שיחה:הפועל ירושלים (כדורסל)

תוכן הדף אינו נתמך בשפות אחרות.
מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית

לא מדויק - צבע הקבוצה הוא אדום-שחור במקור, כשבשנים האחרונות הקבוצה משחקת במלחה בלבן ובמשחקי חוץ - באדום. קודם לכן שיחקה הפועל גם בכחול במשחקי חוץ.

רבים מחשיבים את קהל האוהדים הרב של הקבוצה, לטוב ולקולני בקבוצות הליגה. אחד הביטויים הידועים על קהלה של ירושלים, הוא ש"לא מדובר על קבוצה שיש לה אוהדים, אלא על אוהדים שיש להם קבוצה". לעיתים קרובות מפנים האוהדים את חיציהם נגד היריבה השנואה, האלופה הנצחית מכבי תל אביב, ובמיוחד כנגד מאמנם פיני גרשון ויו"ר הקבוצה שמעון מזרחי, שמסמלים בעיני רבים מאוהדי הקבוצה את חוסר השוויון המשווע בכדורסל הישראלי.

הפסקה הזו ובמיוחד התחלתה נגועות ב-POV רציני. הורדתי את זה ושני משתמשים אחרים - אסף ו-Hmbr הוסיפו חזרה. אשמח לקבל דעות של אנשים נוספים. אני מתנגד לקביעה שהקבוצה בעלת הקהל הטוב והקולני ביותר, לביטוי הידוע שבחיים לא שמעתי עליו, והטענה על חוסר השוויון כתובה בצורה שעלולה להתפרש כאילו אין שוויון זכויות, דבר שיש. צהוב עולה 01:05, 28 אפריל 2006 (IDT)

רשום רבים מחשיבים. אז אתה לא מחשיב... זה לא הופך את זה לנקודת מבט לא נטרלית. מה שכתוב הוא ש- x אמר על y כך וכך. אם באמת הוא אמר כך, ויש לזה חשיבות, זו לא נקודת מבט לא נטרלית.
רבים מחשיבים אותה כקהל הטוב והקולני בקבוצות הליגה. גם לזה אני מסכים. הקהל טוען שאין שיוויון. לא הוויקיפדיה. שוב, x אומר דברים על y. אני באמת לא מבין על מה המהומה הזו. עידן ד 01:12, 28 אפריל 2006 (IDT)
אי אפשר סתם להגיד "רבים מחשיבים". גם אני יכול להוסיף לערך הפועל כפר סבא שרבים מחשיבים אותה כקבוצה בעלת הקהל הרב ביותר. אבל אם זה בלי אסמכתא אז צריך להוריד את זה מפה. "רבים מחשיבים" זה לא דרך להימנע מנקודת מבט נייטרלית. צהוב עולה 01:15, 28 אפריל 2006 (IDT)
קודם כל, אין ספק לגבי שאלת קולניות האוהדים ולמעמדם. לפי דעתי אתה סתם מיתמם - זה דבר ידוע, אך שיניתי את זה ל"רבים חושבים", כי זה גם לא ניתן לכימות וגם יש אחרים אשר לא מסכימים עם הקביעה הזאת. בכל זאת, דין אוהדי הפועל והמוניטין שלהם, אינו זהה למוניטין של כפר סבא. הביטוי הידוע, אכן ידוע. לא כתוב שאין שוויון של זכויות, אלא ששמעון גרשון ושמעון מזרחי מסמלים בעיני האוהדים את החוסר שוויון בכדורסל הישראלי. אין קביעה לגבי שוויון זכויות (שאין, אבל לא נכנס לזה), אלא כך שהאוהדים רואים בשמעונים את הסמל לחוסר השוויון - זה הבדל מהותי. בעיני אוהדי הפועל באמת אין שוויון בליגה הישראלית (ולעיני כל שאר הקבוצות, מלבד מכבי תל אביב) וזה בדיוק מה שכתוב. אסף 01:16, 28 אפריל 2006 (IDT)
