שיחה:זהו זה!

תוכן הדף אינו נתמך בשפות אחרות.
מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית

מאמר מעולה! שן שש זעם

הרשה לי לחלוק עליך: מאמר משובח! קולקבוד ל-Eranb.
תודה לשנייכם, אבל עכשיו אני צריך את עזרתכם - חסרים לי מספר פרטים כמו למשל שמו של הבן של ניסים עזיקרי, תוכניות נוספות הראויות לציון וכו'. הייתי רוצה גם להרחיב על המשתתפים והבמאים ועוד. ואם מישהו יכול לאלתר תמונה או שתיים למאמר (אולי להעביר תמונות סטילס מצילום המסך של קלטת וידאו, או לשחזר את סמל התוכנית עם הפונט היחודי שלה - אדרבא ואדרבא! --Eranb 12:35, 22 יולי 2004 (UTC)

תמונות מהתוכנית[עריכת קוד מקור]

יש כמה תמונות כאן: http://www.televizia.net/soop/forum/forum_posts.asp?TID=1007&KW=%E6%E4%E5+%E6%E4 השאלה היא אם אפשר לקחת עותק או לקבל אישור ממנו על התמונות.

Xslf - נפלא!! איך מצאת את זה? מה מצב זכויות היוצרים על התמונות וקטעי הווידאו שם? האם הוא בעצמו מפר את זכויות היוצרים של טח"י? האם צילום מסך מתוך אחד מקטעי הווידאו, שבו מופיע למשל הלוגו של התוכנית, נחשב "שימוש הוגן"? בכל מקרה, אני אשתדל לשלב תוכן משם בערך הנוכחי. שוב תודה!--Eranb 06:44, 23 יולי 2004 (UTC)
הגעתי לאתר דרך גוגל, ואז הרצתי חיפוש פנימי באתר. אלע"ד, אבל נראה לי שצילום מסך בודד מתוך התוכנית יכול להחשב שימוש הוגן. הרי תמונות סטילס מתוכניות טלויזיה מופיעות באופן קבוע בעיתונות, ולא רק דרך יחצנ"ות, אלא גם במדורי הביקורית. Xslf 07:43, 23 יולי 2004 (UTC)
ושכחתי לציין שכאן: http://www.tvclassic.net/programs/zehuze/zehuze.htm יש את פתיח התוכנית (בגרסאות משנים שונות) כקובץ וידאו. אפשר לנסות ללכוד משם. אני תוהה גם האם יהיה כדאי לפנות בפורומי טלויזיה בארץ ולבקש מאנשים שיש להם תוכניות "זהו זה" מוקלטות לתרום לכידות מסך. מה דעתך?Xslf
כן, בדיוק לזה התכוונתי. אני אולי אנסה את כוחי בלכידת התמונות מהמסך. אולי אני באמת אתפוש קצת אומץ ואבקש עזרה מאנשים בפורומי טלוויזיה. הם בטח יוכלו להוסיף גם מידע נוסף (מקווה שאני לא אגרור איתי משם גם כמה טרולים בדרך...). שוב תודה על הקישור, הוא נפלא ויעזור לי להרחיב את הערך.--Eranb 07:57, 23 יולי 2004 (UTC)

שתי שאלות[עריכת קוד מקור]

מאמר מצויין. שתי שאלות:

  1. באיזו פינה נאמר תמיד "זה לא אני זה פופטיץ" (סערה בכוס תה???).
  2. האם זכורה גם פינת אקטואליה, אותה הגיש בימים הראשונים של זהו-זה מיכאל דק?

אבינעם 23:00, 18 נוב' 2004 (UTC)

  1. אכן, "בפינה סערה בכוס תה".
  2. אני כנראה צעיר מכדי לזכור פינה זו. אם אתה יכול לכתוב עליה משפט או שניים, אנא הוסף אותה.
ברכה, Eranb 09:44, 19 נוב' 2004 (UTC)

המשפט הינו "??? זה פופטיץ" כאשר ??? מייצג את התלונה שהאזרח שהגיע למשרד בא לברר --89.139.40.94 02:07, 5 ביוני 2007 (IDT)[תגובה]

מי מבצע את שיר הפתיחה?[עריכת קוד מקור]

אתם בטוחים שזו להקת "חלב ודבש"? אני הייתי משוכנע שלהקת חלב ודבש כללה את יהודה תמיר, ראובן גבירץ, שמוליק בילו וגלי עטרי (ואח"כ במקומה את לאה לופטין). נראה לי שמדובר בהרכב אד-הוק לצורך ביצוע שיר הפתיחה, שכלל את חני בודגוב מ"סקסטה", יהודה תמיר מ"חלב ודבש", ועוד שניים שהשתתפו אף הם בהרכבים שונים. ליבליך 10:32, 25 ינו' 2005 (UTC)

איך קראו לרובוט של יאצק?[עריכת קוד מקור]

הוא היה דמות מצוינת, שהקדימה את זמנה.

