שיחה:הפרדוקס של איינשטיין-פודולסקי-רוזן

תוכן הדף אינו נתמך בשפות אחרות.
מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית

מאמרים בנושא שזירה קוונטית ומשחק .... - אין גישה לכתובת זו, יש למחוק את הקישור או לתקנו.

תודה, הסרתי. ‏Yonidebest Ω Talk13:16, 22 באוקטובר 2007 (IST)[תגובה]

מהמאמר לא ברור מדוע לא ניתן להעביר מידע בצורה זו. לפי הזכור לי צריך עוד מידע (העובר במהירות האור) כדי לפענח את הספין בצד שני אבל לא כל כך זוכר. Assafn שיחה 20:05, 24 באוקטובר 2007 (IST)[תגובה]

חוסר דיוק[עריכת קוד מקור]

הערך לא ברור ולא מדויק. אני לא רוצה להיכנס לפרטים שאני לא מספיק מבין בהם, אבל:

  • אם ניתן לבצע הקרסה של פונקציית הגל תוך הפרה של עקרון הלוקליות אז ניתן לבצע את הניסוי ברצף מספר פעמים. אליס תמדוד את החלקיק אחת למספר פעמים. בוב יבצע מדידה (למשל בעזרת ניסוי הסדק) האם החלקיק קרס או לא. כך ניתן להעביר מידע 0 או 1 לוגי, בלי להתייחס למצב הקוונטי הספציפי שהוא אכן אקראי.
  • ראיתי איפשהו הסבר מדוע עקרון הלוקליות לא נשבר - משהו שקשור לעובדה שהמדידות מבוצעות במערכות ייחוס שונות, ולכן גם אין משמעות לשאלת הבו זמניות... אני יודע שזה לא מדויק אבל ישנה תשובה בסגנון.
לגבי א', אי אפשר לעשות ניסוי כזה לגבי ערך דיסקרטי כמו ספין וחלקיק בודד, ולכן אי אפשר להעביר ככה מידע. לגבי ניסוי הסדק, הוא מודד מופע של פוטון. אם תשזור פוטונום ותשלח אותם רחוק, המופע שלהם שוב לא יהיה קשור (בגלל המרחק שעבר כל פוטון) ולכן ניסוי הסדק יראה התאבכות כל פעם, בלי קשר לשאלה האם הפוטון השני נמדד או לא נמדד.
לגבי הלוקליות, התשובה שקיבלתי, עד כמה שהבנתי, היא שאם תמדוד את המצב של החלקיק בנקודה ב', ותרצה לדעת אם זאת הקרסה שלך או תוצאה של ההקרסה בנקודה א', תצטרך לדבר עם החבר'ה שהקריסו אותו בנקודה א' - ולדבר איתם תוכל שוב רק במגבלות מהירות האור. אלעזר - שיחה 23:04, 3 בנובמבר 2010 (IST)[תגובה]


קישור שבור[עריכת קוד מקור]

במהלך מספר ריצות אוטומטיות של הבוט, נמצא שהקישור החיצוני הבא אינו זמין. אנא בדקו אם הקישור אכן שבור, ותקנו אותו או הסירו אותו במקרה זה!

--Matanyabot - שיחה 04:58, 4 במאי 2013 (IDT)[תגובה]

משוב מ-24 באוגוסט 2019[עריכת קוד מקור]

This is written very poorly. 98.234.227.118 17:08, 24 באוגוסט 2019 (IDT)[תגובה]