שיחה:זרם התודעה

תוכן הדף אינו נתמך בשפות אחרות.
מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
ערך זה הוצע בעבר כמועמד להכללה ברשימת הערכים המומלצים
ערך זה הוצע בעבר כמועמד להכללה ברשימת הערכים המומלצים
דיון

אחד מתחומי המחקר בהם הנני עוסק כחובב הוא בנושא: זרם התודעה.
בכל פעם שמחשבותיי זורמות ואני מתוודע לכך, כי אז הנני מנסה לשוב כנגד הזרם ולחקור בנבכי התת מודע. באם הזרימה התפצלה או עברה בקווים מקבילים, הריני מתקשה בשחזור פני הדברים. אבל, לא פעם אני מצליח בדייקנות להגיע עד בסיס המחשבה הראשונה ואת השחזורים המופלאים הללו הנני נוהג לרשום מזה שנים במחברת מיוחדת לשם כך.
לשם דוגמה אביא בפניכם שחזור מוצלח שכזה שערכתי לפני שנים רבות לעת ערב ומצוי אצלי בכתובים.
עיינתי במשפט: "חוקי המדע מאפשרים לחזות תופעות שעדיין לא אירעו". ציטטה זו הובילה אל ליקוי ירח שאירע לא מזמן. המדענים ידעו בדיוק באיזו דקה יתרחש המאורע. גם אני צפיתי בליקוי ואולי דבר זה הזכיר לי במחשבה החולפת את תחנת החלל מיר, שמדי פעם אפשר לצפות בה על פני האדמה. מכאן, זרמה מחשבתי אל הנעשה בחלל ואל הידיעה שטייס ישראלי אמור להצטרף לצוות האסטרונאוטים האמריקאיים. מנקודה זו, חשבתי על חקר החלל כמדע העתיד וחשתי גאווה על כך שאחד משלנו מצטרף למחקר זה. מיד הובלתי להרהורים על כך שגם האקולוגיה נחשבת כמדע העתיד וכן על תחושת גאווה עצמית שכאקולוג ישראלי אזכה להצלחה רבה. ואז חשבתי שלכשאצליח, אוכל לבחור אשה כלבבי ביתר קלות. מדוע חשבתי על כך, אולי משום פגישה לא מוצלחת עם בחורה אחת אמש.
אני אשמח אם מישהו שמבין טוב ממני את זרם התודעה ייטול את הדוגמה הזו ויערוך אותה כדי שתשמש את הערך גם כן. יש לציין בערך שזרם התודעה הוא לא רק מונח ספרותי כיום, אלא משמש גם כתיאור הלך המחשבות, כפי שבא לידי ביטוי בדוגמה שנתתי.
הנה מהסוף אל ההתחלה: הרהור על כשלון בפגישה עם בחורה-הצלחה עם נשים-הצלחה כאקולוג-האקולוגיה כמדע העתיד- החלל כמדע העתיד- האסטרונאוט לעתיד אילן רמון-תחנת החלל מיר-ליקוי הירח-עיון במשפט: חוקי המדע מאפשרים לחזות תופעות שעדיין לא אירעו".
אני לא זוכר במדויק את היום ההוא, אך נראה שבכל נושא אשר התחלתי להרהר אודותיו, הגיעה תודעתי אל התוצאה העגומה של הפגישה. אפילו שכחתי את זהות הבחורה.

וכמו כן, אני מבקש לשנות את ויליאם לו'יליאם כפי שיש לאיית, בן הטבע 06:25, 14 אוק' 2004 (UTC)

ציטוט של מולי בלום בתרגום יעל רנן[עריכת קוד מקור]

האם מישהו מחזיק בתרגום ויכול לבדוק האם מופיעים סימני פיסוק בתרגום של יעל רנן (המופיעה בפסקאת הפתיחה לערך). אם מופיעים סימני פיסוק, אנא הוסף/הוסיפי אותם, תודה. דלמוזיאן - שיחה 13:09, 7 בנובמבר 2006 (IST)[תגובה]

אתגר קרת ו'זרם התודעה'[עריכת קוד מקור]

מה עם סיפורים של אתגר קרת? האם כדאי להוסיף אותו לערך? Naftaly1978 - שיחה 07:19, 20 באוגוסט 2018 (IDT)[תגובה]

משוב מ-22 באוקטובר 2018[עריכת קוד מקור]

בספרות העברית ניתן להוסיף את יהודית קציר 89.138.219.206 13:12, 22 באוקטובר 2018 (IDT)[תגובה]