שיחה:כף יד

תוכן הדף אינו נתמך בשפות אחרות.
מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית

לפי דעתי חסר מידע על שורש כף היד

תוסיף. טרול רפאים 19:53, 2 יוני 2005 (UTC)


מה זו הגזענות הזו ? אמה - זקירתה משמשת להעברת מסר של זלזול כלפי אדם או נושא מסוים. בעיתונות העברית נהוג לכנות אחת מצורות זקירה זו בשם "תנועה מזרחית מגונה"
תנועה מזרחית מגונה ??? אני בחיים לא נתקלתי בכזה ביטוי! לדעתי צריך להחליף ב-"תנועה מגונה". אין שום עדות שתנועה זו היא מקרב יוצאי המזרח! בתודה

בהחלט ,אחושרמוטה גזענות לא סתם.

והכי חשוב -"דוד שי" הסמכות העליונה בויקיפדיה לאכיפת נייטרליות ומשחק הוגן לכאורה הכניס את הביטוי המיותר והפוגעני הזה מלכתחילה. מתאים לכם ,מה יש להגיד..

מה לעשות וזה אחד הכינויים לתנועה זאת, עם גזענות או בלעדיה. בברכה, Shayakir 14:26, 6 אפריל 2006 (UTC)

לאלמונים המתלהמים: הראשון כותב "אני בחיים לא נתקלתי בכזה ביטוי!" - קורה, אבל השני, לפני שאתה מאשים בגזענות, כל כך קשה היה לבדוק בגוגל תנועה מזרחית מגונה ולגלות שיש אחרים שכן שמעו על הביטוי?
H2O, אני מקווה בכל לבי שכאשר כתבת "הברנש האלמוני צודק:-)", לא התכוונת למה שמשתמע מדבריך.
אם כבר הגענו לדיון זה, מעניין איך נוצר ביטוי זה, ומיהם המזרחים שלהם מיוחסת התנועה. דוד שי 07:25, 7 אפריל 2006 (UTC)

הביטוי "תנועה מזרחית מגונה" אכן קיים, אבל השימוש בו הולך ופוחת. הביטוי "תנועה מגונה" רווח יותר בשנים האחרונות, ובאינציקלופדיה בערך על כף יד (!!) יהיה ראוי יותר להשתמש בו. האם ההבנה של מישהוא לגבי האצבע האמצעית (בתוך פסקה שכותרתה: "מבנה כף היד") תיפגע אם נכתוב רק "תנועה מגונה"?

זרת - ישנו גם הפירוש לפיו "קטני" מתייחס לאבר המין ולא לאצבע הקטנה. באף מקום אחר בתנ"ך לא משתמשים במילה קוטן לתיאור הזרת. יתרה מזאת, לאור מיקום המתניים באמצע הגוף, וגם בהקשר הכולל של המשפט שהוא גברי מצ'ואיסטי, הפירוש של אבר המין סביר יותר.

אבל בהקשר הכללי - וסליחה שאני מעביר ביקורת - מה פתאום? מדובר בפסקה שמתארת את חלקי כף היד. איך בפסקה כזו, במקום לתאר בצורה נאמנה את כף היד (ולכף היד עוד חלקים מלבד האצבעות, כמו קשתות, שורש כף היד, גבעות, וכו') מתוארים שימושים פולקלוריסטים של האצבעות. אצבע לברוגז, אצבע לצאת מהכיתה, אצבע לתנועה מזרחית מגונה, אצבע לטבעת ואצבע ל "שולם" זה לא תאור מבנה כף היד. בהקשר עוד יותר כללי, לפני תקשורת, היד משמשת לאחיזה, ושליטה מבוקרת באצבעות היא אחד המאפיינים של האדם.Uri.london (שיחה | תרומות | מונה) לא חתם 00:00, 10 בינואר 2000 (IST)[תגובה]

בעקבות הערתך האחרונה העברתי את המידע על שימושי האצבעות לערך אצבע, שם הוא רלבנטי יותר. בשני הערכים הוספתי את המשפט האחרון שלך. כמו כן הוספתי בתיאור הזרת (בערך "אצבע") את הפירוש החלופי לדבר רחבעם.
בעניין "תנועה מזרחית מגונה" - זה ביטוי שהתקיים (ועודנו קיים), ולכן לא ראוי להסתירו - אנחנו לא מנסים להציג את העולם כפי שאנו רוצים שיהיה, אלא כפי שהוא. מצוין "הביטוי האחרון נפוץ פחות כיום", ודי בכך, אין צורך לבטל כליל את זכר הביטוי. דוד שי - שיחה 20:38, 12 ביולי 2012 (IDT)[תגובה]

למה לא כותבים את התפקידים של כף היד 84.111.102.129 21:34, 8 בינואר 2013 (IST)[תגובה]