שיחה:לוד

תוכן הדף אינו נתמך בשפות אחרות.
מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
ערך זה צוטט בפסק דינו של בית משפט האזורי לעבודה בתל אביב - יפו בתיק סק (ת"א) 31852-09-12‏ אגודת העיתונאים בירושלים נ' רשות השידור, שניתן על ידי כבוד השופט/ת יצחק לובוצקי ביום 20 בדצמבר 2012

הערות סיגנוניות[עריכת קוד מקור]

"לוד עדיין לא הייתה מקום שממש גאים בו, אבל הורגשה התקדמות. התושבים החלו להרגיש שהם במרכז הארץ." לא נשמע לי משפט רציני מספיק בשביל אנציקלופדיה. שאר הערך נגוע מעט ברגשנות יתר, אבל בהחלט כתוב בצורה יפה. ליאור ארז 12:28, 19 אפר' 2005 (UTC)

בקריאה שניה, הערך בולט בחוסר אובייקטיביות וחוסר NPOV. תיקנתי במידת האפשר, אבל צריך לבדוק עד כמה הנתונים המובעים בערך נכונים. ליאור ארז 12:58, 19 אפר' 2005 (UTC)

מה זה הערך הזה ? כוהני התקינות הפוליטית נרדמו במשמרת ? שש"ז 10:50, 13 מאי 2005 (UTC)

מודה ומתוודה, לפני יומיים אף המלצתי במזנון על הערך כדוגמה יפה לערך של עיר. אהבתי את ההיקף הרחב של הערך, ואת הנסיון להתמודד עם מצבה של העיר כיום. כפי הנראה לא קראתי את הערך בעיון. על טעות זו כבר התוודיתי במזנון. הערך אינו מקובל, וביטויים כ"גטו המוקף ערבים" אף הם מקומם לא ימצאם פה. אם לאחר התיקונים שהערך יעבור על ידי משתמשים אחרים כליאור ארז יישאר הערך במצבו הנוכחי, אבצע בעצמי את התיקונים, ולו רק כדי לשמור על מעמדי כאחד מ"כוהני התקינות הפוליטית". אלמוג 11:17, 13 מאי 2005 (UTC)
הערך הוא בעייתי, הביטויים קשים, והמצב לא טוב, הן בערך והן בלוד עצמה. (וראו [1]. ניסיתי לערוך את הערך, אבל הפסקתי באמצע, ופשוט לא שמרתי את העריכה. קשה לדעת מה משקף את המציאות, מה נכון ומה לא נכון, ואיזה ביטוי קשה נמצא במקומו, לעומת ביטוי המשקף השקפת עולם לא מקובלת של הכותב. עריכת הערך הזה כבדה עלי. הערך זקוק ליד אוהדת של אדם שמכיר את המציאות המורכבת בעיר, שתנפה את הביטויים הקשים, תשאיר את אלו המוצדקים, ותיתן תמונה מאוזנת של הנעשה בעיר. אני כנראה לא אהיה האיש הזה. אלמוג 16:01, 13 מאי 2005 (UTC)
המצב עדיין לא ממש טוב מבחינת אובייקטיביות, עוד עורכים אותו בכלל?

דמוגרפיה[עריכת קוד מקור]

שיכתבתי וקצת קיצצתי את פרק הדמוגרפיה, שהיה הבעייתי ביותר. למעשה הוא היה מזעזע. לפיו, אוכלוסיית לוד מורכבת מעברייני בניה ערבים המתרבים בלי גבול, סוחרי סמים מאותו מוצא המדביקים בפשעיהם גם יהודים תמימים, משת"פים בזויים שבעטיים לוד היא "פח הזבל של המדינה", והבררה הנחותה ביותר של עולי חבר העמים. כל היתר, קרי יהודים נורמלים וטובים, נמלטו מהעיר כל עוד נפשם בם, בעיקר עקב יציאת הערבים מהגטו שלהם. גם בהנחה שחלק מהמאפיינים הנ"ל קרובים לשקף מציאות מסויימת, אין זו הדרך לכתוב. גם לאחר עריכתי, נכונים דברי אלמוג שנדרש פה מגע ידו של כותב שמכיר ואוהב את העיר. Magister‏ 16:32, 6 אוגוסט 2005 (UTC)

סתירה בנתונים[עריכת קוד מקור]

במבוא כתוב ש-18.6 אחוז מהתושבים הם ערבים מוסלמים ו-1.1 אחוז הם ערבים נוצרים - כלומר 19.7 אחוז מהתושבים הם ערבים. בחלק "לוד כיום" מצוין ש-26% מהתושבים הם ערבים וחלקם באוכלוסיה גדל. מה אם כן הנתון הנכון?

אני יכול לשער ששורש ההבדל בנתונים הוא פער הזמנים בין נתוני הלמ"ס במבוא (2001), לבין הפרק "לוד כיום" המדבר על היום ממש. היות ונאמר שיש תהליך דינמי של גידול שיעור האוכלוסיה הערבית, הצטרפות ממאות משפחות משת"פים במהלך האינתיפאדה, ונטישה של תושבים יהודים - צפוי שיהיה הבדל בין 2001 ל-2005. השאלה היא באמת כיצד ומתי, אם בכלל, מתעדכנים נתוני הלמ"ס בערכי היישובים. Magister‏ 10:57, 18 אוקטובר 2005 (UTC)
22% מהאוכלוסיה הם ערבים עפ"י נתוני הלמ"ס הסופיים לסוף שנת 2004. אני משנה בהתאם את הנתון בערך כיוון שלא מצאתי קישור בערך למקור מהימן אחר ומעודכן יותר. אוהד ל 20:23, 1 פברואר 2006 (UTC)

העיר המעורבת ביותר?[עריכת קוד מקור]

נכתב בערך: "לוד היא העיר המעורבת ביותר". איך קובעים מהי העיר המעורבת ביותר ולמה לוד יותר מעורבת מירושלים? עפ"י הערך ירושלים, בערך 30% מתושבי ירושלים הם ערבים. אני מוחק את הביטוי "העיר המעורבת ביותר" בערך לוד. אוהד ל 20:30, 1 פברואר 2006 (UTC)