Parzan 07:38, 14 ספטמבר 2005 (UTC)

נדמה לי שקראו לו "פיצי". ערןב 08:12, 14 ספטמבר 2005 (UTC)

שלמה אלברט[עריכת קוד מקור]

מסתבר שהיה במאי בשם שלמה אלברט. הוא זכור לי משום שבסוף אחת תוכניות, השחקנים סיימו להגיד את הטקסט, אבל לא נשמע אות הסיום, ואז מוני שאל: "שלמה אלברט, לא יהיה היום אות סיום?" בברכה, אבינעם 09:11, 21 ספטמבר 2005 (UTC)

כפי שכתבתי בתקציר, לפני השיחזור בדקתי בגוגל. שני הבמאים הנוספים שצוינו בערך כן מופעים במנוע החיפוש גם בהקשר של התוכנית זהו זה. לעומת זאת שלמה אלברט לא מופיע כלל. כנראה הוא לא מספיק ידוע או מוכר ונשאלת השאלה האם יש לציינו בויקיפדיה. לדעתי לא. John Doe 09:16, 21 ספטמבר 2005 (UTC)
הרשימה היא רשימה של במאים של זהו-זה ולא רשימה של "במאים מפורסמים שגם בימו את זהו-זה". הוא אמנם לא מופיע בגוגל בהקשר לזהו זה, אך אין בכך כדי לפסול אותו. לדעתי יש לציין אותו. בברכה, אבינעם 09:37, 21 ספטמבר 2005 (UTC).
ויקיפדיה אינה אתר הנצחה או במה למתן קרדטים לכל מנדהוא. לפי קריטריון זה יש להוסיף גם את המאפרות ושאר אנשים שעבדו בהפקה, ולא היא. John Doe 10:34, 21 ספטמבר 2005 (UTC)

שלמה אלברט (2)[עריכת קוד מקור]

אני רוצה להצטרף לבקשה להוסיף את שמו של שלמה אלברט לרשימת הבמאים של התוכנית זהו זה. מדובר באחד מחלוצי התוכנית שהיה שותף וחבר צוות של כל האנשים שכן מוזכרים ברשימה. אולי שמו אינו מוזכר בגוגל (ממתי גוגל נהיה הסמכות העליונה ביקום???) אבל הנה כמה עובדות שלא ידעתם על שלמה אלברט, ואם עורכי ויקפידיה לא מוצאים לנכון להנציח אותו בדף הראשי של הערך, אני מזמינה את כולם לעשות את זה בפורום הזה:

- שלמה אלברט הוא בעל היד השעירה שמכבה את הנר בתשדיר הפתיחה של זהו זה -- כן, כן אותה יד מפורסמת

- הבמאי של תוכנית פורים המפורסמת "האחים בוז" - התוכנית מוזכרת בערך ויקפידה, אך את הבמאי לא ניתן למצוא בגוגל

- במאי של תוכניות שנהפכו לנכס צאן ברזל בתרבות הישראלית כמו "בשיטור משודר", "מלכת היופי" (גם כן מוזכרות בערך)

- במאי של כשליש מתוכניות זהו זה שצולמו במהלך מלחת המפרץ (חלק מצוות מל"ח שעבד בזמן חירום במלחמה)

- במאי של פינות מפורסמות כמו - "סערה בכוס תה", "יאצק", החידה הבלשית של נח רב מוח

- במאי של וידאו-קיליפים של עשרות אומנים שהשתתפו בתוכנית

24.90.252.88 12:35, 21 ספטמבר 2005 (UTC)נעמי

שלמה אלברט(3)[עריכת קוד מקור]

שלום אני רק רוצה להוסיף את מרת רוחי מההפגנתיות שבה אתם מתעדים את כל הבמאים שבימו את זהוזה מלבד שלמה אלברט... האם זה משהו אישי? רשימת הבמאים המפורטים היא הרשימה המלאה מלבד שלמה אלברט שהיה אחד מאבני היסוד של התוכנית. אם אתם עדין מפקפקים בכונותינו להוסיף את שלמה אלברט לרשימת הבמאים אנא נסו להשיג את מספר הטלפון של בראבא או מושונוב ותשאלו אותם מי הוא שלמה אלברט, אולי התשובה שלהם תהיה יותר לגיטימית מבחינתכם להוספת שמו לאתרכם... זיו רביץ

קיבלתי בינתיים אישור ממקור אחד לגבי נכונות המידע על שלמה אלברט. מקור נוסף אמור לחזור ולתת לי תשובה (שמן הסתם תהיה דומה). בקיצור - נא להשאיר את שלמה אלברט ברשימת הבמאים. ערןב 17:40, 21 ספטמבר 2005 (UTC)

יש אישור. נמסר לי ששמו הופע בקרדיטים של התוכנית ששודרה אמש בערוץ 23. ערןב 22:54, 28 נובמבר 2005 (UTC)

פינת מחשבים[עריכת קוד מקור]

מה עם פינת המחשבים? זו הייתה פינת המחשבים הראשונה בטלוויזיה אני חושב. מי הגיש אותה? 82.81.7.45 18:09, 30 ספטמבר 2005 (UTC)

מדברי אלמוני/ת[עריכת קוד מקור]

"ההוריקן (חזאים)" (ינואר 89'): תגובת זהו זה לתופעת החזאים במהדורות החדשות (שהיום הפכה לשגרה).' דובלה מחפש את השקע הברומטרי על המפה הסינופטית, ואז הוא נוגע בשקע ומתחשמל'-הקטע הזה שייך לפרק אחר, פרק שבו הכנרת מתייבשת . מישהו צועק במהלך התוכנית "אורי כאן?" מה שמוביל כמובן למקרה של אי הבנה מצערת בנוגע להוריקן.

