שיחה:טלביה

תוכן הדף אינו נתמך בשפות אחרות.
מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
משימות לביצוע משימות לביצוע

על פי שיחה:טלביה#הצעת הסרה מהמומלצים:

  • להוסיף הערות שוליים
  • להוסיף מקורות בפרק קריאה נוספת
  • להרחיב את הערך:
    • לא ברור מתי הוקמה השכונה
    • לא ברור מדוע הוקמה
    • להרחיב על כלכלת השכונה
    • להוסיף מידע על ארכיטקטורה

משפט לא מובן[עריכת קוד מקור]

לא הבנתי את המשפט:

"יהודים שנאלצו לפנות את בתיהם משכונות אחרות אכלסו את הבתים הנטושים, ומעמדם החברתי-כלכלי הבינוני שימר את מעמדם של תושבי השכונה הראשונים."

emanשיחה 23:10, 15 מאי 2006 (IDT)

אוסיף לתהייה את המשפט שלפניו:
"הרכוש הערבי בטלביה לא נבזז כפי שנעשה בקטמון ובמושבה היוונית, אלא הועבר לאחריותו של ראובן מס."
נראה שהפיסקה כולה הושרתה בכל כך הרבה אבקת כביסה ואקונומיקה, שהפכה ללא מובנת. מגיסטר 07:42, 16 מאי 2006 (IDT)
אני אסביר: לאחר שהתושבים הערביים נטשו במלחמת השחרור את קטמון והמושבה היוונית, רכושם נבזז ונגנב מהבתים. מעשים כאלה לא קרו בטלביה - בטלביה האחראי שהרכוש לא ייבזז היה ראובן מס.
את הבתים הנטושים אכלסו יהודים ממעמד חברתי-כלכלי בינוני, וכך, למרות השינוי באוכלוסייה, מעמד התושבים בטלביה השתמר: כמו התושבים הערביים, גם היהודים היו באותו מעמד. אריאל 14:34, 16 מאי 2006 (IDT)
בטוחני שתושבי טלביה המקוריים מאושרים משימור מעמדם. בוודאי לא הייתה דעתם נוחה אילו סתם עמך היה מתיישב בבתיהם הנטושים. מה קרה, אגב, לרכושם שלא נבזז אלא הועבר לחזקתו של המו"ל הנכבד? הוא שימר את מעמדו? מגיסטר 22:19, 16 מאי 2006 (IDT)
תודה לך על הפנינים שאתה מספק לנו. אני באמת חושב שעם הזלזול הילדותי הזה שלך נצליח להגיע לאן שהוא. אריאל 23:28, 16 מאי 2006 (IDT)
צר לי לומר, אבל התהיה הצינית של מגיסטר בהחלט במקום. ואלה גם המחשבות שעלו בראשי למקרא המשפט הזה. זה לא משהו אישי נגדך. זה פשוט מה שהפריע לי מלכתחילא בטקסט. emanשיחה 00:38, 17 מאי 2006 (IDT)
חבל אריאל שאתה מתקשה להבין שיש בעיה באופן שבו אתה מציג את הדברים, ובמקום לספק תשובות ענייניות בוחר בדרך של חוצפה. ממליץ לך לקרוא את ויקיפדיה:כללי התנהגות בין חברי הקהילה, וגם להפנים את המסרים הנמסרים לך בדף שיחה זה, לגבי הערך. אפשר היה גם לערוך את הערך במקומך ולתקן ניסוחים אומללים, אבל מנסים כאן בעדינות להעיר לך כך שתתקן בעצמך. לגבי צורת התבטאותך בדף השיחה, לא אזהיר אותך שנית. מגיסטר 00:49, 17 מאי 2006 (IDT)
אני מודה לך שאתה מעיר במקום לשנות, אבל יש גם דרך להעיר.אריאל 12:14, 17 מאי 2006 (IDT)

מה דעתכם על זה:[עריכת קוד מקור]

"מעמד תושבי השכונה המקוריים, המעמד הבינוני והגבוה, לא השתנה עם נטישת הבתים: התושבים היהודיים שאכלסו את הבתים מחדש היו גם הם ממעמד חברתי-כלכלי זה".

