שיחה:השועל בלול התרנגולות

תוכן הדף אינו נתמך בשפות אחרות.
מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית

בניגוד לניתוח של הכותב, אין הספר יוצא כנגד הסוציאליזם של דולניקר, שכן דולניקר אינו סוציאליסט, באותה מידה שפרס, ספיר או אשכול אינם סוציאליסטים. הספר יוצא כנגד השחיתות והדורסנות של משטר מפא"י, מן הבחינה החברתית, וכנגד דמות העסקן שנוצרה בו. הספר מתנגד לקפיטליזם, והראייה - תושבי הכפר מגדלים את הכמון. מששקעו בסכסוכיהם הפנימיים, והכמון נרקב בשדות, עלה מאוד מחירו, והם התעשרו בכך שלא עבדו פי כמה מהעושר אותו צברו בעבודה. אין תיאור מאיר עיניים מזה לפגמי השיטה הקפיטלסטית. אלמוג 06:38, 7 מאי 2006 (IDT)

חוששתני שהפיכת קישון, שהביע את עמדתו בנושא עשרות ומאות פעמים למבקר הקפיטליזם כאן היא מעט דחוקה. גם הפיכתו של דולניקר ללא סוציאליסט נשמעת דחוקה, שכן קלישאותיו רוויות תפישה סוציאליסטית, בייחוד בספר, אך לא פחות מזה גם בסרט. אגב, מאחר והכמון הרקיב בשדות, ממילא אין הוא שווה פרוטה לצרכני הכמון כמו גם ליצרניו. רלף פון שוונץ 17:55, 7 מאי 2006 (IDT)

ערך לפיצול?[עריכת קוד מקור]

מדוע? יםשיחה • ט' בחשוון ה'תשע"ג • 11:35, 25 באוקטובר 2012 (IST)[תגובה]

לדעתי אין צורך בפיצול הערך. משני טעמים, שמשלימים זה את זה. א', הערך כולו איננו ארוך, ואיננו מכביד בצורתו המאוחדת. ב', כיון שהסרט בויים ע,י קישון עצמו, בעצם זה שני מופעים של אותו רעיון, ולא כמו למשל, שר הטבעות (ספר) ושר הטבעות (סרט)

גם לדעתי אין צורך לפצל מהסיבות שלעיל. ‏Ovedcשיחהאמצו ערך יתום! 14:22, 2 בדצמבר 2012 (IST)[תגובה]