שיחה:התעללות בילדים

תוכן הדף אינו נתמך בשפות אחרות.
מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית

מה מקור המידע? Yonidebest Ω Talk 12:59, 27 יוני 2006 (IDT)

הערך הזה נכתב במסגרת מיזם כלשהו. אני מכיר את האנונימית שכתבה אותו. הוא נכתב בעזרת המקורות שצויינו בערך. Mort 00:40, 28 יוני 2006 (IDT)

הפוליטיקה של התמונה מטרידה אותי, היא נראית לי מוזוגונית. האם נראתית כמפלצת והאב מהוגן וחסוד. בדרך כלל - למרות המקרים האיומים האחרונים - האב הוא המכה. שלומית ליר - שיחה 15:20, 28 באפריל 2008 (IDT)[תגובה]

א. זו תומונה בויקישיתוף הממחישה את נושא הערך (ואכן מיזוגנית).
ב. זו תמונה מ-1888, וכך מצויין בה. דרור - שיחה 16:01, 28 באפריל 2008 (IDT)[תגובה]
זה לא האב, זה פעיל התנועה (לצורך העניין, אפשר להתייחס אליו כאל עובד סוציאלי). אבל נכון, הם בהחלט יכלו לשים את דמות האב בתור המכה. דניאל צבישיחה 16:04, כ"ג בניסן ה'תשס"ח (28.04.08)
1888 - אב לא מטפל בילדים. זה תפקידה של האישה. דרור - שיחה 17:23, 28 באפריל 2008 (IDT)[תגובה]

התעללות מינית[עריכת קוד מקור]

תחת ההגדרה התעללות מינית כתוב "...כוללת...מגע אורלי" ואח"כ "כל אלו משפיעים על הנפגע לא פחות ממעשי סדום וכו'" משמע מגע אורלי אינו בגדר מעשה סדום, והערך "מעשה סדום" מוגדר כמין אורלי\אנאלי. אם כך מהו מגע אורלי?

מקצועיות[עריכת קוד מקור]

הערך נראה לא מספיק מקצועי, לעיני הבלתי מקצועיות גם כן. דוגמאות:

  • "ניצול מיני: התנהגות מינית של הפוגע כלפי הילד כוללת נשיקות, ליטופים, חשיפה, מגע אוראלי, אוננות. כל אלו משפיעים על הנפגע לא פחות ממעשי סדום וחדירה וגינאלית מלאה." יש מספר בעיות עם המשפט, בנוסף על הנאמר לעיל. לדוגמה אם הילד נדרש לבצע אקט מיני במבוגר - אינו נכלל. "משפיעים לא פחות" - לפי איזה קריטריון? האם הניסוח מקצועי?
  • תחת גורמים ראשוניים לפגיעה: "חינוך מושרש, האלימות מועברת מדור לדור כדרך תקשורת לגיטימית." צריך להבדיל בין הסיבה הזאת כתירוץ (כמו שמשתמשים בה לרוב, ככל הידוע לי) לבין הסיבה הזאת כשהיא נכונה.
  • "נורמות חברתיות שמכתיבות התנהגות פוגעת." טעון הסבר, אני לא מכיר נורמות כאלה.
  • הניסוח בפסקה "השפעת הפגיעה על הילדים" אינו אוביקטיבי/מקצועי ("מאושר", "עצוב", "במקביל הוא מדחיק את כל המחשבות האחרות" - כל המחשבות?).

-- האם כדאי להוסיף תבנית מתאימה? Setreset - שיחה 18:06, 9 בספטמבר 2009 (IDT)[תגובה]

קישורים חיצוניים - המותר קישור לעבודת גמר לתואר שני?[עריכת קוד מקור]

האם מקובל להפנות לעבודות גמר לתואר שני בקישורים חיצוניים? מצד אחד, זה עשוי להיות מקור טוב יותר מכתבה בעיתון. מצד שני, יש עשרות ואולי מאות אלפי עבודות כאלה הזמינות אונליין - האם נפנה לכולן? האם לא עדיף להפנות לספר או מאמר מדעי? הרי בשורה התחתונה זאת עבודה שנכתבה על ידי סטודנט/ית שאפילו לא מחזיק/ה בתואר ד"ר. חיפה-חיפה-עיר-עם-עתיד - שיחה 23:48, 13 באפריל 2010 (IDT)[תגובה]