מישהו יכול לאשר? דורית 00:25, 19 נובמבר 2005 (UTC)

אולי כדאי לשנות את השם ל"זהו זה!" כפי שכתוב תמיד לפני שהתוכנית מתחילה? אביעד H2O 08:08, 17 דצמבר 2005 (UTC)

את ההסבר על תבורי ("שהיטיב להסביר לצופים את המצב הפוליטי והכלכלי המורכב של אותן שנים - ממושגי יסוד כמו מהי קואליציה ועד מלחמת לבנון, האינפלציה וכד'.") ראוי להעתיק למיכאל דק שפתח בפינה. דק אכן היטיב להסביר את מונחי החדשות בשפה ברורה ומובנת לילדים ולנוער. ככל הידוע לי הוא היה החלוץ בתחום זה של הגשת חדשות לילדים. שנים מאוחר יותר הייתה לאלכס אנסקי פינה דומה ועוד מאורח הייתה לדק תכנית אישית שהגישה חדשות לילדים והיה מבקר "חכם" שהציג אותה כחיקוי לאנסקי.

זכורה לי במיוחד תכנית אחת שבה הגיב דק על שביתת העיתונים הלבנים. הייתה אז שביתת עיתונים, לא זוכר על מה, שבמסגרתה יצאו העיתונים, אבל במקום החדשות הופיעו שטחים לבנים ונשארו רק הפרסומות. דק הציע לקחת את העיתון הלבן ולמלא אותו בחדשות שאנו רוצים לקרוא. היו לו גם כמה הצעות, אבל אותן אני כבר לא זוכר.

לתאריו אפשר להוסיף סופר ("חצי חיים" ו"קפה הוא גם השקפת עולם").

יש ערך על זהו זה?[עריכת קוד מקור]

כל הכבוד. רק למה השם של הערך מסתיים בסימן קריאה?

בלוגו של התוכנית יש סימן קריאה. תודה סקרלטינה 18:16, 16 ינואר 2006 (UTC)

למה הערך הזה מומלץ, לעזאזל? הללשיחה 12:54, 3 יולי 2006 (IDT)

אכן לא ברור, ואם היית מוחה חזק יותר, לא היה לוקח שנה לטפל בזה... ‏odedee שיחה 04:35, 31 ביולי 2007 (IDT)[תגובה]

צמישהו מסוגל להסביר לי[עריכת קוד מקור]

למה התבנית היא לא תבנית סגורה עם 2 } בסופה זה לא נראה כמו ערך מומלץ אני ניסתי לתקן ופקמן תיקן לי

למישהו פה מאד חשוב להדגיש שצופי הטלוויזיה בישראל בימי הערוץ היחיד הם "קהל שבוי", אבל זה שימוש שגוי במושג הזה שמתאר קהל שאין לו אלטרנטיבות אחרות (וזה בלי להתייחס לניסוח העילג של המשפט כולו). ראשית, צופי טלוויזיה - אלא במקרה שנשבר להם כפתור הoff - אינם יכולים להיות מוגדרים כקהל שבוי. מי שנוסע באוטו ונחשף לשלט חוצות הוא קהל שבוי, מי שיושב באולם קולנוע גם הוא קהל שבוי (אם כי פחות, הוא יכול לצאת). לצופי הטלוויזיה בישראל בעידן החד ערוצי היו אופציות נוספות מלבד צפייה בערוץ היחיד. למשל, לא לראות טלוויזיה, או לראות ירדן 3, או ירדן 6, או ערוץ המזרח התיכון, או וידאו, או לשחק באטארי, או השד יודע מה, אבל קהל שבוי הם לא היו בשום מקרה.סיד וישר (שיחה | תרומות | מונה) לא חתם 00:00, 10 בינואר 2000 (IST)[תגובה]