אין ספק שהאוהדים קולניים, אבל לדעתי ה"רבים" שחושבים שהם הכי קולניים הם רק אוהדי הפועל י-ם, וזה לא POV נייטרלי. כשאומרים "רבים" מתכוונים שאנשים נייטרליים רבים הגיעו למסקנה. זה כמו שאי אפשר להגיד "רבים חושבים שאל קעידה צודקת בדרכיה" כשרבים פירושם איסלאמיים קיצוניים, וזה בניגוד לכפר סבא באמת משהו שרבים מהם חושבים. דרך אגב אני באמת לא מכיר את הביטוי, וחיפשתי בגוגל את הביטוי "על אוהדים שיש להם קבוצה" ויש 0 תוצאות. צהוב עולה 01:22, 28 אפריל 2006 (IDT)
אני כלל לא מקבל את טענתך. ככלל, לא כתוב שרוב הציבור חושב ש..., אלא ש"רבים" חושבים כך, ולגבי זה אין ספק. השאלה היא מה המספר הכמותי. אין ספק שיש "רבים" שחושבים כך על אוהדי הפועל ו"רבים" חושבים כך על מכבי תל אביב. על הפועל כפר סבא? נו באמת. גם האוהדים של הפועל כפר-סבא לא נראה לי חושבים את זה. זו נראה לי היתממות להגיד שאין רבים שחושבים ומאמינים בזה, ללא קשר איזו קבוצה אני אישית אוהד. בכל מקרה, נמשיך בדיון מחר. כבר מאוחר. בברכה, אסף 01:36, 28 אפריל 2006 (IDT).
ירדתי מהדוגמה של כפר סבא והוספתי דוגמה של אל-קאעידה. צהוב עולה 01:49, 28 אפריל 2006 (IDT)
אני מניח ששכחת לענות. צהוב עולה 23:23, 29 אפריל 2006 (IDT)
תקרא קצת בינתיים. אולי תהפוך להיות אדום. עידן ד 23:43, 29 אפריל 2006 (IDT)
מתוך קריאה שטחית, עולים שני נתונים מהכתבה: א. לפי הכתבה הקהל הגדול והטוב הוא של מכבי תל אביב ולא של הפועל ירושלים, שזו גם דעתי. ב. זו כתבה שנועדה לאוהדי הפועל ירושלים ולכן היא לא יכולה לשמש כמקור אמין. זה מה שרציתי להגיד. גם אם כל אוהדי הפועל ירושלים חושבים שהקהל שלהם הכי טוב, זה לא נחשב ל"רבים" כי "רבים" זה אנשים נייטרליים שבדקו את הנושא והחליטו כך וכך. נגיד שמיליון עיראקים חושבים ששלטון סדאם חוסיין היה דמוקרטיה, אי אפשר להגיד שרבים חושבים כך בוויקיפדיה. לעומת זאת, אם כמה עשרות אנשים נחשבים, שחקרו את תקופת סדאם חוסיין בעיראק גילו שהתנהלה שם דמוקרטיה, אפשר להגיד שרבים חושבים זאת. צהוב עולה 23:51, 29 אפריל 2006 (IDT)
א. אף אחד לא טען שלהפועל יש את הקהל הגדול ביותר בליגה. מסקר שזכור לי מלפני כשנתיים, במשחקי ליגה הממוצע של קהל של הפועל הינו כ- 2500, ומכבי, כ- 3000. כמובן שמשחקים בגביעי ארופה המצב שונה. אשמח אם יהיו נתונים מדוייקים, צריך למצוא.
ב. זו אכן כתבה ממקומון ירושלמי, ששליתי אחרי חיפוש קצר. אני מסכים איתך שיתכן וזה לא נטרלי, ושזה לא מספק. אבל כפי שכתבתי, זה היה רק בשביל שלא תשתעמם כשאסף לא פה... בכל מקרה, אני מקווה להביא עוד אסמכתאות בהמשך השבוע, כי ללא האסמכתאות, כל הדיון הזה מיותר. עידן ד 02:13, 30 אפריל 2006 (IDT)
הקפצה שלישית עבור אסף. צהוב עולה 14:27, 1 מאי 2006 (IDT)
ראיתי כבר בפעם הראשונה... אין לי פשוט עוד מה להוסיף מעבר למה כשכתבתי כמה פעמים והחלטתי שאני מבזבז את זמני יותר מדי בדיוני סרק (ללא קשר לדיון הזה). אני מציע שתבקש מעורך (למשל דוד שי, אך לא ידוע לי מצבו בנוגע לזה) שאינו אוהד של הפועל ושאינו אוהד של מכבי שישפוט בנושא בקצרה. בברכה, אסף 14:58, 1 מאי 2006 (IDT).
בשמחה. צהוב עולה 16:44, 1 מאי 2006 (IDT)

