שיחה:ועידת כלקדון

תוכן הדף אינו נתמך בשפות אחרות.
מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית

שלום, רק רציתי לתת כמה הערות בקשר לנושא ועידת כלקדון כדי שיתוקנו:

הערות חשובות:

1) וכך נוסד הזרם המונופיזיטי בכנסייה – איזה כנסייה ? ליתר דיוק הכנסיות האוריינטליות (הכנסייה הקופטית, הארמנית...) אין בהם שום זרם מונופיזיטי! אמונת הכנסייה הקופטית היא מיאפיזית.


2) מיאפיזית שתי טבעים ממוזגים? חס וחלילה!!!


3) הערה נוספת – לפי דעתה של הסופרת Edith L Butcher שכתבה את הספר :"היסטוריית העם הקופטי" "Story of the Church of Egypt" בספרה זה בהכרך השני בנושא ועידת כלקדון אמרה: "לאו עצמו לא היה מרוצה מהחלטות ועידת כלקדון אך למרות זאת הוא יכל להרוס את אויבו העקשן דיסקורוס".

העברת הנושא "הכנסיות האוריינטליות" כחלק מנושא זה (ועידת כלקדון)[עריכת קוד מקור]

העברתי את נושא "הכנסיות האוריינטליות" מהנושא המקורי "המינות המונופיזיסטית" לפה כלומר חלק מנושא ועידת כלקדון כי נושא זה משתייך יותר לפה וגם כי כנסיות אלה לא הוקמו כשהמינות המונופיזיסטית הופיעה אלה לאחר ועידת כלקדון.

תודה

אתנסיוס:
1. הגבתי על הערותיך בדף שיחתי.
2. הואל בטובך לחתום על הערותיך.
3. בנימה מעט יותר רכה, אני חושב שכדאי לך לשפר את סגנון הכתיבה והעריכה שלך. כך, למשל, הדבקת פסקה מערך א' לערך ב' מבלי לנסות ולבדוק מה יש בפסקה הזו שכבר כתוב בערך ב'. קצת עריכה, מיזוג (אמרתי מיזוג? איזו כפירה (-: ) וכו' היו עושים את המצב להרבה יותר טוב. חוץ מזה, התייחסות כלשהי לכנסיות האוריינטליות חייבת להופיע גם בערך המינות המונופיזיטית, שכן הן התפלגו מהכנסייה במידה מסויימת בעקבות הופעת המינות וועידת כלקדון - אפילו שהם שוללים את גישתו של אוטיכס. מארק ברלין 20:14, 28 בדצמבר 2006 (IST)[תגובה]

הכנסייה הבריטית - הערך המקורי[עריכת קוד מקור]

הוספתי לנושא הכנסיות האוריינטליות את הכנסייה הבריטית והיינה הקטע המקורי:

http://www.britishorthodox.org/about.php

The British Orthodox Church was originally established in 1866 when a Frenchman, Jules Ferrette, was consecrated as a bishop by the Syrian Orthodox Church with the purpose of re-establishing Orthodoxy to the West.

Over the years this mission lost touch with its Eastern origins, but in 1994, under the leadership of our present bishop, discussions with the Coptic Orthodox Patriarchate bore fruit and we were reunited with the Oriental Orthodox churches from which we had come. At the feast of Pentecost in 1994, at Saint Mark's Cathedral in Cairo, Abba Seraphim was ordained a Metropolitan by His Holiness Pope Shenouda III, and the British Orthodox Church became a constituent of the Coptic Orthodox Patriarchate. Metropolitan Seraphim is a full member of the Holy Synod of the Coptic Patriarchate.

אז להעביר עוד פעם?[עריכת קוד מקור]

אז להעביר עוד פעם את נושא הכנסיות האוריינטליות להנשוא המקורי?

לא צריך להיחפז. הוויקיפדיה יכולה כעת לסבול את המצב הקיים. כשיהיה לי זמן, אני אערוך ואנסח את הכל באופן ברור, כך שכל נושא יהיה שייך למקומו. יכול מאוד להיות שגם במקומה המקורי, הפסקה על הכנסיות האוריינטליות נזקקה להסבר וקישור נוסף לנושא הערך. ובכלל, לא יזיק לנו ערך על נצרות אוריינטלית. אתה מוכן להרים את הכפפה? מארק ברלין 20:35, 28 בדצמבר 2006 (IST)[תגובה]


בכזה קור לא נראה לי חחח סתם אוקי אין בעיה, גם אני אדאג להוסיף ככל שיותר מידע :) אתנסיוס - נוצרי גאה :-) 21:04, 28 בדצמבר 2006 (IST)[תגובה]

שם הערך - שם הועידה[עריכת קוד מקור]

האם לא כותבים ככה "חאלדקון"?

מיאפיזיטיות[עריכת קוד מקור]

יש סתירה בהגדרה למיאפיזיטיות בערך "מונופיזיטיות" ובערך של ועידת כלקדון. בערך של המונופיזיטיות נכתב כי מיאפיזיטיות היא תפיסה שעל פיה לישו היו שני טבעים שהתאחדו או התמזגו לטבע אחד. לעומת זאת בערך של ועידת כלקדון נטען על המיאפיזיטיות שהיא תפיסה על פיה "לישו היו שני טבעים שלא התמזגו ביניהם אך מחוברים ביניהם באופן בלתי נבדל כטבע אלוהי ואנושי כאחד" - משפט זה לכשעצמו לא נשמע הגיוני כיון שמחוברים באופן בלתי נבדל משמע = ממוזגים והרי בתחילת הציטוט נטען שהם "לא התמזגו" - אז מה הקורא אמורר להבין מהמשפט הזה שמנוסח באופן אשר לא נשמע הגיוני וגם אם כן די קשה למצוא את ההגיון הלא ברור הזה - ולכן יש לפשט את המשפט או להסביר אותו יותר לעומק.

לדעתי יש להגדיר בצורה ברורה ומוחלטת את הערך "מיאפיזיטיות" כי זה מאוד מבלבל עם הדוקטרינה המונופיזיטית.