האם היהודים חוששים לההפך למיעוט?[עריכת קוד מקור]

בערך נכתב ש"היהודים הנותרים בלוד החלו לחשוש פן יהפכו למיעוט". איני מכיר את הלך הרוח בקרב תושבי לוד היהודים, אך מכיוון שחלקים אחרים בערך נכתבו מנקודת מבט לא ניטרלית, ישנו חשש שהטיעון הזה אינו נכון. גם חשוד לכתוב "היהודים הנותרים בלוד", כאשר 77% מאוכלוסית לוד היא יהודית. אני אשמח עם מישהו שמכיר היטב את הלך הרוח בלוד יביא כאן את דעתו. אני מוחק את המילה "נותרים". אוהד ל 20:43, 1 פברואר 2006 (UTC)

היהודים בלוד[עריכת קוד מקור]

אמנם מוגזם לכתוב היהודים "הנותרים", אולם בשכונות מסוימות התושבים היהודיים חוששים מהשתלטות ערבית. דבר זה עצמו מגביר את תופעת הבריחה משכונות אלו, מה שמסביר את העובדה שאחוז הערבים במרכז העיר עולה בהתמדה. מוישי 23:10, 11 יוני 2006 (IDT)


לא מקובל עלי בתור תושב לוד לקרוא ולא להאמין, הערך מכיל מידע שגוי, הכותב אף מוסיף דברים רעים על העיר במקומם להוסיף ולהדגיש את הדברים הטובים שיש בלוד מאשר בכל עיר אחרת בארץ: החינוך בלוד הטוב ביותר בארץ ניתן לראות זאת בעת האחרונה כאשר מתפרסמות כתבות על תיכון על"ה למדעים התיכון בעל הבגרויות באנגלית הכי טוב בארץ, בלוד האוירה חמה, כולם מכירים את כולם עוזרים לכולם ולמרות אני רק נער נמאס ולכל תושבי לוד שאתם קוראים לה "בירת הסמים" לוד אומנם בלוד יש אזורים כאלה אבל לכנות כך את כל העיר מה אתם השתגעתם את מוצאים שם רע לעיר, בעיה שניה שאתם מזכירים היא שבכל הערכים האחרים אתם לא מוסיפים צדדים וכאן דווקא כן מדוע כי לוד היא "בירת הסמים"!!! ובקשה קטנה אנא תזכירו את החינוך הטוב בלוד כדי שהערבים שכן גרים בלוד לא "יכבשו" אותו אלא יעלו על מספר היהודים ובכך הערבים בלוד יתפשטו לערים אחרות ואולי יגיעו לעיר שלכם אז אנא עזרו לעיר הזאת כי אם תעזרו לה היא תמיד תעזור לכם בכך שהערבים בלוד לא יתפשטו אולי אל העיר שלכם.

נ.ב. אני לא יכול להוסיף מהמידע שלי על העיר מפני שאני עסוק ביותר אבל אם מישהו יצטרך עזרה על לוד אני אשמח לעזור לו.

Roe

עדכון פרטים על לוד[עריכת קוד מקור]

שלום רב, ראש העיר כעת הוא: אילן הרוש. כדאי לשנות זאת באתר בברכה, ליאת תושבת העיר

היאך לא נמצא לכך שום אזכור בגוגל? אנא הביאי סימוכין לזה. ‏odedee שיחה 22:14, 8 במאי 2007 (IDT)[תגובה]
על-פי אתר העירייה מונתה לעיר ועדה קרואה בראשות אילן הררי. ד.ט 17:54, 12 במאי 2007 (IDT)[תגובה]
כתבה על הדחת ראש העיר [2] ד.ט 17:54, 12 במאי 2007 (IDT)[תגובה]

ערים תאומות[עריכת קוד מקור]

פורסם היום בעיתון על ביקור משלחת מהעיר פיאטרה נימאס מרומניה שהיא עיר תאומה של לוד , בעיתון אילון..אז הוספתי

טבלת ראשי ערים[עריכת קוד מקור]

דרושה בערך, למי שבאפשרותו למצוא מידע. ‏Hummingbird° יש לך הודעה ° כולי אוזן 22:07, 29 בספטמבר 2007 (IST)[תגובה]

עכשיו יש. אני מניח (לא בדקתי בהיסטוריה) שאחרי הודעתך נערכה רשימה, עליה התבססתי בהכנת הטבלה. בנצי - שיחה 14:35, 8 במרץ 2012 (IST)[תגובה]

לוד, ח'אן אל-חילו, 2007[עריכת קוד מקור]

שריד מרשים בלב העיר. היה בערך פרק עליו ו"נעלם". רשות העתיקות ערכה במקום חפירות ופרטים מלאים כאן.החצבים פורחים, ריח הגשם באויר, שנה טובה, אוהב מולדת - שיחה 09:52, 26 באוגוסט 2008 (IDT)[תגובה]

הנה הפרק המחוק : החאן העתיק של לוד היותה במרכז דרכים עתיקות הביאה לכך כי יוקם בעיר החאן הגדול

אם תרצו תוסיפו אותו. החצבים פורחים, ריח הגשם באויר, שנה טובה, אוהב מולדת - שיחה 10:00, 26 באוגוסט 2008 (IDT)[תגובה]

לוד היהודית[עריכת קוד מקור]

עוד פרק שקוצץ בצורה כך שנותרו ממנו שתי פיסקאות:

"העדות הכתובה הראשונה להתיישבות בלוד נמצאה ברשימה מן המאה ה-15 לפנה"ס, הסוקרת את ערי כנען שנכבשו על ידי פרעה תחותימס השלישי. אזכור זה מצביע על חשיבותה באזור. ההתיישבות היהודית במקום מיוחסת לתקופת מלכותו של יאשיהו, עת התיישבו באזור בני שבט בנימין בעקבות הרחבת הממלכה הישראלית. בספר דברי הימים א (ח, יב) מוזכר כי: "... בני אלפעל עבר ומשעם ושמד, הוא בנה את אונו (כיום אור יהודה) ואת לד ובנתיה".

