שיחה:ליין סטאלי

תוכן הדף אינו נתמך בשפות אחרות.
מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
ערך זה הוצע בעבר כמועמד להכללה ברשימת הערכים המומלצים
ערך זה הוצע בעבר כמועמד להכללה ברשימת הערכים המומלצים
דיון

אני סבור שאין בעיה, עברתי על העריכה בדקדוק רב.

מה דורש עריכה בערך הזה[עריכת קוד מקור]

  1. ליין תומאס סטאלי (22 באוגוסט 1967 - 5 באפריל 2002) (Layne Thomas Staley) נולד בקירקלנד, וושינגטון, ארה"ב. הוא היה הסולן של להקת הגראנג'/מטאל מסיאטל, אליס אין צ'יינס (Alice In Chains) ושל הסופר-גרופ מד סיזן (Mad Season). - הסדר לא נכון. קודם אומרים מי זה אחרי זה מתי נולד וכו'.
  2. ההתחלה - שם בעייתי לפרק. התחלה של מה? צריך לשנות למשהו ברור יותר
  3. בגיל 12 סטאלי כבר למד לתופף ובשנות העשרה המוקדמות שלו תופף למען מספר להקות רוק שיער, אך שאיפתו היתה להיות זמר, ולבסוף הוא החליף את מערכת התופים שלו במיקרופון - ניסוח בעייתי.
  4. הוא נפגש עם ג'רי קאנטרל ב-1987 והקים איתו ועם שון קיני ומייק סטאר את "אליס אין צ'יינס" (הלהקה הקודמת של סטאלי נקראה Alice 'N Chains על משקל "גאנז נ' רוזס", להקת הגלאם/מטאל ששלטה על עולם הרוק באותה תקופה), שהיתה במקור להקת גלאם רוק (החבורה הופיעה לזמן מה בבגדי נשים) שהושפעה מהמטאל ומלהקות מסצנת הגראנג' של סיאטל - משפט מסורב מאוד. צריך לשבוא אותו לשלושה משפטים לפחות.
  5. כמו מספר מוזיקאים אחרים מסצנת הגראנג' של סיאטל (ביניהם קורט קוביין ואנדרו ווד), סטאלי התנסה בהרואין, ובתחילת שנות ה-90' הוא כבר נאבק בהתמכרות קשה. - ניסוח בעייתי. עדיף לתאר את המוזיקאים שעליהם מצביע הכותב בתחילת המפשט ולא באמצע בסוגריים.
  6. בעיות כלליות - ניסוח מסורבל, משפטים ארוכים מדי, המון ציטוטים. אפשר להביא ציטוט או שניים לחיזוק נקודה כלשהי, אבל בערך שליש מהערך מוקדש לציטוטים. זה מוגזם. גילגמש שיחה 07:57, 16 אוקטובר 2005 (UTC)
1-5. מקבל.
6. לא ראיתי שמישהו קרא ל"קן לציפור בין העצים" "ציטוט". בערך חיים נחמן ביאליק (ממש לא להבדיל אלף אלפי הבדלות) המצב לא שונה, אבל בכל זאת קיבצתי את כל השירים המתורגמים ביחד. תודה על תשומת הלב, בברכה, קקון 17:24, 16 אוקטובר 2005 (UTC)

הכנסת השירים המתורגמים להערה[עריכת קוד מקור]

אני חושב שדווקא יש עניין בתרגומים, אבל לא בערך הראשי אלא בערך שיקרא "ליין סטאלי בשירים או משהו כזה, לכן שמתי את הקטע בהערה (הוא קיים, אך לא נראה). חוץ מזה עשיתי עריכה וקיצוצים שונים בערך ולדעתי עכשיו הוא ויקיפדי ונאה. אליבאבא 14:40, 16 אוקטובר 2005 (UTC)

תודה רבה על השיפצור של העריכה. הייתי מסכים איתך במאה אחוז אם היה מדובר כמעט בכל אמן אחר, אבל במקרה של השירים שכתב ליין סטאלי (וגם של ג'רי קאנטרל שהיו מופנים אל סטאלי), הם רלוונטיים למאמר הרבה יותר מכל דבר אחר שהיית מוסיף אליו. אני לא ראיתי בויקיפדיה בעברית לפחות ערכים כמו "פיקאסו בציורים" או משהו כזה. בוא נסכים בבקשה שאני מחזיר את התרגומים?

