שיחה:הנדסת חומרים

תוכן הדף אינו נתמך בשפות אחרות.
מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית

לאילו קטגוריות אפשר לשייך את המושג הזה? הנדסה? כימיה? פיסיקה? ואולי משהו אחר? איצי 15:21, 16 ספט' 2004 (UTC) שייכתי להנדסה. זהו ענף הנדסי, שככל ענפי ההנדסה מתבסס על הידע של הפיסיקה והכימיה. דוד שי 16:10, 16 ספט' 2004 (UTC)

הנדסת חומרים הוא מקצוע הנדסי צעיר יחסית, שהחל כמסלול התמחות בתארים גבוהים במסגרת הנדסת מכונות. כיום בעולם וגם בארץ (לפחות במוסד אחד) יש מסלולים מקובלים לתואר ראשון בהנדסת חומרים. מהנדס חומרים עוסק בין היתר בחומרים מרוכבים לעולם התעופה ובמוליכים למחצה. ד. גולדמן 16:07, 20 ספטמבר 2005 (UTC)

הנדסת חומרים[עריכת קוד מקור]

הנדסת חומרים נלמדת בטכניון כתואר כפול כאשר הסטודנטים בוחרים את התואר השני כימיה או פיסיקה ודבר זה מאפשר להם למקד יותר את החומר ולהיות מנוסים יותר בתחום של הכימיה או הפיסיקה בהנדסת חומרים לכן ניתן ללהגיד כי הנדסת חומרים שייכת לשתי התחומים והסטודנט בוחר במה מהם להתמקד

אולי רק בטכניון הנדסת חומרים מקושרת לפיזיקה. התחום משלב כימיה והנדסת מכונות, עם נגיעה בפיזיקה כשמדובר על שיטות איפיון, מבני ננו, או מצב מוצק.
המשפט הראשון זקוק להחלפה: "הנדסת חומרים היא תחום הנדסי הקשור למדע החומרים (מדע החומרים: #הפניה הנדסת חומרים)".
מכיוון שהוא תחום בפני עצמו עם פקולטה עצמאית, היה ראוי לתת לו פורטל נפרד, רק שנראה שמספר העוסקים בו בארץ קטן ובויקיפדיה 0. זאת כנראה בעיה כללית ולא רק של חומרים, למשל אווירונאוטיקה. Setreset - שיחה 13:48, 13 באוקטובר 2009 (IST)[תגובה]

מתי החלה הנדסת חומרים[עריכת קוד מקור]

מטלורגיה מימי קדם, חקר מדעי של חומרים מימי הביניים, דיאגרמות פאזה מהמאה ה-19... הרבה לפני מלחמת העולם השניה. אולי פקולטות להנדסת חומרים צצו רק אז. בכל אופן, דרוש מקור לטענה. ואין קשר להנדסת מכונות. אולי גם כאן הכוונה לתואר אקדמי בהנדסת חומרים. ‏Setresetשיחה 07:27, 28 באוקטובר 2010 (IST)[תגובה]

ראו [1], תואר במטלורגיה בשנת 1914. אני מוחק את הטענות מן הערך. ‏Setresetשיחה 07:31, 28 באוקטובר 2010 (IST)[תגובה]

הנדסת חומרים[עריכת קוד מקור]

אני לא יודע מאיפה הבאתם את זה אבל הנדסת חומרים זה תחום מאוד חדש בתעשייה התחילו ללמד אותו באוניברסיטאות בארץ לפני לא יותר מ-20 שנה...נא לדייק!

נמצאו קישורים חיצוניים שצריכים תיקון (ינואר 2024)[עריכת קוד מקור]

שלום,

מצאתי קישור חיצוני אחד או יותר בנדסת חומרים שזקוק לתשומת לב. אנא קחו רגע כדי לבדוק את הקישורים שמצאתי ולתקן אותם בערך אם נדרש. מצאתי את הבעיות הבאות:

כאשר תסיימו לערוך את השינויים הנדרשים, אנא בקרו בדף השו"ת למידע נוסף לתיקון בעיות עם הקישורים לעיל.

הודעה זו תופיע רק פעם אחת לקישורים אלו.

בידידות.—InternetArchiveBot (דווח על באג) 19:35, 23 בינואר 2024 (IST)[תגובה]