שיחה:חבקוק

תוכן הדף אינו נתמך בשפות אחרות.
מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית

זהו ערך מבית השיטה[עריכת קוד מקור]

אני לוקח על עצמי את הרחבת הערך. אני בחופשת ויקי ולכן אני מודיע את זה כאן ולא ניגש לעבוד עליו מיד. אחיה פ. 11:21, 6 ספטמבר 2005 (UTC)

לא מצאתי בערך שחבקוק הנביא עמד על התופעה בדורו שיש המאמינים בכל עיקרי האמונה חוץ מעיקר האמונה האחרון תחית המתים בגוף. למאמינים אלו קרא הנביא בשם כופרים (למרות שמקיימים 613 מצוות בתורת משה - מצוות אלו כמצוות אנשים מלומדה העושים לעצמם ולא לאל שציווה) והעמיד את האמונה על אחת (תלמוד בבלי מסכת מכות דף כ"ד ע"א) והוא העיקר ה-13 שכל עקרי האמונה תלוים בו "צדיק באמונתו יחיה" (פרק ב' פס' ד') - יסוד התחיה - יש קדושה בחיים ואין קדושה במוות ועל כן מוכרח שהמתים (צדיקים שנפטרו) יקומו לתחיה. מי שמאמין שהמתים יקומו לתחיה מאמין הרי במציאות האל באחדותו ... בנבואת משה וכו'. מה שנכתב פה הוא רק תמצית מעקרי האמונה באתר יהודון מאיר לעולם נניח ואדם מקיים את כל 613 מצוות התורה אז אם הוא מאמין שביום שילך לבית הקברות יהיה לו עולמות גן עדן טובים אז מדוע שיחזירו אותו בגוף (תחית המתים) שישאירו אותו בשערי גן עדן הנעימים (אשלית הדמיון שיש קיום בלי צלם עצמות)? לזה אני קורא אדם שקידש את המוות וכל מצוה שעשה רק עשה רע לעולם כל לא האמין במה שחבקוק העמיד על אחת. ובשביל מה העמיד על אחת? שכל מצוה שיעשה האדם יזכה בה ליום תחית המתים שכולו טוב שאין בו מוות וכולו ארוך שאין ליום זה סוף - נצח נצחים ―אנונימי לא חתםמש:אנונימי 00:00, 10 בינואר 2000 (IST)[תגובה]


קישור שבור[עריכת קוד מקור]

במהלך מספר ריצות אוטומטיות של הבוט, נמצא שהקישור החיצוני הבא אינו זמין. אנא בדקו אם הקישור אכן שבור, ותקנו אותו או הסירו אותו במקרה זה!

--Matanyabot - שיחה 00:02, 15 במאי 2013 (IDT)[תגובה]

תמונה כפולה[עריכת קוד מקור]

יש סיבה מדוע יש תמונה כפולה? לכאורה זה לא קשור לתבנית:ספר תנכ"י. (הייתי מתקן אך לצערי אינני יודע בדיוק ולא רוצה לקלקל). מתייג את משתמש:בן-ימין ראיתי שלאחרונה ערכת כאן. תודה. יוני - שיחה 12:28, 27 באוגוסט 2017 (IDT)[תגובה]

יוני קרלי אין סיבה, חוששני שזה התוסף לבנית אוטומטי - מחקתי. בברכה בן-ימין - שיחה 15:21, 27 באוגוסט 2017 (IDT)[תגובה]

"מבואר בזוהר"[עריכת קוד מקור]

מופיע בפסקה הראשונה שלא ידועים זמנו ומקומו, ולעומת זאת מבואר בזוהר שהוא בנה של האשה השונמית.

מחקתי. יש דיון להלן על זמנו ומקומו, ושם הוא המקום (אם בכלל) לציין מה חשב מחבר הזוהר על חבקוק.

אין לכך מקום בפסקה הראשונית, ובוודאי לא בניסוח "מבואר בזוהר", שבלועה בו ההנחה על סמכותו של ספר הזוהר ומהימנותו.

גם בפסקה שלהלן, בדיון אודות זמנו נאמר שיש דעה בחזל שחבקוק הוא בן האשה השונמית. למיטב ידיעתי אין שום דעה כזו בחז"ל, והכוונה שוב לקטע מהזוהר, שמקובל שהוא חיבור ימיביניימי ולא חז"ל, ולכן שיניתי גם שם וציינתי שזו דעת הזוהר.

אז חברה, מבין שיש מי שסבורים שהזוהר הוא רשב"י, ושהזוהר הוא חז"ל, ושמה שכתוב בזוהר זה אמת וכו', אבל אין לכך מקום בכתיבה אנצקלופדית, ויש להקצות לדעותיו של הזוהר את המקום המדויק לו, והרוצה להאמין - יאמין.

Toraumada - שיחה 09:58, 12 במאי 2022 (IDT)[תגובה]

נמצאו קישורים חיצוניים שצריכים תיקון (אוקטובר 2022)[עריכת קוד מקור]

שלום עורכים יקרים,

מצאתי קישור חיצוני אחד או יותר בחבקוק שזקוק לתשומת לב. אנא קחו רגע כדי לבדוק את הקישורים שמצאתי ולתקן אותם בערך אם נדרש. מצאתי את הבעיות הבאות:

כאשר תסיימו לערוך את השינויים הנדרשים, אנא בקרו בדף השו"ת למידע נוסף לתיקון בעיות עם הקישורים לעיל.

הודעה זו תופיע רק פעם אחת לקישורים אלו.

בידידות.—InternetArchiveBot (דווח על באג) 18:24, 6 באוקטובר 2022 (IDT)[תגובה]

יש הקבלה בין פסוקים בתהלים ע"ז לבין חבקוק ג' [למשל בפסוק י] וכדאי להעיר על כך.