חוץ מזה, רק צביקה פיק מאנפף. אתה מנסה לחבל לו בקריירה? ליין סטאלי שר, לא מרפרף ולא מצפצף קקון 15:22, 16 אוקטובר 2005 (UTC)

תראה, אני לא בעד ציטוטי השירים בגוף הערך, לדעתי זה מסרבל אותו ולא קשור ישירות לסטאלי (שאגב, לא יותר מקובל לכתוב "סטיילי"?) - אבל זו אנציקלופדיה חופשית, אתה יודע. אם בא לך - תחזיר אותם. אני לא אהיה זה שיעמוד בדרכך. אליבאבא 17:40, 16 אוקטובר 2005 (UTC)
בקשר לסטיילי, בעיתונות גם נהגו לקרוא ללהקת Blur "בלייר" מאז היווסדה, אבל מאז שטוני בלייר נכנס לתודעה זה הפך להיות "בלר", כמו שצריך. אני דווקא נתקלתי יותר ב"סטאלי", וזה מה שנכון מבחינת ההגייה. בקשר לסרבול, אני חושב שפשוט נבהלת קצת מהכותרת המפוצצת "שירים מתורגמים". צריך לחשוב על משהו יותר קליט. אין שום דבר שקשור בצורה יותר ישירה לסטאלי מאשר שיר שהוא כתב, ועוד בנימה הכי אישית שמוכרת לעולם הרוקנרול. אין הבדל מפסל של יגאל תומרקין או מציור של פיקאסו. אולי פעם זו תהיה נורמה ויקיפדית מקובלת לתרגם שירים ובעוד עשרים שנה (אני מקווה שפחות) נצחק על זה.
יש לך כוונה להמליץ על המאמר כמומלץ? אני לא חושב שיש מישהו בכדור הארץ חוץ ממך שמכיר את סטאלי וגם נמצא בעמדה להמליץ עליו. אני חושב שהערך חשוב מאוד, גם כחינוכי (והשירים רק תורמים בקטע הזה) וגם כתרבותי. תודה רבה רבה מראש, קקון 18:09, 16 אוקטובר 2005 (UTC)
לא אמרנו שזה לא חשוב, אלא שישנם תהליכים שכל מאמר עובר, וודאי כזה שנכתב על ידי ויקיפד חדש. תן לעוד ויקיפדים לערוך ולהוסיף, ולאחר זמן נחזור שוב לדון בהפיכתו למומלץ. בברכה, דורית 19:14, 16 אוקטובר 2005 (UTC)
לא אמרתי שלא אמרתם, תודה על תשומת הלב, אני יכול לחכות ובטח שגם אדון סטאלי יכול. קקון 19:33, 16 אוקטובר 2005 (UTC)
טוב, יש לו את כל הזמן שבעולם. בינתיים, עקוב אחר השינויים שנעשו בערכיך וראה את השינויים שביצענו דרך הגרסאות הקודמות. כך תוכל ללמוד להבא. בברכה, דורית 19:36, 16 אוקטובר 2005 (UTC)

למה ליין סטאלי ולא ליין סטיילי. לא צריך לבטא את ה-A בשמו.
אפילו במומה חושבים ככה. Little Savage 06:55, 18 אוקטובר 2005 (UTC)

מחוץ לאינטרנט יש יותר סטאלי מסטיילי, אני מבטיח לך. אני חושב שהסטיילי הזה הוא פשוט סוג של וירוס, כל המאמרים ברשת נדבקים אחד מהשני. אם האיות היה Staly אז הייתי קורא את זה סטיילי, אבל אי אפשר לקרוא ל-Staley סטיילי. כל מי שראה ושמע את הכתבה של VH1 על הגראנג' למשל יודע שאני צודק.

הנה שני צדיקים בכל זאת. בברכה, קקון 22:51, 18 אוקטובר 2005 (UTC)

פרטי הטריוויה[עריכת קוד מקור]

בגדול, נראה שהערך מקיף וטוב, למרות שהוא טיפ טיפה מסורבל. ההערות שהוצגו בהודעה למעלה לגבי הניסוח הן הערות שגם אני הייתי חותם עליהן. עם זאת, את כל החלק של פרטי הטריוויה על סטאלי הייתי משלב בשאר פרקי הערך ומוריד אותן כפרק עצמאי. זה לא סגנון שמתאים לויקיפדיה.--יונתן נבו 10:24, 20 דצמבר 2005 (UTC)

למה לא מומלץ[עריכת קוד מקור]

