שיחה:חנון

תוכן הדף אינו נתמך בשפות אחרות.
מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
ערך זה הוצע בעבר כמועמד להכללה ברשימת הערכים המומלצים
ערך זה הוצע בעבר כמועמד להכללה ברשימת הערכים המומלצים
דיון

ערך זה צוטט ברוביק רוזנטל, יוחנן הסנדלר פינת שוסטר, באתר nrg‏, 16 בדצמבר 2005.


חלק מהחומר בערך שולב ממשתמש:MathKnight/ארגז-חול/חנון. בברכה, _MathKnight_ (שיחה) 10:26, 7 ספטמבר 2005 (UTC)

שים לב שבאנגלית יש הבדלה ברורה בין nerd ו-geek, כשלא כל כך ברור מיהו מי ומה הוא מה (עיין בויקיפדיה האנגלית). עקרונית נוהגים לאפיין חנון על ידי שלוש תכונות: האינטליגנציה שלו (שיכולה לרוב להתבטא רק ביכולת טכנית - "גאוני מחשבים"), תחומי העניין החריגים שלו, וחוסר היכולת החברתית שלו, ויש כאלו שחושבים שרק התכונה השלישית מאפיינת חנון ואילו תחומי העניין החריגים נוצרים כדי להתחבר לדחויים אחרים (ואין לאינטליגנציה שום קשר להיותו חנון או לא). כמובן שזה ויכוח מתמשך ללא שום הכרעה. יש כאן דיון משעשע בעניין. גדי אלכסנדרוביץ' 15:17, 6 ספטמבר 2005 (UTC)

לפי מיטב ידיעתי nerd זה יותר החנון הכללי או החנון התיאורטי ואילו geek הוא החנון הטכנולוגי או החנון שמתחפש לדאטה ולמבקר בכנסי מעריצים של "סטאר טרק" (בלי להעליב את מעריצי STAR TREK). בקשר להגדרה התמציתית שנתת - אני חושב שהיא די קולעת. אתה מוזמן לשלב אותה בערך וגם להוסיף ב"קישורים חיצונים" לינק לדיון שצרפת ב"במה חדשה". בברכה, _MathKnight_ (שיחה) 16:15, 6 ספטמבר 2005 (UTC)
חזרתי לכאן הבוקר, וראיתי שמישהו כבר יצר את חנון. נראה לי שיש מקום לשלב את ארגז החול שלך לתוך הערך הנ"ל, אבל החלטתי להשאיר לך את העבודה כדי שתקבל את הקרדיט המגיע לך. כל החלק שלך

על המראה החיצוני של החנון יכול לעבור לשם בלי שום בעיה וגם חלקים המפרטים יותר את האיפיונים של החנון. עשיתי קצת עריכה שם כדי לסדר, להבהיר כמה דברים ולהוסיף קישורים. חשמלית 07:07, 7 ספטמבר 2005 (UTC)

למזלנו, הצלחתי לשלב את רוב התוכן מערך זה ללא שינוי ניכר במאמר החדש שנפתח הבוקר. בברכה, _MathKnight_ (שיחה) 10:22, 7 ספטמבר 2005 (UTC)

ומה עשיתם בזה? עכשיו יש סתם כפילות מיותרת (כמו למשל בדיון אודות נשים חנוניות והופעתם החיצונית של חנונים), אין מתאם בין שמות ראשי הפרקים לתוכנם, ואיכותו הדקדוקית של המאמר נפגעה ShrimpEr 11:28, 7 ספטמבר 2005 (UTC)

אתה מוזמן לשפר חשמלית 12:20, 7 ספטמבר 2005 (UTC)
זה צריך שיפור אבל האמת, שדי צחקתי, אולי כדאי שאשקול לשנות את דף המשתמש שלי. לדעתי הדיון ההכי מעניין ומצחיק שנתקלתי בו באשר לנרד-גיק הוא ויכוח אימתני של אנשי הקוד הפתוח, האם ביל גייטס הוא אכן גיק או לא. דורית 15:32, 7 ספטמבר 2005 (UTC)


באופן משעשע למדי, בהקשר לערך זה, המילה "אינטליגנטי" מאוייתת באופן שגוי פעמיים...

לבד מזה, קשה לומר שלמונח או ללבוש המתואר בו יש קשר ממשי לישראל. אורי 08:35, 28 ספטמבר 2005 (UTC)

יש כפילות רבה בין תחילת הסעיף "תיאור החנון" לסעיף "הופעה חיצונית". נחוץ חנון שיטפל בזה. חוץ מזה, מה יש לכם נגד מייזלר? דוד שי 20:50, 29 ספטמבר 2005 (UTC)

גם לי לא ברור למה נטפלו דווקא למייזלר. כמה אנשים כבר קוראים אותו שלא במסגרת לימודים אקדמיים? נראה לי שבשביל למידה עצמית, רוב החנונים ישתמשו (ובצדק) בספרים של האוניברסיטה הפתוחה, שמיועדים לכך. גדי אלכסנדרוביץ' 05:31, 30 ספטמבר 2005 (UTC)
נו, אז מה קורה עם מייזלר? לדעתי צריך להחליף אותו בספרי הפתוחה. גדי אלכסנדרוביץ' 16:48, 25 אוקטובר 2005 (UTC)
אתה רשאי להחליף. בברכה, _MathKnight_ (שיחה) 18:36, 25 אוקטובר 2005 (UTC)