בשני הדורות הראשונים שלאחר חורבן בית המקדש השני הייתה לוד שנייה במעמדה לעיר יבנה. בלוד פעלה קהילה יהודית גדולה וענפה, אשר שימשה כמרכז ליישוב היהודי בארץ ישראל במהלך תקופת יצירת המשנה והתלמוד. עקבות לכך ניתן למצוא בספרות חז"ל, שבה שרדו מאמרים רבים מאת חכמי לוד. בין חכמיה הידועים ניתן למצוא את ר' אליעזר הקפר הוא בר קפרא, ר' חמא, ר' יוסי בן פטרס שהיה חותנו של ר' יהושע בן לוי שאף הוא התגורר ופעל בעיר לוד. ר' יהודה בן פזי ור' אחא שהעמידו תלמידים הרבה. "עלית בית נתזה" שבלוד מוזכרת אף היא בהקשרים רבים בגמרא, וכן "קדושי לוד".

בסדר מועד שבמסכת מגילה (דף ד') מצוין כי: "...לוד ואונו וגיא החרשים מוקפות חומה מימות יהושע בן נון הוו והני יהושע בננהי והא אלפעל בננהי דכתיב (דבהי"א ח) [ו]בני אלפעל עבר ומשעם ושמר הוא בנה את אונו ואת לוד".

התמקדות במאה ה-20 בלבד תראה כי העיר נחרבה פעמיים ברעידות אדמה גדולות (1911, 1927), פעמיים במלחמות (1917, 1948) ופעם בשל החלטות מדיניות (מחיקת העיר העתיקה ב-1955). העיר נותרה כמעט ללא זכר לעברה המפואר.

לוד שימשה בעבר כמרכז רוחני הן ליהודים והן למוסלמים ולנוצרים. בעיר היו קיימים בעבר מרכזי לימוד שהוקמו בידי רבי עקיבא ורבי אלעזר.

בית כנסת, כנסיה ומסגד - במרכז אחד
כנסיית ג'ורג' הקדוש והמסגד הגדול

החצבים פורחים, ריח הגשם באויר, שנה טובה, אוהב מולדת - שיחה 10:00, 26 באוגוסט 2008 (IDT)[תגובה]

קראת את הערך כעת?! --מקפץ גבעות - שיחה 13:50, 26 באוגוסט 2008 (IDT)[תגובה]

בניגוד לנכתב בערך, אינני מוצא בסמל באר עתיקה אלא חומה עתיקה. פטר רחם - שיחה 08:50, 26 באוגוסט 2009 (IDT)[תגובה]

אכן אין באר, אולי חומה ולבטח שער. אנסה להרחיב בנושא, אולם אין בידי הרבה מידע כרגע. בברכה Kippi70 - שיחה 13:30, 26 באוגוסט 2009 (IDT)[תגובה]

כמה בעיות[עריכת קוד מקור]

1. נכתב שבתקופת האבן בלוד השתמשו בכלי מתכת. זה לא יכול להיות. צריך תיקון. 2. הגדרות ל"תקופת בית ראשון" או "תקופת המקרא" הן לא מדוייקות, צריך לכתוב שנים. לדוגמא ממתי מתחילה לדעתו של הכותב "תקופת המקרא"? מהמאה ה18 או מהמאה ה13? 3. תקופת עזרא ונחמיה כלולה בתקופה הפרסית ויש התנגשות נתונים בין השניים. צריך תיקון. 4. ערך ה"עת החדשה" זקוק לעריכה לשונית ותכנית לדעתי... לדוגמא, האם כל העיר נחרבה ב1948?

מעשי רצח בעיר[עריכת קוד מקור]

הפסקה שהוסיף אגסי היא עיתוניזציה מהסוג הגרוע ביותר. בעיר אירעו מקרי רצח רבים למרבה הצער, ואלה שאירוע החודש אינם כה חשובים עד שצריך להזכיר אותם כאילו מדובר במאורע היסטורי בתולדות העיר. קוריצהלול התרנגולותאהמהמורשת העולמית. פשוט עולמית! 14:01, 20 באוקטובר 2010 (IST)[תגובה]

