שיחה:העורב (קומיקס)

תוכן הדף אינו נתמך בשפות אחרות.
מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית

חשיבות הערך[עריכת קוד מקור]

לערך חשיבות משתי סיבות: ראשית, מדובר בסרט קולנוע סביר ומוכר יחסית, אף כי לא להיט. שנית, כפי שכתוב בערך, במהלך צילומיו נהרג ברנדון לי, מה שגרם לסרט להתפרסם גם בקרב אלו שמעולם לא ראו אותו. גדי אלכסנדרוביץ' 11:33, 30 יולי 2006 (IDT)

אמרת בעצמך- מדובר בסרט קולנוע סביר, לא יותר ולא פחות. הוא לא מוכר במיוחד ואין סיבה שהוא יזכה לערך. באשר למוות של ברנדון לי במהלך צילומיו, מר לי על מר לי הצעיר (לא הכי יפה להשתמש במשחק מילים בנסיבות טראגיות כאלה אבל לא יכולתי להתאפק), ברנדון לי לא היה מפורסם במיוחד ובכל מקרה אני לא מרגיש שהערך הזה תורם במשהו לעניין. בברכה A&D - עדי 12:39, 30 יולי 2006 (IDT)
כידוע, חילוקי הדעות שלנו נעוצים במקום עמוק בהרבה מהערך הספציפי הזה - בפרט, אני חושב שהסיבות שהבאתי כאן מספיקות, ואתה לא. ההבדל בינינו הוא שאתה מציע להרוס ואני מציע לא להרוס. אתה מציע למנוע מידע ואני מציע לא למנוע מידע. אם גם הנימוקים שהבאתי לך כאן לא מספיקים, אין ברירה - אני אוריד את תבנית החשיבות, ואם זה עדיין מפריע לך, העלה את הערך להצבעת מחיקה. אני מקווה שכבר הבנת עד עכשיו מדוע הצבעת מחיקה לערך כמו זה אינה דבר טוב. גדי אלכסנדרוביץ' 12:45, 30 יולי 2006 (IDT)
אגב, אם תורשה לי שאלה אישית (שאינך צריך לחוש מחוייב לענות עליה): האם הכרת את הסרט או את השחקן לפני שקראת את הערך? גדי אלכסנדרוביץ' 12:50, 30 יולי 2006 (IDT)
הסרת התבנית היא צעד פסול ואני אחזיר אותה מייד. מדובר בניסיון בוטה לסתום פיות ולמנוע מאחרים להשתתף בדיון. אני לא מבקש למנוע מידע מאנשים ויהיה נחמד אם תפסיק לחשוב על עצמך כעל ז'אן ז'ק רוסו, אני מבקש לסנן את העיקר מהטפל ואני בניגוד לזה עושה את זה בכלים דמוקרטיים. נחכה כמה ימים עם תבנית החשיבות ולאחר מכן אם לא יועלו דעות אחרות זה יועלה להצבעת מחיקה. A&D - עדי 13:07, 30 יולי 2006 (IDT)
איזו סתימת פיות? כל מי שרוצה להביע את דעתו על הערך מוזמן. אני פשוט חושב שנסתיים השלב שבו אין מליצי יושר לערך וכבר ברור שיש לו חשיבות בעיניי חלק מהאנשים, ולכן אם רוצים לנקוט בצעד כלשהו נגדו צריכים לעבור לשלב הבא - הצבעת מחיקה. כזכור, בתבנית הבהרת החשיבות כתוב "אם חשיבותו של הערך לא תובהר במהלך השבוע הקרוב הוא עלול להימחק" - אני לא אשאיר את "גזר הדין" הזה מתנוסס מעל הערך. אם אתה רוצה למחוק למרות שכבר נתנו לך סיבות למה יש חשיבות לערך - תגיד את זה, אל תתחבא מאחורי התבנית. גדי אלכסנדרוביץ' 13:56, 30 יולי 2006 (IDT)
בוקר טוב. חשיבות הערך לא תגדל או תיקטון בימים אלו בהם תתנוסס התבנית. סרט זה הוא, למעשה, מפורסם קצת יותר מהרגיל ואף זכה לסרט שני בסדרה (העורב 2). מעבר לזה, הוא נעשה על בסיס קומיקס מפורסם. אני לא מבין מה עוד חסר כדי להבין את חשיבותו. נרקיסוס 13:23, 30 יולי 2006 (IDT)
מה שאני מבקש להשיג הוא פשוט דיון... זה הכל. למעשה אני מבקש להשאיר את התבנית במיוחד בשביל שאנשים כמוך יבואו ויעירו. בברכה A&D - עדי 13:25, 30 יולי 2006 (IDT)