בענייני ספורט אני סובל מנייטרליות יתר - הנושא מחוץ לעולמי, אם כי ירושלמים קוראים לי לעתים "דוד ישי", והתברר לי שזו מחמאה עצומה, משום שהם מתבלבלים ביני ובין כוכב עבר של בית"ר ירושלים בשם זה. קיצרתי את בפסקה השנויה במחלוקת, משום שהמשפטים שהסרתי נראים לי יותר ככאלה שמקומם במדורי הספורט מאשר באנציקלופדיה. לטעמי לא יקרה כל רע אם גם יתרת הסעיף תוסר. אם החלטתי לא סבירה בעיניכם, אבקשכם לא לצעוק "הבורר, אשתך אלמנה", אלא לחפש בורר אחר, שמבין בספורט אבל אינו מאוהדי הקבוצות הללו. דוד שי 20:53, 1 מאי 2006 (IDT)

אני ארשום כאן דרך חדשה לרשום את הפסקה, כי לטעמי (ואוהדי הפועל) יש לה חשיבות גדולה, גם אם היא בעיני האוהדים עצמם. אני ארשום את גרסתי עוד כמה דקות. בברכה, אסף 20:55, 1 מאי 2006 (IDT).
בחלק הראשון: לקבוצת הפועל ירושלים מעגל אוהדים רחב, אשר מתבטא בכ-2,000 עד 2,500 אוהדים בכל משחק בית, כאשר מעטות הקבוצות בליגה הישראלית אשר מצליחות למשוך כמות אוהדים במידות אלו בכל משחק ליגה ובאירופה.
בחלק השני: האוהדים הרבים של הקבוצה מפנים לעיתים קרובות את חיציהם נגד היריבה השנואה, האלופה הנצחית מכבי תל אביב, ובמיוחד כנגד מאמנה פיני גרשון ויו"ר הקבוצה שמעון מזרחי. לטענת אוהדיה, גרשון ובמיוחד מזרחי אחראים למצב הירוד של הליגה וחוסר התחרתיות בה ומאשימים את מזרחי בסיכול של כל פעולה לטובת הליגה וכך בפגיעה גם בהפועל ירושלים עצמה.
אפשר לטעון כי זה לא צריך להיות כאן, אך למעשה יש לזה חשיבות רבה בהבנת השקפת עולמם של האוהדים ואת היריבות הגדולה של שתי הקבוצות. מדובר פה רק על נק' המבט של האוהדים - וזה חשוב כדי להבין מדוע למשל פעמים רבות נשמעות קללות כנגד מזרחי אישית (ובטח פיני גרשון) במלחה ולהבין את גישת האוהדים כלפי מכבי. בברכה, אסף 21:14, 1 מאי 2006 (IDT).
חותם על הדברים. עידן ד 21:19, 1 מאי 2006 (IDT)
הוספתי את המשפט בחלק הראשון. לא הוספתי את הסיומת המתחילה במילים "לטענת אוהדיה", משום שבעיני יש בעיה בציון טענה זו, גם כאשר שמים אותה בפי האוהדים. דוד שי 21:25, 1 מאי 2006 (IDT)
ללא התוספת החשובה, נראה שיש שנאה ללא סיבה וזה אינו מובן. בתור אוהד כבר עשור ואף יותר מזה אין ספק לגבי נכונות הדברים (לטענת האוהדים). 98% מהאוהדים הירושלמים טוענים זאת וזה לא סוד. לא מכניסים לאוהדים שום דבר שלא אומרים כבר שנים רבות בריש גלי. אסף 21:36, 1 מאי 2006 (IDT).
אני מסכים עם דוד שי. באותה מידה אפשר לכתוב בערך על הפועל ת"א, "לטענת אוהדיה, שער 11 שער של חזירים" (ואני מתכוון גם לחלק האחר של השיר שלא אצטט פה). זה פשוט לא מתאים לאנציקלופדיה, כל התיאוריות קונספירציה של אוהדי הפועל ירושלים. צהוב עולה 21:47, 1 מאי 2006 (IDT)
ורק בשביל להבין שאני לא סתם נטפל ליריבים... באותה מידה אפשר לכתוב בערך על מכבי ת"א או על ידיעות ומעריב, "לטענת האוהדים של מכבי, העיתונות אדומה". אני מבטיח לך ש-98% מהאוהדים של מכבי חושבים כך, וזה לא דבר לכתוב באנציקלופדיה. צהוב עולה 21:51, 1 מאי 2006 (IDT)
השאלה היא מידת הרלוונטיות והחשיבות של הדבר. אם התקשורת אדומה או לא, זה הרבה פחות רלוונטי וחשוב מההאשמות החמורות של אוהדי הפועל. עידן ד 22:01, 1 מאי 2006 (IDT)
אוף! כתבתי תשובה ארוכה והיא נמחקה לי בהתנגשות - ההשוואה שעשית בין הטענה לעיל לבין "שער 11 חזירים" היא לא ראוייה ולא במקום. הטענה לעיל מסבירה את המשפט לפני כן לגבי השנאה שיש בין אוהדי הפועל למכבי ולא קללה או דבר דומה ועל כן ההשוואה שעשית מיותרת לחלוטין. לגבי הטענה - הנסיון להסתיר את זה נראה לי מוזר, במיוחד שמדובר בהצגת דעות האוהדים. האם מדובר על כאן על חומר אנציקלופדי? בוודאי! מדוע? טענות אוהדי הפועל (שפה זה לא המקום לבחון אותם) חשובה כדי להבין את התנהגות האוהדים, השנאה שיש להם כלפי מכבי, הפעילות במגרשים וכלל הפעולה המאפיינת אותם. הסתרת המידע הזה (מסיבה שלא ברורה לי), יוצרת חלל בהבנה הזאת או הצגת מצב מוטעה ולכן חובה לרשום אותו. אסף 22:04, 1 מאי 2006 (IDT).