מה ההבדל בין צופי הטלוויזיה למי שיושב באולם הקולנוע? שניהם בחרו לצפות, ומרגע שבחרו לצפות - אין להם שליטה על מה שמוצג. למעשה צופי הקולנוע הרבה פחות שבויים - הם בחרו את הסרט. לצופי הטלוויזיה בעולם של ערוץ יחיד יש רק בחירה אחת: להדליק את המכשיר או לא. ‏odedee שיחה 23:17, 27 ביולי 2007 (IDT)[תגובה]
קודם כל לצופי הטלוויזיה, גם כשהיה פה רק ערוץ אחד, היתה אפשרות בחירה. אמנם מצומצמת, אבל היתה. שנית, מה ההבדל בין צופי טלוויזיה למי שיושב באולם קולנוע? שמי שצופה בטלוויזיה יכול להעביר ערוץ, והוא לא צריך להקים עשרים איש כדי ללכת להשתין. אבל ברצינות, כיון ש"קהל שבוי" הוא מושג בעייתי בהקשר הזה, ובגלל ש"החברה הישראלית החד ערוצית שהעניקה לה קהל שבוי" זה ניסוח דפוק, על מה ולמה ההתעקשות להשאיר אותו? סיד וישר 23:23, 27 ביולי 2007 (IDT)
אני מסכים עם גישתו של סיד וישר. דרך אגב, סיד, כדי לחתום בסוף הודעה בדף שיחה, רשום ~~~~ וזה יהפוך לחתימתך עם שמירת הדף. דוד שי 23:38, 27 ביולי 2007 (IDT)[תגובה]
מחיקת התוכן פעם נוספת, ללא מיצוי הדיון כאן, ראויה לכל גנאי. החזרתי את העניין בניסוח מדויק יותר. ‏odedee שיחה 20:18, 28 ביולי 2007 (IDT)[תגובה]
אני ממש נרעש ונסער. למה בדיוק אתה קורא מיצוי הדיון? מה לא ברור בזה שיש כאן שימוש שגוי במונח? בחיי שזה כבר נהיה טרחני. סיד וישר 22:21, 28 ביולי 2007 (IDT)[תגובה]
"קהל שבוי" הוא מונח מקצועי מתחום הפרסום, ואינו מתאים כאן. דב ט. 00:03, 29 ביולי 2007 (IDT)[תגובה]
עכשיו כשהעניין הוברר האם אפשר לפתוח את הערך לעריכה ולשנות את הטעון שינוי? סיד וישר 15:51, 30 ביולי 2007 (IDT)
עניינים פה לא מובהרים רק בגלל שאדם כתב את דעתו וזו התאימה לך. נכון שמדובר במונח מתחום הפרסום, אבל משתמשים בו במקרים רבים אחרים, בהקשר של קבוצת אנשים שאין לה ברירה אלא להיחשף למשהו והנה דוגמה. המונח אינו בעייתי בהקשר הזה, זה היה המצב של הערוץ הראשון בימי השידורים החד ערוציים. ‏odedee שיחה 21:17, 30 ביולי 2007 (IDT)[תגובה]
לא רק אחד. גם אני וגם דוד שי חושבים שהשימוש במונח שגוי. סכ"ה שלושה מול אחד. התעקשותך אינה ברורה, וגם לא חסימת הדף. לעניין, "קהל שבוי" הוא קהל שנחשף לפרסומת שלא כתוצאה מפעולה מודעת ומכוונת. אין שום סיבה להשתמש במונח זה כאשר מספיק לומר, שהיה רק ערוץ אחד. דב ט. 21:35, 30 ביולי 2007 (IDT)[תגובה]
בקישור שהבאת נאמר "ככלל, אין הנחשפים לתכני הערוץ "קהל שבוי". אין חובה או כורח לצפות בשידורים, אלא ההפך הוא הנכון – יש צורך בפעולה אקטיבית ומודעת כדי לעשות כן." אני לא רואה איך זה מוכיח את עמדתך, שהרי גם כדי לצפות ב"זהו זה" נדרשה פעולה אקטיבית ומודעת. דב ט. 21:37, 30 ביולי 2007 (IDT)[תגובה]
לא אני הגנתי על הדף, אבל מאחר שמתברר שסיד וישר חושב שאת הדיונים פה מקיימים ע"י שינוי עיקש של תוכן הערכים, ולא ע"י דיון בדף השיחה, ההגנה הייתה במקום.
בקישור שהבאתי מתייחסים כמובן למציאות הרב ערוצית של היום, שבה יכול אדם להעביר ערוץ ולכן אין לערוץ פלייבוי קהל שבוי, אבל כפי שניסחתי מאוד במדויק בערך, צופי הטלוויזיה דאז לא יכלו לעשות שום פעולה. מי שלא בחר להדליק את הטלוויזיה שלו, אינו נופל בהגדרה של צופי טלוויזיה. עם זאת, אין לי התנגדות להשתמש בניסוח "בימים שבהם היה רק ערוץ אחד" או משהו דומה. ‏odedee שיחה 22:09, 30 ביולי 2007 (IDT)[תגובה]
הקישור לא מוכיח אלא שצופי הטלוויזיה כיום אינם קהל שבוי. הוא אינו אומר דבר על הויכוח בינינו, האם בני אדם בעולם שיש בו ערוץ יחיד נחשבים קהל שבוי. דב ט. 22:11, 30 ביולי 2007 (IDT)[תגובה]
הוא מפריך את קביעתך כי ""קהל שבוי" הוא מונח מקצועי מתחום הפרסום, ואינו מתאים כאן". ‏odedee שיחה 22:12, 30 ביולי 2007 (IDT)[תגובה]
גם הם השתמשו במרכאות. דב ט. 22:15, 30 ביולי 2007 (IDT)[תגובה]
ומה? זה קהל שנשבה בקרב? ‏odedee שיחה 22:17, 30 ביולי 2007 (IDT)[תגובה]
דומני שבערך דווקא אין מרכאות. בכל אופן, קצתי בזה. נסח כרצונך ושחרר את הדף - אני לפחות מתחייב לא אערוך אותו. דב ט. 22:19, 30 ביולי 2007 (IDT)[תגובה]
בכל זאת אנסה להסביר מה מפריע לי. הביטוי "קהל שבוי" נועד למצבים שבהם אדם נחשף לאיזה תוכן על-כורחו תוך כדי פעולה אחרת, כשאין לו אפשרות מעשית לחמוק. כך למשל שלטי חוצות, או פרסומות בקולנוע ועל מסכים בחדרי המתנה למיניהם. האמירה שצופי טלוויזיה במקום שיש בו רק ערוץ אחד הם קהל שבוי של אותו ערוץ היא אולי נכונה איכשהו אבל לטעמי מאולצת, מסורבלת וטעונה מטענים מיותרים לעומת האמירה המקבילה והתמציתית, שבאותו מקום יש רק ערוץ אחד. דב ט. 22:58, 30 ביולי 2007 (IDT)[תגובה]
