שיחה:מגדר

תוכן הדף אינו נתמך בשפות אחרות.
מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית

משמעות מגדר[עריכת קוד מקור]

כל הכתוב יכול להישאר, אבל לחבר "מגדר" ל gender זה טעות נוראית, וחוסר התאמה למציאות שבה משתמשים במילה מגדר. מגדר אינו משמש להגדיר את ההבדל בין גברים לנשים, כי אם לבצע חלוקה של חברה לקבוצות, וליחס את האדם ל"מגדר" שהוא שייך אליו. צריך לשנות את חיבור של המאמר העיברי לאנגלי.

הקישורים[עריכת קוד מקור]

מה הקשר לקישור לאפליית נשים?!--Dor443 - שיחה 00:49, 12 במאי 2008 (IDT)[תגובה]

הערך הזה נכתב על ידי אדם בעל אג'נדה ברורה שכתב מאמר דעה ללא מקורות ולא ערך ויקיפדי. יהודה מטולדושיחה • זה קרה ב- ט' באלול ה'תשפ"א • יש גם שקוראים לתאריך הזה כך: 08:58, 17 באוגוסט 2021 (IDT)[תגובה]

נטייה מגדרית[עריכת קוד מקור]

למי שכתב ש"מבחינה מגדרית ניתן להגדיר אנשים כהומוסקסואלים, הטרוסקסואלים וכדומה" - זה פשוט לא נכון! הומוסקסואליות היא נטיה מינית ולא מגדר. מגדר מתייחס לקטיגוריות פסיכולוגיות-חברתיות של גבריות ונשיות. olympia

ספרי את זה לדיאנה לוצאטו, היא לימדה אותי את זה. באמת, לא הבנתי מה את רוצה להגיד. אותי לימדו שמין זה מה שיש בין הרגליים ומגדר זה מה שיש בין האוזניים כך שהטענה שלך לא מקובלת עלי עקרונית. ואני משחזרת את המשפט הנ"ל. את מוזמנת להתייעץ עם אחרים בעלי ידע סוציולוגי בנושא. דורית 19:21, 13 מרץ 2005 (UTC)
אין לי ראש למשחקי הכוח המפגרים האלה. רוצה להשאיר את זה ככה? סבבה, תעשי מה שאת רוצה. ה"טענה שלי" היא לא טענה שלי אלא טענה של חוקרי ג'נדר. את לא היחידה שלמדה, מותק.
אז תביאי הוכחות, ואם אני טועה, תתקני חופשי. ולגבי "מותק" - אני לא חושבת שאנו קרובות מספיק בשביל זה. דורית 23:58, 13 מרץ 2005 (UTC)

אני מצטערת אם נפגעת מהטון. תביני שגם אני בן-אדם ונעלבתי מהתגובה הקודמת שלך, לכן הגבתי כפי שהגבתי. מה שכתבת קודם - "שמין זה מה שיש בין הרגליים ומגדר זה מה שיש בין האוזניים", זה נכון, ברמה מאוד פשטנית. הרעיון הוא ש"מה שיש לך בין האוזניים" אינו מידת המשיכה שאת חשה כלפי בני מינך או בני המין השני, אלא זהו האופן שבו את תופשת את עצמך - האם את גבר או אשה? וזהו גם המשמעות שאת מייחסת לזהות המגדרית הזו, כלומר - כל מה שאת יודעת (מהחברה) על מה זה אומר "להיות גבר" או "להיות אשה". יש מצבים שבהם למשל אדם עשוי לתפוש את עצמו כגבר למרות שמבחינה ביולוגית הוא ממין נקבה. למקרים כאלה, בין היתר, קוראים טרנסג'נדר. אני משאירה את ה"תיקון" שלך בעינו, לשיקולך. כמו שאמרתי, אני לא מתכוונת להילחם פה על הניסוח, גם אם אני חושבת שהוא מוטעה. אין לי אנרגיה לזה. בכל מקרה, אני שוב מתנצלת אם נפגעת, לזה בטח שלא התכוונתי.

