שיחה:י"ב בתמוז

תוכן הדף אינו נתמך בשפות אחרות.
מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית

מיזם תאריכים עבריים[עריכת קוד מקור]

ערך זה השתתף כבר במיזם תאריכים עבריים.
ראו דף ההסבר
י"ב בתמוז

ערך מורחב – פירוט מיזם תאריכים עבריים וטבלת עבודה

אירועים[עריכת קוד מקור]

נולדו[עריכת קוד מקור]

נפטרו[עריכת קוד מקור]

בהצלחה לכל העוסקים במלאכה! דףהצטרפו למיזם התאריכים העברייםשיחה 16:31, 20 באוקטובר 2007 (IST)[תגובה]

טופל ‏ΔΜΫעדיין בחופשת ויקישיחה • 23:51, 11/07/2008 ט' בתמוז ה'תשס"ח

ערך היסטורי רם מעלה ויום רב ערך למאות אלפי יהודים[עריכת קוד מקור]

ימי יב יג בתמוז , הם הימים בהם שוחרר האדמור הקודם של חב"ד מהמאסר על חטאו החמור בלהמשיך את הגחלת היהודית בבריה"מ הקומוניסטית, וזאת לאחר שגזר דינו הומר ממוות לגלות בג' תמוז. סיפור המאסר הינו סיפור מרתק, על רבי בישראל, נשיא דור, שעמד בעזות מצח מול כל הרשויות הסובייטיות, תוך עינויים מכפירים והתעלמות מוחלטת מלהתיחס לגופים הסובייטים אלו עד לשחירורו הניסי. כחלק מהוראותו לאחר השיחרור, ציווה להפוך ימים אלו לימי חג " תוך האימרה המפורסמת "שלא אותי בלבד גאל הקב"ה בי"ב תמוז, כי אם גם את כל מחבבי תורתינו הקדושה,שומרי מצווה, וגם את אשר בשם ישראל יכונה" "תוך התיחסות לכך: "שאת המאסר לקח על עצמו, את ההמשכות הרוחניות מאותו יום יקחו כל ישראל". האדמור האחרון של חב"ד מנחם מענדל שניאורסון הורה ללבות את השמחה, והפך יום זה לחג מהחשובים בזרם החסידות , תוך התיחסויות שבמאורע הזה רמוזים כל סודות הגאולה, והאישור לצאת ביתר שאת ועוז, לפעילות החובקת עולם של תנועת חב"ד.

הערך הזה הוא חשוב למאות אלפי יהודים ברחבי תבל ובארץ ישראל, וכאמור לכל עם ישראל - שבמקום שבו הקומוניזים הרוסי, שחט כל סממנים תרבותים ודתיים מכל העולם, כולל פגיעה קשה ביהדות, היה את חב"ד שבמסירות נפש, ובאינספור רציחות והגליות, המשיכה להילחם על הזכות היהודית, עד לניצחון הנ"ל והיותנו יכולים לכתוב על זה מארץ ישראל,82 שנה, הוא סגירת המעגל הראויה על דפי ההיסטוריה.

הקדמתי תרופה למכה, בקריאה לכל מי שרוח האמת בליבו, חביב היסטוריה, וויקפדיה, המעוניים לסגנן ערכים אלו לתוך הימים יב, יג, בתמוז. שכן הם מחוייבים מכורח המציאות, להיכלל, הן באירועים , והן במועדים.

הטענה כי מדובר באירוע של חלק , אינה נכונה, שכן מדובר בזרם המרכזי שיצא מרוסיה, וכיום מהווה את הסיירת מטכ"ל של יהדות העולם, ועליו נמנים מאות אלפי מקורבים.

כאמור, אולי בויקפדיה העולמית, אין ראוי לציין (למרות שגם שם בוודאי) , אך בויקפדיה העברית, בהחלט שכן,

ואני מבקש למצוא את הדרך הראויה לכבד , מאורע היסטורי, רם מעלה , זה ולציינו בהחלט, ולא לפסול, על פי שרירות לב, שלרוב נובעת מדעתנות ולא מראי היסטרי אוביקטיבי אמיתי.

ורוח היהדות, שלא פסקה לעולם, מול שום צורר, ושהקומוניזים אולי זה שהכי הצליח לפגוע בה, חייבת לפעם ולבשר את בשורת אותו יום, ניצחון של רבי, ניצחון של עם, ניצחון של רוח על החומר.

תודה


~~

האם תוכל לתמצת את דבריך למשפט אחד? דוד שי - שיחה 20:50, 6 ביולי 2009 (IDT)[תגובה]
  • כולי תקווה שיתקבל משפט וחצי. מהסיבה הפשוטה - שזהו שם המאורע הנחגג, כלומר זה לא יום מתוך הימים בחייו, אלא שם הערך של המאורע ההיסטורי ורב הערך. לא כל יום מנצחים אימפריה סטאליניסטית.

Mr.king - שיחה 01:30, 8 ביולי 2009 (IDT)[תגובה]

שינוי לכותרת חגים ומועדים[עריכת קוד מקור]

בקיצור, אפשר להעביר את חג הגאולה של האדמו"ר הקודם מליובאוויטש ל"חגים ומועדים"? YoniSch • ג' בסיוון ה'תש"ף • 18:26, 26 במאי 2020 (IDT)[תגובה]
המצב הנוכחי בסדר, ואין לשנות. אבגד - שיחה 19:33, 26 במאי 2020 (IDT)[תגובה]
שמירה על סטטוס קוו לא רלוונטית מחוץ לסכסוכים פוליטיים במדינה...
כשאני רוצה לקשר מדפים שונים לחג הגאולה י"ג תמוז אני מגלה שאין עליו ערך, כמובן שערך נפרד יהיה מיותר אבל אם החג יהיה תחת הכותרת חגים ומועדים אוכל לקשר לכותרת זו. YoniSch • ד' בסיוון ה'תש"ף • 17:38, 27 במאי 2020 (IDT)[תגובה]
אם אתה חושב שמגיע לו ערך. תכין ערך בטיוטא: טיוטה:חג הגאולה י"ב-י"ג תמוז. אבגד - שיחה 18:47, 27 במאי 2020 (IDT)[תגובה]
כמו שכתבתי, ערך נפרד זה מיותר. אני מתכוון לשינוי הזה (ראה את גירסתי). YoniSch • ד' בסיוון ה'תש"ף • 19:56, 27 במאי 2020 (IDT)[תגובה]
לא רואה את גרסתך, כוון אותי. אבגד - שיחה 20:05, 27 במאי 2020 (IDT)[תגובה]
סליחה. זה הרעיון. YoniSch • ד' בסיוון ה'תש"ף • 20:07, 27 במאי 2020 (IDT)[תגובה]
אני רואה את גרסתך, מה שאתה לא מבין שאם יום אחד יתווסף משהו שם, זה לא יהיה היחידי שם. בכל מקרה לי זה לא משנה כך או כך אבגד - שיחה 20:14, 27 במאי 2020 (IDT)[תגובה]
לא נורא YoniSch • ד' בסיוון ה'תש"ף • 20:23, 27 במאי 2020 (IDT)[תגובה]
צריך לשמוע אב דעות אחרות מה נהוג. טרול המתים מה אתה אומר. אבגד - שיחה 20:36, 27 במאי 2020 (IDT)[תגובה]
לא חושב שיש צורך לשנות. טרול המתים שיחה, 15:23 28 במאי 2020 (IDT)
מקבל את דברי טרול, מתנגד לשינוי. החזרתי לכמו מקודם אבגד - שיחה 15:58, 28 במאי 2020 (IDT)[תגובה]