שיחה:כפר אקולוגי

תוכן הדף אינו נתמך בשפות אחרות.
מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
  • ההגדרה בפתיח לא מספיק ברורה - מלבד המשפט הראשון. לא ברור אם לדוגמה קהילה עירונית היא כפר אקולוגי או לא,
לקהילה עירונית יהיה ערך בשם "עיר אקולוגית" (אקו-סיטי). לא נראה לי הגיוני להסביר בפיסקת הפתיח איזה דברים הם לא כפר אקולוגי. אם יש לך רעיון איך לנסח את זה אחרת, אני ממש אשמח שתעשה זאת.
  • כדאי לציין שרוב הכפרים האקולוגיים הם בגודל כך וכך ולתת את ההסבר רק מאוחר יותר, כי הוא לא כזה חשוב בפסיקת הפתיחה, שצריכה להבהיר לקורא, בצורה מהירה ככל האפשר מה זה כפר אקולוגי (ומה לא).
אבל איפה אני יכול לשלב את זה אחר כך? שוב, אשמח אם תעשה ניסוח מחדש.
  • האם התיישבות של האיימשים היא כפר אקולוגי או לא?
אין לי מושג, ואני לא מבין מה הקשר.
  • "מאחר וגודל זה נחשב לגודל המקסימלי של רשתות חברתיות על פי ממצאים של מחקרים סוציולוגיים ואנתרופולוגיים" - אני מניח שזו סיבה אמיתית, אבל קשה לי להאמין שכל היוצרים של כפרים אקולוגיים מכירים את המחקרים האלה, כדאי לנסח את זה אחרת.
אם כך, אז מה הסיבה האמיתית? אני יכול לכתוב שבגודל זה קל יותר לנהל חיי קהילה, אבל אז זה יהיה לא מבוסס.
  • "למערכות פוליטיות ריכוזיות, ולמערכות מים וביוב ריכוזיות" - מאוד לא ברור הקשר בין שני הדברים.
צודק, צריך לשנות את זה.
  • "רבים רואים בהתמוטטות צורות ההתיישביות הקהילתיות המקוריות, באורח חיים צרכני בזבזני, בהרס שטחי מחיה טבעיים, בתהליכי עיור בלתי נשלטים, בחקלאות תעשייתית, ובתלות-יתר בדלקי מאובנים, כמגמות שחייבות להשתנות על מנת למנוע אסון אקולוגי" - זה אולי מתאים יותר בפסקת אידאולוגיה. במילה אתת אפשר להגיד שהם מאמינים בקיימות בסביבתנות ובזרמים דומים וככה גם לא צריך להקלע לפינות (ניסוח מסורבל וגם לא בטוח נייטרלי).
כן, גם לדעתי הפיסקה הזאת נראית חשודה מבחינת NPOV. אני אשנה אותה.
  • למה רבים רואים וכו'? יש כפרים אקולוגיים שבהם אין ערכים של קיימות? אולי יש כפרים אקולוגיים שהם רק חלק מטרנד ונסיון להתנתק מהעיר בלי אידולוגיה מקיימת?
יש לך מושג וביסוס אם יש כפרים אקולוגיים שהם רק חלק מטרנד?

הגדרה[עריכת קוד מקור]

  • "שהפכה לאמת מידה קובעת." - מי אמר? אולי מקובלת פה ופה, כדאי להביא עוד הפניות.
מי אמר? ויקיפדיה האנגלית. אני אנסה למצוא עוד מקורות.
  • בגוף ההפניה כדאי לפרט מקום פרסום, שנה, שם המאמר וכו', ככה אפשר לראות נתונים בלי להכנס אליה.
אוקיי.
  • קצרמר על רוברט גילמן?
אפשרי.
  • "כפר המספק את כל הצרכים הבסיסיים" - פסקה לא ברורה. יש כאן בלבול בין ערוב שימושי קרקע (מגורים ליד מסחר וכו') לבין הספקה עצמית. אולי הכוונה שזה פשוט לא פרבר שינה. או יישוב קהילתי שבו רק גרים.
המממ..אני אנסה לשפר בה את הניסוח. אם יש לך יותר ידע לגבי זה, אולי עדיף שאתה תעשה זאת.
  • האם תמוז הוא כפר אקולוגי? האם תושביו יכולים להפוך לכפר אקולוגי על ידי פעולות כמו קומופסטציה וכו', או שיש להם גם צורך לגדל חלק משמעותי מהמזון שלהם בעצמם?
מה זה תמוז, ומה הקשר לכתיבת הערך? (דומה לשאלה שלך על האיימיש).
  • "ונמנע משימוש בחומרים המזיקים לסביבה." - אני מניח ש"מנסה להמנע ככל האפשר". בכל מקרה הפסקה קצת מטעה - הגישה המעט מתקדמת יותר היא של זרם חומרי הזנה לטבע (חצי פתוח) (כמ קומפוסט) וזרם סגור לטבע הביולוגי (כמו פלדה) - אני מניח שזו גישה שדווקא לא נפוצה בכפרים אקולוגיים או מחוצה להם (בין היתר היא באה לידי ביטוי במאמר המהפכה התעשייתית הבאה).
אתה מדבר כאן מתוך ידע שאין לי. אם לך יש אותו, כדאי שתתרום.