מה דעתכם? אריאל 12:16, 17 מאי 2006 (IDT)

אני הייתי מציע משהו כמו "גם לאחר יישובה מחדש של טלביה באוכלוסיה יהודית, המשיכה השכונה לשמור על אופיה הבורגני". איננו עוסקים כאן בשימור מעמד התושבים, אלא באופייה ותדמיתה של השכונה. "שימור מעמד התושבים המקוריים" (וזה מה שניסינו לומר לך), מרמז כאילו לכאורה לא נגרם להם כל נזק, ואין כל בעיה בכך שאיבדו את בתיהם המהודרים. ובלי קשר, אני עדיין תוהה ובלי שום ציניות, מה באמת עלה בגורל אותו רכוש שלא נבזז ועבר לאחריותו של מס. האם הוחזר לבעליו? מגיסטר 14:41, 17 מאי 2006 (IDT)
אני מבטיח לך שלא ניסיתי לשתול כאן שום רמז פוליטי. בקשר לרכוש אני צריך לבדוק, אבל לדעתי עדיין חשוב לציין שלא נעשתה כאן בזיזה של הרכוש. אריאל 14:52, 17 מאי 2006 (IDT)
העניין הוא שיצא מעין רמז פוליטי גם בלי שהתכוונת, בשל התנסחות לא מוצלחת. אני מניח שאתה עצמך רואה שלומר על אנשים שאיבדו את רכושם והפכו לפליטים ש"מעמדם לא השתנה" או "מעמדם החברתי-כלכלי השתמר" זה אבסורדי למדי, ולעין המתבונן נראה כטיוח של המציאות. לגבי הרכוש הלא-בזוז, השאלה היא מה באמת עלה בגורלו. אם הושב לבעליו, זו נקודה ראויה לציון ואפילו לשבח. אם לא, מה הרבותא בכך שלא נבזז בידי אספסוף אלא הוחרם באופן מאורגן? מגיסטר 15:17, 17 מאי 2006 (IDT)
כנראה שמה שהתכוונתי לומר הוא שמעמדה של השכונה לא השתנה. מן הסתם הרכוש הוחזר באופן מסודר, כי אם לא, מה המטרה במינויו של מס? לדעתי אפשר לצאת מתוך הנחה שהרכוש הוחזר.אריאל 15:42, 17 מאי 2006 (IDT)
גם אני לא חושב שהדבר היה בכוונה. אבל יצא ניסוח מאוד צורם, ומגיסטר בשביל להסביר לך את זה הביא את זה עד אבסורד (וחבל שהנושא יאצ קצת משליטה, אבל אני מקווה שההדורים יושרו). לגבי מינוי מס, זכור לי משהו כזה ואני בכלל לא בטוח שהרכוש הושב לבעליו. קרויאנקר לא כותב על זה בספר שלו? אני אסתכל בעצמי גם. emanשיחה 16:11, 17 מאי 2006 (IDT)
הסתכלתי בקרויאנקר, אם אני לא טועה הוא רק מזכיר את מינויו של מס. אריאל 16:15, 17 מאי 2006 (IDT)
התשובה היא (עמוד 32 בספר "טלביה, קטמון והמושבה היוונית) שבכל בית יושבו פליטים יהודים משכונות צפון ומזרח העיר הרכוש רוכז בחדר אחד. והוא מצטט מזכרונותיו: "אבל אחרי 3 שנים מצא הממשל שלנו שיש צורך תחוף בחדרים עבור עולים ופליטים נוספים, ואז נשלחו פקידים מטעם המימשל והעבירו את כל הרכוש למחסנים. מה היה בסופו - לא ידוע לי". emanשיחה 16:19, 17 מאי 2006 (IDT)
תודה עמנואל. אני חושב שיש לשלב מידע זה בערך. עוד שאלה, לנוכח מידע זה, היא האם נכונה הקביעה שהשכונה שימרה את אופיה כשכונת מעמד בינוני-גבוה? אם יושבו בה פליטים ועולים בצפיפות באותה תקופה, יתכן שנכון יהיה יותר לומר שלימים, חזרה השכונה להיות שוב שכונה בורגנית של אמידים. שהרי זהו המצב כיום, אך לא נראה שזה היה המצב בימי ראשית המדינה. מגיסטר 16:32, 17 מאי 2006 (IDT)

