שיחה:ואן דר גראף ג'נרייטור

תוכן הדף אינו נתמך בשפות אחרות.
מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית

כמה הערות[עריכת קוד מקור]

  1. אולי כדאי לשנות את שם הערך ל"ואן דאר גראף ג'נרייטור (להקה)". הרי יש כזה דבר מחולל ואן דאר גראף גם בלי קשר ללהקה.
  2. למרות שהאמיל שר כמו מטורף, לא כל כך ברור לי למה נטען בערך שהוא מטורף. יש לו רקורד של אשפוז בבית משוגעים? האם נכתוב על סולן להקת דאוס, שלו יש רקורד שכזה, שהוא "מטורף"? נו, באמת.
  3. ארבע שנים הן לא בדיוק תקופה "קצרצרה" ללהקה. הסמיתס היו קיימים בדיוק ארבע שנים. רוב היצירה המשמעותית של להקות הרוק המתקדם התפרשה על פני ארבע שנים. תקופה "קצרצרה" נשמעת לי כמו חצי שנה, שנה גג.
  4. להאמיל מגיע ערך משל עצמו. לא ברור למה לכתוב על האמיל סולו בערך שעוסק בואן דאר גראף.
  5. כדאי להיזהר עם סופרלטיבים. להגיד שואן דאר גראף היו "חשובים" זה ככל הנראה נכון - זה די קונצנזוס שבתחום הרוק המתקדם הם מהלהקות הבולטות. להגיד שהם "בלתי שגרתיים" זה נכון - מספיק לשמוע את A Plague Of Lighthouse Keepers. לעומת זאת, להגיד שם "מרתקים" זו כבר דעה, שאמנם אני מסכים איתה אבל לא חושב שצריך לכפות אותה על הקורא. שישמש ויחליט בעצמו. אני בהחלט יכול להבין אנשים שאומרים שהם מתים משעמום כשהם שומעים אותם/עליהם. עניין של טעם.
  6. לא נהוג לחתום בתוך ערכים, אלא רק בדפי שיחה וכו'. הקרדיט על כתיבת הערך נמצא ב"גרסאות קודמות". גדי אלכסנדרוביץ' 11:04, 21 ספטמבר 2005 (UTC)

כמו שנכתב למעלה, יש לשנות את השם ל"ואן דאר גראף ג'נרייטור (להקה)". ‏עדיאל17:24, 14 באוגוסט 2007 (IDT)[תגובה]

יש להחזיר לשם הקודם. למחולל ואן דר גראף יקראו מחולל ואן דר גראף, לא ואן דר גראף ג'נרייטור. לשיגעון יקראו שיגעון, לא מאדנס. חי ◣ 15.08.2007, 12:12 (שיחה)
לדעתי (וכנראה גם לדעת גדי אלכסנדרוביץ') זה מבלבל. ‏עדיאל17:33, 16 באוגוסט 2007 (IDT)[תגובה]
קרא את ויקיפדיה:מתן שם לערך. אין שום סיבה שיהיה בוויקיפדיה העברית ערך בשם "ואן דר גראף ג'נרייטור" מלבד הערך על הלהקה. חי ◣ 16.08.2007, 17:44 (שיחה)
ממש לא בא לי לריב על הדבר הזה. לדעתי זה מבלבל. אם אתה רוצה להעביר תעשה מה שאתה רוצה. ‏עדיאל17:50, 16 באוגוסט 2007 (IDT)[תגובה]
גם אני לא מתכוון לריב, אבל לא אעביר על דעת עצמי. אם תהיה תמיכה בהעברה לשם המקורי, אעביר. חי ◣ 16.08.2007, 17:56 (שיחה)
אמנם באיחור של ארבע שנים, אבל אני פותח את הדיון מחדש. גם לדעתי צריך לשנות את השם ל"ואן דר גראף ג'נרייטור" וליצור הפניה אל "מחולל ואן דר גראף". Botend - שיחה 15:50, 15 באוקטובר 2011 (IST)[תגובה]
כן, ולהשתמש בתבנית:פירוש נוסף. ‏Ofekalefשיחההצטרפו למיזם המקורי!10:56, 30 באוקטובר 2011 (IST)[תגובה]

האם לאחד עם פיטר האמיל?[עריכת קוד מקור]

בעד:

  • חברי הלהקה אמרו בראיונות שהגורם שקבע האם השם שיתנוסס על אלבום יהיה VDGG או פיטר האמיל היה - למי יש כסף לשלם על שעות סטודיו.
  • VDGG היא במידה רבה "הלהקה של האמיל". הוא היה המקים (יחד עם כריס ג'אדג' סמית) והוא היחיד שהיה בה בכל גילגוליה. רוב החומר של הלהקה נכתב על ידו.
  • חברי VDGG מנגנים באלבומי ה"סולו" של האמיל.
  • תולדות הלהקה הם במידה רבה מעקב אחרי התפתחותו של האמיל עצמו. הערך על האמיל חייב לשלב את התהפתחות הלהקה, ולהיפך.

נגד:

  • בכל זאת - יש הבדל בין אלבומי VDGG לאלבומי סולו, למרות זהות המבצעים ולמרות שבמקרים רבים קטעים שנוגנו בהופעות חיות של הלהקה הופיעו באלבומי "סולו". ישנה הסכמה רחבה שאלבומי הסולו אישיים יותר בתחושתם.
  • הדיסקוגרפיה המאוחדת תהיה מפלצתית בגודלה - משהו כמו 50 או 60 אלבומים.

אילן שמעוני - שיחה 15:19, 9 באוקטובר 2008 (IST)[תגובה]

יש הרבה מאוד מה להוסיף בערך של הלהקה; עדיף להשלים את הערך הזה ואולי להוסיף פסקה והפניה לערך מורחב לפיטר האמיל Dalaz777 - שיחה 08:33, 10 באוקטובר 2008 (IST)[תגובה]