שיחה:חזרת הגינה

תוכן הדף אינו נתמך בשפות אחרות.
מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית

אשמח אם תרחיבו עוד אודות שימושיו בחג הפסח ותציינו מקורות. בתודה אנונימי/ת {משוב}

סתירה פנימית בהיסטורית חזרת הגינה[עריכת קוד מקור]

מצד אחד נאמר שהיא הייתה ידועה במצרים העתיקה, ומצד שני - הובאה על ידי העמים הסלאביים לאירופה! תיאור מבלבל ומביך! --חנן פישר - שיחה 10:46, 2 בינואר 2013 (IST)[תגובה]

שימושים רפואיים[עריכת קוד מקור]

יש מספר בעיות בפסקה "סגולות רפואיות".

  • השם "סגולות רפואיות". עדיף שם ברור יותר: "ברפואה" או "שימושים רפואיים".
  • ”לאנזים סיניגרין יש יכולות אנטיביוטיות,” - יש כמה טעויות במשפט הזה (אני כרגע מתעצל ומסתמך על הוויקי האנגלי. אם יהיה צורך אביא מקורות).
    • סיניגרין (אנ') אינו אנזים. הוא בכלל לא חלבון.
    • אין לו את היכולת האמורה. כאשר הצמח נכתש או נלעס, מתחילה תגובה שבה אנזימים שונים שוברים מולקולות סיניגרין ויוצרים אליל איזוצינאט (אנ') שהוא החומר הפעיל. עד כאן תיקונים לא מהותיים.
    • הבעיה המהותית יותר הוא שלא מדובר על חומר אנטיביוטי. כלומר: רעל בררני יחסית נגד חיידקים. מדובר על חומר מחטא שהורג הכל. הוא נועד במקור לפגוע בבעלי החיים שאכלו את השורש ורעיל גם לאדם.
  • ”לכן נעשה שימוש בחזרת ברפואה העממית לטיפול במחלות בדרכי הנשימה, בזיהומים בדרכי השתן והקלה על כאבים.” - יש לי קצת בעיה עם השם "רפואה עממית" אבל המשפט הזה מתאר עובדות ולכן אפשר להשאירו.
  • ”כמו כן הוכיחו מחקרים כי אכילה קבועה של האנזים מורידה את הסבירות להתפתחות סרטן או מעכבת את התפשטותו” - ראינו כבר שהטענות על ה"אנזים" שגויות. אני מניח שמדובר על עוד הגזמה. בערך האנגלי יש קישור למחקר משנת 2010 שמראה יעילות in vitro של החומר הפעיל (אליל איזוציאנט) לקטול תאי סרטן. בהתחשב בכך שמדובר על חומר קטלני, אני לא חושב שמדובר על משהו מרשים. לא חסרים חומרים שקוטלים תאי סרטן (כימותרפיה). מה שחסר הם חומרים שלא יהיו רעילים (והחומר הזה הוא חומר רעיל).
  • ”מריחת חזרת על העור גורמת להרחבת נימי הדם ובכך מעודדת את זרימת הדם בגוף.” - מה פירוש "מעודדת את זרימת הדם בגוף"?
  • ”החזרת גם מעודדת הזעה, מכייחת ומסייעת לגוף להפריש ליחה.” - מה פירוש "להפריש ליחה"? האם מדובר על אחת מארבע הליחות?
  • ”במערכת העיכול מגבירה החזרת הפרשת מיצי מרה” - עוד טענה שקשור לליחות. בשביל מה צריכים להגביר את הפרשת מיצי המרה? בכל מקרה: האם יש עדות לכך שהחזרת מגבירה את הפרשת המרה?
  • ”ועוזרת כנגד עצירות ונפיחות.” - האם יש עדות מסודרת לשתי הטענות הללו?

Tzafrir - שיחה 08:31, 17 באוקטובר 2014 (IDT)[תגובה]

צריך למחוק את כל זה. אין לזה שום סימוכין שיכולים לאשש ולו במעט את הטענות האלה. גילגמש שיחה 08:33, 17 באוקטובר 2014 (IDT)[תגובה]

נמצאו קישורים חיצוניים שצריכים תיקון (אוקטובר 2022)[עריכת קוד מקור]

שלום עורכים יקרים,

מצאתי קישור חיצוני אחד או יותר בחזרת הגינה שזקוק לתשומת לב. אנא קחו רגע כדי לבדוק את הקישורים שמצאתי ולתקן אותם בערך אם נדרש. מצאתי את הבעיות הבאות:

כאשר תסיימו לערוך את השינויים הנדרשים, אנא בקרו בדף השו"ת למידע נוסף לתיקון בעיות עם הקישורים לעיל.

הודעה זו תופיע רק פעם אחת לקישורים אלו.

בידידות.—InternetArchiveBot (דווח על באג) 23:10, 6 באוקטובר 2022 (IDT)[תגובה]