כמו רבים כאן בוויקיפדיה שמחזיקים בתואר שני, אני מכירה מקרוב את העבודה המחקרית המעמיקה והקפדנית שמבצעים במחקר תזה, והיא מהווה מחקר מדעי מעולה לכל דבר ועניין. היא גם עוברת ביקורת עמיתים, ורבות מהתיזות אף מומרות לפורמט של מאמר מדעי ומתקבלות בכתבי עת מדעיים. רבות מהתיזות נכתבות כחלק מעבודתו המחקרית של מנחה התיזה, ואינן שונות ממאמרים אחרים שהוא או מונחיו מפרסמים באותו נושא, מלבד היקפה העצום. לגבי כמות התזות הזמינות און ליין - הלוואי שהיה מדובר במאות אלפים של עבודות מתאימות... במאגר שמציגה אוניברסיטת חיפה, מתוך העבודות בחוג לפסיכולוגיה מצאתי בקושי עשרים עבודות שגם לא נעולות בפני הקהל הרחב, וגם הנושא שלהן הוא לא מצומצם מדי כך שלא יתאים כקישור חיצוני לערכים כלליים בוויקיפדיה. "השפעת התעללות מינית בילדות על התפתחות רה ויקטימיזציה מינית בבגרות" נראה לי כנושא מספיק מתאים לקישור חיצוני כאן, ואני שמחה שהעבודה פתוחה לציבור וניתן לקשר אליה מוויקיפדיה. בנוסף כולל מבוא העבודה סקירה טובה ומקיפה על התעללות מינית באופן כללי, מחקרים ותיאוריות בנושא. אבל בכל מקרה אשמח לשמוע עוד דעות, אפנה לכאן מלוח המודעות.
הבעייה היחידה שאני רואה היא ששוב הקישור לא עובד, אלא מקפיץ לדף חיפוש כללי... אולי מישהו שיפנה לכאן יוכל גם לסייע בבעייה הטכנית הזו. מתוך החיפוש הכללי, ניתן למצוא את העבודה באוסף עבודות הגמר של אוניברסיטת חיפה -> החוג לפסיכולוגיה -> העמוד הרביעי. Ravit - שיחה 06:43, 14 באפריל 2010 (IDT)[תגובה]
וודאי שיש לקשר. מי ייתן והיה כאן קישורים לכל העבודות חקר שנערכו בכל נושא. אציין שכשיש אובר עבודות (כמו בנושאי-אב במדעי היהדות) נהוג לקשר לנושא במפתח מאמרים, כמו רמב"י. Rex - שיחה 14:55, 14 באפריל 2010 (IDT)[תגובה]
רוית, אצלי הקישור דווקא כן עובד. חיפה-חיפה-עיר-עם-עתיד - שיחה 22:16, 14 באפריל 2010 (IDT)[תגובה]

משוב מ-2 בדצמבר 2014[עריכת קוד מקור]

ההפניה לפס"ד אינה נכונה מדובר ב4596/98 62.219.236.34 12:15, 2 בדצמבר 2014 (IST)[תגובה]

נמצאו קישורים חיצוניים שצריכים תיקון (יוני 2023)[עריכת קוד מקור]

שלום עורכים יקרים,

מצאתי קישור חיצוני אחד או יותר בתעללות בילדים שזקוק לתשומת לב. אנא קחו רגע כדי לבדוק את הקישורים שמצאתי ולתקן אותם בערך אם נדרש. מצאתי את הבעיות הבאות:

כאשר תסיימו לערוך את השינויים הנדרשים, אנא בקרו בדף השו"ת למידע נוסף לתיקון בעיות עם הקישורים לעיל.

הודעה זו תופיע רק פעם אחת לקישורים אלו.

בידידות.—InternetArchiveBot (דווח על באג) 00:47, 10 ביוני 2023 (IDT)[תגובה]