האם וודי אלן הוא דוגמה?[עריכת קוד מקור]

לבד מהעובדה שהוא כעור, מגושם וממושקף, יש לו רק מעט יחסית במשותף עם החנון הטיפוסי: הוא בוהמייני בהליכותיו ובאורח חייו, הומניסטי במובהק בתחומי העניין שלו, למרות הכרזותיו על היותו מין ביש גדא הוא כמעט תמיד מגלם מישהו המצליח בקריירה שלו שהיא בדרך כלל בתחום היצירה האמנותית או הבידור, והוא יוצא עם נשים יפות, לעתים קרובות עם כמה מהן בו זמנית או בשלבים שונים של הסרט. הזהו החנון הטיפוסי?

איזה ערך נהדר[עריכת קוד מקור]

בס"ד

כל הכבוד ליוצרי הערך, אם יהיה לי משהו להוסיף אוסיף בהחלט, יישר כח!

ליאת.שיחה מישהי שאיכפת לה 15:47, 20 אוקטובר 2005 (UTC)

חוקר חנונים נועז[עריכת קוד מקור]

שלום לחנונים ולחוקרי החנוניות באשר הם. שמי גבי ואני עושה תיזה בפסיכולוגיה על חנוניות. אני מחפש חנונים לראיונות על סיפור חייהם מתי הרגישו שהם חנונים האם הם עדיין כך ומה היא חנוניות עבורם וכו'. אם מישהו מעוניין אפשר לשלוח לי לgabby_men@yahoo.com. עדיין לא בדיוק הבנתי איך עובד אתר זה ומי כתב את הערך המופלא לגבי החנון. מעניין אותי מאין מקורותיו (האם הוא קרא משהו אקדמי או שמדובר בניסוח פרטי?) אנא עיזרו לי אני חייב לגמור כבר את התיזה וחץ מזה יתכן שאצליח לתרום להבנת אותה תעלומה מסתורית המטרידה את כולנו הלא היא החנוניות העולמית .

מי כתב את הערך ניתן לראות בהיסטוריה של הערך. טרול רפאים 18:54, 25 אוקטובר 2005 (UTC)
הקטע על גבריות חנונית לקוח מתוך Being the go-to guy, מאמר של Marianne Cooper. נדב 21:57, 31 אוקטובר 2005 (UTC)

צירוף מקרים?[עריכת קוד מקור]

אתם רוצים לומר לי שזה צרוף מקרים מוזר שהמאמר הזה נמצא בפינת המומלצים דוקא ביומיים שהם פתיחת שנה"ל האקדמית? :) וולנד 17:23, 30 אוקטובר 2005 (UTC)

עכשיו תעשו על ערס[עריכת קוד מקור]

כתבתי כבר בדף בקשת ערך. אגב הערך נהדר!!! --87.68.4.252 18:42, 31 אוקטובר 2005 (UTC)

אתה גם יכול לנסות...--יואבי2 18:47, 31 אוקטובר 2005 (UTC)

חָנוּן וְ- חְנוּן[עריכת קוד מקור]

דוד, שלום,
הוספתי קישור לשמו של חָנוּן, מפקד קרתגי במלחמה הפונית הראשונה, אך ההפנייה הקיימת כבר היא לכינוי חְנוּן. לא שזה חשוב כל כך, אבל האם ניתן לפתור זאת בלי פירושון? שמחה 20:35, 26 אוקטובר 2005 (UTC)

אין לתת ניקוד בשם של ערך, ולכן הפתרון הוא לקרוא לערך המוקדש לחָנוּן בשם חנון (קרתגו), ולתת פירוש נוסף בחנון. דוד שי 20:39, 26 אוקטובר 2005 (UTC)

--> עם כל הכבוד לערך חנון (ויש כבוד, והוא עדיין ערך מצחיק וראוי), הרי הגיוני שבאנציקלופדיה הויקיפדית לא הוא יהיה הוא הערך המוביל, אלא הערך ההסטורי. נראה לי מתאים, מקצועי ואקדמי יותר לקרוא לערך "חְנון", לדוגמה : "חנון (סלנג)". מה דעתך ?
דני. Danny-w 18:19, 27 אוקטובר 2005 (UTC)

יש בלבי חיבה לעיקרון הזה, ואני מנסה ליישמו בערך ש"ס, ש"נגנב" על-ידי מפלגת ש"ס, אבל במקרה הזה אני מעדיף להיות פחות חינוכי, משום הערך חָנוּן עדיין אינו קיים, ולא ראיתי כל קישור שמוביל אליו, אף לא מהערך המלחמה הפונית הראשונה. דוד שי 21:49, 27 אוקטובר 2005 (UTC)
יש ערך.. חאנון Roeeyaron שיחה 20:37, 11 נובמבר 2005 (UTC)
יופי. הוספתי פירוש נוסף בערך חנון. דוד שי 20:44, 11 נובמבר 2005 (UTC)


