שיחה:חגיגות נבי מוסא

תוכן הדף אינו נתמך בשפות אחרות.
מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית

לפי מה שהבנתי מ-DrorK, מוסאם נבי מוסא הוא מנהג מקומי, ובאסלאם עצמו ישנם זרמים שלא רק לא חוגגים אותו אלא אף אוסרים על פולחנים כמותו. אם כך, אזכור החג בתבנית האסלאם מקביל לאזכור חג המימונה בתבנית חגי ישראל. הייתי מציע להוריד את אזכור החג מתבנית האסלאם, ובמקביל להוריד את תבנית האסלאם מהערך. בנוסף, למרות שראיתי אזכורים למסורת זו כ"חג" או "עיד" במקורות שנתקלתי בהם, הארוע לרוב תואר כ"מוסאם" שפרושו עלייה לקבר (והיו גם מוסאמים אחרים בקרב ערביי ישראל, כמו מוסאם נבי רובין). לכן, ארוע זה אינו ממש חג, וכדאי לשנות את שם הערך ל"חגיגות נבי מוסא" למנוע בלבול נוסף כמו שכנראה ארע כאן. הערות נוספות לגבי שיפור הערך מופיעות בארכיון דף השיחה של DrorK. כלכלן בגרוש 19:06, 21 מאי 2006 (IDT)

אולי "הילולת נבי מוסא"? הילולה היא בדר"כ המונח המשמש למעין חגיגות סביב עלייה לקבר של דמות קדושה. מגיסטר 20:10, 21 מאי 2006 (IDT)
לאור העובדה ששוב הוספה התבנית של חגים באסלאם לערך, אזרתי כוחות והעברתי אותו בעצמי. גם שכתבתי קטעים רלוונטים בכדי למנוע טעויות נוספות בעתיד. כלכלן בגרוש 03:10, 16 במרץ 2007 (IST)[תגובה]

ערך זה צוטט[עריכת קוד מקור]

ערך זה צוטט במאמרו של שמחה סיגן, "סייד קשוע הסיר את המסכה", גלובס, 11 בינואר 2009.

הערה: המאמר לעיל הינו תגובה למאמר של סייד קשוע שטוען ש"אטבח אל-יהוד" הינו "סיסמה ישראלית טהורה שמעולם לא עלתה מפיו של מפגין ערבי. "אטבח אל יהוד" היא מוצר ישראלי טהור שאינו נשמע כלל כמו ערבית." (טיעון דומה מופיע גם ברשימה הזו). בתגובה, שמחה סיגן מצטט משפט מהערך הזה כעדות לכך שקהל ערבי אכן צעק סיסמה כמעט זהה, "אדבח אל-יהוד", בתחילת פרעות תר"פ. היות ואני כתבתי את המשפט אותו ציטט סיגן, ראוי שאציין את המקור עליו הסתמכתי כשכתבתי אותו: המידע נלקח מאתר דעת, והנה הקישור למאמר הספציפי עליו הסתמכתי. כלכלן בגרוש - שיחה 04:22, 7 בפברואר 2009 (IST)[תגובה]

לדעתי מה שעומד מאחורי הטענה של קשוע זה המאמר המגוחך הזה. יחסיות האמת • י"ג בשבט ה'תשס"ט 04:28:25
יחסיות - שנינו קישרנו לאותו מאמר של מצאלחה, רק באתרים שונים. התגובה של קימבאל בקישור שנתתי אני נראית לי מחכימה במיוחד. כלכלן בגרוש - שיחה 04:39, 7 בפברואר 2009 (IST)[תגובה]
צודק. לדעתי התגובה של "זה המאמר הכי הזוי שנתקלתי בו כבר הרבה זמן" בקישור שנתתי יותר קולעת. יחסיות האמת • י"ג בשבט ה'תשס"ט 04:47:52

