שיחה:טראומה גופנית

תוכן הדף אינו נתמך בשפות אחרות.
מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית

טראומה נפשית / גופנית[עריכת קוד מקור]

ביצעתי עריכה לחידוד ההבדל בין טראומה גופנית ונפשית, בעקבות שיחה:הפרעות חרדה#ההתקף אינו טראומטי. גברת תרד 10:19, 20 יוני 2006 (IDT)

גברת תרד טועה. טראומה נפשית הינה אירוע חיצוני הנגרם לאדם, כמו אבדן קרוב משפחה (אירוע חיצוני לכל הדעות). התוצאה עלולה להיות פיתוח דיכאון, אך המקום לדבר על כך הוא בערך אחר. אבקש מגברת תרד לתקן.
הטיעון שלך, כפי שהוצג בשיחה:הפרעות חרדה הוא מעגלי - כי אתה טוען שאתה מסתמך על טראומה (שבעיני היה ועדיין זקוק לעריכה ואין בו מידע על טראומה נפשית ) כדי להגדיר טראומה נפשית. אתה מוזמן לפתח את הפרק טראומה#טראומה נפשית כך שיובהר מהי. בינתיים אינני עורכת אחרת את הערך שכן ניסחתי לפי מיטב הבנתי, לי נדמה כי טראומה נפשית עלולה להיגרם גם כתוצאה מהפרעות נפשיות ומחלות נפש, יתכן כמובן שאני טועה - כל ויקיפד יכול לתקן לפי מיטב הבנתו. (במאמר מוסגר, לשם המשכיות הדיון יהיה נוח יותר אם תהיה משתמש רשום ותחתום על הודעותיך) בברכה, גברת תרד 11:22, 20 יוני 2006 (IDT)
אני יוצא מתוך נקודת הנחה שהמושג טראומה פירושו פגיעה שמקורה חיצוני. נוח, ולדעתי נכון יותר, לקבל את הפירוש הזה, להבדיל מפגיעה סתם. האם התפוצצות תוספתן היא טראומה? ומה עם התקף לב? אם נקבל את ההנחה לגבי המקור החיצוני לטראומה, כל מה שכתבתי מובן מכך. אם ההגדרה הרפואית שונה, והמקרים שהבאתי כאן (התפוצצות התוספתן והתקף לב) מחשבים טראומה, אשמח להודות בטעותי. כששיניתי את הערך, כבר נכנסתי תחת שם משתמש. בברכה, צב יבשה 12:47, 20 יוני 2006 (IDT)

(ראו המשך הדיון פה. גברת תרד 09:01, 21 יוני 2006 (IDT))

גברת תרד, היה לי נחמד לנהל איתך את הדיון כאן וגם כאן. ואני מקווה שכל הדיונים שאנהל תמיד יהיו נעימים ומעניינים כמו הדיון הזה. דרך אגב, האם גילגמש מוכן להסביר מדוע שחזר את העריכה? לדעתי, אם איננו מסכים עם הדיון כאן, הוא מוזמן להעיר הערות, ובכל מקרה לא לשחזר (זכות של מפעיל מערכת במקרה של השחתה בלבד) אלא לשנות. צב יבשה 16:22, 23 יוני 2006 (IDT)
נראה כי אתה צודק, טראומה מקורה מפגיעה חיצונית פיזית. ואולם, טראומה נפשית היא פגיעה בנפש, לאו דווקא מפגיעה חיצונית בנפש. אדם יכול להיות בטראומה נפשית לאחר שגילה שיש לו מחלה קשה. אני חושב שהניסוח הנוכחי נכון. Yonidebest Ω Talk 18:15, 23 יוני 2006 (IDT)
אתה טועה בהגדרת הטראומה. גילגמש שיחה 19:12, 23 יוני 2006 (IDT)
שבוע טוב לכולם. היה לי זמן לחשוב על העניין בשבת, ודעתי היא כזו: 1. משמעות המילה טראומה היא פגיעה חיצונית. 2. קשה להגדיר מהו "חיצוני" בעניין הנפשי. כזכור, השאלה המקורית הייתה האם הפרעת חרדה עשויות להיות טראומה בפני עצמן התשובה על כך ,למיטב הבנתי, היא לא. לעומץ זאת, צודקת גברת תרד בכך שהיא מייחסת למחלה פיסית כאל דבר פנימי, היכול להביא לטראומה נפשית. לכן, אני מסכים עם גברת תרד, Yonidebest, וגילגמש, שמוטב להשאיר את ההגדרה כפי שהיא. צב יבשה 21:00, 24 יוני 2006 (IDT)
הועבר מויקיפדיה:בירורים