ברוקולי, הגיעה העת שתפסיק עם המחיקות האלה שמכוונות נגדי. יש פשיעה חמורה בעיר לוד והמחיקה האגרסיבית שלך כרגיל משאירה את הערך לא מעודכן. אגסי - שיחה 14:10, 20 באוקטובר 2010 (IST)[תגובה]
אני מסכים עם ברוקולי במקרה זה. יוסאריאןשיחה 14:22, 20 באוקטובר 2010 (IST)[תגובה]
שני האישים צודקים במידת מה. ראשית, בשנה ומשהו האחרונות היו 12 מעשי רצח, כך שאיזכור של החודש האחרון דווקא הוא בהכרח עיתוניזציית יתר. מצד שני, אי אפשר לצמצם את ההתייחסות בערך לבעיית הסמים ולבעיית הבנייה הבלתי חוקית (הפיסקה הקודמת כרגע). ההצעה שלי, שצריך להשקיע כדי ליישם אותה באופן יעיל, היא ליצור פסקה רחבת היקף על "בעיית הפשיעה". פיסקה כזו צריכה להתבסס על מחקרים רבי שנים ולתאר את היות לוד "בירת פשע" כיום (נקודה לבדיקה: מתי החלה המגמה? 1948? 1970? מאז ומעולם?) ולציין את קיומן של חמולות פשע מקומיות ואת תחומי הפשע העיקריים: סמים, בניה לא חוקית, אלימות וכד', ואת הסיבות לתופעה (שלטון מקומי כושל, בין השאר). חשוב גם לציין את התגובה השלטונית: פלוגות מג"ב בעיר (נדיר מאוד במרכז הארץ) וכו'. ‏DGtal14:34, 20 באוקטובר 2010 (IST)[תגובה]
אני מסכים. ללא ספק כל מידע שיובא ממקור שהוא "מחקר ארוך שנים", אקדמי ורציני, יבורך. עם זאת הוספת כמה מילים על כותרות העיתונים בחודש האחרון זו לא הדרך להתחיל כזה תהליך. ולאגסי - מוטב שתחדל מכניסה למלחמות עריכה. מקובל כאן שאם יש מחלוקות, הערך נשאר בגרסתו היציבה עד למיצוי הדיון בדף השיחה. יוסאריאןשיחה 14:40, 20 באוקטובר 2010 (IST)[תגובה]
אני לא מתחיל במלחמות עריכה. שורש הבעיה זה המחיקות האגרסיביות של ברוקולי שמכוונות נגדי, בלי שטובת הערך לנגד עיניו. הוא לא מחפש לשפר את הערך. הוא לא בודק מה יש לשפר בערך, אלא רק מבקש למחוק לי כול יום כמה תיקונים. לא פעם אחרים לא הסכימו עם מחיקות קטנוניות שהוא עשה לי. אחרים כמעט ולא מוחקים לי. הערך צריך להיות מעודכן שיש לא רק בעיית סמים אלא גם בעיה של פשיעה אלימה והמצב החריף ב-2010. למחוק בצורה אגריסיבית גורם לערך להיות לא מעודכן כמו ערכים רבים כאן. זה לא מכובד בלשון המעטה. יש דיווחים בדוקים בכול התקשורת ולא צריך מחקרים. אגסי - שיחה 14:52, 20 באוקטובר 2010 (IST)[תגובה]
לא מעניינים אותי יחסיך המתמשכים עם ברוקולי או המחיקות שלו. מַחק תוספת שהוספת לערך? דון עימו בדף השיחה, הצע למשתמשים נוספים לבוא על ידי פרסום העניין בלוח המודעות, הצע בוררות או אף הצבעה במקרה של מבוי סתום - רק על תחזור על העריכה.
אם אתה כל כך צודק (ולא תמיד זה המקרה), כל הדרכים הללו יביאו לכך שעריכתך תיכנס לערך בסופו של דבר. יוסאריאןשיחה 14:57, 20 באוקטובר 2010 (IST)[תגובה]
שורש הבעיה אינו השחזורים שאני נאלץ לבצע אלא סירובו המתמשך והעיקש של מר אגסי להבין שכאן זה לא עיתון. ככל שיבין זאת מוקדם יותר כך יהיה יותר טוב. קוריצהלול התרנגולותאהמהמורשת העולמית. פשוט עולמית! 15:08, 20 באוקטובר 2010 (IST)[תגובה]
זה ייכנס אבל כנראה רק אחרי שזה יעודכן בויקי האנגלית. ברוקולי מחק לך לאחרונה עריכה שלמה או משמעותית? אני משוכנע שלא היה לו את האומץ לעשות את זה בכלל או יותר מפעם אחת. אבל נגדי הוא מרגיש גיבור למחוק לי יותר מ-8 פעמים. הטענה הדמגוגית של ברוקלי שזה לא עיתון, מתעלמת מכך שויקיפדיה זה מיזם שמתעדכן כל הזמן על סמך אירועים חדשים. אגסי - שיחה 15:12, 20 באוקטובר 2010 (IST)[תגובה]
אגסי, על אף המחלוקות הרבות ביני לבין יוסאריאן בנושאים שונים שנינו הם מאלה שקראו את הלוגו של האתר ומבינים שפה זה אנציקלופדיה ולא אתר חדשות. כשתתחיל להבין את העיקרון הבסיסי הזה לא יהיה צורך לבדוק את עריכותיך. יוסאריאן מבין את העיקרון הזה, ולכן אין צורך לחשוש שמא הוא יוסיף קטעי עיתוניזציה לערכים כמו שאתה עושה. קוריצהלול התרנגולותאהמהמורשת העולמית. פשוט עולמית! 15:16, 20 באוקטובר 2010 (IST)[תגובה]
ברוקולי, אני מבקש ממך להפסיק לעקוב אחרי העדכונים שלי במטרה למחוק אותם. תן לאחרים לעשות את התפקיד הזה. מחקת לי כבר יותר מ-8 פעמים, כאשר אף אחד לא מחק לי יותר מפעמיים. אין לי עניין לריב איתך, או להגיש נגדך תלונות במסגרת המיזם הזה.
תעזוב אותי בבבקשה במנחה. תודה מראש. אגסי - שיחה 15:20, 20 באוקטובר 2010 (IST)[תגובה]
אתה צריך להפסיק להציף את הערכים במידע חדשותי, אנקדוטלי, לא רלוונטי וחסר חשיבות. קוריצהלול התרנגולותאהמהמורשת העולמית. פשוט עולמית! 15:23, 20 באוקטובר 2010 (IST)[תגובה]
מעניין שבשתיים מהשיחות (קורטני קוקס ויוסי בניון) שנפתחו לאחר ששיחזרת את עריכותיו הייתה הסכמה שהן היו לגיטימיות. ובהקשר לדיון הספציפי הזה אני מסכים עם דברי דיג'יטל. אליסף · שיחה 15:28, 20 באוקטובר 2010 (IST)[תגובה]
גם שעון מקולקל וכו'... קוריצהלול התרנגולותאהמהמורשת העולמית. פשוט עולמית! 15:30, 20 באוקטובר 2010 (IST)[תגובה]
גם הניסיון שלך למחוק לגרמי את ההרשעה על הביזה במשט לעזה נכשל. ואותו דבר הניסיון המגוחך שלך למחוק לגמרי את ויצמן מהערך של התוכנית. ככה לפחות 4 מחיקות התגלו כשגויות. ואם אני לא טועה היו תלונות נגדך בעבר ואף שללו חלק מסמכויותך. אגסי - שיחה 15:39, 20 באוקטובר 2010 (IST)[תגובה]
אתה לא באמת רוצה שאני אתחיל לפרט את רשימת התלונות נגדך, נכון? אפשר גם לפרט את רשימת התלונות שלך, אבל אז השרת יקרוס. קוריצהלול התרנגולותאהמהמורשת העולמית. פשוט עולמית! 15:45, 20 באוקטובר 2010 (IST)[תגובה]
ברוקולי, את זה תן לאחרים שיש להם שיקול דעת ומזג יותר טובים משלך ממך לקבוע. כבר כמה פעמים אחרים כתבו שהמחיקה הגורפת שלך לא מוצדקת, כפי שמציין אליסף בצדק. חשבתי שתהיה היום עסוק בכתיבת הערך 110,000 ותעזוב אותי במנוחה, או שכבר גמרת להכין אותו? :) אגסי - שיחה 15:31, 20 באוקטובר 2010 (IST)[תגובה]