כפי שכבר כתבתי למעלה, אינני מתעקש להשתמש דווקא במונח הזה (על אף שאיני רואה בו בעיה), אבל חשוב שהערך ייתן תמונה נכונה של המצב בתקופה שבה שודרה הסדרה. האם יש בעיה עם "השפיעה רבות על החברה הישראלית בתקופה שבה ברוב הבתים בישראל אפשר היה לצפות רק בערוץ הראשון"? ‏odedee שיחה 04:34, 31 ביולי 2007 (IDT)[תגובה]
רק שלוש שורות קודם נאמר "בשל איכותה ומעמד הערוץ הראשון כערוץ ישראלי יחיד באותה התקופה, זכתה התוכנית לפופולריות רבה", כך שלטעמי המשפט כולו הוא חזרה מיותרת. אבל אם אתה חושב שיש צורך לחזור על כך שהיה רק ערוץ יחיד, לא משנה לי (כל עוד יוסר "קהל שבוי"). מה שכן, אני מסכים עם מורט למטה שה"רבות" הוא הפרזה. דב ט. 10:41, 31 ביולי 2007 (IDT)[תגובה]
נכון, את זה לא ראיתי. כדי להגיע להסכמה אני מציע להסיר אם כן את כל המשפט "זהו זה זכתה למעמד של תוכנית פולחן והשפיעה רבות על החברה הישראלית בתקופה שבה צופי הטלוויזיה היו קהל שבוי של ערוץ יחיד.", ולא רק את סופו, כי לכתוב שהסדרה השפיעה על הסדרה הישראלית מבלי לסייג זאת לתקופה שבה שודרה, זה די לא נכון - בעייתי לטעון כי החברה הישראלית של היום מושפעת עדיין מהתוכנית. גם די בכך שבפסקה הקודמת כתוב שהסדרה זכתה לפופולריות, ואין צורך להגדיר אותה כסדרת פולחן - מונח שאינו מוגדר טוב. ‏odedee שיחה 23:17, 2 באוגוסט 2007 (IDT)[תגובה]
פתרון מצוין. העיקר שתוסר כבר החסימה על הערך הזה. באמת שזה כבר מוגזם (או אם לצטט גדולים וחכמים ממני - "ראוי לכל גנאי"). סיד וישר 08:18, 5 באוגוסט 2007 (IDT)
אני מקבל את הביקורת לגבי המחיקה החוזרת, אבל עם זה חושב שהתגובה שלך מופרזת. לבקשתך העברתי את הדיון לכאן אבל הגישה שלך לכל אורכו היתה מתלהמת וכוחנית, ולגמרי לא הולמת דיון ענייני. עכשיו כשהעניין הוברר (ותודה לאלה שסייעו בכך), אני מחזיר את התיקון שלי. סיד וישר 00:30, 31 ביולי 2007 (IDT)
איזה יופי, עדיין נעול סיד וישר 00:32, 31 ביולי 2007 (IDT)
חיפשתי מה מדברי מתלהם וכוחני, ולא מצאתי. מאז הפעם הקודמת שכתבת "עכשיו כשהעניין הוברר" ועד שחזרת על זה כעת, שוחחנו פה דב ט. ואני בנושא, וטרם הגענו להסכמה. האם פספסתי משהו, ויצאה איפשהוא בת קול ואמרה "X צודק"? נדמה לי שלא, ולכן לא ברור מדוע החלטת שהעניין הובהר וניסית להחזיר את התיקון שלך, שוב בצורה חד צדדית לחלוטין (ויש שהיו אומרים "כוחנית"). ייתכן שקיבלת את הביקורת שלי, אבל ודאי שלא הפנמת אותה. ‏odedee שיחה 04:24, 31 ביולי 2007 (IDT)[תגובה]
גם אני סבור שהמושג "קהל שבוי" הוא ביטוי חזק מדי מכדי לתאר את המצב שלפנינו, ומעדיף ניסוח אחר. למשל, בעידן החד-ערוצי, נעדר האלטרנטיבות. או משהו כזה.
ואם כבר התכנסנו, אז דעתי אינה נוחה מהקביעה שהתוכנית "השפיעה רבות על החברה הישראלית". על כל פנים לא ראיתי ביטוי בערך לאותה השפעה מרובה. רק לשם השוואה, המהפך השפיע רבות על החברה הישראלית. הגלובליזציה השפיעה רבות על החברה הישראלית. מלחמת יום כיפור השפיעה רבות על החברה הישראלית. הסכמי אוסלו השפיעו רבות על החברה הישראלית. אפשר לדעתי לוותר על המילה "רבות" בהקשר של זהו זה. Mort 04:44, 31 ביולי 2007 (IDT)[תגובה]
בקש ממישהו שיסביר לך. אני עייפתי מזה. סיד וישר 07:44, 31 ביולי 2007 (IDT)
סליחה על ההתערבות, אבל אפשר לשחרר את הנעילה? זה לא הוגן לנעול את הערך לכל הוויקיפדים רק בגלל ויכוח של שני אנשים. תודה מראש, דולבשיחה 19:49, 31 ביולי 2007 (IDT)[תגובה]
אז מה כן אפשר לעשות כדי שהשניים לא יחזרו על הויכוח במרחב הערכים הראשי? ואם אתה רוצה לבקש את זה אולי כדאי בבקשות ממפעילים. בברכה, נטע - שיחה מפעילים - ראו נא! 19:54, 31 ביולי 2007 (IDT)[תגובה]
אם יותר לי, הבעיה כאן היא לא שהויכוח עלול לחזור למרחב הערכים הראשי, אלא שיש פה משתמש שעושה שימוש לרעה בסמכות החסימה ומסרב לפתוח את הערך לעריכה כבר קרוב לשבוע - למרות שכבר ארבעה אנשים אמרו לו שהוא טועה ולמרות שהתבקש לשחרר את החסימה כבר שלשום על ידי דב ט. ולא זו בלבד אלא שאחר כך הוא עוד מיתמם ומתפלא מה כוחני ומתלהם במעשיו. סיד וישר 08:29, 1 באוגוסט 2007 (IDT)
מסכים. ההגדרה לקהל של זהו זה כקהל שבוי קצת חלשה. עידן ד 08:49, 1 באוגוסט 2007 (IDT)[תגובה]