טוב, שיכתבתי הקטע בהתאם למידע בשיחה כאן. נראה לי שזה פחות או יותר פותר את הבעיה. יש הסתייגויות? מגיסטר 10:57, 18 מאי 2006 (IDT)

בסדר גמור. אריאל 21:58, 18 מאי 2006 (IDT)
אפשר עכשיו להצביע בעד בלי להסתכסך עם הוועדה המסדרת? Harel - שיחה 21:59, 18 מאי 2006 (IDT)
אפשר בהחלט, "הוועדה" סיימה את טיפולה בערך :-) מגיסטר 13:29, 19 מאי 2006 (IDT)

הוספתי תמונה אווירית של אזור טלביה בתקופת המנדט, שמאוד מסייעת להבנת תחילתה והתפתחותה. היות ונוצר ריבוי תמונות מופרז בערך, הסרתי את תמונת הבית בחובבי ציון (ויסלח לי אריאל), שמכל התמונות הוא הכי פחות מייצג את טלביה - נראה ככל בניין משנות ה-60, אינו נאה במיוחד, מדגים בעיקר את הכביסה של גב' לייבוביץ בקומה ג', וגם אינו מתקשר לשום דבר הכתוב בערך - אין איזכור של תקופה וסגנון אלו. מגיסטר 13:09, 19 מאי 2006 (IDT)

אני חושב שיש מקום לתמונה דווקא בתחילת הערך. היא מסמלת בית טיפוסי בטלביה, דבר שמתאים מאוד לערך כתמונה כללית. אריאל 14:46, 19 מאי 2006 (IDT)
זהו שלדעתי הבית אינו טיפוסי דווקא לטלביה, וכפי שאמרתי הוא אינו שייך לתקופה או סגנון הנזכרים בערך, אז מה בעצם טיפוסי בו? יתר התמונות הן דווקא מאוד טלביה טיפוסיות, ומאוד רלוונטיות לטקסט של הערך, בין אם זה תיאטרון ירושלים ובין אם וילה סלמה וכו'. אתה חושב שתריסולי פלסטיק וחבלי כביסה זה מה שאמור לשקף את טלביה? מגיסטר 19:29, 19 מאי 2006 (IDT)
אני מסכים עם מגיסטר. אין צורך להרבות בתמונות שלא לצורך. העריכה שלו שיפרה מאוד את הערך. גילגמש שיחה 19:47, 19 מאי 2006 (IDT)
כל מי שמכיר את טלביה יכול להעיד שבהחלט יש המון בתים ערביים ומפוארים בשכונה, אך לפחות חצי מהבתים נראים כמו הבית בתמונה מחובבי ציון. אדם אדום 18:23, 2 בספטמבר 2006 (IDT)[תגובה]

הבית הוא בית טיפוסי ולדעתי, צריך להוסיף את התמונה. אדם אדום 17:56, 15 בספטמבר 2006 (IDT)[תגובה]

ארצות רווחה[עריכת קוד מקור]

מה זה אומר "עולים מארצות רווחה"? מהיכן זה בדיוק? בנוסף, הקישור הפנימי מוביל ל"מדינת רווחה". מדינת רווחה זה יכול להיות ארה"ב ואירופה. האם לזו הכוונה? (אני יודע שלא...) Mort 16:40, 2 בספטמבר 2006 (IDT)[תגובה]

ערך מומלץ אבל איפה[עריכת קוד מקור]

מצודת נוטרדאם? והיכן בית החולים לחולי נפש? בברכה, HansCastorp 21:14, 26 באוקטובר 2006 (IST)[תגובה]

נוטרדאם (למעשה, נוטר דאם) זה לא כאן, וגם אינו מצודה. יש לנוטר דאם איזכור מכובד בערך המתחם הצרפתי בירושלים. בית החולים לחולי נפש, ועוד יותר מכך בית החולים למצורעים הנסן, ראויים בהחלט לאיזכור כאן בערך טלביה. מגיסטר 21:55, 26 באוקטובר 2006 (IST)[תגובה]
בהחלט נוטר דאם ולא נוטרדאם. טעות פזיזה שלי. מכל מקום, משום מה חשבתי שנוטר דאם נמצא/ת בטלביה. לגבי היותו מצודה או לא, זו טעות של ספר שבו נזכר המקום. תודה על התשובה. HansCastorp 22:00, 26 באוקטובר 2006 (IST)[תגובה]
שלוש שנים עברו, הערך מתנוסס בדף הראשי ועדייין לא נכתב כלום על ביה"ח לחולי נפש. מה קרה? זה יוריד את מחירי הדירות?אודי - שיחה 07:38, 8 בדצמבר 2009 (IST)[תגובה]

