שיחה:ליסינג

תוכן הדף אינו נתמך בשפות אחרות.
מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית

הסבר פשוט וברור.

לדעתי קצר מדי...

העתקה או הפרת זכויות יוצרים[עריכת קוד מקור]

הטקסט זהה לטקסט המופיע כאן:

http://www.autocar.co.il/acolumns/c1490/44025.php

או שמדובר בהעתקה ללא מתן קרדיט לויקיפדיה, או שמדובר בהפרת זכויות יוצרים.

אליהו52קשיחה 21:01, 1 בפברואר 2009 (IST)[תגובה]

האתר שציינת העתיק מוויקיפדיה.
זאת העתקה ממש מרגיזה. לא די בכך שלא נתנו שם קרדיט לוויקיפדיה, הם גת כתבו "נכתב על ידי רועי מזרחי עבור אתר זולים להשוואת מחירים". ש‏eytanarשיחהתרומות13:09, 28 ביוני 2009 (IDT)[תגובה]

ליסינג תפעולי[עריכת קוד מקור]

לפי ההגדרה כאן: http://www.yediothsfarim.co.il/lex6/glossary/g_942.asp

ההבדל בין ליסינג תפעולי לליסינג מימוני הוא בעיקר האפשרות לרכישה בתום התקופה. הערך בויקיפדיה שונה. מה נכון?

משוב מ-09 באוגוסט 2011[עריכת קוד מקור]

שלמות- הכיתוב מתאר היבט זעיר של הנושא ואינו מתייחס לקריטוריונים שמגדירים הן מעשית והן חשבונאית/חוקית מהי חכירה מהי חכירה מימונית ומהם הקריטוריונים הקשיחים לבדיקתה.

ההגדרה היחידה בתקנות מס הכנסה : קיימת רק לגבי "חכירה מימונית" שהיא רכישת הנכס עם הלוואה בצידה למימון רכישה זו,והוגדרו בתקנות מס הכנסה ארבעה קריטוריונים חשובים המגדירים ותוחמים עיסקת חכירה מכל כיוון וקריטוריונים אלו בודקים האם אין עיסקת השכירות האמורה למעשה מכירת הנכס באיצטלה של שכירות המעניקה הטבות מס על ידי רישום מלוא התשלום בגין החכירה מידי חודש (או כל תדירות תשלום) כהוצאה לצרכי מס. קריטוריונים אלו תוחמים אותה מכל נקודות הפעילות:

1. אורך חיי השכירות, 2. סך התשלומים המשולמים יחסית לשווי הנכס המושכר, 3. האם קיימת אופציה לשוכר לרכוש את הנכס בתום התקופה 4. האם אופצית רכש זו נעשית במחיר אטרקטיבי מיוחד הגולם בחובו העמסה כלכלית להטות הגדרות החכירה מלהיות כזו- להבהרת הנקודות ראה להלן: א. אורך חיי השימוש בנכס המושכר בידי השוכר -מנקודת ראות כלכלית והיה ותקופת החכירה/השכירות עולה על 75% משוויו הרי זו מכירה רגילה ולא חכירה ולחילופין והשלמה - ב. אם סך כל התשלומים שמשלם השוכר למשכיר הנכס (המחכיר) בערך נוכחי כלומר מהוונים לפי שיעורי הריבית המקובלים במשק (כשיעור הריבית הצמודה למדד באג"ח או בהלוואות בנקאיות- שכן מרבית עיסקאות החכירה הן צמודות למדד) - הרי לך מכירה ולא חכירה שכן אם תשלם יותר מ 90% משווי הנכס (כגון הרכב שחכרת) הרי זו קניה ולא שכירות.

די שתתקיים התנאה אחת מכל הארבע- אורך חיי הנכס בשימוש אצל השוכר, סך הסכומים המשולמים למשכיר, ההזדמנות לרכוש את הנכס בתום תקופת השימוש ו מחירה של אופציה זו יחסית למחיר הנכס ביום מימוש הטבה זו.

כאמור די שקריטוריון אחד יהיה בר תוקף כדי ללמדך שזו מכירה ולא חכירה. היה והתאפיינה העיסקה כמכירה- יש לבטל כל רישומי תשלומי הליסינג כהוצאה ולהמיר העיסקה כקניה לפיה זכאים לפחת נומינלי ולהלוואה בה זכאים לרישום הוצאות הריבית כהוצאה.

נושא זה חשוב מאוד שכן תמרונים חשבונאיים וצורניים בו מאפשרים רישום עיסקאות מכירה כליסינג ולהינות מהטבת מס פסולה . תקנות מס הכנסה מתייחסות אך ורק לעיסקאות חכירה מימונית ואין בהם כלום ולא מכירים בביטויים :"חכירה תפעולית" או "חכירה רטובה" או כל מיני ביטויי חכירה אחרים שכן כולם בעלי היבט פרסומי ותו לא. 84.228.204.135 21:24, 9 באוגוסט 2011 (IDT)[תגובה]

קבוצת קל אוטו[עריכת קוד מקור]

הקישור לערך על קבוצת קל אוטו בסוף הערך, ניצול וויקיפדיה למטרות מסחריות ? ―אנונימי לא חתםמש:אנונימי 00:00, 10 בינואר 2000 (IST)[תגובה]

הסרתי. תודה. מיקיMIKשיחה01:46, 11 בספטמבר 2011 (IDT)[תגובה]

אתם צוחקים ?![עריכת קוד מקור]

לא מועיל בכלל ולא מפורט ... 93.172.28.118 15:44, 6 ביוני 2014 (IDT)[תגובה]