הועבר מדיון הסרת המלצה[עריכת קוד מקור]

לא מצאתי את דיון ההמלצה של הערך בשום מקום, ונראה לי שהוא אינו ראוי לה, רובו רשימה של דמויות ופרקים. אני מציע להסיר את ההמלצה. ‏odedee שיחה 04:36, 31 ביולי 2007 (IDT)[תגובה]

ראה ויקיפדיה:איך להקים אסם/תבנית מאמר מומלץ#קבוצה חמישית. פעם היו ממליצים ככה... חגי אדלר 04:46, 31 ביולי 2007 (IDT)[תגובה]
לא, זה סתם אסם על הצבת התבנית על מה שכבר הוחלט שהוא מומלץ. אבל לא מצאתי איפה זה הוחלט. ‏odedee שיחה 05:16, 31 ביולי 2007 (IDT)[תגובה]
הערך הומלץ הרבה קודם [1]. באותם הימים לא היה נהוג דיון המלצה, אנשים פשוט הוסיפו לרשימה ערכים שקיבלו שבחים בדף השיחה שלהם וכולם התקבלו בלי שום ויכוח, אז אחרי ששלושת המפעילים שש"ז, אייתלדר וeranb הסכימו ביניהם שהערך משובח ומעולה [2], שש"ז פשוט הוסיף אותו למומלצים. זה אולי לא דיון המלצה במונחים של היום, אבל יש עוד עשרות מאמרים שהומלצו כך באותם הימים. אפשר לפנות לeranb ואפילו להתייעץ עם שש"ז, נראה שכשהוא רוצה הוא מגיב בדף השיחה שלו בתוך כמה ימים, גם כיום. יחסיות האמת 05:55, 31 ביולי 2007 (IDT)[תגובה]

יש לפתוח כאן (בדף השיחה של הערך) דיון לגבי הסרת ההמלצה, להודיע על כך בלוח המודעות, ורק אז ניתן לפתוח הצבעה. הנוהל המלא נמצא בויקיפדיה:ערכים מומלצים/הסרת המלצה. כאמור, ייתכן שדיון ההמלצה לא נמצא. צריך רק להודיע על כך. א&ג מלמד כץשיחה 12:57, 31 ביולי 2007 (IDT)[תגובה]

יחסיות מייפה את המציאות. זה היה הרבה יותר גרוע. בדרך כלל לא התקיים אפילו דיון בדף שיחת הערך. הרבה ערכים ישנים לא מתאימים לסטנדרטים שיש היום. גילגמש שיחה 07:57, 3 באוגוסט 2007 (IDT)[תגובה]

דיון הסרת המלצה[עריכת קוד מקור]

כמוסבר בשיחה:זהו זה!#הועבר מדיון הסרת המלצה, דיון ההמלצה המקורי לא נמצא. הערך גרוע ואני מציע להסיר את ההמלצה ממנו. ‏odedee שיחה 23:15, 24 באוגוסט 2007 (IDT)[תגובה]

הצבעה[עריכת קוד מקור]

הוסר

מנחים קבועים - הסדר לא ברור[עריכת קוד מקור]

זו הרשימה כרגע:

   * שלמה בר-אבא (1978-1990)
   * מוני מושונוב (1978-1998)
   * גידי גוב (1979-1993)
   * דבל'ה גליקמן (1985-1998)
   * אבי קושניר (1988-1998)
   * דליק ווליניץ (1978-1979)
   * מתי סרי (1981-1983)
   * משה איבגי (1983)
   * תמי גינגולד (1983)

הסדר נראה קצת שרירותי. סדר חשיבות יורד?
אני ממליץ על סדר כרונולוגי - משהו כזה:

   * שלמה בר-אבא (1978-1990)
   * מוני מושונוב (1978-1998)
   * דליק ווליניץ (1978-1979)
   * גידי גוב (1979-1993)
   * מתי סרי (1981-1983)
   * משה איבגי (1983)
   * תמי גינגולד (1983)
   * דבל'ה גליקמן (1985-1998)
   * אבי קושניר (1988-1998)
 