הסיבה שאני נגד רשימת מידע זה היא שזו תיאוריית קונספירציה והשתלחות כנגד שמעון מזרחי. ברגע שתוכיחו ששמעון מזרחי פועל לא לפנים משורת הדין אז יהיה אפשר לכתוב משהו. ברור שבתור יו"ר מכבי ת"א הוא אמור לפעול לטובת הקבוצה, יו"ר של כל קבוצה לא רוצה להעביר חוקים נגד קבוצתו ורוצה להעביר חוקים בעדה. זו בכלל לא סיבה לשנוא אותו או להגיד מילה נגדו, עובדה שהסיבה שאתם שונאים אותו היא שהוא לא רוצה להעביר חוקים לטובת הפועל ירושלים - זה מראה שאתם פועלים בדיוק כמוהו רק לטובת האינטרסים שלכם. אם אתם טוענים שהוא מועל בתפקידו כמ"מ יו"ר איגוד הכדורסל יש להוכיח זאת. אם אתם סתם שונאים אותו כי הוא מנהל טוב, תומך במכבי ולא רוצה להעביר חוקים נגד מכבי (אף על פי שכמו שאמרתי הוא נוהג לפנים משורת הדין - הוא גם מסכים להעביר דברים נגד מכבי למרות שהוא לא צריך ולא הייתי רואה אף אחד אחר בשני ענפי הספורט המובילים שהיה מסכים). אם שמעון מזרחי לא עשה דברים שלא סבירים, אז לא ניתן להאשים את הצלחת קבוצתו בכשלון שאר הקבוצות ועל כן מידע זה לא ראוי להיות בערך. צהוב עולה 22:10, 1 מאי 2006 (IDT)
שאלת ההוכחות כלל לא רלוונטית לכאן - אלא לדעות עצמן. הטענה באה להסביר את השנאה הגדולה שיש כנגד מכבי בהריסת התחרויות בליגה. וכן, שונאים את מזרחי, אפילו אם הוא פועל בצורה הגיונית לטובת קבוצתו - כי טובת הליגה מעל טובת מכבי, גם במחיר פגיעה במכבי ובגלל זה האוהדים שונאים את מכבי. אולי יש קבוצה אחת טובה בליגה שמצליחה (או לא מצליחה (תודה לאל) ומפסידה) באירופה, אך הליגה חשובה יותר. אתה טוען "מה רוצים ממנו, הוא פועל לטובת הקבוצה שלו", אבל בסופו של דבר המצב הוא שיש חוסר תחרותיות בליגה והליגה עצמה במצב מחפיר ורוב אוהדי הקבוצות מאשימים את מכבי ואין פה שאלת הוכחות, אלא השאלה למה יש עויינות כלפי מזרחי וזה מה שהטענה באה להגיד. איפה קראת שאני טוען שהוא מועל בתפקידו? נראה לי שענית בעצמך על השאלה, אך אני כלל לא טענתי את זה. מזרחי פועל כבר שנים נגד הגבלת תקרות שכר או דרכים אחרות לשיפור הליגה - אך זה כלל לא רלוונטי לנושא. העניין הוא להציג את הדעות כדי להסביר את התנהגות האוהדים. אין פה שום השתלחות במזרחי - גם כאשר אדם פועל כדין, זה לא אומר שמכבי לא אשמה במצב הליגה וכך טוענים האוהדים וזה מה שחשוב בסופו של דבר. אסף 22:21, 1 מאי 2006 (IDT).
השאלה היא האם יש ביסוס להאשמת מזרחי, מלבד הלהט של האהדה. התשובה היא לא: הוא לא עשה שום דבר רע, כל מה שהוא עשה זה לשפר את מכבי בעוד ששאר הקבוצות לא השכילו להשתפר בעצמן (בסוף שנות ה-70). לכן אין מקום לזה באנציקלופדיה. צהוב עולה 22:23, 1 מאי 2006 (IDT)
השאלה היא כיצד מסבירים את השנאה למכבי של האוהדים. התשובה היא כי לטענתם מכבי פוגעת בתחרותיות של הליגה ולכן היא נכשלת. לאוהדים לא אכפת מה היה לפני כמעט 30 שנה, אכפת להם איך משפרים את המצב עכשיו (או בעשור האחרון) והשנאה שהתפתחה באה, כי למכבי חשובה יותר הקבוצה שלהם מאשר הליגה עצמה. תגיד שזה מוצדק לטענתך - אחלה, זה כלל לא משנה כי זה נתון לויכוח. השאלה היא מה האוהדים חושבים וכיצד מסבירים את השנאה שלהם ואני לא מבין את האינטרס שלך להסתיר את הדיעה שלהם. בסופו של דבר יש סיבה למה הם שונאים את מכבי ורואים בה את הגורם העיקרי שהורס את הליגה - זאת הסיבה. האם אובייקטיבית הסיבה נכונה? תלוי אם בוחנים את זה בעשור הזה או לפני שלושה עשורים, תלוי אם בוחנים את טובת הליגה או טובת מכבי וזה תלוי בעוד מיליון דברים, אך בסופו של דבר, כפי שאמרתי, זה כלל לא מה שחשוב. אסף 22:32, 1 מאי 2006 (IDT).
העניין הוא שאין סיבה למה הם שונאים את מכבי ורואים בה את הגורם העיקרי שהורס את הליגה. הם פשוט עושים זאת כי מכבי מצליחה והם לא מצליחים לעכל את זה. אתה היית מוכן לכתוב בערך "אוהדי הפועל ירושלים שונאים את מכבי כי הם מקנאים בה והם עלובים?", או בניסוח העדין "לטענת אוהדי מכבי, אוהדי הפועל ירושלים שונאים את מכבי מתוך קנאה ועליבות?" אני לא חושב שזה צריך להיות כתוב כי זה לא רלוונטי, ואותו דבר לגבי הסיבה שלכם. צהוב עולה 22:36, 1 מאי 2006 (IDT)
