? ויקיפד ~ האגודה לזכויות הארכוב 18:40, 2 ביולי 2010 (IDT)[תגובה]

אין צורך לשנות את השמות - זה סתם יסרבל את השם. יש מערכות אחרות באותו השם בויקיפדיה העברית או האנגלית? אם לא, אין טעם לשנות. אריה ה. - שיחה 19:17, 2 ביולי 2010 (IDT)[תגובה]
אני לא יודע, רק שאלתי. ויקיפד ~ האגודה לזכויות הארכוב 19:24, 2 ביולי 2010 (IDT)[תגובה]
לאחר עיון בכמה מהוויקיפדיות הזרות (אנגלית, גרמנית וצרפתית) הגעתי למסקנה שהשם הנוכחי טוב. ויקיפד ~ אהמ ~ האגודה לזכויות הארכוב 23:49, 7 ביולי 2010 (IDT)[תגובה]

בהתאם לערך המערכה בבלקן במלחמת העולם הראשונה. הדף המערכה בבלקן (שאליו יפנה הדף המערכה בבלקנים) יהפוך להיות דף פירושונים. יואב נכטיילרשיחה 10:26, 17 בדצמבר 2014 (IST)[תגובה]

תומך גילגמש שיחה
הועבר • איקס איקס - שיחה 00:48, 5 בפברואר 2015 (IST)[תגובה]

דיווח על טעות[עריכת קוד מקור]

פרטי הדיווח[עריכת קוד מקור]

נאמר על כי "על איי הדודקאנס "אף שאוכלוסייתם הייתה גרמנית אתנית." האוכלוסייה הייתה יוונית ברובה ומעט טורקים. דווח על ידי: בשלני - שיחה 14:27, 10 באפריל 2015 (IDT)[תגובה]

תיקנתי. גילגמש שיחה 14:41, 10 באפריל 2015 (IDT)[תגובה]