האם מקובל? תודה Kvsh5 - שיחה 10:04, 25 ביולי 2009 (IDT)[תגובה]

נראה שהסדר הקיים הוא: קודם כל המגישים הנוכחיים בסדר כרונולוגי, ואז מגישי עבר בסדר כרונולוגי. יש בזה לטעמי היגיון מסוים. ליבליך - שיחה 21:44, 11 בנובמבר 2020 (IST)[תגובה]

זהו זה בערוץ 2[עריכת קוד מקור]

טעות נפוצה לחשוב שזהו זה עברה לערוץ 2 ב1995, האמת היא שהתוכנית עברה לערוץ 2 כבר בשבוע הראשון להפעלתו בנובמבר 1993. יש לתקן את זהNirbas - שיחה 21:02, 23 באוקטובר 2009 (IST)[תגובה]

זאת טעות. במשך שנתיים התוכנית שודרה במסגרת זמן השידור שהוקצה לחינוכית בערוץ 2. החינוכית עדיין היתה הגוף המפיק והמשדר, ולכן השינוי האחרון שעשית שגוי. המעבר ל"רשת" היה רק מאוחר יותר. סיד וישר 16:35, 27 באוקטובר 2009 (IST)

נכון, אבל לפי מה שהיה כתוב, אפשר היה בטעות לחשוב שזהו זה עברה לשידור בערוץ 2 במסגרת הזמן שהוקצה לה רק ב 1995. ואני מצטט: "זהו זה! הייתה תוכנית בידור ישראלית בהפקת הטלוויזיה החינוכית, ששודרה בערוץ הראשון (עד 1993) ובערוץ 2 במסגרת של הזמן שהוקצה לטלוויזיה החינוכית בערוצים אלה וכן כתוכנית בידור מרכזית ברשת" כלומר, היה כתוב שהתוכנית עברה לשידור מערוץ 1 לערוץ 2 במסגרת חינוכית 2 רק ב1995 ומאוחר יותר כתוכנית ברשת, מה שלא נכון. התוכנית עברה לשידור בערוץ 2 בנובמבר 93 ושנתיים מאוחר יותר עברה לשידור ברשת.Nirbas - שיחה 14:08, 3 בדצמבר 2009 (IST)[תגובה]

יצחק שאולי[עריכת קוד מקור]

לבמאי :יצחק שאולי -יש ערך בויקיפדיה. אנא הוסיפו קישור לערך זה, בערך:זהו זה.

משוב מ-22 באוגוסט 2012[עריכת קוד מקור]

לפי הערך הזה מוני מושונוב כבר אינו בין החיים... רצוי לתקן. 67.84.138.13 22:33, 22 באוגוסט 2012 (IDT)[תגובה]

מנחים אורחים[עריכת קוד מקור]

בוויקיפדיה העברית איננו נוהגים לכלול רשימות. לפיכך, אין בערך מקום לרשימה ארוכה מעין זו. עם זאת, לשם התיעוד ולמען מי שבכל זאת יהיה מעוניין במידע, ניתן לטעמי לכלול אותה בדף השיחה. Ldorfmanשיחה 02:10, 30 בינואר 2014 (IST)[תגובה]

החזרתי את הרשימה עם הסתרה. כפי שכתבתי חבל לאבד את המידע הזה. ודף השיחה לא מיועד לכך. חנה Hanayשיחהמיזם אוניברסיטת חיפה ממשיך 10:03, 30 בינואר 2014 (IST)[תגובה]
לדעתי מדובר ברשימה ארוכה מידי של שחקנים שבעצם מילאו תפקידי אורחים. אם איננו מציינים זאת בערכים אודות השחקנים, אין סיבה שנציין זאת בערך על התוכנית, במיוחד כשהם רבים כל כך. עם זאת, לא אתעקש על כך. Ldorfmanשיחה 10:43, 30 בינואר 2014 (IST)[תגובה]

ספי בן יוסף/פינת טיולים[עריכת קוד מקור]

למיטב זכרוני היתה גם פינת טיולים עם ספי בן יוסף. אולי משהו שהחליף את יאצק בסוף שנות ה-80? Lirushkli - שיחה 11:55, 8 בדצמבר 2014 (IST)[תגובה]

כן, גם אני זוכר את זה :) טבעת-זרם - שיחה 16:45, 11 בדצמבר 2014 (IST)[תגובה]

שאלה לגבי פתגמים מצחיקים בזהו זה.[עריכת קוד מקור]

אולי אתם זוכרים: באחד הפרקים של זהו זה -צוטטו פתגמים בצורה משובשת, ומצחיקה. התחלת פתגם ראשון+סוף פתגם שני. אולי אתם זוכרים דוגמאות?77.127.128.38 18:25, 12 בפברואר 2018 (IST)[תגובה]

דיווח שאורכב ב-07 באוגוסט 2020 - מידע חסר ולא טעות[עריכת קוד מקור]

דיווח מהדף ויקיפדיה:דיווח על טעויות

חסרים שמות המעבדים של השירים בעונת 2020.