מאפיינים[עריכת קוד מקור]

  • כדאי לנסות להשיג מעט יותר עובדות. לדוגמה כמה כפרים כאלה היו בשנה מסויימת. כמה אנשים גרו בהם, האם על פני כל הגלובוס או במדינות מסויימות וכו'. יש היסטוריה לכפרים ?
לגבי ההיסטוריה, אני יכול לנסות להשיג מעט יותר עובדות. לא בטוח עד כמה אני אצליח.
  • תשתית "ירוקה" - לא מאוד ברור.
  • בנייה עצמאית או בתים צמודים, על מנת לצמצם את טביעת רגל האקולוגית - בניה עצמאית או צמודה (צמודה למה? לקרקע) אינה בהכרח יותר מקיימת. הני מניח שמדובר בבניה בשיטות של בנייה ירוקה. בכל מקרה אחת הבעיות עם חלק מהכפרים האקולוגיים היא שלאחר כל האידאולוגיה מדובר בעוד ישוב פרברי עם מאפיינים יחודיים, שגורם לבעיות סביבה הקשורות בפרברטים כמו קיטוע והגברת נסועה ברכב.
זה מתאים באמת לפיסקת ביקורת.
  • אני מניח שבקישורים יש עוד מידע - בלעדיו הערך קצת "באוויר".
  • אם יש כפרים אקולוגיים בעלי אופי שונה (לדוגמה עירוניים) כדאי לפרט עליהם.
יש, וזה יפורט בערך "עיר אקולוגית" כשהוא ייכתב.
  • ביקורת? יש למישהו ?
לך יש :).

בכל מקרה, תודה על הערך המעניין. האזרח דרור - שיחה 13:57, 19 במרץ 2008 (IST)[תגובה]

וואי וואי..חוץ מהשורה האחרונה, נראה לפי התגובה שלך שיצרתי כאן את אחד הערכים הגרועים :). בכל מקרה, לחלק מההערות שלך אני יכול להתייחס ולתקן בהתאם אך לרוב אין לי את הכלים והידע. לא ניסיתי ליצור ערך מומלץ.. ברור לי שחסרים כאן פרטים (כאשר הראשון הוא כמה כפרים כאלו יש). הוא מבוסס על הערך באנגלית, ועל מאמר של גילמן. אני אתקן בימים הקרובים, ואחרי שאני אסיר את תבנית העבודה, אתה מוזמן לתקן ולשפר את כל הנקודות שאני לא אספק להם תשובה. האמת שאתה מוזמן להתחיל כבר עכשיו. Odonian18:33, 19 במרץ 2008 (IST)[תגובה]

טוב, הגבתי להערות שלך אחת אחת. בעיקר ניסיתי להביא אותך לתרום בעצמך לערך, כי ברור שיש לך הרבה יותר ידע ממני בנושא הזה. אני יודע שאתה קצר בזמן, ובכל זאת אני מקווה שתמצא קצת זמן לזה. בכל מקרה, תודה על הביקורת הבונה. Odonian18:50, 19 במרץ 2008 (IST)[תגובה]

רק מכוונה טובה, פשוט ניסיתי למצוא את כל הדברים שאני יכול לחשוב עליהם לתקן את הערך, זה לא אומר שאני יודע איך לתקן אותו, רק אלה הדברים שנראים לי חסרים. אתה יודע שאני שמח מאוד שכתבת אותו, אפילו ללא תיקונים זה נושא חשוב. היחס שלי כלפי כפרים אקולוגיים הוא אכן חשדני - לפחות לגבי חלק מהם (בעיקר ישובים חדשים בארץ) - בגלל בעיות של קיטוע שטחי מחיה ופרבור כמו שהשמח מציין מתחתי. הנושא חשוב יותר למקומות יישוב קיימים שיש בהם אפשרות לפרנסה מקומית. האזרח דרור - שיחה 09:28, 20 במרץ 2008 (IST)[תגובה]