אף פעם לא הייתי מהמגדריסטים בחוג, ואני מתנצלת גם אם נפגעת מהטון הקודם שלי, גם זו לא הייתה כוונתי. אני אבדוק מחר את המאמר שלך ואתייחס אליו בצורה יותר פרטנית. אבל לפי מה שכתבת פה, ההגדרה שלי מכלילה גם לגבי מקרים אלו והתפיסות שלנו אינן שונות בהרבה. דורית 00:23, 14 מרץ 2005 (UTC)
אז שיהיה לך לילה טוב. אני דווקא כן מהמגדריסטים.
בת"א אגב? וגם, צריך לזכור שהגדרות פשטניות עוזרות לחסרי המאסטר מביננו. דורית 00:47, 14 מרץ 2005 (UTC)
לא בת"א. אין לי בעיה עם הגדרות פשטניות, עד גבול מסוים. זה מסייע להסביר, אבל זה לא צריך להיות כל ההסבר. אמרת קודם שההגדרה שלך מכלילה גם לגבי מקרים של טרנסג'נדר, אז אני מנסה להסביר לך שזן טעות. החוויה של הטרנסג'נדר היא הרבה יותר עניין של זהות מאשר של נטייה מינית. אלה אנשים שמרגישים שסיווגו אותם למגדר הלא נכון. המגדר של כל אחד מאיתנו נקבע עבורנו מלידה על סמך המין הביולוגי. הורים מגדלים את ילדיהם להיות גברים או נשים בחברה, הרבה לפני ששאלות של נטייה מינית עולות על הפרק. olympia
קראתי את המאמר, והוא אכן מעניין אבל לא מחדש לי. אולי לא אכלתי תיאוריות מגדריות לארוחת בוקר אבל זה לא שאני לא מבינה את הבסיס. ראשית, לדעתי אם ההגדרה של נורה גרינברג למגדר זה "מה שיש בין האוזניים", אז זה לא שהלכתי רחוק מדי. שנית, משהו עקרוני לא ברור לי, מה את מתכוונת בנטייה מינית? כי ההגדרה שאת נותנת למגדר היא דיכוטומית, ומגדר היא הגדרה חברתית שיש בה יותר משני גוונים. הומוסקסואליות מבחינתי היא שאלה של זהות מגדרית, כיוון שגבר יכול להגדיר עצמו כהטרוסקסואל ולשכב עם גברים, בעוד אחר יכול להגדיר עצמו כהומו' גם אם לא התנסה בכך, ואישה יכולה להחשב לגבר (ראי ברנדון טינה). בקיצור, הבהרתך נחוצה כי לא ברור לי על מה הויכוח. בברכה, דורית 11:17, 14 מרץ 2005 (UTC)
המגדר בחברה המערבית הוא דיכוטומי, משום שחברה זו בד"כ מסווגת פרטים לאחת משתי קטיגוריות: זכר או נקבה, גבר או אשה. ברור שאלה לא האפשרויות היחידות, הרי אפילו מבחינה ביולוגית קיימים הרמפרודיטים, ויש הרבה מאוד פרטים שחווים קשיים פסיכולוגים כתוצאה מההכוונה החברתית האינטנסיבית להזדהות עם אחת מהקטיגוריות. לשם השוואה, יש חברות שבהן יש יותר משתי קטיגוריות, לדוגמא: בתרבויות ילידיות באמריקה קיימת קטיגוריה שלישית, הנקראת ברדאש (כלומר: גבר, אשה, וברדאש). הביקורת המגדרית על החברה המערבית יוצאת בדיוק מהנקודה הזו, של הבעיות הנובעות מסיווג דיכוטומי של אנשים ל"גברים" ול"נשים". הזהות המגדרית היא הרבה יותר מהשאלה של "עם מי את שוכבת". נכון שהנטייה המינית (הומוסקסואליות, הטרוסקסואליות וכו') היא חלק מהזהות, אבל זהות מגדרית בראש ובראשונה מתייחסת לשאלה עם איזה