הערך טוב, אך לא טוב מאוד. למשל: מאיפה צץ ג'רי קנטראל וחברים נוספים. מי הם? כלל לא ברור. עניין השירים מציק לי ואני הייתי מעדיף אם הם היו נמחקים. אפשר לעלות אותם בוויקי טקסט ולקשר מהערך לשם. גילגמש שיחה 10:25, 23 פברואר 2006 (UTC)

יש ערכים על כל חברי הלהקה. העברתי את השירים לערכים הרלוונטיים. עכשיו זה קצר מדי להמלצה? קקון 11:21, 23 פברואר 2006 (UTC)
זה לא קצר מדי. לא די בכך שיש ערך על כל דבר. מהי להקת גלאם למשל? זה כלל לא ברור מהערך. צריך להסביר לפחות בכמה מילים. כנ"ל לגבי זמרים אחרים ועוד כמה דברים. גילגמש שיחה 11:23, 23 פברואר 2006 (UTC)
בשביל להיות מומלץ הערך לא צריך להסביר כל דבר קטן כמו לילד בכיתה ג'. בהקלקה אחת אפשר לקבל את כל המידע, אז למה ליצור ערך מקושקש שמאריך לגבי כל קישור ללא סיבה? קקון 11:32, 23 פברואר 2006 (UTC)

הורדתי את האזכור ל"הלחנתו" של השיר הזה. נראה לי שולי להזכיר קטע קישור בדיסק שלא כולל שום מנגינה. עמרי ההררי 15:36, 5 במאי 2007 (IDT)[תגובה]

ראיון אחרון[עריכת קוד מקור]

אני מציע להוריד את הקישור ל""ראיון האחרון" כי אמינותו מפוקפקת . ―אנונימי לא חתםמש:אנונימי 00:00, 10 בינואר 2000 (IST)[תגובה]


קישור שבור[עריכת קוד מקור]

במהלך מספר ריצות אוטומטיות של הבוט, נמצא שהקישור החיצוני הבא אינו זמין. אנא בדקו אם הקישור אכן שבור, ותקנו אותו או הסירו אותו במקרה זה!

--Matanyabot - שיחה 09:39, 15 במאי 2013 (IDT)[תגובה]


קישור שבור 2[עריכת קוד מקור]

במהלך מספר ריצות אוטומטיות של הבוט, נמצא שהקישור החיצוני הבא אינו זמין. אנא בדקו אם הקישור אכן שבור, ותקנו אותו או הסירו אותו במקרה זה!

--Matanyabot - שיחה 12:02, 17 ביוני 2013 (IDT)[תגובה]


קישור שבור 3[עריכת קוד מקור]

במהלך מספר ריצות אוטומטיות של הבוט, נמצא שהקישור החיצוני הבא אינו זמין. אנא בדקו אם הקישור אכן שבור, ותקנו אותו או הסירו אותו במקרה זה!

--Matanyabot - שיחה 12:03, 17 ביוני 2013 (IDT)[תגובה]

נמצאו קישורים חיצוניים שצריכים תיקון (אוקטובר 2022)[עריכת קוד מקור]

שלום עורכים יקרים,

מצאתי קישור חיצוני אחד או יותר ב־ליין סטאלי שזקוק לתשומת לב. אנא קחו רגע כדי לבדוק את הקישורים שמצאתי ולתקן אותם בערך אם נדרש. מצאתי את הבעיות הבאות:

כאשר תסיימו לערוך את השינויים הנדרשים, אנא בקרו בדף השו"ת למידע נוסף לתיקון בעיות עם הקישורים לעיל.

הודעה זו תופיע רק פעם אחת לקישורים אלו.

בידידות.—InternetArchiveBot (דווח על באג) 22:24, 27 באוקטובר 2022 (IDT)[תגובה]

נמצאו קישורים חיצוניים שצריכים תיקון (נובמבר 2022)[עריכת קוד מקור]

שלום עורכים יקרים,

מצאתי קישור חיצוני אחד או יותר בליין סטאלי שזקוק לתשומת לב. אנא קחו רגע כדי לבדוק את הקישורים שמצאתי ולתקן אותם בערך אם נדרש. מצאתי את הבעיות הבאות:

כאשר תסיימו לערוך את השינויים הנדרשים, אנא בקרו בדף השו"ת למידע נוסף לתיקון בעיות עם הקישורים לעיל.

הודעה זו תופיע רק פעם אחת לקישורים אלו.

בידידות.—InternetArchiveBot (דווח על באג) 03:19, 17 בנובמבר 2022 (IST)[תגובה]