לא קראתי את כל ההערות אבל קראתי את הערך והוא מעניין. אני רוצה להוסיף הערה נוספת, שלא ראיתי התייחסות לנושא באנגלית. הרעיון של כפר אקולוגי הוא יפה מאוד אבל פעמים רבות, הוא יותר מין "מותג" מאשר ירוק באמת ויוצר נזקים אקולוגים עקיפים גדולים מאשר תועלתו הסביבתית. יש אני יודע כפרים שהוקמו תחת הכותרת "ירוק", והיה גם לא מזמן רעיון להקים כפר כזה בגלבוע (אני לא יודע איפה זה עומד), אך בפועל מה שקם הוא פרבר. כלומר מוקם ישוב ירוק עם כל המאפיינים המפורטים בערך אבל בפועל, באים לגור בו בעיקר אנשים עמידים שמחפשים איכות חיים גבוהה ורוצים להרגיש שהם תורמים לאיכות הסביבה. אנשים אלה, עובדים ברובם בעיר, ונוסעים יום-יום לעבודה ברכב פרטי. בישוב קטן קשה לבסס תחבורה ציבורית יעילה ולרוב הם מוקמים במקומות נידחים יחסית המצריכים סלילה של כביש במיוחד ליישוב והדרך היומיומית של האנשים לאורך כביש אינה ממש תורמת לסביבה. מה עוד שגם הכביש עצמו, בלי קשר לזיהום המכוניות, חוצה שטחי מחייה של בעלי חיים ומעודד באופן עקיף הרחבת אוטוסטרדות וכדומה בדומה למאפייניו של פרבר.

בנוסף לזה, הבנייה עצמה המתיימרת להיות ירוקה, ב-90% מהמקרים, היא ברובה ממותגת כירוקה אך שוב, יש לה השפעות עקיפות על הסביבה שהן לא ידידותיות בכלל. אני מקווה להסביר את הטענה הזו בהרחבה בערך בנייה ירוקה שאני מתכנן להרחיב בעתיד.

בסופו של דבר, מתכנני ערים רבים היום מדברים על כך שצורת החיים הידידותית ביותר לסביבה היא עיר צפופה ועמוסה, לפחות בהיבט של הנזק הסביבתי היחסי למספר התושבים, וכל עוד רוב מוחלט של כלי התחבורה היום פועלים על דלק.

ראוי יהיה להכניס את הביקורת הזו לערך, באיזושהי צורה. אעזור בעצמי לחפש לכך סימוכין מתאים. בברכה, השמח בחלקו (-: 19:43, 19 במרץ 2008 (IST)[תגובה]


קישור שבור[עריכת קוד מקור]

במהלך מספר ריצות אוטומטיות של הבוט, נמצא שהקישור החיצוני הבא אינו זמין. אנא בדקו אם הקישור אכן שבור, ותקנו אותו או הסירו אותו במקרה זה!

--Matanyabot - שיחה 12:04, 4 במאי 2013 (IDT)[תגובה]


קישור שבור 2[עריכת קוד מקור]

במהלך מספר ריצות אוטומטיות של הבוט, נמצא שהקישור החיצוני הבא אינו זמין. אנא בדקו אם הקישור אכן שבור, ותקנו אותו או הסירו אותו במקרה זה!

--Matanyabot - שיחה 12:04, 4 במאי 2013 (IDT)[תגובה]


קישור שבור 3[עריכת קוד מקור]

במהלך מספר ריצות אוטומטיות של הבוט, נמצא שהקישור החיצוני הבא אינו זמין. אנא בדקו אם הקישור אכן שבור, ותקנו אותו או הסירו אותו במקרה זה!

--Matanyabot - שיחה 12:05, 4 במאי 2013 (IDT)[תגובה]


קישור שבור 4[עריכת קוד מקור]

במהלך מספר ריצות אוטומטיות של הבוט, נמצא שהקישור החיצוני הבא אינו זמין. אנא בדקו אם הקישור אכן שבור, ותקנו אותו או הסירו אותו במקרה זה!

--Matanyabot - שיחה 12:05, 4 במאי 2013 (IDT)[תגובה]

נמצאו קישורים חיצוניים שצריכים תיקון (אוקטובר 2022)[עריכת קוד מקור]

שלום עורכים יקרים,

מצאתי קישור חיצוני אחד או יותר בכפר אקולוגי שזקוק לתשומת לב. אנא קחו רגע כדי לבדוק את הקישורים שמצאתי ולתקן אותם בערך אם נדרש. מצאתי את הבעיות הבאות:

כאשר תסיימו לערוך את השינויים הנדרשים, אנא בקרו בדף השו"ת למידע נוסף לתיקון בעיות עם הקישורים לעיל.

הודעה זו תופיע רק פעם אחת לקישורים אלו.

בידידות.—InternetArchiveBot (דווח על באג) 08:26, 9 באוקטובר 2022 (IDT)[תגובה]