מצאו את ההבדלים[עריכת קוד מקור]

כך נראה הערך על טלביה בוויקינגליש: en:Komemiyut. ‏Gridge ۩ שיחה 00:47, 15 ביוני 2007 (IDT).[תגובה]

מיזם קואורדינטות בישראל
  מיזם קואורדינטות בישראל    

איתור קואורדינטות באמצעות "עמוד ענן"
הסבר מפורט על שיטת העבודה

סטטוס = טופל
משתמש = DMY שיחה תרומות למיזם

בסיום הטיפול בערך לא לשכוח לעדכן:
|סטטוס = טופל
|משתמש = <שם משתמש>

אם הערך איננו מתאים למיזם זה מסיבות שונות, אין למחוק תבנית זו. צריך פשוט לרשום: |סטטוס = אין צורך

הקרקעות לא ממש נרכשו בידי המדינה[עריכת קוד מקור]

השטחים הנרחבים בשכונת טלביה וכן בשכונת רחביה נחכרו ל-99 שנה, ועליהם נבנו בית ראש הממשלה, משכן הנשיא, כנסת ישראל ועוד בתים רבים כפי שניתן לראות כאן.

תקרא את הערכים. בית אגיון לא חכור. וכנסת ישראל לא בטלביה. היא בגבעת רם. דרור - שיחה 15:53, 13 במאי 2008 (IDT)[תגובה]

שם השכונה[עריכת קוד מקור]

שם השכונה שונה לקוממיות,לא כדאי לשנות גם את שם הערך? גור מה - שיחה 10:45, 5 בספטמבר 2013 (IDT)[תגובה]

שם השכונה[עריכת קוד מקור]

האם השם העברי של השכונה אינו תלפיות?המהנדס - שיחה 00:29, 21 בספטמבר 2013 (IDT)[תגובה]

הצעת הסרה מהמומלצים[עריכת קוד מקור]

ערך זה מועמד להמלצה או להסרת המלצה. מומלץ להיעזר בקריטריונים כדי לבחון את הערך. הנכם מוזמנים להעיר ולהגיב בדיון זה ולבקר מועמדים נוספים.

דיון[עריכת קוד מקור]

זהו ערך מומלץ שכתוב בשפה יפה, אבל לא עומד יותר בקריטריונים המודרניים שלנו. בערך זה חסרות הערות שוליים רבות. קביעות חשובות רבות נותרות ללא ביסוס במקורות. כך למשל המידע הזה: "טלביה נחשבת היום, כבראשית ימיה, שכונה יוקרתית ואמידה" - דבר כזה דורש הערת שוליים.

גם תוכן הערך זקוק לעדכון. לא ברור מדוע הוקמה השכונה. האם הייתה זו הזדמנות כלכלית? האם היה זה מניע פוליטי? כתוב רק שהיא הוקמה במחצית השנייה של המאה ה-19 ללא הסבר כלשהו.

בנוסף, לא מוצג מידע על הארכיטקטורה של השכונה. האם יש בה מבנים יוצאי דופן? האם יש בה פסלים או אמנות רחוב אחרת? האם יש בה פרטים אחרים שהם בעלי עניין? כל המידע הזה מרוכז בטבלה קצרה בשם "אתרים עיקריים" בלי שום פירוט. זה בוודאי לא מספיק.

לא כתוב דבר על כלכלת השכונה. כתוב רק שהיא נחשבת לשכונה טובה שמושכת בעלי הכנסה גבוהה. היתי מצפה לראות פירוט לגבי פעילות כלכלית של השכונה. האם יש בה מרכזי קניות? האם יש בה חנויות מיוחדות?