בעיית הסמים[עריכת קוד מקור]

"הפסקה הזו לא ממש נראית לי במקום. לא כדאי למחוק אותה?109.186.114.75 19:23, 21 בדצמבר 2010 (IST)[תגובה]

למה? Neukoln - שיחה 21:10, 21 בדצמבר 2010 (IST)[תגובה]

כיבוש לוד[עריכת קוד מקור]

איני מסכים. יש כאן נסיון לדחוף באופן מלאכותי את הפועל גר"ש. הניסוח הקודם מובן ומתאר את המצב בצורה מדויקת, כאשר דעות החוקרים מובאות בהמשך תוך ציטוט מלא שלהם, ולא תוך "נפנוף" במילה "גירוש" שאינה מסבירה לקורא דבר. הנה דבריו של מרדכי בר און: "האם יש לכנות את מה שקרה בלוד ורמלה גירוש, פינוי, סילוק או אפילו עידוד הסתלקות? בסופו של דבר זו שאלה של סמנטיקה". הדברים יפים לכל הערכים השומים ובפרט לערך זה. דרך - שיחה 11:51, 6 בינואר 2011 (IST)[תגובה]

אני לא מבין - אני מנסה לפרט על הכתוב במחקר על מה שאירע שם ועושה זאת תוך שימוש במקורות המתאימים, ואתה טוען שזה "נסיון לדחוף באופן מלאכותי"?
זה אבסורד לכתוב לא על מה שאירע בפועל, לדעת כל החוקרים, אלא על השאלה מה היתה כוונת הכוחות לפני הפעולה. לא שאני מזלזל בשאלה זו, אבל אי אפשר לפרט בה כדי כך ולהתעלם מהשאלה מה אירע באמת באותו יום בעיר.
לנסות לצייר תמונה כאילו "עזבו תוך עידוד צה"ל", בשעה שלפי כל המחקרים "עידוד" זה אושר על ידי שר הביטחון להתבצע בצורה אלימה, ובשעה ששני המחקרים היסודיים משתמשים בפועל "גרש" היא נסיון להעלים באופן מלאכותי את שאירע. אם בר און הסתייג מהשימוש במילה אפשר לכתוב גם זאת, אבל לא להיתלות בו לצורך כתיבת הערך.
ולטובת קוראי דף השיחה - המאמר שהצית את הדיוןקובץ PDF. יוסאריאןשיחה 12:18, 6 בינואר 2011 (IST)[תגובה]
ראשית, לטובת קוראי דף השיחה כמובן שגם דברי התבססו על במקורות. שנית, אני חוזר מהמלים נסיון וכו', אבל בפועל זו התוצאה. השימוש במילה "גירוש" הוא לא בהכרח אנצ' אלא נועד לזעזע וליצור תחושות אמוציונאליות ויפה הגדיר זאת בר און כפי שציטטתי לעיל. מדוע זה אמור לעניין את הקוראים ששלושה חוקרים השתמשו במילה "גירוש", מילה בה מוריס מרבה לעשות שימוש ולא לחינם. השאלה היא אם גם בויקיפדיה יש לנהוג כמותו.
בניסוח המשפט הראשון והכולל השתמשתי בהגדרות של יוסאריאן לגבי הפליטים, לפיהםן השורש עז"ב ישמש כאשר הסיבה לא ברורה. גם כאן, היו כמה שלבים לעזיבה: לפני הלחימה, במהלכה, אחריה ולאחר תקריות הירי. את כולם כללתי במילה עזבו שוודאי נכונה ואחר כך מגיע הפירוט.
לגבי סוף דבריך זה לא מה שנכתב. כאמור נכתבה המילה הנייטראלית "עזבו". אני בכלל מציע להתחיל להתייחס לתוכן ולהפסיק "לדחוף" כל הזמן שורשי תקיפה וגירוש. איני חושב שיש הסתרה. הקורא מקבל את התמונה המלאה ומבין טוב מאוד מה התרחש שם לפי דעות החוקרים, ללא שימוש במניפולציה רגשית שאולי יש לה מקום באתרים אחרים. דרך - שיחה 13:31, 6 בינואר 2011 (IST)[תגובה]

הקישור לאתר הגרעין התורני[עריכת קוד מקור]

במקרה עברתי כאן והצצתי בדף הגרסאות הקודמות. שם מתועדת מלחמת עריכה בין אנונימיים למשתמשים רשומים על הוספת הקישור לערך. לדעתי הקישור ראוי בהחלט וזאת ממספר נימוקים:

  1. הגרעין מוזכר בערך בהרחבה, ועוד כאחד הגרעינים הגדולים בארץ. זה מעיד על חשיבותו
  2. גרעינים תורניים באים לעיירות פיתוח לשם השפעה על העיר כולה ולא רק כמשכן (בניגוד לאחד מתקצירי העריכה של המוחקים).
  3. גופים נוספים הפועלים חברתית בלוד כן זכו לקישור משלהם. הגרעין התורני אינו נופל מהם.