שלום לכולם, לאחר דיון מעניין ברוח טובה עם גברת תרד, הסכמנו על הגדרה של הערך טראומה. משום מה, הערך שוחזר ע"י גילגמש. האם למפעיל מערכת ישנה סמכות לשחזר ערך ללא סיבה? אם דעתו של גילגמש שונה, הוא מוזמן להעלות אותה בדף השיחה כאחד הויקיפדים, וביחד נגיע להסכמה. לא ברור לי מדוע הוא השתמש כאן בסמכויות מפעיל המערכת שלו. לפי הכללים הנהוגים בויקיפדיה תפקידו של מפעיל מערכת מסתכם בהגנה בפני השחתה וניהול, ומעבר לכך הוא ויקיפד רגיל. אציין שאין לי דבר נגד גילגמש, ואינני חפץ ביצירת מחלוקת ללא צורך. בברכת שבת שלום, צב יבשה 18:00, 23 יוני 2006 (IDT)

טרם התעמקתי בפרטי המקרה, אבל כבר עכשיו אציין שמה שכתוב בדף הכללים שאתה מצטט חסר כל קשר למציאות ואולי כדאי שיעדכנו או אותו או את המציאות. גדי אלכסנדרוביץ' 18:26, 23 יוני 2006 (IDT)
שני דברים: משתמש חדש שמנסה להתקיף מפעיל חשוד אוטומטית בהיותו בובת קש. דבר שני: פעולה זו לא הצריכה שימוש בהרשאת מפעיל ולכן מקומה לא בדף זה. גילגמש שיחה 19:03, 23 יוני 2006 (IDT)
שלום גילגמש. ראשית, אינני בובת קש. קראתי מה המשמעות של התואר הזה, ואני מוכן להבטיח לך שאינני מתחזה. אם תרצה, אוכל לעשות זאת גם בטלפון, כיוון שאינני מנסה לברוח. האם חיוני שאציין את שמי המלא כאן? שנית, לא התכוונתי להתקיך אותך אישית, ואף ציינתי זאת בפירוש. לא באתי לחפש מריבות אלא לעזור בכתיבת אנציקלופדיה. לא חייבים להסכים תמיד כדי לשתף פעולה, אבל מאד לא מומלץ לריב (: כיוון שבדף השינוים היה כתוב: "מ (שוחזר מעריכה של צב יבשה (שיחה) לעריכה האחרונה של גברת תרד)" הנחתי שמדובר בשחזור. סלח לי אם טעיתי. שבת שלום (אוכל לכתוב רק במוצ"ש), צב יבשה 19:23, 23 יוני 2006 (IDT)
אני לא אמרתי שאתה בובת קש, אבל כל משתמש חדש, ללא יוצא מהכלל, שנכנס לעימותים עם מפעילים ומבצע עריכות מגמתיות חשוד באופן אוטומטי. פניה לדף פנימי שלא אמור להיות מוכר לוויקיפדים חדשים מחזקת חשד זה. בנוסף לכך, אתה מתמצא בתחביר ויקי, שוב לא משהו שאפשר לצפות ממשתמש חדש. חוץ מזה, דברים בנוסח של "שחזור מהיר היא פעולת מפעיל פסולה" מזכיר מיני טרולים דוגמת קוואנט ודומיו. זה לא אומר בהכרח שאתה בובת קש (אם היתי משוכנע בכך, לא היתי עונה) אבל זה בהחלט מעורר את החשד. גילגמש שיחה 19:26, 23 יוני 2006 (IDT)
כל אחד שמתמצא במחשבים וב-HTML צפוי לדעת קוד ויקי מעט מאוד זמן אחרי שהוא נרשם. צהוב עולה 19:28, 23 יוני 2006 (IDT)
גילגמש, אפשר להיות ידידותי יותר למשתמש חדש. pacmanשיחה 19:29, 23 יוני 2006 (IDT)
משתמש זה ביצע מספר עריכות וכמעט כולן (למעט קישור חיצוני בערך אהבה) שוחזרו או שוכתבו על ידי משתמשים אחרים. זה מצביע בבירור על כך שמתמש זה לא בא בכוונות טהורות (כאן מתקיים הסעיף של התקפת מפעילים, אם כי זה תקף גם למשתמשים אחרים שעוקבים אחרי השינויים האחרונים). על כן, אין להיות נחמד יתר על המידה למשתמש ספציפי זה. יש לעקוב אחרי פעולתו ולתקן אם יש צורך בכך. למרבה הצער, כמעט בכל המקרים היה צורך. גילגמש שיחה 19:32, 23 יוני 2006 (IDT)
שבוע טוב גילגמש. ראשית, תודה על המחמאה שאני מתמצא בפורמט ויקי. למעשה, הדבר אינו לגמרי נכון, ויעידו על כך מספר עריכות של דברים שכתבתי. בשבוע האחרון כתבתי את הערך הוועדה לבחירת שופטים, ערך חשוב למדי (שעדיין דורש עריכה). לא עשיתי זאת מ"כוונות לא טהורות", כדבריך. הבאתי את דעות שני הצדדים. מוזר שאני צריך "להוכיח" ע"י טעויות שאני לא וותיק כאן, אבל תראה בפעמים רבות שאני עורך את השינוי שלי שוב, כי פשוט שכחתי לחתום... זה לא מעיד על ויקיפד וותיק במיוחד. לא תקפתי אותך, אבל היה לי מוזר השחזור הלא מנומק (כזכור, השינוי של גברת תרד בא בעקבת דיון איתי בערף אחר ואני רק שחזרתי). הערתך לגבי העריכות שלי אינה נכונה עובדתית. אני מניח שדבר רגיל הוא שכאשר משפרים דף קיים הוא מגיע לרשימת השינויים האחרונים ומעורר גם של שינויים (ראה למשל, את ההשחתה בערך אהבה. לא באתי לתקוף אותך אישית. אין לי דבר נגדך. להיפך, הבנתי שאתה ממפעילי המערכת החשובים בויקיפדיה. בוא נשתף פעולה, ולא נריב. שבוע נהדר, צב יבשה 21:14, 24 יוני 2006 (IDT)