סבבה, האם החשיבות הובהרה כעת? נרקיסוס 13:26, 30 יולי 2006 (IDT) תיקון. נעשו לו 3 sequals. יש גם העורב 4. נרקיסוס 13:28, 30 יולי 2006 (IDT)

מממ... בשביל למשוך תשומת לב לדיונים הקמנו את ויקיפדיה:לוח מודעות לא? --איש המרק 13:31, 30 יולי 2006 (IDT)
הכוונה היא לא למשוך תשומת לב אלא להבהיר חשיבות, מה שגדי לא עשה ונרקיסוס כן. נחכה ל24 ואז נעלה למחיקה. בברכה A&D - עדי 13:35, 30 יולי 2006 (IDT)
לי באופן אישי צורם קצת שקודם שמת את התבנית ורק אחר כך הגיע הדיון. מדוע לא פתחת קודם בדיון בדף זה? במידה ולא הייתה מגיעה תשובה, אזי היה מקום לשים התבנית כדי למשוך תשומת לב. מעבר לכך, אין לי מושג איזו "איכות" אתה מנסה להשיג על ידי מחיקה. ויקיפדיה מעולם לא נמדדה על ידי איש (חוץ מכמה מכותביה) לפי היחס בין מספר ערכי התרבות לבין מספר ערכי ה"איכות". אלו שחיפשו תרבות מצאו אותה. אלו שחיפשו איכות מצאו גם אותה. מעטים האנשים שלוחצים על "ערך אקראי" פעם אחר פעם כדי לבדוק שמא יקבלו ערך על נינט טייב. נרקיסוס 13:43, 30 יולי 2006 (IDT)
קודם כל, זו הדרך לברר את חשיבותו של הערך כאן, הצבת תבנית חשיבות, אין צעד מקדים לזה, זה הצעד המקדים. לגבי עצם המחיקה, אני לא לוחץ על ערך אקראי ולא זה העניין. העניין הוא יוקרתה של ויקיפדיה כאנציקלופדיה. ואני באמת לא יודע מאיפה אתם לוקחים את המחשבה כאילו איש לא שופט את ויקיפדיה לרעה על פי מה שיש בה, אתם עושים גזירה שווה ביניכם לבין אנשים ללא מינימום של ביסוס. בברכה A&D - עדי 13:54, 30 יולי 2006 (IDT)
לא כולנו מסכימים לגבי מושג ה"יוקרה", חשיבותו וכו'. הדבר דורש דיון עקרוני בפרלמנט, בנוסף להבאת ביסוס כלשהו לכך שדווקא גישתך מעלה את יוקרתה של ויקיפדיה. כאן זה לא המקום. גדי אלכסנדרוביץ' 13:59, 30 יולי 2006 (IDT)
לדעתי הבהרתי היטב את החשיבות (ואיני חושב שקיום סרטי המשך לסרט מסויים הוא שנותן לו "חשיבות"). זה שאתה לא מוכן לקבל את הסיבות שציינתי כמספיקות כדי לתת לערך "חשיבות" זה כבר עניין לא לדיון "חשיבות" אלא להצבעת מחיקה שעדיף יהיה לכולנו אם לא תפתח בה בכלל. גדי אלכסנדרוביץ' 13:56, 30 יולי 2006 (IDT)
אתה כ"כ חוצפן שאני בכלל לא רוצה להתווכח, הרי אם הייתי מעלה להצבעת מחיקה היית זועק שלא עברו 24 שעות... A&D - עדי 14:01, 30 יולי 2006 (IDT)
אני לא אוהב שמייחסים "זעקות" שלא הייתי זועק. אני מעולם לא חשבתי שיש ערך לחוק ה-24, מעולם לא יצאתי נגד מי שלא ציית לו ובטח שלא יהיה אכפת לי אם תפתח ברגע זה ממש את הצבעת המחיקה. גדי אלכסנדרוביץ' 14:08, 30 יולי 2006 (IDT)
גדי בהקשר של הסרת התבנית אני מציע שתביע את דעתך בדף השיחה שלה. --איש המרק 14:15, 30 יולי 2006 (IDT)