רוביק רוזנטל[עריכת קוד מקור]

הוא מזכיר את ויקיפדיה כאן ומכחיש כל קשר בין מחונן לחנון... טרול רפאים 21:33, 16 דצמבר 2005 (UTC)

קיבלתי את דעתו. דוד שי 08:13, 17 דצמבר 2005 (UTC)
הטיעונים של רוזנטל משכנעים למדי, אם כי הוא לא הוכיח שהמקור "מחונן" אינו נכון. הוא רק העלה את הסבירות שמקור המילה הוא מרוקנית. צריך לזכור שלמילת סלנג שנתפסת יש בדרך כלל יותר מ"אבא" אחד. ישראל היא מדינה רב-לשונית, ומילות הסלנג הנפוצות הן בד"כ כאלה שמזכירות מילים בכמה שפות במקביל. כך למשל המניאק/מניוק (הראשון משפות אירופה, השני מערבית - ותרשו לי לא לתרגם - ורבים טועים וחושבים שמדובר באותה מילה), פרחה (שהיא מילה מערבית, אבל מזכירה מילה דומה ביידיש) ויש דוגמאות נוספות. לא מן הנמנע שלמילה "חנון" יש שני מקורות, או שהיא הגיע ממקור אחד, ונטמעו בה משמעויות נוספות עקב דמיונה למילה אחרת. Dror_K 11:52, 17 דצמבר 2005 (UTC)

כתוב בהומור מעודן, מפורט, בודק חנונים כמו חיות מעבדה מסכנות, ועוד תמונה גדולה ויפה של סטיב ארקל. אדם בהחלט מוכשר כתב את הערך הזה, ברכות לו.

מסכים עם כל מילה. Abc 20:58, 31 באוגוסט 2006 (IDT)[תגובה]

לא כל דבר צריך להעתיק[עריכת קוד מקור]

לא כל דבר צריך להעתיק מויקיפדיה באנגלית. לדוגמא הקישור ל"נקמת היורמים, מסה מאת פול גרהאם". המאמר הזה אמנם נושא את הכותרת יורמים, אך הוא מדבר באופן כללי ביתרונות שפת התכנות LISP על פני שפות תכנות נפוצות יותר. שום קשר לערך "חנון", למעט העובדה שהקישור מופיע גם בגרסה האנגלית. נימר

תצטרכו לסלוח לי, אבל אלו הן שטויות[עריכת קוד מקור]

הסרתי פסקה כזו, שנתקלתי בה בקריאה מרפרפת:

"חנונית סטריאוטיפית מטופחת פחות מהאישה הרגילה. היא לובשת בגדי טרנינג המסתירים את גופה, שיערה לא מסודר במיוחד, היא עונדת שעון דיגיטלי פשוט (לעיתים עם מחשבון) מפלסטיק, היא ממעטת באיפור, ואף מרכיבה לעיתים משקפיים. מנגד, ישנן חנוניות שהן תלמידות חרשניות ומסודרות, ובמקביל גם הופעתן מסודרת ומטופחת, אם כי שמרנית למדי, והרבה פחות חושפנית מצו האופנה הנוכחי."

האם יש ולו בדל אסמכתא לדבר כזה? האם זה לא מפריע לציבור החנונים הענקי שכותב את ויקיפדיה (ובו נשים רבות, אגב) שגיבוב שטויות כזה שכב אלוהים יודע כמה זמן בערך מומלץ? אנסה לשכתב את שאר הערך מאוחר יותר, אבל סלחו לי, אני חנון ולכן אני חרשן, אז אני אלך לי ללמוד למבחנים. וולנד 15:55, 22 בפברואר 2007 (IST)[תגובה]

אין. הערך מתאר סטריאוטיפים מקובלים, וזה כמובן לא טוב. ‏Harel‏ • שיחה 15:56, 22 בפברואר 2007 (IST)[תגובה]

הערך הזה מדהים[עריכת קוד מקור]

וואוו. זה הערך הכי נועז שראיתי בכל ויקיפדיה. אני לא יודע אם זה טוב או רע, אבל מעט מפתיע אותי שמספיק אנשים נתנו את הסכמתם לו כדי שיהיה ערך מומלץ. Cheshire Cat 17:42, 22 בפברואר 2007 (IST)[תגובה]

הסרה ממומלצים[עריכת קוד מקור]

לא יעלה על הדעת בעיניי שערך שעוסק בתופעות חברתיות ואינו מגובה באף מחקר סוציולוגי רציני ייחשב כמומלץ. כל הערך הזה מבוסס על מחקר עצמאי של ויקיפדים, ובתור שכזה חשוד בהטיה חמורה. נניח למשל שהכותבים בויקיפדיה נחשבים רובם כחנונים - והרי לפנינו ערך שנכתב מזוית הראייה של החנון ולא מזוית ראייה שמתיימרת לפחות להיות אובייקטיבית.

