שיחה:יארקו רוטו

תוכן הדף אינו נתמך בשפות אחרות.
מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית

"בוונקובר הוא לובש את המספר 37, אחד משני שחקנים בלבד שלבשו את המספר בהסטוריה של הקבוצה"! אכן, הישג אדיר (אם ייגמרו לקבוצה המספרים, הריני לספק שירותי ייעוץ חינם: טלו את המספר הגדול ביותר שנלבש עד כה, והוסיפו לו אחד. אחריות לשלוש שנים). עוזי ו. 07:39, 1 מרץ 2006 (UTC)

גם אני תהיתי כשקראתי את זה אבל לפי סגנון הכתיבה אני מניח שיש סיבה מיוחדת לחשיבות של העובדה הסתומה לכאורה הזו. שחקנים בוחרים את החולצה שלהם הרבה פעמים בגלל איזו חשיבות סימבולית, כדי להצדיע לשחקן עבר מאותו לאום או אותה קבוצה.
אגב, עוזי, האלגוריתם שלך לא עובד, שכן יש לא מעט שחקנים עם המספר 99 - ואסור יותר משתי ספרות. צביקה 07:49, 1 מרץ 2006 (UTC)
תודה על התגובה המהירה ועל התיקונים שלכם. עברית היא השפה השנית שלי – הכרתם מהר את העובדה הזאת, כנראה – אבל אני ממש אוהב את השפה ואני אשמח להביא לעולם העברי מידע על הוקי, בלי חשש למספר הקוראים. :) אני מזכיר את המספר שלו לסיבה אחת: זה קצת מוזר. קבוצת הקאנאקס קיימת מאז 1970, והיו כבר שחקנים רבים שלבשו מספרים מסויימים, במיוחד אלה שהם פחות מ–20. למשל, ב–36 עונות הקבוצה, היו 26 שחקנים שונים שלבשו מספר 14, 21 שחקנים שלבשו מספר 26, ואפילו 14 שחקנים שלבשו מספר 32. אך רוטו בחר במספר כמעט מיוחד במינו עם 37 (השחקן השני לבש אותו בערך 10 משחקים מקסימום). J21 02:22, 2 מרץ 2006 (UTC)
הבהרתי את היחוד בערך עצמו בהתאם להסבר. אל תדאג לגבי העברית אלא המשך לכתוב וכבר יימצא מי שיערוך אותך לשונית, dotting the i's and corssing the t's. צביקה 07:48, 2 מרץ 2006 (UTC)

לא חשבתי שבוויקיפדיה העברית היו כל־כך הרבה ערכים שעלינו למחוק את כל אלה שאין להם חשיבות ישירה מאוד לכל קורא! בוויקיפדיה בכל שפה יש כל מיני ערכים על כל מיני ספורטאים, אף על פי שאין להם אותה החשיבות של המדע, הפוליטיקה, או ההסטוריה. אם צריכים להצדיק כל ערך או כל עובדה מבחינת החשיבות, האתר הזה מחטיא את מטרתו. לרוב הערכים כאן אין חשיבות ספציפית לרוב קוראיהם. אך ויקיפדיה מאפשרת סקרנות. J21 21:08, 11 יולי 2006 (IDT)

ושוב נצטט: מטרת ויקיפדיה היא לא לשמר את כל הידע האנושי, אלא לשמר את כל הידע שראוי לשמרו. לא כל אדם שעשה דבר מה בחייו זכאי לערך. המצב בויקיפדיות הזרות שונה והרף נמוך בהרבה, אך לויקי העברית אין שום קשר לזה. אם לא תפרט את חשיבותו של מושא הערך - הוא ימחק. זהר דרוקמן 22:07, 11 יולי 2006 (IDT)
לא אתווכח אם חשוב מאוד לך לקלוף את האתר למינימום, אבל אני חושב שלמילים כמו ’ראוי’ יש המון סובייקטיביות. ראוי למי? עם הרף יהיה כל–כך גבוה, הלא עדיף למחוק את רוב הערכים על הספורט גם כן? הייתי חושב שיותר מידע יהיה יותר טוב מפחות מידע. J21 06:47, 14 יולי 2006 (IDT)
לא, ספורט זה חשוב, כמו כל תחום אחר. אבל לא כל דבר בספורט חשוב. זהר דרוקמן 11:48, 14 יולי 2006 (IDT)

