שיחה:יין-יאנג

תוכן הדף אינו נתמך בשפות אחרות.
מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית

הערך לקוח מוקופדיה באנגלית ומתורגם בחלקו. הייתי צריך את הערך לעבודה ולכן תורגם מאנגלית. אודה על כל תיקון נוסח!!

הוספת קישור לערך באנגלית[עריכת קוד מקור]

הוסף קישור לערך באנגלית.

תיקון ערך[עריכת קוד מקור]

התפיסה המערבית היא אובייקטלית בעיקרה (שמה את האובייקט במרכז המבחן), ואילו המזרחית היא תהליכית בעיקרה (מתיחסת לאובייקט כתוצאה של הרקע והתהליכים בתוכו הוא נמצא) ולכן הרגשתי חובה לערוך את התוכן על מנת שישקף את האופי הנ"ל.

כבר לא קצרמר. Danny-w 05:45, 17 ספטמבר 2005 (UTC)

פעם סיפרו לי שהיין-יאנג מסמל את זה שבכל דבר רע יש דבר טוב ולהיפך- בכל דבר טוב, יש דבר רע. לפי הערך בויקיפדיה, אני רואה שזה לא ממש קשור לזה... כלומר, אפשר למצוא קשר בין מה שכתוב פה למה שאמרו לי, אבל עדיין, אני לא בטוחה שמה שסיפרו לי נכון... אז ככה- אם מישהו יודע, שיענה: האם היין-יאנג מסמל גם את זה שבכל רע יש טוב ובכל טוב יש רע? תודה!!!

אגב, מה הקטע של השובניזם כאן??? למה החלק המואר הוא הגברי והחלק החשוך הוא הנשי??? חוצפה...

-רוני

זה לא שוביניזם, חושך הוא לא בהכרח דבר שלילי. אמנם בתרבות המערבית חושך באמת נתפש לעתים קרובות כשלילי, אבל יין-יאנג הרי לא בא מהתרבות המערבית. Mr. boo 21:53, 24 יולי 2006 (IDT)

אין להתייחס לכל ההפכים כאחד, אלא לכל דבר לכשעצמו. האישה ברפואה הסינית ולפי אסכולת יין יאנג, נחשבת ליינית יותר (בגלל האופי שלה והמבנה הפיזיולוגי). לאישה יש יותר איברי קיבול כמו הרחם, יש בה דם יותר מהגבר, לאישה טמפ' גוף מעט נמוכה מהגבר. הגבר הוא יותר יאנגי- חם לא יותר, יש בו יותר צ'י, הוא פעיל ואקטיבי יותר מהאישה. הכל עיניין של יחס ללא שובנזים. וכן, אפשר להגיד שבכל רע יש טוב ובכל טוב יש רע. כי העיקרון שעומד מאחורי זה שיין ויאנג לא יכולים להיות נפרדים זה מזה ולהתקיים האחד בלי השני.

שכתוב הערך - תרגום מאנגלית[עריכת קוד מקור]

הערך שוכתב לחלוטין (נשמרו תוספות יחודיות בעברית) מוקיפדיה אנגלית. בגירסה זו נעשה תרגום מלא. בנוסף הוכנסו קישורים ואתרים חיצוניים בעברית לערך.
בברכה (אריק ~ שיחה 14:03, 23 יוני 2006 (IDT)

עבודה מצוינת, והגיע הזמן שגם תעביר את תוכן ארגז החול שלך לערך תקופת האבן החדשה. המשך כך ! (: pacmanשיחה 14:07, 23 יוני 2006 (IDT)
לpacman הרבה תודה!
התרגשתי מהדברים שכתבת!! (אריק ~ שיחה 14:26, 23 יוני 2006 (IDT)

בעיה קלילה...[עריכת קוד מקור]

בטבלה - המספרים למטה מסומנים בכוכביות כך שלא ברור מי הראשי ומי המשני. --> צ'כלברה שיחה ישיבה 14:11, 23 יוני 2006 (IDT)

צ'כלברה תודה,
תודה על התיקון! תודה גם על הזריזות! כמובן שהכוכביות טופלו. (אריק ~ שיחה 14:19, 23 יוני 2006 (IDT)

כל המוסיף[עריכת קוד מקור]

בשביל מה צריך לכתוב פה יִין-יָאנְג בקוריאנית, וייטנאמית ותאילנדית? UncleMatt‏ 15:52, 18 בדצמבר 2006 (IST)[תגובה]

יש לי קעקוע של יין וינג, ואני מאוד אוהב את השילוב והניגוד ביניהם. הגעתי למסקנה שהגוף והנפש הם יין וינג בעצמם, כי לכל דבר יש את ההפך שלו, את המשלים שלו. כמו ביין וינג...