חלק מדיון זה הועבר בחזרה לשיחת ויקיפדיה:בירורים#שחזורים 84.110.243.195 22:38, 23 יוני 2006 (IDT)

וזה אני. מדהים איך שבמוזילה אתה יכול להיות מחובר בלשונית אחת ומנותק בלשונית אחרת (על אף שזו הייתה הלשונית בה התחברתי). זהר דרוקמן 22:42, 23 יוני 2006 (IDT)

הגדרת טראומה[עריכת קוד מקור]

חברה אנ בר במ.ד.א ואבא שלי מרצה לאנטומיה ואני ביררתי כי לא הייתי בטוח בהגדרה של טראומה אבל גם אבא שלי וגם כולם במ.ד.א אמרו לי שההגדרה של טראומה היא פגיעה מכנית. הוספתי קשורים לטקסט וגם עוד קטע ואני מקווה שמישהו יתפל בהגהה כי אני לא טוב בזה. Aplle 12:11, 1 יולי 2006 (IDT)

פיצול הערך[עריכת קוד מקור]

הערך פוצל לשניים: טראומה גופנית וטראומה נפשית. דוד שי 20:55, 21 באפריל 2007 (IDT)[תגובה]

הוקם דף פירושים בערך פצע, על מנת להבחין בין פצע לפציעה. Danny-wשיחה 00:41, 4 בפברואר 2012 (IST)[תגובה]

במושג הלם כתוב "הלם הינו מצב פיזי בו הגוף מאבד כמות גדולה של נוזלי גוף ". ההגדרה לדעתי היא לא מתאימה מכיוון שהיא עונה רק על הלם היפווולמי בו הנפגע סובל מירידה בנפח הדם אם זה כתוצאה משט"ד או התייבשות קיצונית או סיבות אחרות. שאר סוגי ההלם לא נגרמים בהכרח מאיבוד נוזלים. לדעתי יש לנסח את ההגדרה של הלם מחדש.