בברכה, ג פ 14:45, 7 במרץ 2007 (IST).[תגובה]

יש לך מחקר סוציולוגי רציני שלפיו רוב הכותבים בוויקפדיה נחשבים כחנונים? :) ‏Harel‏ • שיחה 14:58, 7 במרץ 2007 (IST)[תגובה]
ג פ, אתה טוען שחנון אינו יכול לכתוב מזווית ראייה אובייקטיבית? מה דעתך להביא דוגמאות לחוסר נייטרליות, או חלילה, לטעויות? ‏Yonidebest Ω Talk 14:59, 7 במרץ 2007 (IST)[תגובה]
זה לא ניטרלי כי זה מחקר עצמאי של ויקיפדים שלא פורסם ולא עבר ביקורת עמיתים, מעבר לביקורת בתוך ויקיפדיה. מעבר לכך, אני לא צריך להוכיח חוסר ניטרליות בשום מקום. הכותב הוא זה שצריך להוכיח ניטרליות על-ידי ציון מקורותיו. ההימנעות מציון מקורות ביבליוגרפיים מורידה מאד את הרמה של ויקיפדיה העברית, ואני מצר על כך. כבר כתבתי על כך די והותר. אם אתם שלמים עם המצב, אשריכם. אני לא. ג פ 15:12, 7 במרץ 2007 (IST)[תגובה]
לא, אם אתה בא בטענות שהערך לא נייטרלי - ציין היכן - וזה יתוקן. אחרת, אין טעם בכלל להתלונן, כי דבר לא ייעשה. והנה דוגמה, "הרמיוני גריינג'ר, תלמידה חרשנית בבית הספר לקסמים של הוגוורטס" - ברור לכולם שהיא חנונית, אבל אני בספק אם יש מחקר שקובע שהיא חנונית. האם אי אפשר להזכיר אותה בערך? לא תמיד דרוש גיבוי של מחקר סוציולוגי רציני. יש תופעות, כמו סטיגמת המרוקאי המעוצבן והפרסי הקמצן, שהם ידועות לכלל הציבור. ‏Yonidebest Ω Talk 15:28, 7 במרץ 2007 (IST)[תגובה]
האם אתה מכיר מקרה דומה מאנציקלופדיה אחרת, כמו בריטניקה או האנציקלופדיה העברית? ג פ 15:34, 7 במרץ 2007 (IST)[תגובה]
השאלה לא ממש הוגנת בהתחשב בכך שאין באנציקלופדיות הללו ערך על הנושא. גדי אלכסנדרוביץ' 15:42, 7 במרץ 2007 (IST)[תגובה]
מעניין באמת למה אין בהן ערך על הנושא. אולי כי אין מה לומר עליו, למעט דברים ש"ידועים לכלל הציבור" ואין להם מקום באנציקלופדיה מכובדת. אולי הדבר הנכון היה להסתפק בכמה שורות על נושא החנון, בתוך ערך כללי יותר של "סטיגמות חברתיות". כך נמנעים מירידה לפרטים שאין להם שום אסמכתא למעט "ידועים לכלל הציבור". ג פ 16:39, 7 במרץ 2007 (IST)[תגובה]
אין כל רע באמירת דברים ש"ידועים לכלל הציבור", אבל לדעתי רוב מה שכתוב בערך הזה ניתן לגיבוי על ידי מקורות ספציפיים. אני מצטרף לבקשות שהופנו אלייך - אנא, תן טקסט ספציפי מתוך הערך שאתה מתנגד לו ודורש לו אסמכתא ונראה האם נוכל למצוא כזו. גדי אלכסנדרוביץ' 16:52, 7 במרץ 2007 (IST)[תגובה]
המינימום שאפשר לעשות הוא לתת דוגמה לכל טענה שנותנים - כמו כל פריט לבוש - מאיזושהי סדרת טלויזיה, למשל. והחלק שהוא אולי הכי מופרך הוא המלים הנרדפות. ג פ 17:31, 7 במרץ 2007 (IST)[תגובה]
ניתנה בערך רשימה מקיפה למדי של דוגמאות לחנונים כפי שהם מוצגים בסדרות וספרים. אפשר לעבור על האפיונים ולנסות לראות אם יש להם ביסוס ברשימה הזו - אבל לא צריך לציין בגוף הערך ליד כל אפיון דוגמה עבורו, זה מתיש (את הקורא). גדי אלכסנדרוביץ' 21:53, 7 במרץ 2007 (IST)[תגובה]
לפני שאתם ממשיכים להתווכח, אנא קראו כאן:http://en.wikipedia.org/wiki/Wikipedia:Attribution
שימו לב במיוחד למשפט הבא: If an article topic has no reliable sources, Wikipedia should not have an article on it.
בברכה, ג פ 16:56, 7 במרץ 2007 (IST).[תגובה]
ג.פ (איננו קרובי משפחה) צודק. יש להסיר את ההמלצה. ערך מומלץ צריך להיות טוב מכל הבחינות - כולל סימוכין ראויים. ד.ט 17:37, 7 במרץ 2007 (IST)[תגובה]