קטיגוריה חברתית את מזדהה (לכן ההבחנה בין מין-ביולוגי ומגדר-חברתי). הקטיגוריות של "גבר" ו"אשה" הן הרבה יותר משמעותיות תרבותית מאשר של "הומואים" או "סטרייטים". כל הפסקה השניה במאמר, למשל, מתייחסת (אם כי מאוד בקצרה) לתכונות הסטריאוטיפיות המיוחסות לגברים ולנשים. את המאמר של נורה אני הכנסתי, דרך אגב, למרות שחשבתי שהמאמר שלה לא מושלם. היה חשוב לי שתהיה שם איזו התייחסות אליה כי היא דמות מאוד משמעותית בקהילת הטרנסג'נדר בישראל. אם היה לי כוח, הייתי כותבת ערך שלם עליה. olympia
ועוד משהו: את הערך על ברנדון טינה לא אני חיברתי. אבל תשימי לב למה שכתוב שם: "אימץ לו בבגרותו זהות מגדרית גברית". זהות מגדרית גברית, בניגוד לזהות מגדרית נשית. ולא כתוב "זהות מגדרית הומוסקסואלית".
אני חיברתי את הערך של ברנדון טינה, והוא לא היה הומסקסואל, אלא אימץ זהות גברית. מאידך, גבר שהוא הומו' לא מאמץ זהות "גברית" או "נשית" בהכרח. ואיזה מאמר של גרינברג הכנסת? פספסתי את זה. נראה לי שהויכוח הוא על סמנטיקה, כי כל היופי במגדר הוא שהוא יוצא מתוך הדיכוטומיה הדומיננטית ואומר שיש עוד קטגוריות חברתיות שאינן מונוליטיות אלא מרובדות ומגוונות. וכדי להבהיר, בנטייה מינית את מתכוונת ב"עם מי אני שוכב"? כי בעיני זה פחות רלוונטי לזהות מגדרית (כפי שהראתי בדוגמאות קודם). אבל, מה שניסיתי לומר ב"משפט המריבה" הוא, שבניגוד למין שבו יש דיכוטומיה בין זכר-נקבה (גבר-אישה), המגדר מתבסס על זהויות חברתיות החורגות מהדיכוטומיה הנ"ל, כי מגדר הוא בראש ובראשונה קטגוריה חברתית. דורית 12:17, 14 מרץ 2005 (UTC)
ה"עם מי אני שוכב" נמצא במרכאות כי השתמשתי בדיוק בטרמינולוגיה שהופיעה בתגובה שלך. אני מבינה שאת מתעקשת לא להבין שבניגוד להבחנה הביולוגית בין זכר ונקבה, ההבחנה בין גבר ואשה היא חברתית-תרבותית, כי בכל חברה יש משמעות שונה למה זה אומר "להיות גבר" או "להיות אשה". כמו שאמרתי, אני לא נלחמת. את כניראה יודעת הכי טוב, אז שיישאר ככה. (ולגבי נורה גרינברג - תיכנסי למאמר על טרנסג'נדר, יש שם לינק חיצוני, למטה)
להפך, ברורה לי ההבחנה, אני מבקשת להרחיב אותה. ואין דבר כזה יודעת יותר טוב. א. כפי שאמרתי קודם, את מוזמנת לשאול לדעתם של ויקיפדים אחרים. ב. הפניות המדברות על הסוגיה הנ"ל יועילו אף הן. דורית 12:36, 14 מרץ 2005 (UTC)
המגדר אינו קטיגוריה חברתית בפני עצמו. המגדר הוא מערכת של קטיגוריות המובנות חברתית. במקרה של החברה המערבית, המדובר בקטיגוריות של גבר ואשה. בחברות אחרות יכולות להיות קטיגוריות אחרות (כמו בדוגמא של הברדאש), או שתוכן הקטיגוריות ("מה זה להיות "גבר" או "אשה") הוא שונה. אני באמת מודה לך על ההזמנה להתייעץ עם אחרים. גם את מוזמנת לעשות זאת. olympia