הבעייה שלי היא שאתה אומר את מנק' מבט של אוהד מכבי (ולא אגיד יהירה) ולכן אין לזה כל משמעות. הדבר העיקרי שמעצבן את אוהדי הפועל (וכל מי שאוהב כדורסל בנשמתו) הוא שכיום אין ליגה בארץ. האם זה נובע כי מכבי טובה בהרבה מכל שאר הקבוצות? כן, זה לא סוד (ותוכיח את זה הסטטיסטיקה). האם העובדה שהליגה כל-כך גרועה פוגעת בכדורסל בישראל? בוודאי. האם למכבי אכפת מכך שהליגה נהרסה? בוודאי שלא. האם היא עושה כמעט כל פעולה כדי לפגוע כמה שיותר בליגה, גם אם ממניעים לגיטימים (לשפר את עצמה)? בוודאי. זה בדיוק מה שמעצבן את האוהדים בישראל - בעולם הכלכלי קיימים מונופולים ובגלל זה יש רשויות שתפקידן לשמור על הכלכלה והשוק החופשי (גם במחיר פגיעה במונופול). בעולם הכדורסל לא קיימות כאלו רשויות, ולכן הליגה על-הפנים, יש פחות ופחות אוהדים כל שנה והעיקר מתרכז במעט קבוצות. זאת בדיוק הסיבה ששונאים את מכבי ואת מזרחי, כי הם בסופו של דבר "אחראים למצב הירוד של הליגה וחוסר התחרתיות בה". בקיצור, אני כבר התעייפתי להיום וחבל שנגררתי לזה. אני באמת לא מצליח להבין אותך. אסף 22:49, 1 מאי 2006 (IDT).
הבעיה שלי היא שאתה אומר שמכבי פוגעת בכל ניסיון לשפר את הליגה והיא מנסה לפגוע בליגה, בעוד שהיא לא מנסה לפגוע בליגה אלא היא רק מנסה לא לפגוע בעצמה. היא לא עושה שום פעולה נגד הליגה או כדי לשפר את מצבה, אלא לא להרע אותו. לכן שמעון מזרחי לא יכול להיות אשם בבעיה של הפועל ירושלים ושל הליגה. צהוב עולה 22:54, 1 מאי 2006 (IDT)
פה הגישה הבעייתית שאתה מציג. אי הפגיעה במכבי היא בסופו של דבר מה שגורמת לפגיעה וההרעה המצטברת בליגה. אתה טוען - מה האוהדים רוצים ממכבי, הוא רק פועל לטובת קבוצתו. זו גישה מאד קפיטליסטית אשר לא מתחשבת בטובת הליגה, אלא בטובתו האישית בלבד. כל עוד מזרחי הודף דרכים לשיפור הליגה, גם במחיר פגיעה בו עצמו, בסופו של דבר, הלכה למעשה הליגה רק נפגעת יותר ויותר. אתה טוען שגישתו לגיטימית, אך זה לא מה שרלוונטי בסופו של דבר. השאלה היא איך היה אפשר לשפר את הליגה ומי בסופו של דבר מתנגד לזה - המניעים עצמם, והשאלה האם הם לגיטימים או לא - כלל לא רלוונטים. אני מסתכל על השורה האחרונה. אסף 23:04, 1 מאי 2006 (IDT).
העניין הוא שאתם לא פונים לגורם הנכון. אני מבין אם אתם אומרים שאתם שונאים את ירמי אולמרט בגלל שהוא לא דואג לליגה לדוגמה. אפילו בחברה סוציאליסטית לא מאשימים את בעלי החברות, אלא מגבילים אותם ע"י רשות המונופולים. צהוב עולה 23:13, 1 מאי 2006 (IDT)
אתה מתמקד בשאלה האם זה מוצדק, במקום בשאלה האם באמת יש שנאה נגד מזרחי והאם הם מאשימים אותו בחוסר תחרותיות ובאיכות הירודה של הליגה. התשובה היא כן ובאופן ברור. זה בסופו של דבר כל השאלה וזה מסביר הרבה דברים. אם אתה מעוניין לחנך את אוהדי הפועל, אתה מוזמן, אך יש סיבה מאד ברורה מדוע הם שונאים את מזרחי - אם תשכנע אותם כי הם צריכים לשנוא את אולמרט במקום, כל הכבוד, אך כרגע זה המצב ולכן זה מה שצריך להיות כתוב. אסף 23:17, 1 מאי 2006 (IDT).
השאלה היא אם תנאי קבלה למועדון המעריצים של הפועל ירושלים הוא שנאת מזרחי, כי זה מה שמשתמע מהפיסקה. התשובה היא לא. נ.ב. ליגת הכדורגל לא במצב יותר טוב. גם שם יש את שחר, לוזון וגיידמאק. אז מה? נ.ג. וחוץ מזה, אחרי שהמנהל המדהים שלהם הבריח את גיידמאק אני לא יודע מה יכול להיות להם לומר על מזרחי. קקון 22:28, 1 מאי 2006 (IDT)
תגיד לי - היית מוכר למשל את הבן שלך תמורת סכום כסף מסויים? אני מניח שלא - גיידמאק רצה לקנות את הפועל ולא הסכימו (בצדק). זכותם. אסף 22:32, 1 מאי 2006 (IDT).
אני הייתי מוכר את הקבוצה שלי לגיידמאק, אבל את הבן שלי לא. אני מקווה שזה הגיוני בעיניך. קקון 22:43, 1 מאי 2006 (IDT)
בתקווה שזה יקרה וחיפה יפסיקו לגנוב לכם שחקנים. צהוב עולה 22:45, 1 מאי 2006 (IDT)
הם יכולים לקבל את חסן בחינם. קקון 22:48, 1 מאי 2006 (IDT)
יש אנשים שבשבילם לא כל דבר אפשר לקנות בכסף - גם בהרבה כסף. כנראה יש לנו גישות שונות לחיים. אסף 22:51, 1 מאי 2006 (IDT).
ההערה לעיל, לא נאמרה ברצינות ממש... אני כבר עייף ומותש ועכשיו קראתי את זה וזה נשמע רע יותר ממה שהתכוונתי להגיד. בברכה, אסף 22:56, 1 מאי 2006 (IDT).
אל תדאג אחי. קקון 22:59, 1 מאי 2006 (IDT)