טוב[עריכת קוד מקור]

בואו ננסה לתקן את הפגמים בערך לפני שאנו אצים להסרת ההמלצה:

  • משקל עודף - הא? רוב החננות בביה"ס שלי היו רזים כמו נרקומנים.
  • ממעט באינטראקציות חברתיות - עם ה"רגילים" אשר להם אסטתיקה אישית חשובה.
  • רוב החנונים הם "תולעי ספרים" - אולי בזמני, היום הם כבר מחוברים למחשב ב-USB.
  • החנונים הם בדרך כלל תלמידים מצטיינים, אם עקב שקידה ואם עקב כשרונם. לעתים קרובות הם אלה שמתקנים את המורה, ומשמשים כמקור סמכות ועזרה לשאר תלמידי הכיתה בתחום הלימודי. רבים מקנאים בהם על הצלחה זו ועל כך שהם מקבלים ציונים מקסימאליים ללא מאמץ, ואפשר שזו אחת מהסיבות לכך שהם אינם אהודים בחברה הסובבת אותם, הנוטה לנדותם - הפיסקה הזו פשוט לא נכונה ונראה כאילו חנון (נטול ידע בפסיכולוגיה...) כתב אותה למען הבטחון העצמי שלו.
  • כאשר החנון מתבגר ומזדקן, הסטריאוטיפ המאפיין אותו הוא סטריאוטיפ "הפרופסור המפוזר". - בבל"ת: יש הרבה יותר חנונים בסדרי גודל מאשר "פרופסורים מפוזרים" - כיצד מתיישבת סתירה זו? חנונים רבים עוברים תהליך של דה-חנוניזציה בצבא, אוניברסיטה או היי-טק והופכים ליאפים.
  • כשני שליש מהחנונים היו נתונים להתעללות מצד מייצגי גבריות כזאת במהלך התבגרותם. - סימוכין?

זהו בינתיים, עשו חיים. --> צ'כלברה . דבר . שב . צחק 17:07, 7 במרץ 2007 (IST)[תגובה]

כל הכבוד. אתה בדיוק מדגים לנו כאן איך עושים מחקר עצמאי, ומתקנים אותו עם עוד מחקר עצמאי. ג פ 17:12, 7 במרץ 2007 (IST)[תגובה]
הפרכה איננה הוכחה. מש"ל. --> צ'כלברה . דבר . שב . צחק 17:13, 7 במרץ 2007 (IST)[תגובה]
אני מסכים עם הבחור. הערך הזה הוא ערמה של מחקר ראשוני שאין לה מקום כאן, וודאי שלא במומלצים. קומולוסשיחה 17:17, 7 במרץ 2007 (IST)[תגובה]

העלתי את הסרת ההמלצה של הערך להצבעה. ראו ויקיפדיה:ערכים מומלצים/הסרת המלצה Mort 20:29, 7 במרץ 2007 (IST)[תגובה]

משפט לדוגמה[עריכת קוד מקור]

"פריחת ההיי-טק, שהחלה בשנות התשעים, הביאה לשינוי דרמטי בתדמית החנון בחברה" האמנם? הרי גם לפני כן חנוניות היתה יכולה להביא לפרנסה טובה, כמהנדס או כאופטיקאי מדופלם, וגם בשיא ימי הבועה חנונים מובהקים עוד חטפו כאפות מהבנים וזלזול מהבנות. אפשר לומר אולי שפריחת ההיי-טק הביאה לכך שעיסוק במחשבים נהפך למשהו לגיטימי גם ללא-חנונים. ד.ט 21:41, 7 במרץ 2007 (IST)[תגובה]

אני מסכים, המשפט ה"דרמטי" הזה באמת לא במקום. נראה אם יש למישהו אחר מה לומר בעניין. גדי אלכסנדרוביץ' 21:52, 7 במרץ 2007 (IST)[תגובה]

דוגמה נוספת[עריכת קוד מקור]

"על אף שבמקורה התפתחה הגבריות החנונית כמענה לגבריות ההגמונית, הצלחת חברות ההי-טק הביאה לא רק לקבלת החנון עצמו אל תוך ההגמוניה, אלא גם לקבלת הגבריות החנונית, או לפחות חלקים ממנה."

העניין הוא שכפי שהיא מתוארת בערך, הגבריות החנונית היא מלכתחילה מכלול של רכיבים שממילא נחשבים לגבריים, כפי שמצויין במפורש בערך - יכולת עבודה וסיבולת, שליטה בטכנולוגיה, עבודת צוות. מה איפה המשמעות של "קבלת חלקים מהגבריות החנונית"? ד.ט 21:53, 7 במרץ 2007 (IST)[תגובה]

אוקיי, אותי שכנעת. הערך אכן זקוק לשכתוב רציני, לפחות בחלקים שלו שמתיימרים לדבר על יותר מאשר הסטריאוטיפ הבסיסי. גדי אלכסנדרוביץ' 22:21, 7 במרץ 2007 (IST)[תגובה]

הסרת המלצה[עריכת קוד מקור]

הועבר מויקיפדיה:ערכים מומלצים/הסרת המלצה 15:59, 20 במרץ 2007 (IST)

ראו: שיחה:חנון מדובר בערך שמרביתו סטריאוטיפים, המבוססים על מחקר עצמאי. אני סבור כי הערך לא ראוי להיות מומלץ.