לאור בעיות אלה אני מציע להסיר את ההמלצה מהערך עד אשר יושלמו הפרטים החסרים. גילגמש שיחה 12:49, 9 במאי 2015 (IDT)[תגובה]

מסכים לכל מה שאמרת. ערך טוב ביותר, אך בעל חוסרים רבים. שמזןשיחהערכי בראבו18:59, 18 ביוני 2015 (IDT)[תגובה]


מה לא בסדר בעריכה שלי?[עריכת קוד מקור]

ראשית, בית החולים לחולי נפש, בטלביה, בכלל לא מוזכר בערך וזו בושה. מדובר במטחם, שהוא מטרד עבור סביבתו וגם לא ברור בכלל למה המדינה צריכה לבזבז עליו כמה וכמה דונמים בשכונת המגורים היקרה במדינה. ניסיתי להוסיף פרט זה לערך ומחקו לי באופן שיטתי. הערך לא שלם בלי הפרט הזה. בטח שלא מגיע לו להיות ערך מומלץ בלי הפרט הזה.

שנית, כמו שהמדינה מבזבזת שטח יקר על בית החולים לחולי נפש, בטלביה, כך היא מבזבזת שטח יקר על הרבה מבני ציבור בשכונה, שבכלל לא ברור למה הם חייבים להיות דווקא בה. כיום הציבור מאוד רגיש לבזבוז קרקע יקרה והרבה מוסדות ממשלתיים עוברים לשטחים זולים יותר. לכן זה בהחלט בסדר להדגיש, את העניין. אני שיניתי ניסוח כמו "בשכונה יש הרבה מוסדות ציבור והנדלן בה הוא מהיקרים במדינה" לניסוח כמו "למרות שהנדלן בשכונה הוא מהיקרים במדינה, יש בה הרבה מוסדות ציבור". מה לא בסדר בעריכה הזו?

אני ממש לא מבין למה ביטלו את העריכה שלי ולפי זה שמחקו את עניין בית החולים לחולי נפש, די ברור לי, שמי שביטל את העריכה, בכלל לא מכיר את נושא הערך.

תהיו בריאים.