האם התמונה מייצגת?[עריכת קוד מקור]

האם התמונה בערך זה, המתארת פצע פחות חמור, בקצה האגודל, היא המאפיינת את הערך "טראומה גופנית" ומתאימה להצבה כאן? מה דעתכם? Danny-wשיחה 00:39, 4 בפברואר 2012 (IST)[תגובה]

אכן תמונה קשה לצפיה. אני מתנדבת לצלם את הקצוות המפוצלים של שיער ראשי. ♀♂קלאושיחה 00:53, 4 בפברואר 2012 (IST)[תגובה]
אין מניעה שתביא תמונה אחרת אם אתה חושב לנכון. זה לא צריך להיות "או... או..." כי הערך אינו סובל מעודף תמונות. Kulystabשיחהגן עדן, גיהנום, או הובוקן... עד חג המולד • י"א בשבט ה'תשע"ב • 00:57, 4 בפברואר 2012 (IST)[תגובה]
באו ונתחיל משאלה בסיסית יותר. האם צריך בכלל תמונה? הרי כל אדם זוכר היטב מהיא פציעה קלה ויכול לדמיין גם פציעה קשה. לא מדובר במושג שזר למישהו. 94.159.237.101 20:41, 4 בפברואר 2012 (IST)[תגובה]
לפי דעתי תמונה לא מייצגת ולא מתאימה לערך, מפני שלא עומדת בקריטריון ״טראומה״. השפה העברית עשירה בביטויים, טראומה אינה שריטה וגם לא חתך באצבע. כשמדווחים על פצועים קל /קשה וכד׳ אני לא חושב שמכלילים בניהם מי שנשרט באצבעו לגליזציה! - שיחה 18:16, 31 במרץ 2014 (IDT)[תגובה]

אני חושב שאם התמונה הזאת כאן, צריך להעזר בתבנית תמונה מוסתרת, זו אכן תמונה קשה לצפייה Omer abcd - שיחה 23:01, 15 ביוני 2020 (IDT)[תגובה]

למה אתם מערבבים בין טראומה גופנית לבין טראומטולוגיה ?[עריכת קוד מקור]

כמו שיש הבדל בערכים בין מחלות לב לבין קרדיולוגיה . המקצוע טראומטולוג הוא אולי לא מקצוע מכובד בארץ, אבל מגיע לו ערך ( במיוחד שיש לי מה להוסיף לו ) . והשורה הקטנה שנכתבה עליו בערך טראומה גופנית רק מראה זלזול במקצוע .

אשמח להתייחסות

ציור לא מתאים[עריכת קוד מקור]

מה הקטע של הציור?? בעיני יש כאן גוון אירוטי. לא מתאים. 5.22.129.156 22:57, 24 ביולי 2014 (IDT)[תגובה]

נועם ניסן[עריכת קוד מקור]

שחקן כדורסל נולד ב2008 אחלה גבר שיחק בהפועל חולון למד בבתי הספר שרת הס וארן Noam1166 - שיחה 11:42, 7 ביוני 2022 (IDT)[תגובה]

דיווח שאורכב ב-04 בספטמבר 2023[עריכת קוד מקור]

דיווח מהדף ויקיפדיה:דיווח על טעויות

מצב טיפול: טופל

טראומה בכללותה היא מקצועה רפואי, רופא מומחה בטראומה יעסוק בטראומה, פראמדיק יעסוק בטראומה ברמת השטח כמו שחובש יעסוק בה ברמת השטח אך פעולותיו מוגבלות יותר. הערך הזה מכווין לכך שטראומה הוא מקצוע הפראמדיק וזה לא מטעה ושגוי, זה מקצוע הרופא.

הסרתי את הפסקה בנושא מהתקציר. תודה על הדיווח. פוליתיאורי - שיחה 05:51, 4 בספטמבר 2023 (IDT)[תגובה]