שיחה:יד אבשלום

תוכן הדף אינו נתמך בשפות אחרות.
מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
ערך זה הוא נושאו של קטע "הידעת?" המופיע בתבנית:הידעת? 3 באפריל - סדרה 2
ערך זה הוא נושאו של קטע "הידעת?" המופיע בתבנית:הידעת? 3 באפריל - סדרה 2

לא הבנתי. אם אין קשר בין יד אבשלום לאבשלום אז למה נכתב כי "אבשלום בנה לעצמו עוד בחייו את המצבה ומהיות קבר זה מרשים הוא זוהה על ידי אנשי ירושלים כ-"יד-אבשלום""? דורית 13:22, 19 בפברואר 2007 (IST)[תגובה]

הכוונה היא שאין קשר אמיתי, אלא רק בזיהוי העממי. הללשיחה תיבת נאצות 13:29, 19 בפברואר 2007 (IST)[תגובה]

הערך המחודש[עריכת קוד מקור]

הרחבתי ושכתבתי את הערך ללא היכר. האמת היא שיש עוד מה לכתוב, אבל זה התחיל לגזול יותר מדי מזמני, ואני צריך לעבור לנושאים אחרים, אז החלטתי פשוט להעלות את מה שכתבתי עד כה.

מספר הערות:

  • לא הצלחתי לאתר תרגום של הכתובות לעברית, ואני די משוכנע שתרגום כזה לא פורסם עדיין. לפיכך תרגמתי בעצמי. הסתמכתי על המקור היווני המופיע במאמר ב-NEA, תוך שימוש במילון הכיס היווני-אנגלי של אוקספורד, והשוואה לתרגום האנגלי שבמאמר. בכתובת שמעון, ששואלת מטבע לשון מהברית החדשה, נעזרתי גם בברית החדשה ביוונית ובתרגום פרנץ דליטש.
  • נושאים שלא כיסיתי בערך - לא סיימתי את הניתוח של סגנון הבנייה והשוואה למבנים דומים בעולם העתיק, קביעת זמנה של המצבה, יחסה למערת יהושפט והשאלה האם מדובר בקבר עצמאי או בנפש של המצבה הזו. גם לא דנתי בדעות של החוקרים שקדמו לאביגד לגבי סדר בניית המצבה. כל הנושאים הללו מכוסים בספר של אביגד, ומי שירצה להמשיך את העבודה (או אני, ביום מן הימים) מופנה לשם. נושא אחר שלא עסקתי בו הוא יד אבשלום באמנות, ולמען האמת, אין לי מושג מאיפה אפילו להתחיל.
  • נושא שהשמטתי מהערך היה הדיון על מקומו של עמק המלך. למרות מיצג השווא שהוצג פה קודם, שוורץ ולונץ נמצאים בדעת מיעוט, ומרבית החוקרים מסכימים שעמק המלך (יחד עם גן המלך) היה בסביבות ירושלים. בין כה ובין כה, מדובר בנושא שולי למדי. בהקשר זה שווה להזכיר את אנטונינוס מרטיר, עולה הרגל היחידי המזכיר את קברו של אבשלום במקום אחר - ליד צוער שבעבר הירדן.
  • נושא אחרון הוא תמונה של הכתובת - כפי שמוזכר בערך, כמעט בלתי אפשרי לצלם את הכתובת, וגם כשמצליחים, בקושי רואים משהו בתמונה. אם מישהו יצליח להשים את ידו על תצלום העותקים של הכתובות, ויעלה אותם לערך, זה יהיה מעולה.

דניאל צבישיחה 10:16, ט"ו בתמוז ה'תשס"ט (7.07.09)