כמה מילים על אוהדים, ממי שאינו אוהד כבר שנים רבות: את שנאתם של אוהדים לקבוצה היריבה אין צורך לנמק בנימוקים רציונליים ופרטניים - השנאה קיימת כחלק בסיסי ממעמדו של אוהד: הוא אוהד את קבוצתו ושונא, במידה זו או אחרת, את האחרות, ובוודאי שונא את זו המפריעה יותר מכל אחת אחרת להצלחת קבוצתו. כפי שלא נטרח להסביר מדוע לדעת האוהדים "השופט בן זונה", כך אין צורך לרדת לפרטים בעניין הטענות כלפי שמעון מזרחי. דרך אגב, מה עם כתיבת הערך אוהד (ספורט)? יכול לצאת ערך מעניין, שיעסוק במנהגיהם של אוהדים בישראל ובעולם. דוד שי 06:40, 2 מאי 2006 (IDT)

החלפתי את טים לטימי באוורס, כי לא ממש קוראים לו בשם טים... ומחקתי את דן שמיר בתוק עוזר מאמן עקב "פרישתו" מהקבוצה

זוהי תבנית של קבוצת כדורגל, אפשר ליצור תבנית יותר איכותית של קבוצת כדורסל. ובלי קשר נראה לי ראוי שתיהיה פחות או יותר אחידות בכל הליגה. אדם אדום 00:07, 10 בנובמבר 2006 (IST)[תגובה]

אני לא מבין למה מישהו החזיר את טבלת רשימת השחקנים שהיתה אחרי שהחלפתי אותה בתבנית:אישיות משחק על מנת ליצור אחידות בכל הליגה. אשמח לקבל הסבר, אחרת אחליף אותה שוב. Mokagi - שיחה 23:23, 19 באוגוסט 2009 (IDT)[תגובה]

כמה עניינים[עריכת קוד מקור]

1. הבעלים הוא גאידמק כמדומני. האם אני טועה? או הטבלה?
2. הצבעים של הטבלה מזעזעים. אי אפשר לקרוא ככה. ירון 00:09, 10 בנובמבר 2006 (IST)[תגובה]

תשובה:
  1. חס וחלילה, הקבוצה התדרדרה מספיק, אומנם גאידמק תורם לה כסף, אבל הוא לא הבעלים של הקבוצה, נראה לי שיש יותר פירוט ב"ארקדי גאידמק".
  2. איפה נראה לך שהבעיה? אני אסדר את זה. אדם אדום 00:41, 10 בנובמבר 2006 (IST)[תגובה]
2. אסף סידר את זה. תודה, ירון 14:13, 10 בנובמבר 2006 (IST)[תגובה]
זה לא יכול להשאר ככה, אם עושם את זה ככה, זה צריך להיות אחיד בכל הליגה, אני אנסה להחזיר את זה בצורה יותר קריאה. אדם אדום 15:16, 10 בנובמבר 2006 (IST)[תגובה]
אז עדיף שיהיה ככה בכל הליגה. ירון 15:33, 10 בנובמבר 2006 (IST)[תגובה]
ארקדי גאידמק כבר לא מעביר להם כספים אז אפשר להוריד אותו מ"נשיא", לא?
דני קליין רשום כבעלים. זה לא נכון - הבעלים היא עמותת הפועל ירושלים ודני הוא יו"ר הקבוצה. Mokagi - שיחה 14:09, 9 במאי 2009 (IDT)[תגובה]

אתרי אוהדים[עריכת קוד מקור]

יש אתר שלא עודכן בחמש שנים האחרונות (מצורף קישור) האם יש טעם שהוא יהיה בקישורים? אתר אוהדים.

לדעתי לא. אין בו שום תוספת מני האתרים האחרים שעדין פעילים. יונה בנדלאק

אירוע החזיז[עריכת קוד מקור]

אני חושב שצריך לכתוב על אירוע החזיז, שקרה ב11 בנובמבר 2007 במשחק בין הפועל ירושלים לבין הפועל חולון באולם הספורט מלחה.

אני לא רואה כיצד זה רלוונטי לערך על הפועל ירושלים. אם כבר אז עבור הפועל חולון (ואלימות בספורט, כדורסל בישראל ועוד כמה ערכים שאולי כדאי לכתוב על תופעת האהדה לקבוצות ספורט בישראל ובכלל). זהר דרוקמן - I♥Wiki13:03, 14 בנובמבר 2007 (IST)[תגובה]

באירוע החזיז נפצע המאבטח יואב גליצנשטיין שהוא אוהד קבוצות הכדורסל והכדורגל של הפועל ירושלים מזה שנים רבות וכן שימש מאבטח שח הקבוצה שנים רבות רובן בהתנדבות,יואב נפצע מחזיז שרק אוהד הפועל חולון במשחק שהתקיים במלחה,עד היום ידו של יואב חבושה בגלל אותו חזיז אוהד חולון ששמו מלאך נידון לשלש שנים בבית סהר

חל בלבול מסוים: שרון ששון ג'ימי ארנולד ויהוא אורלנד הצטרפו לקבוצה כבר עונה קודם לכן. בנוסף אני אישית לא הייתי כותב פיסקה על עונה שעוד לא החלה. מה שחסר הוא היסטוריה של הקבוצה עד 2008. טוקיוני 15:42, 4 ביולי 2008 (IDT)[תגובה]

לקחנו אליפות??[עריכת קוד מקור]

כתבנו שלקחנו אליפות בשנת 1989 אם אני לא טועה, אבל אני בטוח לגמרי שלא לקחנו שום אליפות לצערי, רק 5 גביעים(ארבע גביעי מדינה וגביע יול"ב אחד). אולי סיימנו את העונה במקום הראשון והפסדנו בפלייאוף? בכל מקרה לא צריך לקרוא לזה אליפות, למרות שלא כזה אכפת לי אם זה יישאר בתור אליפות......

שטות גמורה. לא אליפות ולא נעליים. וב89 אם אני לא טועה הם עוד היו בליגה השנייה. תיקנתי. --Hmbr-חנן שיחה 00:38, 10 באוגוסט 2008 (IDT)[תגובה]

סגל השחקנים[עריכת קוד מקור]

בערך עצמו יש את הכותרת 'סגל השחקנים', אך הרשימה לא מופיעה שם.

היא מופיעה בתחתית העמוד- תחת הכותרת 'קישורים חיצוניים'.