מה המקור של כל מה שכתוב כאן?[עריכת קוד מקור]

רוב הדברים הכתובים בסעיף "היסטוריה" דורשים מקורות, ואין כאן כאלה כמעט בכלל. מור שמש - שיחה 19:01, 12 באוגוסט 2020 (IDT)[תגובה]

מגישים אורחים[עריכת קוד מקור]

השם קפץ לי לעין ואמנם אני לא עוקב באדיקות אחרי התכנית ב-25 השנים האחרונות, אבל אני מניח שמדובר פשוט ב"אורחים" ולא ב"מגישים", לא? איש השום (Theshumai) - כתבו לי הודעה - מחשבות על ייעול מחלוקות 21:28, 10 בנובמבר 2020 (IST)[תגובה]

בשנים הראשונות "זהו זה" היתה תוכנית נוער עם פינות שונות, כפי שמתואר בערך, והמערכונים שביצעו המגישים היו בעצם קטעי מעבר, ורק מאוחר יותר הם הפכו בהדרגה לחלק העיקרי בתוכנית. באותן שנים הצטרפו מדי פעם מגישים אורחים כאשר בכל תכנית היו 2-3 מגישים, שלפעמים אחד מהם לא היה חלק מהצוות הקבוע. ליבליך - שיחה 21:40, 11 בנובמבר 2020 (IST)[תגובה]
ליבליך, תודה על המענה, הנחתי שזו הייתה כוונת המשורר בשם, אבל בפועל נראה שהרשימה לא מתאימה לתיאור הכותרת. נאמר לי שרמי ורד התארח בפרק האחרון - ולא הגיש. גם אישים כמו נועה קולר או הראל סקעת התפרסמו לאחר התקופה הרלוונטית, ואני מניח מההקשר שהם התארחו בפרקים ולא הגישו, או במקרה של סקעת אפילו ביצעו נאמבר מוזיקלי ולא הגישו. אם הנחתי נכונה, השם לא מתאים לתוכן ויש לשנות את אחד מהשניים. איש השום (Theshumai) - כתבו לי הודעה - מחשבות על ייעול מחלוקות 22:42, 11 בנובמבר 2020 (IST)[תגובה]
סקעת השתתף באחד המערכונים של זהו זה 2020 בתפקיד עצמו, וכתב בעמוד הפייסבוק שלו שגם הופיע בתכנית כילד בגיל 8 (לא כמגיש, כנראה). גם קולר הופיעה בכמה מערכונים השנה. אני מסכים שהמינוח "מגישים" לא ממש משקף לגביהם. לרמי ורד היתה באחת העונות (באזור 1990 נדמה לי) פינת סטנד-אפ קבועה. צריך לשנות את זה, אבל גם לי לא לגמרי ברור איך.ליבליך - שיחה 11:33, 12 בנובמבר 2020 (IST)[תגובה]
ליבליך, לדעתי הפתרון הפשוט יותר לביצוע לשנות את שם הפרק ל"אורחים". אם תרצה, בתור מי שעוקב יותר אחר התוכנית, להוסיף משפט או שניים בתחילת תת-הפרק ולציין שבשנים הראשונות היו מנחים אורחים וכו', זה גם יכול להיכנס במסגרת הפתרון-הפשוט-לביצוע
אם יום אחד מישהו ירצה למיין ולהפריד בין המנחים-אורחים לאחרים, זה יהיה טוב, אבל מציע קודם לכן את מה שכתבתי למעלה. אגב, לפי מה שתיארת, אם אתה זוכר נכון, צריך להעביר את רמי-ורד לפרק "מגישי פינות", לא? איש השום (Theshumai) - כתבו לי הודעה - מחשבות על ייעול מחלוקות 12:45, 12 בנובמבר 2020 (IST)[תגובה]
גם "אורחים" לא נשמע לי לגמרי מדויק. אני מחפש משהו כמו "הופעות אורח", אבל אין לזה agent-name שאני מצליח לחשוב עליו. אני משנה ל"אורחים", כי זה עדיף על מה שיש שם כרגע, גם אם לא מושלם. ליבליך - שיחה 19:00, 13 בנובמבר 2020 (IST)[תגובה]

משפט לא נכון[עריכת קוד מקור]

"'חבורת גברים בני 70' שאינם זמרים (פרט לגידי גוב)." אבי קושניר הופיע באירוויזיון.

נמצאו קישורים חיצוניים שצריכים תיקון (אוקטובר 2022)[עריכת קוד מקור]

שלום עורכים יקרים,

מצאתי קישור חיצוני אחד או יותר בזהו זה! שזקוק לתשומת לב. אנא קחו רגע כדי לבדוק את הקישורים שמצאתי ולתקן אותם בערך אם נדרש. מצאתי את הבעיות הבאות:

כאשר תסיימו לערוך את השינויים הנדרשים, אנא בקרו בדף השו"ת למידע נוסף לתיקון בעיות עם הקישורים לעיל.

הודעה זו תופיע רק פעם אחת לקישורים אלו.

בידידות.—InternetArchiveBot (דווח על באג) 14:49, 6 באוקטובר 2022 (IDT)[תגובה]

האם לא כדאי לפצל את העונות האחרונות מאז הקורונה לערך נפרד? מרגיש שיהיה מספיק מה לכתוב. טל (רונאלדיניו המלךשיחה) 09:46, 5 בינואר 2024 (IST)[תגובה]