העריכה שלך אינה אנציקלופדית. לאמירות מהסוג הזה נדרשים מקורות. מעבר לכך, יש להמתין בסבלנות עד למתן מענה. את הסטופר יש לשים בצד. אילי - שיחה 19:41, 4 ביולי 2015 (IDT)[תגובה]
1. מה דורש מקורות? לשנות "בשכונה יש הרבה מוסדות ציבור והנדלן בה הוא מהיקרים במדינה" לניסוח כמו "למרות שהנדלן בשכונה הוא מהיקרים במדינה, יש בה הרבה מוסדות ציבור", לא דורש שום מקורות.
2. ובלי קשר, בשכונה יש בית חולים לחולי נפש. אם לא צריך מקור לזה, שבית הנשיא הוא שם, אז עקרונית, לא צריך מקורות לזה, שבית החולים לחולי נפש, הקרוי "טלביה" הוא בשכונת "טלביה". אבל האמת, מצאתי לך מקור. בבקשה: תבנית:בתי חולים בישראל. אוי והנה עוד אחד: [1] וכאן יש דיון בכנסת על הבעיות החמורות של מיקום בית חולים לחולי נפש דווקא בשטח נרחב בשכונה הכי יקרה במדינה: [2]
"למרות שמחירי הנדל"ן בטלביה הם מהגבוהים בישראל, מדינת ישראל מחזיקה דווקא בה מספר מוסדות ממלכתיים". זוהי הבעת דעה של הכותב הנתמכת במילים "למרות" ו"דווקא בה". בזאת סיימתי. אילי - שיחה 20:02, 4 ביולי 2015 (IDT)[תגובה]
מה פירוש "בזאת סיימתי"? אמור להיות כאן דיון. אם את מסרבת לדון, אז את מוותרת על דעתך.
שנית, יש כיום כיוון מדיניות ברור במדינת ישראל של הזזת מוסדות מדינה ממקומות עם קרקע יקרה למקומות עם קרקע זולה. ומכאן, שהמילים "למרות" ו"דווקא" אינן קיצור עבור "למרות דעתו של העורך" אלא "למרות מדיניות הממשלות האחרונות במקרים דומים". שרונה וצריפין לא פונו סתם במקרה. הם פונו בשל מדיניות. 94.159.223.224 20:09, 4 ביולי 2015 (IDT)[תגובה]
תומך בדעתה של אילי. גילגמש שיחה 20:10, 4 ביולי 2015 (IDT)[תגובה]
אבל הסימוכין מראים, שבית החולים לחולי נפש, טלביה, הוא כן בטלביה והוא כן מוסד משמעותי עם השפעה משמעותית על סביבתו. אנציקלופדיה צריכה להיות דבר אביקטיבי. לא משהו שכפוף לדעות אישיות של שני אנשים עם שמות בדויים כמו אלילה וגילגמש.94.159.223.224 20:36, 4 ביולי 2015 (IDT)[תגובה]
אין בעיה שתציין את קיום בית החולים בפרק הרלוונטי. זה לא אומר שאתה יכול להסיק את המסקנות שהסקת ולכתוב אותן בערך. דבר כזה אסור אצלנו. גילגמש שיחה 20:37, 4 ביולי 2015 (IDT)[תגובה]
שמע, אין כאן שום מסקנות. לאיזו מדינה יש אינטרס או נוהג להשאיר בית חולים פסיכיאטרי, בשכונה הכי יקרה במדינה. בית המצורעים פונה משכונת עמק רפאים הסמוכה. בית החולים משגב לדך פונה מקטמון הישנה הסמוכה (לא קטמונים, אל תתבלבל), בסיסים צבאיים גדולים מפונים ממקומות יקרים בשפלה ובניגוד לכול העובדות האלו, בית החולים לחולי נפש של טלביה, נשאר בשכונת פאר. וזה למרות דיונים בנושא בכנסת, שרואים בבית החולים מפגע חברתי וכלכלי.
אם הייתי כותב שבית הנשיא שם למרות מחיר הקרקע, הייתי מביע דעה (אגב, זו כן דעתי, שצריך להזיז את בית הנשיא לשכונה זולה יותר) אבל לכתוב שאוסף גדול של מוסדות מצוי שם למרות מחיר הקרקע, זו כבר עובדה. זו עובדה שמתנגשת עם מדיניות הממשלה. את בית החולים ברור כשמש, שלפי מדניות הממשלה והעירייה, אמורים להזיז.