ראוי להזכיר שהערך עוסק בסטריאוטיפ, ולכן מן הסתם מרביתו יהיה תיאור הסטריאוטיפים. גדי אלכסנדרוביץ' 21:23, 7 במרץ 2007 (IST)[תגובה]
כמו כן לפני שפותחים הצבעה על הסרת המלצה כדאי לקרוא דברים הקרויים בשם "נהלים" Nir90921:29, 7 במרץ 2007 (IST)[תגובה]
גם אם תוסר ההמלצה כדאי להציבו בדף הראשי ב-1 באפריל. מלמד כץ 00:52, 18 במרץ 2007 (IST)[תגובה]

הצבעה[עריכת קוד מקור]

דיגיטל, אתה שב ומבקש רפרנסים לערכים מומלצים. והנה כאן אתה טוען שהערך מדוייק בלפחות 90%. על סמך מה, בדיוק? איזה רפרנס? Mort 22:12, 12 במרץ 2007 (IST)[תגובה]
במקרה זה: ידע אישי כחנון מקצועי. DGtal 19:36, 15 במרץ 2007 (IST)[תגובה]
כל "מורעל" ויקי הוא בהגדרתו "חנון מקצועי". חגי אדלר 19:46, 15 במרץ 2007 (IST)[תגובה]
אולי, אבל לי יש גם כמה תעודות רשמיות. DGtal 19:47, 15 במרץ 2007 (IST)[תגובה]

הוסר

שמי גבי מנדלסון, עשיתי עבודת מא בפסיכולוגיה על חנוניות וברצוני לומר כמה דברים על שאלת המדעיות של החנוניות. אפשר להתייחס לחנוניות בשני אופנים: א. בגיל ההתבגרות מתבגרים מתחלקים לכמה סוגי קבוצות שקבוצה אחת קבועה מעבר למדינות ותרבויות (בעולם המערבי) היא החנונים ומי שרוצה רפרנס לזה יש לי הרבה. 2. הזוית היותר מעניינת היא הנוכחות הרבה של הדימוי החנוני בעיקר כסוג של גבריות לא טיפוסית, והעובדה שאפשר למצוא הסכמה מקיר לקיר לגביי מהו אותו דימוי ומהם מרכיביו. אמנם הערך 'חנון' בויקי מתייחס בעיקר לזוית השנייה שציינתי אך הוא עושה זאת בצורה חיננית, עשירה ומלאת הומור וחוכמה. אני חושב שמדובר באחד הטקסטים הממצים ביותר שקראתי על חנוניות (ותאמינו לי חיפשתי מתחת לכל אבן). עלי להסכים שקשה מאוד להגדיר את גבולות החנוניות: ישנם מי שמתארים את החנונים כקבוצה קטנה קריקטורית ומובהקת (נגיד 2-3%) (אלה בדרך כלל האנשים שפוחדים נורא להיחשב כחנונים ולכן הם מצמצמים את ההגדרה) אבל בפועל, אם תסתובבו בכל מוסד להשכלה גבוהה (לא רק בחוג למחשבים) ותדברו עם אנשים תגלו שלפחות חמישים אחוז מהגברים הרגישו מתישהו חנונים ואז אפשר להגיע בקלות ל10-15% מהאוכלוסיה. ולכן כל מיני אמירות סמכותיות בנוסח מה קורה עם החנונים כשהם מתבגרים ראויות לספק וחשד (אף אחד לא חקר את זה ברצינות כי נורא קשה כאמור לתחום את האוכלוסיה). יחד עם זאת בעבודה שלי, מיפיתי זהויות גבריות שהתפתחו אצל מי שהיו חנונים בגל ההתבגרות: 1)גבריות מקצועית (היי טק עורכי דין רופאים) 2) טרנספורמציה: חנונים שהפכו נועזים וקשוחים (עשו סמים זיינו נסעו לחול עשוי אלימות) 3) גבריות של יציבות ואחריות - בחיי משפחה בקריירה, אלה החנונים שמדגישים את יכולתם לשאת את התפקיד הגברי במשפחה. 4) גיקים - די אנד די, טכנולוגיה מד"ב ופנטזיה - זהות המבוססת על השתייכות לקהילה גיקית לעומת עולם עויין ומנוכר. 5)גבר חדש: רגיש קשוב וכו' 6)חנונים שנתקעו חנונים עד גיל מבוגר ובהיבטים של קושי עם נשים, קושי באסרטיביות, קושי חברתי.