האם מישהו יכול להסביר מדוע חג זה אינו קשור לתאריך ע"פ הלוח המוסלמי? מקובל לחשוב שהתאריך נקבע למועד בו הנוצרים האורתודוכסים עולים לארץ הקודש בפסחא והילולה זו נועדה לשמש קונטרה. האם מישהו יכול לומר בבירור שבשנת 1987 הותרה הרצועה וניתן למוסלמים להתהולל בחגם "נבי מוסא" לאחר שהדבר נאסר עליהם ע"י הבריטים והירדנים. האם היה זה ראש הממשלה דאז?. כיוון שהיתה רוטציה קשה כיום לאמוד מי עשה את האיוולת הזאת? כדאי לקרוא את דברי ד"ר וואלך לגבי נבי מוסא 1920, לפיו נראה בהיהלולא הפראית רונלד סטורס, מושל ירושלים לבוש בבגד ערבי מסורתי כשהמופתי חאג'-אמין אל חוסייני לידו מסית כנגד היהודים, והנ"ל סטורס אינו מוחה - נהפוך הוא לא איפשר לז'בוטינסקי ולרוטנברג לחוש לעזרת יהודי העיר העתיקה. האם סטורס היה הומו? והיה לכן קשור ביצריו האלה למי מהאוכלוסיה הערבית? וכך התנהלו העניינים? כנראה שההיסטוריה אכן נמצאת בפרטים הקטנים והשפלים ביותר. זכורה לטוב בנושא מאורעות תר"ף (1920) אמו של יצחק רבין ז"ל , רוזה, שהתגייסה להגן בגופה על יהודי העיר העתיקה מיכל מירושלים - שיחה 14:51, 28 ביולי 2012 (IDT)[תגובה]

נבי מוסא, הרחבה[עריכת קוד מקור]

-- העברה מויקיפדיה:ספר אורחים --

במלחמת "ששת הימים" רצה חיל האויר הישראלי לתקוף מהאויר את מנזר "נבי מוסא". הממשלה סרבה מהנמוק, משדובר במקום קדוש. לאחר המלחמה נכנסו כוחותינו למקום ומצאו שם מחסנים גדולים של הצבא הירדני, שבהם היו, בנוסף למוצרי מזון רבים, גם כלי נשק רבים. המקום הקדוש הפך עבור הירדנים למחסן נשק. (נכתב על ידי אלמוני ב-07:54, 16 במרץ 2013)


קישור שבור[עריכת קוד מקור]

במהלך מספר ריצות אוטומטיות של הבוט, נמצא שהקישור החיצוני הבא אינו זמין. אנא בדקו אם הקישור אכן שבור, ותקנו אותו או הסירו אותו במקרה זה!

--Matanyabot - שיחה 07:44, 4 במאי 2013 (IDT)[תגובה]


קישור שבור 2[עריכת קוד מקור]

במהלך מספר ריצות אוטומטיות של הבוט, נמצא שהקישור החיצוני הבא אינו זמין. אנא בדקו אם הקישור אכן שבור, ותקנו אותו או הסירו אותו במקרה זה!

--Matanyabot - שיחה 07:44, 4 במאי 2013 (IDT)[תגובה]


קישור שבור 3[עריכת קוד מקור]

במהלך מספר ריצות אוטומטיות של הבוט, נמצא שהקישור החיצוני הבא אינו זמין. אנא בדקו אם הקישור אכן שבור, ותקנו אותו או הסירו אותו במקרה זה!

--Matanyabot - שיחה 05:30, 25 בספטמבר 2013 (IDT)[תגובה]

תוספת מגמתית[עריכת קוד מקור]

האם לכתוב "האשימו אותם בפגיעה בערבים (מה שהיה לא נכון)", זו לא כתיבה מגמתית? אני מאמין שזה לא נכון, אבל לא ראוי לדעתי לכתוב דעות בערך אנציקלופדי.

נמצאו קישורים חיצוניים שצריכים תיקון (אוקטובר 2022)[עריכת קוד מקור]

שלום עורכים יקרים,

מצאתי קישור חיצוני אחד או יותר בחגיגות נבי מוסא שזקוק לתשומת לב. אנא קחו רגע כדי לבדוק את הקישורים שמצאתי ולתקן אותם בערך אם נדרש. מצאתי את הבעיות הבאות:

כאשר תסיימו לערוך את השינויים הנדרשים, אנא בקרו בדף השו"ת למידע נוסף לתיקון בעיות עם הקישורים לעיל.

הודעה זו תופיע רק פעם אחת לקישורים אלו.

בידידות.—InternetArchiveBot (דווח על באג) 19:16, 6 באוקטובר 2022 (IDT)[תגובה]