שיחה:התזמורת הפילהרמונית של האג

תוכן הדף אינו נתמך בשפות אחרות.
מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית


קישור שבור[עריכת קוד מקור]

במהלך מספר ריצות אוטומטיות של הבוט, נמצא שהקישור החיצוני הבא אינו זמין. אנא בדקו אם הקישור אכן שבור, ותקנו אותו או הסירו אותו במקרה זה!

--Matanyabot - שיחה 22:15, 14 במאי 2013 (IDT)[תגובה]

דיווח שאורכב ב-16 ביולי 2023[עריכת קוד מקור]

דיווח מהדף ויקיפדיה:דיווח על טעויות

מצב טיפול: הצעה לשיפור

לשנות את כותרת הערך ל"תזמורת הרזידנטי" ―אנונימי לא חתםמש:אנונימי 00:00, 10 בינואר 2000 (IST)[תגובה]

יש להציע זאת בדף השיחה של הערך. פוליתיאורי - שיחה 02:01, 15 ביולי 2023 (IDT)[תגובה]

הצעה לשינוי שם[עריכת קוד מקור]

שלום,

בשבוע האחרון בוצעו בערך מספר שינויים ע"י משתמשים אנונימיים, שלי לפחות כלל לא נראים כמו השחתה.

בין השאר, שם התזמורת שונה בגוף הערך מ"התזמורת הפילהרמונית של האג" ל"תזמורת הרזידנטי", והועלתה בקשה (דרך הכלי לדיווח על טעויות, ככה"נ ע"י אותם אנונימי/ים) לשנות את שם הערך בהתאם.

אני עצמי לא מבין בנושא כלל, והבדיקה היחידה שעשיתי הייתה של שם הערך בויקיפדיות האחרות. ע"פ הבדיקה הזו, לפחות לעיניים לא מקצועיות, ההצעה הגיונית:

שם הערך בשפות האחרות הוא "רזידנטי" סתם (ברוסית), "תזמורת הרזידנטי של האג" (בצרפתית וספרדית, תוך תרגום המילה רזידנטי למילה המקבילה והכמעט זהה באותן שפות), או "תזמורת הרזידנטי" (ביתר השפות שאני מסוגל לקרוא את האלפבית שלהן, כלומר למעט יפנית וקוריאנית).

לדעתי רצוי להשאיר את "של האג", לטובת קוראים כמוני שלומדים עליה מכאן והשיוך יועיל להם אם ייתקלו בשם הזה בתוך ערך אחר. כלומר אני מציע את תזמורת הרזידנטי של האג. בקרב הויקיפדיות הזרות כאמור יש רוב לתזמורת הרזידנטי. כמובן שייתכן שבעברית יש נסיבות או מוסכמות אחרות, שבגינן נכון יותר להישאר עם שם הערך כפי שהוא, ואז כדאי להחזיר לקדמותו גם את שמה של התזמורת בגוף הערך.

אני עצמי לא מביע דעה בדיון, ומסתפק בפתיחתו ובהעלאת שתי אפשרויות לשם החלופי. אני לא מבין מספיק כדי לומר אם נכון או לא נכון להחליף. מוזמנים כמובן להציע שמות אפשריים נוספים, פרט לאלה שהצעתי לעיל.

מתייג את שלומית קדם, Gidip, saifunny, Shaun The Sheep, Chaimkapusta, יודוקוליס, Jab-jab, BAswim, TalyaNe, קפקא, אייל מוגילבסקי, תום רגב, Brindalgueבעלי הידע במוזיקה קלאסית. תודה רבה! ‏E L Yekutiel‏ - שיחה 08:22, 19 ביולי 2023 (IDT)[תגובה]

לדעתי צריך לראות אם השם רזידנטי מופיע בעוד מקומות באינטרנט בעברית,או שמא התזמורת של האג מופיעה בכל המקומות באופן גורף. אני חושב שאין צריך לשנות את השם של הערך הויקיפדי אם השם רזידנטי אינו מוכר יתר על המידה, אלא אם כן רבים מכירים את השם הזה. בכל מקרה אני זוכר שקיימת התזמורת של האג, לא רזידנטי. אייל מוגילבסקי - שיחה 17:41, 19 ביולי 2023 (IDT)[תגובה]
תודה רבה @אייל!
בחיפוש זריז בגוגל, המקורות שמצאתי שמתייחסים לתזמורת (שאינם עותק של ויקיפדיה) אכן מכנים אותה "התזמורת הפילהרמונית של האג".
כלומר נכון לעכשיו נשאיר את שם הערך כפי שהוא, ונחזיר את השם ששונה בגוף הערך לשמו המקורי. אלא אם תתקבלנה הצעות אחרות, אפשר לומר שהדיון הוכרע פה אחד :) ‏E L Yekutiel‏ - שיחה 08:05, 26 ביולי 2023 (IDT)[תגובה]
מוסכם.אייל מוגילבסקי - שיחה 09:33, 26 ביולי 2023 (IDT)[תגובה]
בוצע בוצע. שוב תודה! ‏E L Yekutiel‏ - שיחה 21:41, 26 ביולי 2023 (IDT)[תגובה]

דיווח שאורכב ב-25 בינואר 2024[עריכת קוד מקור]

דיווח מהדף ויקיפדיה:דיווח על טעויות

מצב טיפול: דרוש מקור

לשנות את הכותרת ל"תזמורת הרזידנטי של האג" ―אנונימי לא חתםמש:אנונימי 00:00, 10 בינואר 2000 (IST)[תגובה]

Das Residentie Orkest (niederländisch Het Residentie Orkest, englisch The Hague Philharmonic כך הערך בויקו הגרמנית
התקיים על כך דיון (קצר) בדף השיחה לפני מספר חודשים, והוחלט להשאיר את השם כפי שהוא, נכון לעכשיו. ראו שם. אם ישנם מקורות חיצוניים בעברית (עצמאיים מויקיפדיה ככל שאפשר) שמראים על שימוש מקובל בשם אחר, אפשר לדון בכך מחדש. ‏E L Yekutiel‏ - שיחה 23:08, 15 בינואר 2024 (IST)[תגובה]