שוב, שימוש לא ראוי בתבנית הבהרת החשיבות. הרי לא מדובר פה בערך שצריך להבהיר את מידת חשיבותו - לכולם ברור מיהי הדמות ועל מה זכתה לערך בוויקפדיה. השאלה היא האם אנחנו רוצים כאן דמויות בסדר גודל כזה, וזו שאלה שניתן להכריע עליה רק בהצבעה. נדב 08:19, 16 יולי 2006 (IDT)

לא, אתה מדבר על הצבעת מדיניות בפרלמנט שתחליט לכאן או לכאן, בעוד שהשאלה כאן היא ספציפית, כמו בכל דיון על מחיקת ערך, בין אם בהצבעה או תחת תבנית זו. לי לא ברור על מה זכתה הדמות בערך בויקי - אין לה כל הישג ראוי לציון, אלא אם כן יבוא אדם וישכנע אותי אחרת. זהר דרוקמן 19:59, 16 יולי 2006 (IDT)
אני אנסה להבהיר את דברי. תבנית הבהרת חשיבות, כשמה, נועדה להבהיר את חשיבותה של הדמות - הדוגמא הקלאסית היא בזיוה קיינר. מישהו העלה ערך על ציירת. אם מדובר באחת הציירות המובילות בישראל, אין ספק שמגיע לה ערך. אם מדובר בציירת חובבנית בתחילת דרכה, אין ספק שלא מגיע לה ערך. צריך רק להבהיר איפה בסקאלה היא נמצאת. המקרה כאן הוא שונה - לכולנו ברור מה חשיבותו של ערך זה (שחקן הוקי קרח אמריקאי מן השורה). השאלה כאן היא האם החשיבות הזו מצדיקה את השארת הערך על כנו - ולטעמי זו לא השאלה שעומדת בבסיס התבנית, אלא שאלה שמצריכה הצבעה (בין אם מקומית או הצבעת מדיניות). נדב 23:06, 16 יולי 2006 (IDT)
לא, לטעמי החשיבות איננה ברורה מהערך כיוון שהוא נטול הקשר. אם לא יצוין בפני שנתוניו של השחקן הופכים אותו לשחקן בולט - אין שאלה לגבי זכות הקיום לערך, לפי נקודת המבט שלי, לפחות. גם הוא לא ממוקם בסקאלה. זהר דרוקמן 23:43, 16 יולי 2006 (IDT)
דווקא היותו נטול הקשר די מבהירה לי מה החשיבות שלו. הוא לא אחראי לאליפויות, הוא לא זכה בMVP רבים מדי, הסטטיסטיקות שלו לא יוצאות דופן - אם מישהו שם לב שהוא השני שלבש את המספר 37, היו שמים לב גם להישגים יוצאי דופן. גם המיקום שלו בדראפט (68) והתפקיד שלו (בלי להבין בהוקי קרח, אתה לא לוקח את הכוכב הגדול שלך ומסכן אותו כדי שיעצבן שחקנים אחרים) מעידים שלא מדובר בכוכב העל של ה-NHL. סתם עוד שחקן. עכשיו השאלה על השולחן - אנחנו רוצים כזה או לא? התשובה, לדעתי, רק בהצבעה. נדב 23:51, 16 יולי 2006 (IDT)
אם אינך מבין בהוקי, דבריך הם כאין וכאפס. הוקי הוא משחק אלים ומשונה במקצת. אדם שלא יבין בכדורסל לא יבין מדוע אדם במשקלו של שאקיל אוניל נחשב לשחקן כל כך טוב או כיצד נדב הנפלד תרם כל כך הרבה למרות שלא נראו נתונים מרשימים בסטיסטיקות - אבל הנה - שניהם שחקנים חשובים. בכל מקרה, מטרת תבנית החשיבות היא (אני חוזר על עצמי כאן) למנוע הצבעות מיותרות. על כן רק אם אדם כלשהו יצליח לנמק מדוע הוא רוצה את הערך כאן יהיה צורך לשקול העלאת הערך להצבעת מחיקה. אבהיר לך שהרעיון בו אתה כרגע (פחות או יותר, בעקיפין בתגובתך לעודדי) תומך בשיחת תבנית:הבהרת חשיבות מסכים עימי בעניין זה (סמוך עלי - אני ניסחתי את הצעת הסיכום) ואם יש לך השגות מומלץ שתכתוב אותן שם. זהר דרוקמן 00:02, 17 יולי 2006 (IDT)