אתה מבלבל בין עובדות יבשות להסקת מסקנות. מותר לכתוב עובדות בלבד. אסור לכתוב מסקנות משלך. מותר לך לאתר מקור שיתמוך בדעתך ולהוסיף אותו. המקור צריך להיות משמעותי ולא פרסום בבלוג או פורום כלשהו. בוויקיפדיה אסור לך לעשות מסקנות אישיות, לא חשוב אם הן נכונות או לא. אתה יכול רק להביא מקורות שיתמכו בעמדתך, לא מעבר. גילגמש שיחה 21:24, 4 ביולי 2015 (IDT)[תגובה]
לא בלוג ולא דעתי. לפי המקור שהבאתי, היה דיון בוועדת הבריאות של הכנסת על הצורך להזיז את בית החולים טלביה ממקומו. רון נחמן ז"ל אמר בדיון "בית-החולים טלביה נמצא בירושלים על שטח של ‎5.7 דונמים. בית-החולים הזה נחשב לאחד מבתי-החולים הפסיכיאטריים הטובים בארץ, אם לא הטוב שבהם. אבל מה? הוא נמצא בשכנות לבית-הנשיא, הוא נמצא בשכונה יקרה ביותר, מבחינת ערך הקרקע. אותו בית-חולים נמצא על אדמה השייכת למנזר הקפוצ'יני בירושלים, והוא חוכר-שוכר של אותה קרקע. קראתי וראיתי, ‎5.1 מיליון שקל דורשים היום כשכר דירה מקופת-חולים..."
ורון נחמן המשיך לתאר את ההיסטוריה של ההחלטות להזיז את בית החולים ואת אי ביצוען של ההחלטות. הוא אמר לקראת סוף דבריו "בתהליך. ובתוכנית פיתוח רב-שנתית הולכים להוסיף ‎180 מיטות אשפוז פסיכיאטרי. בשנים ‎1994-1996 - 140,1 מיטות לאשפוז כללי, ‎180 מיטות לאשפוז פסיכיאטרי. רק בטלביה יש ‎60 מיטות, והן צריכות להתפנות. איפה התוכנית שבתהליך? איפה מה שלא בוצע? כי אילו היתה תוכנית, הרי היו אומרים שזה עדיין לא בוצע אבל זה בשלב תכנון."
ובאותה ישיבה מוסיף יגאל ביבי דברים. הוא מדבר ומדבר ובסוף אומר "אין עוד תוכנית להעברת המאושפזים לבתי-חולים אחרים, ואני חושב שאם בית-החולים טלביה ייסגר, ייסגר צינור החיים של חולים רבים."
ודן תיכון התרגז ואמר "אתה יודע כמה פעמים דובר על סגירת בית-החולים, ומעולם הוא לא נסגר? אין סיבה ואין כוח שיביאו לסגירתו של בית-החולים. אם סגן שר הבריאות לא מבין זאת, הוא לא ראוי לכהן כסגן שר הבריאות."
בקיצור, האם אני צריך למהשיך עוד הרבה לפני שאשכנע אתכם במה שברור כשמש לכול מי שמכיר את טלביה?
מהניסוח שלך עולה שיש כביכול ביקורת "למרות X קרה Y". ניסוח כזה, בהקשר הזה לא יכול להתקבל. ויקיפדיה מחויבת לנקודת מבט נייטרלית. עם זאת, תוכל להוסיף שהיו הצעות לסגור את בית החולים בגלל עלות הקרקע. גילגמש שיחה 22:01, 4 ביולי 2015 (IDT)[תגובה]
אבל הרגע הוכחתי לך שבאמת יש ביקורת ציבורית במשך שנים ארוכות, על תפעול בית חולים עם עלות קרקע גבוהה. הכנס למקור וראה. רון נחמן סוקר שנים רבות של ביקורת בנימוס ודן תיכון מתפרץ בחוסר נימוס על סגן שר הבריאות דאז, נואף מסלח'ה ועל ראש הממשלה דאז, יצחק רבין.
אני זוכר גם כתבות במקומונים עם ביקורות של השכנים. ביקורת על האיש העירום שעמד דום בצפירה בחצר של המוסד, לעיניי ילדי השכונה הרגישים והעשירים...

