שיחה:מאן ריי

תוכן הדף אינו נתמך בשפות אחרות.
מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית

הערות לכתיבת הערך במסגרת הקורס "היסטוריה של הצילום"[עריכת קוד מקור]

הערך ארוך ומפורט, כולל מידע רב, ומחולק כראוי לתת נושאים. יש בו תובנות יפות וכמה נקודות למחשבה. ניתן היה להוסיף תמונות רבות יותר של ריי, שזמינות בוויקישיתוף.

הבעיה העיקרית בערך היא הניסוחים שבו, הנוטים לסרבול ול"תרגמת", ניסוחים שאינם אנציקלופדיים, וחלקם לוקים בחסר גם ללא העניין האנציקלופדי. הערך נוטה להגזמות, שאופייניות לעיתים לכתיבת מונוגרפיות, אך אינם מתאימים כאן. אין הפנייה למקורות בהערות שוליים, מה שמקשה מאוד על מלאכת התיקון והבדיקה של המידע (מי קבע שניקי דה מונפרנס היא הדוגמנית המפורסמת ביותר במאה ה-20?, מניין הובאה הטענה כי: "הרי צילום נחשב באותה תקופה למתעד של מציאות, של אמת" ומה הכוונה בהמשך המשפט: "ובצילומי האובייקטים לאמת המצולמת אין שום טענה"). ישנם משפטים לא ברורים, שאולי מקורם בחוסר ידע של הקורא, אך לשם כך יש אנציקלופדיה. למשל המשפט (שחוזר גם בערך המשני - ריוגרפיה): "צילומי האובייקטים גרמו למאן ריי לאמץ את הפילוסופיה של דושאן שאומרת כי יש לנתק את המחשבה מן העובדות" אינו ברור כלל.

הערך המשני ריוגרפיה זהה כמעט לחלוטין בתוכנו לתת הכותרת מאן ריי#ריוגרפיה. אם כל המידע מופיע בערך הראשי, אין צורך בערך משני. הכוונה הייתה לכתוב ערך נוסף, ולא להעתיק מקטע מהערך הראשי וליצור ממנו ערך משני.

מעבר לזה, הערך יפה. רועי בושי - שיחה 13:59, 2 באוגוסט 2009 (IDT)[תגובה]