שיחה:מאו מאו

תוכן הדף אינו נתמך בשפות אחרות.
מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית

תרגום שמות[עריכת קוד מקור]

אני מתרגם את הערך מרד המאו מאו ובתוך כך אני נאלץ לתרגם שמות מחוזות ושבטים בקניה. אין לי שמץ של מושג איך אמורים לתרגם אותם. אני מתרגם "לפי האוזן" אף יכול למצוא תרגום אפשריים אחרים לרוב השמות. מה כדאי לעשות? זו בעייה בה נתקלים גם בשמות מוסלמיים ואני מניח ששמות מהמזרח הרחוק יגרמו ללא פחות צרות. APH 07:12, 6 ספט' 2004 (UTC)


אני לא יודע על כללים מהשפות המדוברות בקניה (שחוץ מסוואהילית אני אפילו לא יודע מה הן) לעברית. אבל יש לזכור שזו היתה מושבה בריטית, מה שזה אומר שלפחות חלק מהדברים הם באנגלית. אבל במקום לדבר באויר, תן רשימה של השמות לגביהם התלבטת באנגלית ובעברית, ונראה אם התרגום הגיוני. eman

שמות שבטים - הקיקיו האמבו ומארו באנגלית Kĩkũyũ Embu and Meru

אני הייתי כותב קיקויו, ומרו (בלי א' שמצביעה על תנועת a). אבל אני לא יודע מה זה כל הסימנים בקיקויו. אפשר אולי גם להשתמש בניקוד חלקי.

איזורים- "הרמות הלבנות", אברדרה White Highlands, Aberdare

פה הייתי מוסיף א': אברדארה. (מצד שני יכול להיות שבכלל מבטאים את זה כמו באנגלית ואז זה אברדר או משהו כזה, אבל נראה לי לא סביר)

לגבי White Highlands, יכול להיות שזה מרמז על הרי ההיילנד בסקוטלנד, ואז אולי צריך לקרוא להם "ההיילנד הלבנים". אבל אולי אפשר להשאיר את זה כמו שעשית. בכל מקרה זה לא שם רשמי, והוא לא מופיע באטלס (ואני מדבר על אטלס מפורט, שAberdare למשל כן מופיע בו)

אישים- סטנלי מטנגי, וריהו איטטה ודדן קימטי Stanley Methengi Waruhiu Itote Dedan Kimathi (לא ברור לי מאיפה הופיע המסגרת המעצבנת).

בעקרון th באנגלית מתרגמים בעברית ל ת' ולא ל-ט'.
סטנלי מתנגי, וארוהיו איטוטה, דדן קימאתי (דדן זה בכלל שם תנכי! לא יודע אם זה במקרה או לא).

שפה גיקויו Gĩkũyũ

נשמע סביר

הערך באנגלית הוא Mau Mau

אני מקבל את ההצעה. אני אסיים את התרגום ואשנה את השמות בעריכה הסופית. APH 11:04, 6 ספט' 2004 (UTC)

לא נייטרלי[עריכת קוד מקור]

ערך מאוד לא אובייקטיבי, מתעלם כמעט לחלוטין ממעשי הלבנים (לא שהמאו מאו היו צדיקים). טרול רפאים 16:33, 29 ינו' 2005 (UTC)

ערך לא אובייקטיבי[עריכת קוד מקור]

לא להאמין כמה ערך זה הוא חד צדדי. הוא לחלוטין מתעלם מהגורמים שהובילו לפרוץ המרד, התגובות הבריטיות הקשות, המשמעות החברתית והמעמדית של המרד ומטרותיו. הוא מתבסס על היסטוריוגראפיה מערבית בלבד, ומציג את המורדים בהתאם לכל הסטריאוטיפים על האדם האפריקני.

ערך לא אובייקטיבי[עריכת קוד מקור]

הערך מגוחך ולא נמצא בשום קנה מידה אנציקלופדי

דיווח על טעות[עריכת קוד מקור]

פרטי הדיווח[עריכת קוד מקור]

"ב־26 באוגוסט 2004, יום השנה ה-26 למותו של ג'ומו קאניאטה התפרסמו לראשונה מכתביו האישיים. ממכתבים אלו התברר כי בזמן המרד הוא שלח לוחמי מאו מאו לקבל הכשרה צבאית בישראל." מה המקור? דווח על ידי: מתניה סעיד 37.60.44.20 17:57, 31 בדצמבר 2015 (IST)[תגובה]