────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────

נכון מאוד ואפשר לכתוב שיש ביקורת ציבורית. זאת תהיה עובדה ועובדות מותר ורצוי לציין, אבל הניסוח צריך להיות נייטרלי. משהו כמו: "משנת X קיימת ביקורת ציבורית" או "עם הזמן ספג בית החולים ביקורת על.." או משהו מעין זה בהתאם להקשר. אי אפשר לכתוב כך שישתמע כאילו לוויקיפדיה יש עמדה כלשהי בסוגיה זו. גילגמש שיחה 22:15, 4 ביולי 2015 (IDT)[תגובה]

הערת אגב, לגופו של דיון: ברגע שיוציאו את בית החולים ובית הנשיא מטלביה, השכונה תשתנה לגמרי, לך תדע אם עדיין תישאר יוקרתית ויקרה כל כך, אחרי הכל מדובר בשני מוסדות שנמצאים בשכונה כבר המון זמן, ורוב אלו שהסכימו לשלם הון תועפות על דירה בשכונה עשו זאת רק כשמוסדות אלו היו ונתנו איזון מרגש ומעניין לשכונה... אולי הוצאתם מהשכונה תביא ברבות השנים לאיבוד ייחודיות ולירידת מחירים ויוקרה. ביקורת - שיחה 22:59, 4 ביולי 2015 (IDT)[תגובה]
יש משהו בדבריך, ביקורת :) גילגמש שיחה 23:01, 4 ביולי 2015 (IDT)[תגובה]
אם יורשה לי להתערב, נרא שמתפתח פה דיון מיותר על החלטות אופציונליות של הממשלה והשלכות אפשריות ולא על הערך עצמו, נראה לי עדיף למחוק את שץי השורות האחרונות בשיחה וגם כמה מאלו של האורח ויקיפדיה אינה חדר צ'אטים--א.פ עריכות-שיחה 23:08, 4 ביולי 2015 (IDT)[תגובה]
לא יורשה... תן לנשום, נשמה. ביקורת - שיחה 23:10, 4 ביולי 2015 (IDT)[תגובה]
1. בית חולים לחולי נפש לא הופך שכונה ליוקרתית. שכונת עמק רפאים, הסמוכה, הפכה רק יוקרתית יותר משהוצא ממנה בית המצורעים.
2. לפי הסימוכין שהבאתי, היו מאבקים ושביתות על הזזת וסגירת בית החולים
3. לפי הסימוכין שהבאתי, סניף הדואר של השכונה ובניין מרכזיית הטלפונים שלה כן הופרטו ונמכרו. בקיצור, יש כאן עניין של הזזת מוסדות והפרטתם, לא רק באופן תיאורטי.
אני מסכים לניתוח שלך. אין ספק שיש פה עניין חשוב. בכל אופן, כרגע, בעזרתו של ביקורת, המידע הוסף למקום ראוי בערך. גילגמש שיחה 23:13, 4 ביולי 2015 (IDT)[תגובה]
עזרתי בהכנסת המידע בגלל שהוא חשוב אנציקלופדית, אבל דעתי האישית היא שצריך ללמד את כל המפונקים שמותר להם לראות אנשים שונים מהם, וגם אם יש להם הרבה כסף זו לא עילה טובה לשלוח את כל הבעיות לגור בכפיפה אחת עם מי שאין לו. חינוך לאַ-סוציאליה מתחיל כנראה בבית. ביקורת - שיחה 23:17, 4 ביולי 2015 (IDT)[תגובה]
זה ענין אחר, שאינו קשור. אנחנו צריכים להוסיף את המידע כי הוא חשוב. הקורא יחליט כבר בעצמו אם זה ראוי או לא. תמכתי כי אני מסכים עם המציע שהמידע ראוי להכללה בערך. גילגמש שיחה 23:22, 4 ביולי 2015 (IDT)[תגובה]
למען ההגינות בדף השיחה, הביקורת נגד המצאותו של בית החולים לחולי נפש, בשכונה היא לא ממש בסגנון "אני עשיר ולכן רוצה שחולי הנפש יגורו ליד העניים". מלבד הביקורת על ניצול רע של קרקע יקרה, יש ביקורת על זה, שבית החולים לחולי נפש ממוקם ליד מגדל מגורים גבוה והמוני אנשים חיצוניים רואים מה נעשה בחצרו. זה לא נעים לשני הצדדים. לא נעים להתערב בפרטיות רפואית של מישהו ולא נעים, שענייני פרטיות רפואית נצפים על ידי עשרות אנשים חיצוניים...זה לא קשור לערך במישרין, אבל רצוי להבהיר את הנקודה הזו.
אולי תכתוב ערך על בית החולים הזה? נראה שיש בו עניין רב. גילגמש שיחה 23:36, 4 ביולי 2015 (IDT)[תגובה]
מצטרף לבקשה, ומקווה שהדיירים במגדל המגורים יתרמו עד להשלמת כתיבת הערך קירוי מתאים ומכובד לחצר בית החולים, ושהחולים לא יתפסו שלמעשה חוסמים להם את השמים. ביקורת - שיחה 23:37, 4 ביולי 2015 (IDT)[תגובה]

סופרים שגרו בטלביה[עריכת קוד מקור]

שלום, ראיתי שכתובים בערך שמות של סופרים שגרו בטלביה, אך חסר שמו של דוד שחר שהתגורר ברח' חובבי ציון 17. אני יודעת על כך מסיור שהייתי בו, וכן מראיה בכתובים: כתובתו זו כתובה על גלויה שדוד שחר כתב ומופיעה בקישורית הזו: http://www.itamar-books.co.il/newsletter/newsletter.asp?mode=nl&newsletter=60 213.57.60.77 15:25, 26 במרץ 2016 (IDT)[תגובה]

דיווח שאורכב ב-10 ביוני 2023[עריכת קוד מקור]

דיווח מהדף ויקיפדיה:דיווח על טעויות

מצב טיפול: הצעה לשיפור

אין את סוג הבנייה הקיים בטלביה!!!!!!!!!!!!!!

בעיה בקישורי ארכיון בערך (מרץ 2024)[עריכת קוד מקור]

שלום. בתהליך הארכוב, החזיר הארכיון שגיאות לאחד או יותר מהאתרים ששלחתי לארכיון. להלן קישורים שהחזירו שגיאה והשגיאה המתאימה.

בכל מקרה זו תהיה ההודעה היחידה לגבי קישורים אלו, ולא יעשה ניסיון נוסף לארכוב קישורים אלו.

בידידות.—InternetArchiveBot (דווח על באג) 14:13, 22 במרץ 2024 (IST)[תגובה]