מוח מפינקי והמוח[עריכת קוד מקור]

שלום,

האם גם מוח מהסדרה פינקי והמוח נחשב לחנון? 80.178.207.21 21:26, 27 במרץ 2007 (IST)[תגובה]

נראה לי שהוא משתייך יותר לקטגוריה של "Evil mastermind". גדי אלכסנדרוביץ' 21:34, 27 במרץ 2007 (IST)[תגובה]

חנונים לא תמיד ילדים שרק לומדים, אלו יכולים להיות אנשים שלא מתייחסים בכלל לאופנה, טובים במחשבים, אין להם יותר מחבר אחד חנון, הם לא עוסקים בספורט כלשהו (חוץ משחמט), הם מופנמים מאוד ומעדיפים להעביר שיעור חופשי, הפסקה או כל זמן פנוי אחר בספרים

ביל גייטס[עריכת קוד מקור]

איך זה שאין בערך אף מילה על ביל גייטס? (יזם אמריקאי, נדבן ויו"ר מועצת המנהלים של מיקרוסופט) זה האב הרוחני של כל החנונים, הלא כן? מיקרוז - שיחה 22:32, 18 במרץ 2008 (IST)[תגובה]

לא ממש, אם הייתי צריך לסמן "אב רוחני" לחנונים מתחום התוכנה דווקא כנראה שזה היה ריצ'ארד סטולמן, סטיב ג'ובס או לינוס טורבאלדס, אבל גם על הבחירה הזו יהיה מי שיחלוק. 22:48, 18 במרץ 2008 (IST)

אני הוספתי כמה חנונים לרשימה אני מקווה שזה בסדר תודה 79.183.127.113 11:23, 24 ביולי 2008 (IDT)[תגובה]

לא נראה לי שניסוח הדברים בערך זה מתאים לויקיפדיה ולהגדרתה כ"אינציקלופדיה" (חופשית כמובן...). 217.132.108.138 17:30, 4 במאי 2009 (IDT)[תגובה]

על מה אתה מדבר? ‏Yonidebest Ω Talk18:04, 3 במאי 2009 (IDT)[תגובה]

לפי דעתי (אני זה שדיברתי למעלה) ניסוח הדברים בערך, ובכלל מה שכתוב בו אינו מתאים לויקיפדיה, בויקיפדיה מציינים עובדות ומה שכתוב בטקסט זה לא עובדות. ערך זה מתאים לאיןציקלופדיה (אתר שצוחק על ויקיפדיה למי שלא מכיר...). קשה לי להסביר כל כך למה אני מתכוון אבל אם תקרא את הערך שוב אני חושב שתבין 217.132.108.138 17:30, 4 במאי 2009 (IDT)[תגובה]

לדעתי יש משהו ביקורתי מאוד בערך הזה,אני חושב שבאינציקלופדיה צריכות להופיע רק עובדות ובכל זאת רוב הדברים הכתובים כאן הם אינם ברי הוכחה מדעית.אשמח אם תשתפו אותי במחשבותיכם בנושא.פואנקרה - שיחה 15:48, 20 ביולי 2009 (IDT)[תגובה]

הערה ואולי גם הארה[עריכת קוד מקור]

לפי דעתי זה ערך טוב אבל יש משהו מאוד לא אובייקטיבי בערך הזה.באותה מידה יכלו ליצור ערך אודות כינויים נוספים,וזה היה נחשב כהשחתה.כי הרי זהו אינו מידע אינציקלופדי לכל הדעות משום שיש דברים שאי אפשר לדעת על פי מראה ולכן קשה להכליל.אשמח אם תביעו את דעתכם.פואנקרה - שיחה 17:09, 10 באוגוסט 2009 (IDT)[תגובה]

הערה לשונית[עריכת קוד מקור]

איני יודע האם ויקיפדיה העברית שמה לה למטרה לשמור על תקינות הלשון העברית, אבל לי זה צורם מאוד לקרוא את המשפט הבא: "על פי רוב, בני האדם ה"רגילים" מוצאים את החנונים חכמים אך מוזרים מבחינה חברתית". האם אנו כותבים באנגלית או בעברית? תעתיק מאנגלית ממש לא יאה לערך בויקיפדיה העברית.

ראה ספר קהלת, ז', כ"ו: "ומוצא אני מר ממוות את האשה". חובבשירה - שיחה 08:29, 19 בינואר 2010 (IST)[תגובה]

מה זה הערך הזה?[עריכת קוד מקור]

נו באמת, ערך ברמה של ילדים בגן, אוניברסיטה זה המקום של החנון? צריך למחוק פה חצי מהשטויות. פרופסור בהכחשה - שיחה 19:00, 4 במרץ 2011 (IST)[תגובה]

אמנם הנושא אינו רציני, אך נראה שהערך לוקח אותו ברצינות מלאה.
אני מבקש דוגמה לבעיות הניסוח בעתיין הוספה תבנית השכתוב או במחיקתה. • רוליג שיחה • אמצו חתול 22:09, 21 באוגוסט 2011 (IDT)[תגובה]

פיצול הערך[עריכת קוד מקור]

צריך לפצל את הערך לשנים, פריק או גיק וחנון חצי מהערך מדבר על גיקים שזה נושא אחר לגמרי מחנונים, גם בויקי האנגלית אלו שני הערכים נפרדים • חיים 7לכתוב לי • ט"ז באלול ה'תשע"א • 19:58, 15 בספטמבר 2011 (IDT)[תגובה]