מתוקות, אני לא מבינה עך מה אתן בתווכחות, אני למדתי ומאמינה כי:

נהוג לחלק את מיניות האדם למספר קטגוריות:
  • זהות ביולוגית כלומר האם מינו של אדם, זכר או נקבה. האם הכרומוזומים שלו הם XX או XY
  • התנהגות מיגדרית, כלומר האם אדם מתנהג בגבריות או נשיות. האם הוא גברי או נשי
  • זהות מגדרית, כלומר האם אדם מזהה עצמו מבחינה חברתית כגבר או כאישה.
  • העדפה מינית, האם אדם מעשיף את בני המגדר שלו, או את בני המגדר ההפוך
  • פרקטיקה מינית, עם מי אדם בוחר לקיים יחסי מין, ופרטיקות מיניות שונות אחרות, עם בני המגדר שלו או המגדר האחר.
למרות שכל הקטגוריות האלו הן בעלות אפשרויות דיכוטומיות, ע"פ דו"ח קינסי, בני אדם נוטים לבחור להיות ולקיים מקום כלשהו על הצירים הללו. אני מקווה כי מיותר לציין כי קטגוריות המיניות, אינן תלויות האחת בשניה, וכל קשר בינהן הוא פרי החברה, או החינוך.
מחקרים מראים שאפילו הקטגוריה הביולוגית אינה דיכוטומית וישנם הרבה מאוד מקרי ביניים בהם הזהות הביולוגית שנוייה במחלוקת.

הערה:כתבתי את זה בשיחה:הומוסקסואליות, פשוט לא היה לי כוח לכתוב את זה עוד פעם. אולי צריך להעביר את הקטע הזה לערך מיניות או הומוסקסואליות? מה אתן חושבות? דרך אגב ישנה נוראיות בערך מיניות. הייתי שמחה אם הייתן נותנות את דעתכן עליו...--אר 23:24, 14 מרץ 2005 (UTC)

אר, אני מודה לך על התערבותך ועל הרצון הטוב לפשר. אני כן חושבת שצריך להיות ערך "מגדר", לא הייתי מוותרת עליו. הבעיה שלי היא עם המשפט "מבחינה מגדרית ניתן להגדיר אנשים כהומוסקסואלים, הטרוסקסואלים וכדומה". הגרסה שלי (אם את מעוניינת לראות את ההבדלים) תוקנה על-ידי דורית, ואני לא חושבת שהתיקון הזה נכון, זה הכל. olympia
שוחחתי עם דיאנה לוצאטו, ואנחנו עדיין בעיצומו של הדיון. כרגע, אני מתקנת חזרה לגרסה של אולימפיה (עם שינוי קל), שהיא נכונה, אך מצומצמת מדי לטעמי. כשאסיים את הדיון, נמשיך לגבי הרחבת/צמצום ההגדרה. בברכה, דורית 11:24, 16 מרץ 2005 (UTC)

ד"ר לוצאטו[עריכת קוד מקור]

הערך ישונה על פי הדיון שערכנו אני ואולימפיה עם ד"ר לוצאטו, ושעיקריו מובאים כאן :


היי דורית, כתבתי לדיאנה לוצטו וביקשתי ממנה הבהרה לגבי מה זה מגדר. כתבתי לה באנגלית והיא ענתה לי באנגלית, הנה התשובה שלה:

gender is the social-cultural translation of the biological sex, which defines how a "woman" (or a man) is expected to perform, look, and so on - in a given society. According to that, a female is expected to become a "woman" - with as many as possible stereotypical behavior and characteristics attributed to women (the same with men of course). For instance, to be more delicate than a man, to wish to take care of children, to be less assertive than a man, to be emotional and so on. A woman is also expected to be attracted to men (this is one of women's stereotypical characteristics) as men are expected to be attracted to women. Thus while gender is by no means identical to "sexual orientation", it is (at least from the Victorian period) perceived as connected to heterosexuality. Thus, a woman attracted to women, is often expected to have also male gender characteristics.