לאור זאת אני מבקש אישור להוסיף את הקישור, בלא שזה יחשב כמלחמת עריכה. מ. שלום (שיחה | תרומות | מונה) • כ"ט בשבט ה'תשע"א • 12:55, 3 בפברואר 2011 (IST)[תגובה]

ראיתי את הדיון רק עכשיו.
השאלה היא האם האתר שהם מוסיף מידע משמעותי על לוד, או על פעילות הארגון?
ואילו עוד גופים "זכו לקישור" (המינוח פה קצת מוזר. אנחנו פה לא נותנים פרסים לארגונים בתורת קישורים)? אני רואה קישור לעיריית לוד, שהוא מובן מאליו, ול"קרן לוד" שזה גוף שפועל בחסות העיריה (אבל גם שם ראוי לראות האם האתר תורם מידע רלוונטי לערך). emanשיחה 13:04, 14 בפברואר 2011 (IST)[תגובה]
נכון, כוונתי לקרן לוד (וסליחה על המינוח, זה לא חשוב)
הגרעינים התורניים בכלל והגרעין בלוד בפרט נוצרו לשם השפעה על העיר ותושביה. בלוד הדבר עוד יותר בולט מכיון ששם מדובר באחד הגרעינים הגדולים בארץ הן מבחינת גודלו והן מבחינת השפעתו בעיר. (ויעויין בערך עצמו)
מכיון שלא ניתן ולא רצוי להוסיף את המידע על הגרעין בערך עצמו קיים הקישור החיצוני שישביע את תאבון הקורא לדעת על הגרעין והשפעתו על העיר.
אינני חושב שהקישור לקרן לוד מיותר, לדעתי הוא חשוב בפני עצמו, ללא כל קשר לקישור לגרעין התורני. מ. שלום (שיחה | תרומות | מונה) • י' באדר א' ה'תשע"א • 13:14, 14 בפברואר 2011 (IST)[תגובה]
אם כך נראה לי שמקום הקישור הוא לא ב"קישורים חיצוניים" הכללי, אלא בבערת שוליים במשפט הראשון בפסקה שכבר קיימת בערך שמדברת על הגרעין התורני. emanשיחה 13:54, 14 בפברואר 2011 (IST)[תגובה]
אני מסכים. כמדומני שזו גם המדיניות המומלצת (והכתובה?) שקישורים העוסקים בחלק מהערך בלבד ישולבו כהערת שוליים. דרך - שיחה 15:15, 14 בפברואר 2011 (IST)[תגובה]
טוב לדעת שיש מדיניות כזו בנושא (גם אני אשמח למצוא מקור כתוב לזה) אני מסכים ומתקן מ. שלום (שיחה | תרומות | מונה) • י' באדר א' ה'תשע"א • 16:26, 14 בפברואר 2011 (IST)[תגובה]
ויקיפדיה:קישורים חיצוניים. ולגבי חתימתך: בסוף קטע שנכתב בדפי שיחה, נהוג "לחתום" באמצעות הקלדת ~~~~ (ארבעה סימני טילדה), שהופכים ל"חתימה" עם שמירת הדף. לחלופין, ניתן להשתמש בכפתור חתימה: חתימה. הוספת החתימה נדרשת כדי שנבין בקלות מיהו הכותב של כל קטע בדף, ולכן חשוב להקפיד עליה. דרך - שיחה 16:48, 14 בפברואר 2011 (IST)[תגובה]

מדינת ישראל התייחסה אל העיר העתיקה כאל מפגע שיש לחסלו ותרמה בכך לנתק ההיסטורי[עריכת קוד מקור]

לדעתי למשפט כזה אין מקום באנציקלופדיה אלא אם ניתן למצוא מקור לכך שזו הייתה עמדתה הרשמית של מדינת ישראל, מה שספק גדול אם הוא נכון. אם מדובר בפרשנות של אנשים מסויימים אז יש לכתוב מי הם בדיוק. אולם למשפט בנוסח הנוכחי שלו אין לדעתי מקום בערך. לצערי, משתמש:יוסאריאן לא הסכים איתי לגבי זאת ושחזר את עריכתי. אני מבקש לדון בנושא. יורי - שיחה 14:06, 26 באפריל 2011 (IDT)[תגובה]

לדעתי, ייתכן שהמשפט מגיע ממקור מחקרי שקבע זאת. במקרה זה אכן יש מקום לציין את המקור בערך, אפילו מפורשות, אבל להסיר ללא כל איזכור, ובלי לבקש לכך מקור זה לא מתקבל על הדעת. כדאי להציב תבנית מקור ולאפשר לכותב לתמוך במה שכתב, כפי שעשיתי (לא שיחזרתי עריכתך, ביטלתי תוך הצבת התבנית המתאימה).
גם את שאר המידע שהסרת - ראוי שתציג כאן, תבהיר כי הסרת מכיוון שלדעתך מדובר בתעמולה גרידא, ותזמין כותבים (או את הכותב המסויים) להביא סימוכין למידע. יוסאריאןשיחה 14:13, 26 באפריל 2011 (IDT)[תגובה]
אם אתה מדבר על המידע שמהלל את ראש העיר, אני לא רואה להסביר. נטען ארוכות שהמצב בלוד השתפר בזכותו וכשהוא עזב המצב הידרדר מאוד. ללא מקור מדובר בתעמולה שאין להשאירה בערך. יש מקרים בהם יש צורך להציב תבנית מקור ובינתיים להשאיר את המשפט. יש מקרים אחרים שעדיף למחוק את המשפט בטענה שעד שאין לו יימצא לו מקור אין להשאיר טענה כזו בערך. בכל מקרה צריך להפעיל שיקול דעת. אני מאמין ששיקול הדעת במקרה הזה דורש מחיקה של המשפטים. יורי - שיחה 14:18, 26 באפריל 2011 (IDT)[תגובה]
בהחלט ייתכן מצב שמצב העיר משתפר בתקופת כהונתו של ראש עיר ומידרדר לאחריה. בכל מקרה, לא טענתי שיש להשאיר בערך, אלא שאם מסירים nידע של ממש, ובטח מידע שנשאר בערך משך שנים, יש להשאיר לכך זכר - לציין זאת בדף השיחה, להבהיר מה הוסר ולמה, ובכך לאפשר לכותבים עתידיים למצוא לכך סימוכין. יוסאריאןשיחה 14:36, 26 באפריל 2011 (IDT)[תגובה]
אשר למידע על התייחסות העירייה והמדינה אל העיר העתיקה כמפגע הוספתי מקור, אני מקווה שפתרתי את הבעייה. אשר לראש העיר לשעבר, מקסים לוי, ופועלו בעיר, הדבר הוא מן המפורסמות, וזכורות לי עשרות כתבות בטלוויזיה בקשר לכך. לדעתי קיים מאמר אקדמי על כך, אני מנסה לאתרו, וכאשר אמצא אותו, אם אמצא אותו, אביאו לכאן.RF - שיחה 14:45, 26 באפריל 2011 (IDT)[תגובה]

חמוד..ĊĊĊđé‿.ɔ̯ɔ̃æ♥ξ זה נחמד מאוד הערך לוד,,, גם אני גרתעי בלוד..