תומך בפיצול. TVJunkie - שיחה 04:42, 20 בנובמבר 2011 (IST)[תגובה]
תומכת גם. Shanshan18 - שיחה 23:34, 6 בדצמבר 2011 (IST)[תגובה]
באנגלית יש שימוש במושג גיק שלא קיים בעברית והוא מתייחס לכל החנונים באשר הם. למושג פריק יש משמעות שונה (שקרובה במידה מסויימת להיפי האנגלי) ויש מקום לכתוב עליו ערך נפרד. • רוליג שיחה • אמצו חתול 23:55, 6 בדצמבר 2011 (IST)[תגובה]

אין חנונים הומואים?[עריכת קוד מקור]

מישהו יכול לשנות את "החנון לרוב נכשל ביחסי אנוש (לרבות בקשרים עם המין האחר)" ל"...(לרבות בקשרים רומנטיים)" או משהו בסגנון? מי אמר שצריך להניח שחנון הוא הטרוסקסואל?

ויקיפדיה היא אנציקלופדיה שיתופית בה כל אחד יכול לערוך את הערכים וגם לך יש את האפשרות הזאת. כדאי לך לנסות ולעשות זאת בעצמך. • רוליג שיחה • אמצו חתול 10:47, 21 ביוני 2012 (IDT)[תגובה]


קישור שבור[עריכת קוד מקור]

במהלך מספר ריצות אוטומטיות של הבוט, נמצא שהקישור החיצוני הבא אינו זמין. אנא בדקו אם הקישור אכן שבור, ותקנו אותו או הסירו אותו במקרה זה!

--Matanyabot - שיחה 00:59, 15 במאי 2013 (IDT)[תגובה]


קישור שבור 2[עריכת קוד מקור]

במהלך מספר ריצות אוטומטיות של הבוט, נמצא שהקישור החיצוני הבא אינו זמין. אנא בדקו אם הקישור אכן שבור, ותקנו אותו או הסירו אותו במקרה זה!

--Matanyabot - שיחה 00:59, 15 במאי 2013 (IDT)[תגובה]

ערך בעייתי[עריכת קוד מקור]

אין כאן הפניה למקורות ... מי שחיבר ערך זה וודאי לא היה חנון כלל וכלל Ondesertverge - שיחה 10:35, 13 ביוני 2013 (IDT)[תגובה]

חומר למחשבה[עריכת קוד מקור]

נדמה לי שבכתיבת ערך זה יש סטיגמות רבות. הוא מבלבל ואינו ראוי שיקרא על ידי מתבגרים או אנשים צעירים שעלולים לייחס לעצמם דימוי שאינו באמת מתאים להם אך יכול לנבוע מאיך שכתובים הדברים. הערך אינו ראוי. יש לציין שההתייחסות לנשים וגברים היא מאד סטראוטיפית, בוטה ושוביניסטית. 141.226.218.37 22:38, 7 באוקטובר 2016 (IDT)[תגובה]

פשוט בושה שאין ערך לגיקים וכל פעם שמחפשים גיק זה מפנה לערך הסטירוטיפי והמבזה הזה. Doctor hybrid - שיחה 14:18, 21 בספטמבר 2020 (IDT)[תגובה]

משוב מ-4 בנובמבר 2020[עריכת קוד מקור]

שקרים של מזרחים שחייבים את צבע העור שלהם בעמדת הקורבן ומסתירים את הצבע הלבן במילה ״חנאנה״ בערבית שהיתה הגורם להצמדה של המילה ״חנון״ לאלה שאבותיהם נקראו סבונים לבנים יענו אשכנזים זו קללה נגד אשכנזים שערך ההשכלה שלהם גבוהה אתם חלאות 77.139.120.144 04:24, 4 בנובמבר 2020 (IST)[תגובה]

הערך פשוט לא נכון[עריכת קוד מקור]

אני ממליץ על שכתוב הערך, הסרה של סטריאוטיפים לא נכונים, ולעבור טוב טוב על המילים הנרדפות כי זה לא הכי נכון. תודה רבה. צרנוביל - שיחה 10:24, 25 בנובמבר 2020 (IST)[תגובה]

דיווח שאורכב ב-23 באוגוסט 2022[עריכת קוד מקור]

מצב טיפול: הצעה לשיפור

ערך לא רציני ומיושן. חנון זה לא סט של תכונות ובטח שלא מאפיינים פיזיים כמו שנכתב ״לרוב הוא סובל מבעיות רפאויות כגון קוצר ראייה או רוחק ראייה, אקנה, הפרעות עיכול, הפרעות דיבור, הפרעות נשימה והפרעות יציבה״ ערך זה לא רק שהוא לא מסביר את התופעה של ״חנוניות״ בתרבות והוא גם לא מסביר באמת את מקומה של המילה בתרבות הוא גם מעליב ומבזה את המושג מה היה קורה עם לילד קטן יקראו חנון בבית הספר ואז הוא ילך ויקרא את הערך הזה שמדבר בצורה כל כך מבזה על חנונים