שיחה:מאר (גאולוגיה)

תוכן הדף אינו נתמך בשפות אחרות.
מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית

יש טעות מאוד גדולה בערך זה - מאאר הוא תיאור מורפולוגי (בלבד!) ולא מושג גיאולוגי. ההגדרה של מאאר - שקע המוקף טבעת טופים. ישנו מנגנון מוצע להיווצרות מאאר אך הוא אינו כלול בהגדרה מה זה מאאר. כדאי מאוד לשנות את מבנה הערך. Danaha - שיחה 21:21, 2 באפריל 2009 (IDT)[תגובה]

ל-Danaha שלום,
אני מתנצל, אבל אני לא מבין את הדקויות, גם גאומורפולוגיה היא חלק מגאולוגיה. ההגדרה של המאר בUSGS או ב-מילון של לימודי גיאולוגיה באוניברסיטה הפתוחה היא סוג של לוע של הר געש מבלי להיכנס לשאלה אם זו הגדרה גאולוגית או מורפולוגית. אני מציע שתערוך במשתמש:Danaha/מאאר (לחיצה על הקישור תפתח ערך חדש שאותו אפשר לשמור) את הגרסה שלך לערך. העריכות הקודמות בערך שניסו לכפות תעתיק זה מחקו גם מידע אחר חשוב ולכן הניסיונות על ידי המשתמש שקרא לעצמו Yairinat או האנונימי שלא הזדהה שוחזרו. תגבה את טענותיך במקורות. ותתחיל באישוש הטענה שהתעתיק הנכון הוא מאאר ולא מאר (כפי שמצאתי במילון של לימודי גיאולוגיה באוניברסיטה הפתוחה) או מארה (כפי שמצאתי בספר מדריך ישראל). אביהושיחה 23:04, 2 באפריל 2009 (IDT)[תגובה]

אביהו שלום, שים לב שגם במילון של האו"פ (אותו אני מכירה מקרוב) מוגדר מאר כ- "שקע מעוגל הפעור בסלעים געשיים בפני שטח" - כלומר, הגדרה מורפולוגית (של צורה, לא של תהליך!). אחר כך ניתנים הסברים כיצד הוא יכול להיווצר (למיטב ידיעתי ההסברים שניתנים שם אינם מדויקים, אבל את זה צריך לחקור). לגבי התעתיק - אני מניחה שאת זה צריך לברר לפי שפת המקור, אני רושמת מאאר כיוון שכך רשום בעבודת מאסטר חדשה העוסקת במאאר בריכת רם, ראה תמצית העבודה בקישור זה: [http://www.igs.org.il/assets/files/2009-trip-2.pdf, היכול לעזור גם בעריכת הערך "בריכת רם". חשוב להסביר כי הספרים הכלליים בגיאולוגיה נכתבים על ידי מומחים בתחום מסוים ולכן בהחלט יכולים להיות אי-דיוקים בהגדרות ובתהליכים המתוארים. כאשר כותבים ערך הקשור בפעילות וולקנית, עדיף תמיד לצטט וולקנולוגים או ספרים המתמקדים בפעילות געשית. לא כל גיאולוג/ית מצויים בדקויות בכל תחום. Danaha - שיחה 12:52, 5 באפריל 2009 (IDT)[תגובה]

שלום Danaha וברוכה הבאה לוויקיפדיה,
ראשית, אני מתנצל על הפניה הקודמת בלשון זכר. שנית, האם את מוכנה לתקן את הערך על פי הבנתך? אם יהיו לי הערות/שאלות אפנה אליך. את מוזמנת לעשות אותו הדבר גם בשקע הבזלת של דלתון (שהבנתי שיש לך התנגדות להגדרתו כמאר, ורצוי שתכתבי איך אם כן נוצר).
לגבי נושא התעתיקים, כאן השטח קצת פרוץ. שימי לב שבמסמך אליו הפנית אותי, התעתיק לדיאטרם, שגם אותו לקחתי ממילון האו"פ, הוא דיאטרמה, ובכל מקרה נוהגים במסמך לתעתק GEO כגיאו (גיאולוגיה, גיאוגרפיה וכו'), ובוויקיפדיה אנחנו מתעתקים גאו, כך שבוודאי שלא ניתן להסתמך עליו בכל נושא התעתיקים.
חג שמח, אביהושיחה 19:42, 5 באפריל 2009 (IDT)[תגובה]
קראו לי, אז באתי . ברוכה הבאה Danaha!
  • ענייני קטגוריה: מאר שייך לקטגוריה:וולקנולוגיה השייכת בתורה לקטגוריה:גאולוגיה בין שהוא תוצר מורפולוגי, וולקני או אחר, ואפילו רק מעצם הימצאות טוף בסביבתו. אפשר לשנות את התוספת (גאולוגיה) ל(וולקנולוגיה) או אפילו (גאומורפולוגיה) בשם הערך, אבל זה היינו-הך. תוספת (גאולוגיה) מבהירה שמדובר בערך שיש לו קשר הדוק לגאולוגיה ולא, למשל, להומור.
  • ענייני איות: האיות מאאר נובע מהאיות MAAR הנובע מכתיב בדיאלקט גרמני עתיק למדי, ואם נלך לפי ההיגוי המקורי שלו, אזי ננקד ונבטא משהו דומה למאֶר (MER) או איפושהו בסביבה. בדומה לכך נבטא ונכתוב גאו ולא גיאו מאחר ושפת המקור אינה אנגלית אלא יוונית, וכך מבטאים את המילה ביוונית. מעבר לזה, בוויקי קיימות החלטות בנושא איות, בעיקר בנוגע לשמות ערכים. לא לכולם אני מסכימה, לפעמים מתווכחת, אבל מצייתת.
  • ענייני כתיבה ועריכה: גם אני התחלתי עם הערות בדפי שיחה, וגם אני הוזמנתי אל מרחב הערכים על-מנת לערוך ולכתוב. הרבה יותר מועיל לתקן ערכים מאשר להעיר עליהם מאחורי הקלעים. זה לא חוסך אינספור דיונים בדפי שיחה, אבל בהחלט משפר ערכים ותורם. וחוצמזה, חסרים עורכים וכותבים מוכשרים בתחום הגאולוגיה, ונשמח לשיתוף פעולה.
חג שמח! דקי - שיחה 20:44, 12 באפריל 2009 (IDT)[תגובה]