ניסיתי לערוך ולשנות את זה אבל מבחינה 'רשמית' זה אמור להופיע בכותרת הנכונה (כלומר הסגל כתוב תחת הכותרת הנכונה, ולא בתחתית העמוד) בערך, משום מה, זה לא מוצג במקום המתאים. (או אולי רק אצלי זה מופיע ככה?) בברכה, ‏david 1‏ • שיחה 11:50, 3 בדצמבר 2008 (IST)[תגובה]

אני מבקש לא לגעת בצבע הסגל של הפועל ירושלים[עריכת קוד מקור]

זה כבר ככה זמן מה וזה יפה מאוד אז אני מבקש ממך לא לגעת

כאן עורכים אנציקלופדיה. את צבעי הקבוצה ניתן לציין ולהראות באופן סמלי, אבל אין לצבוע את כל הערך בהם. זה לא אתר אוהדים. ירוןשיחה 23:20, 19 באוקטובר 2009 (IST)[תגובה]

גביע ווינר[עריכת קוד מקור]

הפועל ירושלים זכתה שלש פעמים בגביע ווינר. ―אנונימי לא חתםמש:אנונימי 00:00, 10 בינואר 2000 (IST)[תגובה]


נשיא הקבוצה[עריכת קוד מקור]

אורי מנצור כבר לא הנשיא (מאז סוף 2009) על אף שכך עדיין כתוב באתר האוהדים. תימוכין ניתן לראות בראיון שנעשה איתו למקומון במבשרת ציון Lahavcalev - שיחה 12:25, 20 באפריל 2010 (IDT).[תגובה]

שחקנים בולטים[עריכת קוד מקור]

ברצוני לציין את משה צ'יקו גור שהיה לא רק שחקן אלא אח"כ כיהן כיו"ר הקבוצה ובתקופתו אימן את הקבוצה רלף קליין ז"ל

האם יש לך סימוכין או עובדות אחרות שיתמכו בהיותו אח מהשחקנים הבולטים של הקבוצה בשנים אלו? Hmbr (חנן) - דבר/י איתי 16:17, 23 באפריל 2010 (IDT),[תגובה]

הוכפלד כבר לא יו"ר הקבוצה.רציתי לציין את עדי בן ארי שהיה כוכב הקבוצה בתקופתו לצדו שיחקו בין השאר זיו איילון,משה סלונים,צחי טחורש,קנדל פינדר(ששיחק עונה אחת והיה מלך הסלים של הליגה,אם כי באותה עונה הקבוצה ירדה ליגה),בחלק מתקופת בן ארי המאמן היה אלכס שפירא שלפני כן שיחק בקבוצה.יורם חרוש שיחק בקבוצה בשנות ה-70 בתקופתו בלט מאד לי טראס וכן שיחק אלן פרידמן,י-ם סיימה את הליגה ב-1973 במקום ה-3 והייתה אמורה לשחק באירופה אבל בגלל מלחמת יום כפור היא לא שיחקה,חרוש סגר מעגל אח"כ בעונתו הראשונה כמאמן ראשי הביא את הקבוצה לאירופה.אחיינו מתן חרוש היה עוזר המאמן של דן שמיר בעונה שבה י-ם זכתה בגביע המדינה אחרי שניצחה את מכבי ת"א במגרשה הביתי 93-89.לגבי שחקנים ששיחקו ב-2004 במשחק הגמר בו ניצחה י-ם את ריאל מדריד בנוף לחמישיה הפותחת ,שפר וויל קלי עדו טוני,רציתי לציין את הקפטן ארז כץ את משה מזרחי ואת אמיר מוכתרי.

פרשת אגייאר[עריכת קוד מקור]

חסר בהיסטוריה את הפרשה של כניסת גומא אגייאר לקבוצה בעונת 2009/10 ויציאתו מהקבוצה בעקבות האשפוז. חסר גם מידע אודות יציאת גאידמק מהקבוצה... יפתחשיחה 23:06, 25 במאי 2010 (IDT)[תגובה]

נא לא לגעת בסגל הקבוצה[עריכת קוד מקור]

זה כבר המון זמן ככה, זה מאוד יפה ולמנהלים אין בעיה אז נא לא לגעת בבקשה!

זאת הצורה המקובלת בשאר ערכי הקבוצות. נא לא לשנות ללא דיון מוקדם והסכמה. כניסה למלחמות עריכה עשויה להביא לחסימתך. עמרישיחה 18:12, 25 ביוני 2010 (IDT)[תגובה]


קישור שבור[עריכת קוד מקור]

במהלך מספר ריצות אוטומטיות של הבוט, נמצא שהקישור החיצוני הבא אינו זמין. אנא בדקו אם הקישור אכן שבור, ותקנו אותו או הסירו אותו במקרה זה!

--Matanyabot - שיחה 03:41, 25 בספטמבר 2013 (IDT)[תגובה]

בעונה זו הייתי מוסיף כשחקן בולט את וולדמן

ואני הייתי מוריד את כל השחקנים הבולטים ממילא. אם יש 4-5 שחקנים בולטים אז הם כבר לא בולטים. אינג. יונה ב. - שיחה - הבה נכחילה 16:44, 28 ביוני 2015 (IDT)[תגובה]

דיווח על טעות[עריכת קוד מקור]

פרטי הדיווח[עריכת קוד מקור]

בת.ז. של הקבוצה, בשורה "אליפות" כתוב "אף פעם לא תניפו צלחת" במקום המספר האליפויות. זה נראה כהשחתה. דווח על ידי: Motial9 - שיחה 23:26, 9 ביוני 2016 (IDT)[תגובה]

היה מדובר על השחתה שתוקנה מהר. אינג. יונה ב. - שיחה - הבה נכחילה 10:35, 13 ביוני 2016 (IDT)[תגובה]


דיווח שאורכב ב-28 בינואר 2021[עריכת קוד מקור]

דיווח מהדף ויקיפדיה:דיווח על טעויות

מנהל קבוצות הכדורסל של הפועל ירושלים בוגרים נשים ונוער היה דויד קראוס בשנים 1959 עד השנים 1969 כשחקן בקבוצה יודע להעיד על כך.