מראה מרכז העיר כיום[עריכת קוד מקור]

לוד זאות העיר !!

קישור שבור[עריכת קוד מקור]

במהלך מספר ריצות אוטומטיות של הבוט, נמצא שהקישור החיצוני הבא אינו זמין. אנא בדקו אם הקישור אכן שבור, ותקנו אותו או הסירו אותו במקרה זה!

--Matanyabot - שיחה 08:50, 15 במאי 2013 (IDT)[תגובה]

השער מתאר את כניסתה של תושבי לוד,לוד תמיד מסכימה לקבל את התושבים. העץ מסמל את פרדיסתיה הרבים של לוד. עלי זית מסמלים את השלום כפי שנוח שלח את היונה כסמל שלום. כמו כן, הסמל מסמל דברים רבים ונכונים בצורה מושלמת על העיר לוד.

דיווח טעות[עריכת קוד מקור]

מפעל דובק נסגר בלוד,הגרעין התורני מונה כיום יותר מ600 משפחות הפזורות בעיר ונבנו פרויקטים נוספים:נוף נריה וגבעת החשמונאים(בבניה שלבים נוספים),הכולל של הרב סמט נסגר,כמות המשת"ים בעירוהסמים ירדה משמעותית דווח על ידי: א 212.76.115.67 22:55, 4 בספטמבר 2014 (IDT)[תגובה]

לא ברור איפה הטעות בערכי ויקיפדיה. ‏Uziel302שיחהאמצו ערך יתום! 18:34, 5 בספטמבר 2014 (IDT)[תגובה]
הכוונה כנראה לערך לוד. דוד שי - שיחה 14:05, 6 בספטמבר 2014 (IDT)[תגובה]
הסרתי את מפעל הסיגריות לוד ואת בית המדרש אשכולות שהופיעו בערך וכנראה עליהם היה הדיווח שנסגרו. אני לא חושב שיש מקום לדרוש מקור, סגירת מפעלים קטנים ובתי מדרש בדרך כלל לא מקבלת פרסום. לגבי מספר המשפחות בגרעין, מופיע שב-2013 הגיעו ל-500, זו נקודת ציון מספיק טובה, הרי אין צורך לעדכן על כל משפחה שנוספת. לגבי פרויקטי בנייה, אין פיסקה שעוסקת בנושא. בערך לא מצוינת כמות המשת"פים אז אין מקום לכתוב שהיא ירדה משמעותית. לגבי סמים מופיע כבר בערך: "כיום, לאחר מבצעי אכיפה נרחבים של המשטרה בשיתוף פעולה עם כוחות מיוחדים צומצם במידה ניכרת הסחר בסמים בעיר." ‏Uziel302שיחהאמצו ערך יתום! 12:02, 7 בספטמבר 2014 (IDT)[תגובה]

משוב מ-14 בספטמבר 2014[עריכת קוד מקור]

היי...:) המורה שלי נתנה לי ולכיתה שלי כמובן לעשות עבודת חקר על העיר לוד רציתי לדעת מה כמות האוכלוסייה בלוד של שנת 2014 לא של 2013 כי אני כבר יודעת . תודה . .ד.

קטגוריה נוספת[עריכת קוד מקור]

הייתי מוסיף קטגוריה נוספת "מורשת עולמית בסיכון" - אני לא יודע איך... Naftastic - שיחה 09:46, 21 באוקטובר 2016 (IDT)[תגובה]

מספר התושבים בלוד[עריכת קוד מקור]

בהודעה מטעם משרד הפנים בתאריך 21 ליוני 2018 בדבר קביעת מספר חברי המועצה בעיריות ובמועצות המקומיות התפרסם שמספר התושבים בלוד הם 81,124 צ. לידר - שיחה 16:37, 21 בספטמבר 2018 (IDT)[תגובה]

באתר העירייה פורסם שמס' התושבים למעלה מ-81,000 תושבים. באתר ביטוח לאומי פורסם שמספר התושבים הם 75,407 (כמות המבוטחים בקופ"ח) צ. לידר - שיחה 17:25, 20 ביוני 2019 (IDT)[תגובה]

דיווח שאורכב ב-06 בפברואר 2020[עריכת קוד מקור]

דיווח מהדף ויקיפדיה:דיווח על טעויות

מצב טיפול: לא טעות

אין דבר כזה בעברית "רוב רובו" מרגיז למצוא ביטוי עילג זה בויקיפדיה

אכן יש. ראה כאן (באתר האקדמיה ללשון העברית). נילס אנדרסן - שיחה 21:49, 5 בפברואר 2020 (IST)[תגובה]

רחובות בלוד[עריכת קוד מקור]

אני רוצה לדעת את הרחובות בלוד ומה הם נקראים בגני יער כמו למה דרך לוד הירוקה נקרא כך 84.111.41.167 15:16, 24 בפברואר 2020 (IST)[תגובה]

חומות לוד הקדומה[עריכת קוד מקור]

אני מצטט מהערך: "ואמנם, לאחרונה[דרושה הבהרה] נתגלו בלוד שרידי חומות המתוארכים לתקופה הכנענית, ומתנהלות בעיר כמה וכמה חפירות של רשות העתיקות[דרוש מקור]". משיחתי עם מר שחר קריספין מנהל החפירות בלוד ב-2019, עולה כי עד היום לא נמצאו שרידי חומה קדומה בלוד. יש להניח כי החומה התה עשויה מהחומר הזמין בשטח - לבני בוץ, כמי שמוצאים שתל אשדוד, אלא שהיות והעיר היתה פעילה ללא הפסקה, לא השתמרה חומה כזו.

