שיחה:התחשמלות

תוכן הדף אינו נתמך בשפות אחרות.
מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית

זרם חילופין[עריכת קוד מקור]

שמעתי פעם שזרם חליופין שמקורו ברשת החשמל מסוכן יותר, כי התדר של 50הרץ משפיע על שרירי הלב באופן מיוחד. האם זה נכון, או שיש הסבר אחר למסוכנות של זרם חילופין?


שורה זו נכתבה על ידי כהסבר לאפי בדלפק היעוץ. אני מוצא ששורה זו מיותרת משום שתיאור זה מופיע בהמשך בצורה טובה ונכונה יותר, על כן הרשיתי לעצמי להוריד אותה. Arh 20:17, 25 נוב' 2004 (UTC)

"כאשר המתח הוא של 220V השפעת הזרם על גוף האדם הינה כזו" - למה?! הזרם העובר בגוף פוגע ברקמות ותלוי במתח (לפי חוק אוהם). אולם הטבלה מפרטת לפי הזרם הזורם בגוף ולא לפי ההתנגדות של גוף האדם (משתנה עם רטיבות והמתח עליו). בכל מקרה, זרם בעוצמה מסוימת ישפיע בגלל גודלו ולא בגלל גודל המתח שיצר אותו. תקנו אותי אם אני טועה. DaFLM.

מדובר בממוצע, ההתנגדות של בני אדם תלויה אמנם בפרטים (בעיקר אחוז השומן בגוף), אבל בדרך כלל קבועה למדי. דרך אגב, לעוצמת ההתחשמלות אין קשר לרטיבות (אבל הסיכויים להתחשמלות גדלים דרמטית). טרול רפאים 15:56, 4 יוני 2005 (UTC)

מה זה 0.9R באיזה שיטת יחידות? בגלל זה הוספתי תבנית לשכתוב טרול חשמלי 16:06, 14 באוגוסט 2006 (IDT)[תגובה]

R מסמל יחידות מידה של התנגדות חשמלית, כמדומני. Yonidebest Ω Talk 16:13, 14 באוגוסט 2006 (IDT)[תגובה]
לא שמעתי על המונח. באיזה שיטת יחידות? ודרך אגב ראיתי שרשמתה שפיזקאי צריך לעבור על הערך-ממש לא נכון צריך לעבור על הערך מישהו שמבין ברפואה (התחשמלות היא תופעה בתוך בן האדם לא תופעה פיזקלית טהורה. טרול חשמלי 16:37, 14 באוגוסט 2006 (IDT)[תגובה]

לפי הכתוב התחשמלות היא מעבר זרם כתוצאה של מתח גבוה.


ואני שואל מה??? נתחיל בכך: אני עובד על מעגל חשמלי עם 5 וולט ונוגע בטעות בנקודה שגורמת לי להרגיש עיקצוץ. נו ההרגשה שלפיה אנחנו מזהים התחשמלות. האם זאת לא התחשמלות כי זה לא מתח גבוה?? אז מה זה מתח גבוה? לפי מה מגדירים מה זה מתח גבוה??

2.המתח אינו הגורם. אך אינו קשור להתחשמלות... אני הייתי מגדיר התחשמלות כמעבר של זרם בגוף של בעל חיים או של בן אדם כתוצאה של מקור מתח חיצוני.(מקור מתח חיצוני כדי להבדיל בין הזרמים בתוך הגוף שלנו שללא ספק אנו לא מגדירים אותם כהתחשמלויות).

קיים מכשיר נוסף בשוק מעבר למפסיק זרם פחת שיכול למנוע התחשמלות שמו משגוחן, והוא פיתוח ישראלי מקורי. היתרון שלו על פני הפחת, שהוא נותן הגנה לצרכן במצבים שבהם הפחת לא עובד.מעבר להתחשמלות הוא גם נותן הגנה כנגד קצרים ומפלי מתח. עקרון הפעולה של המשגוחן מבוסס על ניטור מתמיד של קו הארקה והאפס


קישור שבור[עריכת קוד מקור]

במהלך מספר ריצות אוטומטיות של הבוט, נמצא שהקישור החיצוני הבא אינו זמין. אנא בדקו אם הקישור אכן שבור, ותקנו אותו או הסירו אותו במקרה זה!

--Matanyabot - שיחה 05:58, 4 במאי 2013 (IDT)[תגובה]


קישור שבור 2[עריכת קוד מקור]

במהלך מספר ריצות אוטומטיות של הבוט, נמצא שהקישור החיצוני הבא אינו זמין. אנא בדקו אם הקישור אכן שבור, ותקנו אותו או הסירו אותו במקרה זה!

--Matanyabot - שיחה 22:16, 14 במאי 2013 (IDT)[תגובה]