מקור: שיחקתי בנוער ומעט בבוגרים והכרתי אותו אישית. הקבוצה הייתה שייכת להסתדרות והוא מטעמה. אדם נפלא נשמה טובה. ידע לדאוג עד הפרט האחרון.

דווח על ידי: גדעון כהן 79.181.15.49 17:53, 27 בינואר 2021 (IST)[תגובה]

נמצאו קישורים חיצוניים שצריכים תיקון (אוקטובר 2022)[עריכת קוד מקור]

שלום עורכים יקרים,

מצאתי קישור חיצוני אחד או יותר בהפועל ירושלים (כדורסל) שזקוק לתשומת לב. אנא קחו רגע כדי לבדוק את הקישורים שמצאתי ולתקן אותם בערך אם נדרש. מצאתי את הבעיות הבאות:

כאשר תסיימו לערוך את השינויים הנדרשים, אנא בקרו בדף השו"ת למידע נוסף לתיקון בעיות עם הקישורים לעיל.

הודעה זו תופיע רק פעם אחת לקישורים אלו.

בידידות.—InternetArchiveBot (דווח על באג) 14:15, 5 באוקטובר 2022 (IDT)[תגובה]

דיווח שאורכב ב-05 במאי 2023[עריכת קוד מקור]

דיווח מהדף ויקיפדיה:דיווח על טעויות

מצב טיפול: טופל

כתוב שם הפועלים של מכבי תל אביב שזה בבירור לא נכון והשחתה של הערך. לכן אבקש להסיר גישת עריכה לאדם אשר שינה ערך זה ולתקן את הערך במיידי. תודה Roei roimi (שיחה | תרומות | מונה) לא חתם 00:00, 10 בינואר 2000 (IST)[תגובה]

Roei roimi, טופל. תודה על תשומת הלב. פוליתיאורי - שיחה 23:12, 5 במאי 2023 (IDT)[תגובה]

דיווח שאורכב ב-26 ביוני 2023[עריכת קוד מקור]

דיווח מהדף ויקיפדיה:דיווח על טעויות

מצב טיפול: הצעה לשיפור

היריבות עם מכבי תל אביב היריבות בין מכבי תל אביב לבין הפועל ירושלים (מכונה גם הקלאסיקו הישראלי בכדורסל) הוא הכינוי ליריבות בין שניים ממועדוני הכדורסל הגדולים בליגת העל בכדורסל: מכבי תל אביב והפועל ירושלים.

הקבוצות נפגשו ביניהן 134 פעמים, מהן מכבי ניצחה ב-106 משחקים בעוד הפועל ירושלים ניצחה רק ב-28 מהם. במשחקים בין הקבוצות קיימים לעיתים קרובות עימותים מילוליים ולעיתים אף פיזיים. ―אנונימי לא חתםמש:אנונימי 00:00, 10 בינואר 2000 (IST)[תגובה]

אם אני מבין נכון, זו הצעה לפיסקה שכרגע לא מופיעה בערך. (הכפילות במשפט הראשון היא הצעה לכותרת, והמילים הראשונות) ‏E L Yekutiel‏ - שיחה 11:30, 25 ביוני 2023 (IDT)[תגובה]

סגל הקבוצה 2023\2024[עריכת קוד מקור]

בדף שונה כותרת המקטע על סגל השחקנים כך שמדובר בסגל לעונה הבאה, עונת 23/24. מאחר שהרכבת הסגל לא הושלמה עדיין, מדובר היה על סגל העונה הקודמת בתוספת שחקנים שהצטרפו. הסרתי שחקנים שעברו לקבוצה אחרת (איתי שגב לנס ציונה ונעם יעקב לוילרבאן) אך יש שחקנים שללא חוזה בקבוצה ולא צפויים להמשיך, ובכל זאת מופיעים. ישנם גם מספר שחקנים שוליים שהכל יכול לקרות איתם. האם יש להסירם?

בנוסף, לאחד מהשחקנים שהצטרפו (כריס ג'ונסון) לא פורסם המספר בו ישחק בקבוצה, ונראה שהוזן לו מספרו בקבוצתו הקודמת או דבר דומה, וכבר יש שחקן בקבוצה (ספידי סמית') שישחק בשנה המשחק במספר זה. להחליף לסימן שאלה את המספר, לתו אחד או להשאיר? Dovbeeri - שיחה 22:09, 9 ביולי 2023 (IDT)[תגובה]

אתה מוזמן להשאיר אותם בתוך הערה כך שהם לא יופיעו בערך אך עדיין יהיו בדף כך שאם הם יחתמו על חוזה חדש ניתן יהיה רק להסיר את ההערה ואם הם יחתמו בקבוצה אחרת ניתן יהיה למחוק אותם. אינג. יונה ב. - שיחה - הבה נכחילה 09:32, 10 ביולי 2023 (IDT)[תגובה]
Dovbeeri, התכונתי הערה מוסתרת. ראה את השינוי שעשיתי. חוץ מזה אתמול הודיעו על השארותו של אור קורנליוס לכן הסרתי ממנו לגמרי את ההערה. אינג. יונה ב. - שיחה - הבה נכחילה 10:25, 12 ביולי 2023 (IDT)[תגובה]

רני כהנא כמאמן[עריכת קוד מקור]

ניתן להוסיף את רני כהנא כמאמן. למיטב זכרוני זה היה ב - 1988. הוא החליף את שימי ריגר ועזר להשאיר את הקבוצה בליגה הראשונה. ‫77.137.4.20513:55, 3 באפריל 2024 (IDT)[תגובה]