הצבעות המחיקה הן בזבוז הזמן של כולנו. מעבר לכך, אותם אנשים (עליהם מדובר לעיל) שמודדים את גובה יוקרתנו מוזמנים לפה כולם כדי לתרום ולהעלות אותה. אם הם לא כאן זה לא מענייני מה דעתם. כל ה"זרים" שהגיעו לויקיפדיה והשאירו הודעות כתבו "אה, איך אין לכם עדיין ערך XYZ?" אף אחד לא שאל "אה, איך זה שכתבתם ערך על XYZ?". לזה וגם לזה אומר - תיכתבו - יהיה, לא תיכתבו - לא יהיה. ניסיון לייצר יחס גבוה של "איכות" מול תרבות על ידי מחיקה הוא מלאכותי ומיותר. במקום למחוק ערך תרבות עדיף לכתוב ערך "איכות" וכך, באופן ישיר יותר, להעלות את יוקרתה של ויקיפדיה. בלי שום קשר לכל זה, אני לא רואה טעם קודם לירות ואח"כ לדבר (כלומר - קודם לשים תבנית חשיבות ואח"כ לדון בחשיבות). בשביל מה יש דפי שיחה? התבנית נועדה להפנות תשומת לב נוספת לסוגיה שלא זכתה לתשומ הלב הראוייה לה. אבל כאן אני רואה דיון ערני שלא מצריך המצאות התבנית כדי להתקיים. נרקיסוס 14:20, 30 יולי 2006 (IDT)

לא מדויק - נתקלתי במקרה אחד בספר האורחים שבו הייתה תלונה על העלאת ערכים מסויימים: "אני רוצה להתלונן על משהו". גדי אלכסנדרוביץ' 14:29, 30 יולי 2006 (IDT)
חזק ביותר (: נרקיסוס 14:35, 30 יולי 2006 (IDT)

העניין הוא פשוט- אף אחד לא הולך לחפש זהב בחיריה, אף אחד לא הולך לחפש חולצה איכותית בשוק הכרמל... A&D - עדי 08:46, 31 יולי 2006 (IDT)

בעיקרון לא, אבל פועלי זבל מוצאים הרבה דברים בחיריה (גם זהב ד"א). כמו כן, מי שהולך לשוק מחפש מציאה - חולצה "איכותית ביחס למחיר". אני עצמי נוהג לחפש שם דברים. נרקיסוס 12:23, 31 יולי 2006 (IDT)
עם טיעון המחץ הזה אפשר להסכים. העניין הוא שלא כולם חושבים שקיום ערך כמו זה המדובר הופך אותנו לחירייה (או שבכלל ייתכן שניראה כמו חירייה - אולי דווקא ניראה כמו מוזיאון ישראל שפועלי הנקיון מתרשלים בו בתפקידם?) וגם ה"אף אחד" שלך קשוח מדי (אני משתמש ללא הרף בויקיפדיה האנגלית למרות שאני מנחש שלדעתך היא חירייה++). גדי אלכסנדרוביץ' 12:51, 31 יולי 2006 (IDT)
ולדעתך? לדעתך היא לא חיריה? A&D - עדי 14:22, 31 יולי 2006 (IDT)
ממש לא. אולי בגלל שאני לא מחפש בכוח ערכים שמגעילים אותי. גדי אלכסנדרוביץ' 15:26, 31 יולי 2006 (IDT)
אף אחד אכן לא הולך לחפש זהב בחיריה. מה שמופלא בוויקיפדיה, הוא שהיא גם חיריה וגם מכרה זהב. מי שיחפש בה זבל - זבל ימצא, ומי שיחפש בה זהב - זהב ימצא. אייל בארי 20:05, 31 יולי 2006 (IDT)
אגב, מעניין שקוראי ויקיפדיה שאני מכיר מעדיפים את חיריה++ על פני ויקיפדיה העברית. אייל בארי 20:20, 31 יולי 2006 (IDT)

העורב הוא סרט קאלט, בדיוק כמו שהתפוז המכני הוא סרט קאלט. לסרטי קאלט יש חשיבות לא רק בגלל הסרטים עצמם, אלא גם בגלל המעמד התרבותי שלו הם זוכים.17:46, 31 יולי 2006 (IDT)

לאור תוצאותיה (הצפויות) של ההצבעה, אני חוזר על מה שאמרתי קודם: היה מוטב לכולנו אם לא היית פותח בה כלל. אנא, בעתיד חשוב פעמיים לפני שאתה פותח הצבעה שסופה כה ידוע מראש כמו במקרה הזה, אחרת אתחיל לחשוב שאתה עושה דווקא. גדי אלכסנדרוביץ' 08:33, 8 אוגוסט 2006 (IDT)

אני לא אשאל אותך איזה הצבעה לפתוח ואתה לא תקבע את חשיבותה. בברכה A&D - עדי 10:51, 8 אוגוסט 2006 (IDT)
אני לא אומר לך איזו הצבעה לפתוח ולא קובע את חשיבותה. אני מבקש שאתה תחשוב לפני שאתה פותח הצבעות. אני בטוח שאתה אדם נבון ומסוגל להבין מתי יש טעם בהצבעה ומתי אין בה טעם. גדי אלכסנדרוביץ' 11:08, 8 אוגוסט 2006 (IDT)
הוחלט להשאיר ערך זה בעקבות הצבעת מחיקה? שנפתחה ב־31 ביולי 2006
הוחלט להשאיר ערך זה בעקבות הצבעת מחיקה? שנפתחה ב־31 ביולי 2006