כל המוסיף היקר[עריכת קוד מקור]

בשביל מה? אנציקלופדיה, הגדרה(לקוח מהערך אנציקלופדיה בויקיפדיה):

אנציקלופדיה (encyclopædia או encyclopedia) היא מאגר כתוב של הידע האנושי הקיים, שנאסף כדי להנחיל אותו לאחרים ולדורות הבאים.

מקור השם "אנציקלופדיה" ביוונית עתיקה: εγκύκλιος (בתעתיק לטיני enkyklios) - עגול, מקיף, וπαιδεία (בתעתיק לטיני paideia) - חינוך, הדרכה. מכן שεγκύκλιος παιδεία פירושו "הדרכה מקיפה".

נראה לי שזה עונה לשאלתך,שהפתיעה אותי בנימת הלגלוג שלה כשהיא באה מאדם שאוהב כל כך לטייל בעולם ולרכוש ידע..

ביהדות מאמינים שהיין ויאנג הוא איור המאפיין את הפרי העץ הדעת טוב ורע שממנו האכיל הנחש הקדמוני הלא הוא הדרקון את האשה אשתו של איש הלא היא חוה אשתו של אדם! הדרקון האכיל את חוה מיין ויאנג! אחרי שהרע נכנס האיזון הוא חיובי וביהדות מאמינים שעץ החיים היא התורה!!! ראו בבראשית!

בהקשר ליהדות והודו[עריכת קוד מקור]

 ויש כתות בסין המאמינים שבודהה ואליליי הודו הם אבן המכסה את פי הבאר (הודו האבן סין קוריאה טייוואן וסינגפור ויפן הם הבאר)שממנו כל חוקי בראשית מתחילים הלא הוא מסין ארץ החטא: שם היין ויאנג עץ הדעת טוב ורע שם הדרקון הנחש הקדמוני: דת יחידה שיש לה מה לבוא ולהתנגח עם היהדות:

רע אינו טוב[עריכת קוד מקור]

רע הוא טוב מאוד כך נכתב בסידור היהודי ובהלכה תשאלו כל דרשן:

דיווח על טעות[עריכת קוד מקור]

פרטי הדיווח[עריכת קוד מקור]

היאנג הוא החשוך והיין הוא המואר

מקור:ספר מפורט על הפילוספיה הסינית דווח על ידי: 5.29.193.248 11:13, 15 באוגוסט 2015 (IDT)[תגובה]

陰 (yīn) „dunkel“. 陽 (yáng) - „sonnige Anhöhe“.


חיים משתנים[עריכת קוד מקור]

חיים יכולים להיות טובים אך ברגע אחד להשתנות מין הקצה אל הקצה ולהפוך לקשים ורעים 77.124.65.143 19:43, 13 בדצמבר 2019 (IST)[תגובה]

משוב מ-26 באפריל 2021[עריכת קוד מקור]

חסר התייחסות להיסטוריה של המושג, למקורו, ולמקורות (היסטוריים, שמראים את התפתחות המונח). כדאי להוסיף פיסקה של השוואה עם רעיונות מדתות אחרות ביקורת וכד' כמו כן כדאי להרחיב את פיסקת התרבות. 2A01:6500:A046:CE22:25EC:7359:9DA0:FC3B 15:05, 26 באפריל 2021 (IDT)[תגובה]

נמצאו קישורים חיצוניים שצריכים תיקון (נובמבר 2022)[עריכת קוד מקור]

שלום עורכים יקרים,

מצאתי קישור חיצוני אחד או יותר ביין-יאנג שזקוק לתשומת לב. אנא קחו רגע כדי לבדוק את הקישורים שמצאתי ולתקן אותם בערך אם נדרש. מצאתי את הבעיות הבאות:

כאשר תסיימו לערוך את השינויים הנדרשים, אנא בקרו בדף השו"ת למידע נוסף לתיקון בעיות עם הקישורים לעיל.

הודעה זו תופיע רק פעם אחת לקישורים אלו.

בידידות.—InternetArchiveBot (דווח על באג) 00:34, 16 בנובמבר 2022 (IST)[תגובה]