אוהדי הערך מתבקשים לחוות דעתם על קטע הידעת הקשור אליו[עריכת קוד מקור]

ראו בבקשה: ויקיפדיה:הידעת?/המתנה#לוד, רק 30 דקות מנמל התעופה לוד.

תודה. 77.126.38.142 21:30, 1 בספטמבר 2020 (IDT)[תגובה]

הוספת תוכן[עריכת קוד מקור]

כדאי להוסיף פסקה בלשונית היסטוריה שמספרת על הפוגרומים שמתרחשים בלוד Sheldon Cooper5 - שיחה 20:46, 12 במאי 2021 (IDT)[תגובה]

@Sheldon Cooper5 הוספת ואז הסרת, למה? ספסףספספוני בספסופיכם 20:47, 12 במאי 2021 (IDT)[תגובה]

כי מישהו הסיר לי את זה אז הוספתי שוב ואז ראיתי שהוא כתב לי שלא כתבתי את זה טוב אז הסרתי. Sheldon Cooper5 - שיחה 22:33, 12 במאי 2021 (IDT)[תגובה]

בעיית האלימות[עריכת קוד מקור]

בוסתן מחק את הכותרת בעיית האלימות בלוד ואיזכורים של אלימות, לדעתי צריך להיות שם אשמח לדעתכם.--מאגמה - שיחה 19:47, 14 ביולי 2021 (IDT)[תגובה]

כפי שרשמתי בתקציר העריכה: המהומות כבר מוזכרות בערך במיקום המתאים, והעתקת משפטים מהערך המתאים להן לא מוסיפה. כמו כן, לא ברור מדוע קרב היריות שציינת משמעותי כדי להופיע בערך.
נ.ב. למה לא לתייג אותי אם אני מוזכר? למען ההגינות לכל הפחות, הייתי מתייג אותך במקרה הפוך כדי לוודא ששמת לב ויש לך אפשרות להגיב... בוסתן - שיחה 21:00, 14 ביולי 2021 (IDT)[תגובה]
המהומות הם רק חלק מבעיית האלימות ואם ישנה רשומה של בעיות בעיר גם אלימות צריכה להיות חלק מהן.--מאגמה - שיחה 07:55, 15 ביולי 2021 (IDT)[תגובה]

רשימת רבני עיר[עריכת קוד מקור]

בהרבה ערכים של ערים אנו מביאם את רשימת רבני העיר. ממש לא ברור לי למה זה נמחק. יעקב - שיחה 22:41, 28 בדצמבר 2021 (IST)[תגובה]

ולי לא ברור למה בערים אחרות אנחנו מביאים את הרשימות האלה. emanשיחה 00:04, 29 בדצמבר 2021 (IST)[תגובה]
יש לרשום את רבני העיר--מאגמה - שיחה 08:05, 29 בדצמבר 2021 (IST)[תגובה]
בשביל מה לציין את הרשימה הזאת? זאת לא עיר בעלת צביון דתי. גילגמש שיחה 08:46, 29 בדצמבר 2021 (IST)[תגובה]
רב הוא לא פונקציה לדתיים בלבד.--מאגמה - שיחה 08:55, 29 בדצמבר 2021 (IST)[תגובה]
ואם יש קאדי לעיר יש לציין גם אותו.--מאגמה - שיחה 08:55, 29 בדצמבר 2021 (IST)[תגובה]
מסכים עם גילגמש, הרשימה מיותרת. בוסתן - שיחה 03:52, 1 בינואר 2022 (IST)[תגובה]
הרשימה הזאת מיותרת, מה כל כך מיוחד ברבנים בלוד שצריך להקדיש להם רשימה נפרדת? ואף פעם לא שמעתי על נוהל כזה שצריך לציין רשימת רבנים בכל עיר. ביישוב שלי אין רשימה כזאת. אקסינו - שיחה 04:12, 1 בינואר 2022 (IST)[תגובה]

יש אנשים שרשימת רבני העיר לא מעניינת אותם. אני מניח שניתן לאמר אפילו שרוב הקוראים לא תעיינים ברשימת רבני העיר. אבל יש אנשים שזה דווקא כן מעניין אותם. ובדיוק בשבילם אנחנו כאן ונותנים המון מידע שרובו ככולו לא מעניין את רוב הקוראים. יעקב - שיחה 01:29, 2 בינואר 2022 (IST)[תגובה]

הציור של דיוויד רוברטס[עריכת קוד מקור]

ציורו הנודע של דייוויד רוברטס, המובא בערך הזה, מתאר ככל הנראה את המנזר הבנדיקטיני באבו גוש, ולא את כנסיית גאורגיוס הקדוש קוטל הדרקון בלוד. הכנסייה בלוד איננה ממוקמת על מדרונות הרים, כמופיע בציור. רוברטס ציין כך אולי משום שגם לוד וגם אבו גוש נמצאות על תוואי הדרך שעשה לירושלים. ייתכן שהטעות מקורהּ אצל יוצר הליתוגרפיות בלונדון. Drz - שיחה 14:50, 18 במרץ 2022 (IST)[תגובה]

נמצאו קישורים חיצוניים שצריכים תיקון (דצמבר 2022)[עריכת קוד מקור]

שלום עורכים יקרים,

מצאתי קישור חיצוני אחד או יותר בלוד שזקוק לתשומת לב. אנא קחו רגע כדי לבדוק את הקישורים שמצאתי ולתקן אותם בערך אם נדרש. מצאתי את הבעיות הבאות:

כאשר תסיימו לערוך את השינויים הנדרשים, אנא בקרו בדף השו"ת למידע נוסף לתיקון בעיות עם הקישורים לעיל.

הודעה זו תופיע רק פעם אחת לקישורים אלו.

בידידות.—InternetArchiveBot (דווח על באג) 21:16, 23 בדצמבר 2022 (IST)[תגובה]