נוצר מחדש ואוחד עם ערך קודם, כדי לכלול גם את הקומיקס, הספרים והסרטים. Arimis 22:17, 22 בינואר 2007 (IST)[תגובה]

הערך זקוק להגהה, התחביר לקוי והמשפטים סתומים. כמו כן יש להסיר קישורים חיצוניים בגוף הערך. תרגום לא מוצלח. --אריאל קסיס 04:51, 5 באפריל 2007 (IDT)[תגובה]

שיפוץ כללי ועבודת נקיון[עריכת קוד מקור]

הועבר מ-שיחת משתמש:Arimis/ארגז חול2 Arimisשיחה 20:26, 23 בפברואר 2008 (IST)[תגובה]

אהלן ארימיס. ישנן עדיין כמה בעיות, על אף שאין ספק כי הגרסה שלך עדיפה על זו הנוכחית. אתן דוגמה לשכתוב שאני הייתי עושה לפתיח:

  • הגרסה שלך:
    העורב (באנגלית: The Crow) היא סדרת חוברות קומיקס שפורסמו במקור על ידי חברת Caliber Press, שנכתבו בידי ג'יימס או'בר כאמצעי התמודדות לאחר מות חברתו לחיים בתאונת דרכים על ידי נהג שיכור.
  • יותר מאשר חוברות קומיקס אחרות, השראתו של או'בר לפרסומן של החוברות היתה המוזיקה, כאשר ציטט מילות שירים של להקת ג'וי דיוויז'ן ונתן הוקרה לאמנים כדוגמת איגי פופ ולהקת הקיור. החוברת הראשונה פורסמה בשנת 1989 ונחלה הצלחה מחתרתית, ומספר אולפני הסרטה ביקשו את הזכויות לעבד אותה לסרט קולנוע. "העורב" עובד כסרט ב-1994, כאשר שלושה המשכים ואף סדרת טלוויזיה בת עונה אחת נעשו. יותר מרבע מיליון עותקים של הנובלה הגרפית נמכרו בכל העולם.
  • ההצעה שלי:
    העורב (באנגלית: The Crow) היא סדרת חוברות קומיקס אשר פורסמה במקור על ידי חברת Caliber Press, שנכתבו בידי ג'יימס או'בר כאמצעי להתמודד עם מות חברתו לחיים בתאונת דרכים על ידי נהג שיכור.
  • החוברת הראשונה פורסמה בשנת 1989 ונחלה הצלחה בתרבות השוליים אליה שווקה. מספר אולפני קולנוע ביקשו את הזכויות לעבד חוברת זו לסרט קולנוע, ולבסוף הפרוייקט אכן יצא לפועל - סרט הקולנוע "העורב" יצא לאקרנים ב-1994 ואחריו הופקו שלושה המשכונים וכן סדרת טלוויזיה קצרת ימים. ניתן ביטוי להצלחה גם במכירות חוברות הקומיקס ועיבודים נוספים מאותו התחום לסיפור.
  • החוברות משופעות במקור ההשראה העיקרי של או'בר - מוזיקה, וזאת בניגוד לחוברות קומיקס אחרות, כמקובל בתחום באותה התקופה. כך, לדוגמה, ניתן למצוא בגוף הטקסט ציטוטים משירי ג'וי דיוויז'ן ומחוות למוזיקאים אחרים, כגון איגי פופ והקיור.

מה בעצם ההבדל? בגרסה שלך סדר הצגת העובדות מבולבל - לרגע מדברים על החוברת, לרגע על ההשראה, חזרה לחוברת ("הצלחה מחתרתית"?) וכן הלאה. הניסוח שאני מציע הוא יותר מהודק, עובר מנושא לנושא. הדבר נכון גם לגבי תיאורי העלילה - צריך לזכור שלא מדובר ביצירה עצמה אלא בהסבר עליה ותיאור שלה. לפיכך, אין חובה להצמד לסדר הצגת האירועים והתגליות המקורי. אם כבר מדברים על העלילה, אז לדעתי לא יזיק להוסיף מעט על עיקריה (משפט-שניים, וגם הם קצרים) לפני ציון ההשראה. זהר דרוקמן - I♥Wiki00:20, 23 בפברואר 2008 (IST)[תגובה]


קישור שבור[עריכת קוד מקור]

במהלך מספר ריצות אוטומטיות של הבוט, נמצא שהקישור החיצוני הבא אינו זמין. אנא בדקו אם הקישור אכן שבור, ותקנו אותו או הסירו אותו במקרה זה!

--Matanyabot - שיחה 04:36, 4 במאי 2013 (IDT)[תגובה]