שיחה:ויליאם שיירר

תוכן הדף אינו נתמך בשפות אחרות.
מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית

למה שירר ולא שיירר, ולמה לדחוף את הל', שהיא רק תסמין של תרגמת, ולא מופיעה בשום מקום בעברית? ומה זה הסירבול של "הינו כינויו של"? emanשיחה 22:41, 28 ספטמבר 2005 (UTC)

צודק 100%. גם לדעתי אין להתיר שמות ערכי אישים עם אות המופיעה כשם אמצעי. ובעניין שמות אמצעיים יש להכלילם בשם הערך רק אם הם מפורסמים מספיק, וגם אז ליצור תמיד הפנייה ללא השם האמצעי. Noon 23:09, 28 ספטמבר 2005 (UTC)
אופס, סדקתי קודם באתר "מיתוס", ושם הוא מופיע כויליאם שיירר. אבל עכשיו בדקתי, ובאתר של הסיפריה של האוניברסיטה הוא מופיע כוילים ל שירר. אז זה לא נכון שבשום מקום הוא לא מופיע עם ל', אבל עדיין בגוגל עושה רושם שברוב המקומות הוא מופיע סתם עם שם פרטי ושם משפחה, כמו שנהוג בעברית, ולפי דעתי כך גםן אנחנו צריכים לנהוג. לגבי שירר או שיירר, מהכתיב המאוד חסר (וילים בלי א) שמופיע בנתונים בספרית האוניברסיטה, לא הייתי סומך על הכתיבה עם י' אחת. ונראה לי ש Shirer מבוטא כשיירר. יש מישהו שמכיר את שמו משמיעה באנגלית? emanשיחה 00:29, 29 ספטמבר 2005 (UTC)

בהוצאה העברית של ספרו "עלייתו ונפילתו של הרייך השלישי" (הוצאת שוקן 1962) הוא נקרא ויליאם ל. שיירר. באתר לזכרו: [1] הוא נקרא: William L. Shirer

אדר 17:57, 29 ספטמבר 2005 (UTC)

אני לא מבין. את השם מבטאים "שירר" Shirer, ואין צליל במילה, אז מדוע לכתוב "שיירר"?

כיצד צריך להגות את שם משפחתו? מישהו יכול לנקד?

מחיקות דוד שי ממאמר בהארץ ב1961 עליו[עריכת קוד מקור]

דוד שי, מחקת כאן [2] את כל עדות לוסטיג? לא מובנת המערכה שיש לך נגד עדות לוסטיג שניפץ את המיתוס שהיטלר היה אמיץ. איזה מין קמפיין זה להכחיש זאת? לא מובן מה לא נוח עם עדותו.Karmanisz - שיחה 09:44, 20 במרץ 2023 (IST)[תגובה]