olympia

אולימפיה, הדיון עם ד"ר לוצאטו היה מאיר עיניים. המסקנה שלה הייתה שהויכוח הוא יותר בהקשר לרבדים שונים של המונח כפי שעולה מתיאוריות מגדריות שונות. בכל מקרה, הטענה שלה היא, שמה שהיא כתבה לך זו ההגדרה הפורמלית, אך באופן לא פורמלי הטענה הבסיסית שלי אינה שגויה.

והנה חלק מדבריה :

The definition I gave is the formal one, and the stereotypes are socially constructed. According to queer theories, gays can be constructed as gender, and indeed they are, not formally but by the ways they are perceived by other people.

אני מקווה שהגדרה זו מוסכמת עליך, אני מתעתדת לתקן את הערך בהתאם יחד עם מתן קרדיט כמובן ללוצאטו. אם את מתנגדת, אנא הודיעי. דורית 10:20, 17 מרץ 2005 (UTC)

לבקשת דורית, הוספתי את הפסקה הומוסקסואליות ומגדר. אשמח אם תסתכלו עליה ותאמרו האם היא ממצה לטעמכן את דבריה של לוצאטו.
לגבי הקרדיט, אני חייב להודות שאני לא שש להכניס אותו לערך. יש קרדיט בדף השיחה, וזה נראה לי מספיק.
בעיה נוספת בערך, לטעמי, היא שפסקת הפתיחה מדגישה מאוד את היותו של המגדר נובע מהמין, בעוד בערך עצמו מופיעה ביקורת על כך (מין כנובע ממגדר). אני רוצה לשנות את זה, ואשמח לשמוע דעה נוספת לפני שאני עושה זאת.
נדב 12:45, 23 מרץ 2005 (UTC)
אה, כן - השארתי את המינוח queer studies בערך, כי אני לא מכיר מינוח עברי ותעתיק יראה מטופש. אם אתן מכירות - אשמח אם תשנו. נדב 12:48, 23 מרץ 2005 (UTC)
הייתי שמחה אם היית משנה את פסקת הפתיחה. למעשה, במקום הפסקה הנ"ל, הייתי מעדיפה לכתוב על ההגדרה הפורמלית והא-פורמלית של מהו מגדר ולתת את השאר כדוגמא תוך שילוב בערך, ללא הפרדה. בסה"כ זה מקובל עלי, תודה. ואגב, המונח הוא "תיאוריה קווירית" אם אני לא טועה. דורית 13:19, 23 מרץ 2005 (UTC)

אינטרסקסואליות ומגדר[עריכת קוד מקור]

אני מתנגד למה שנכתב בערך, כאילו הניתוחים שנעשים באיטרסקסואלים (המילה הרמפרודיטים היא מיושנת ומטעה) מחזקים את הדעה כי מגדר הוא תוצאה של חברות ולא של ביולוגיה. ההיפך הוא הנכון - בגלל התיאוריה היפה הזו נותחו אלפי תינוקות כדי להשתייך למין הלא נכון, וגידלו אותם בהתאם למין החדש - בתוצאות הרות אסון עבורם. אם הניתוחים האלה הוכיחו משהו, הרי זה בדיוק את הקשר העז בין ביולוגיה למגדר. אביעד המקורי 20:34, 21 פברואר 2006 (UTC)

הניסוח בערך מציג במפורש את העמדה הזו כעמדה שנויה במחלוקת, ואף כדעת מיעוט. מעבר לכך, לא ברור לי איך הנקודה הזאת מחזקת את היות המין ביולוגי: ראשית, מדובר כאן על אנשים שאי אפשר לסווג אותם ביולוגית בבירור כזכרים או כנקבות. שנית, ההחלטה לאיזה מין הם שייכים היא חברתית. נדב 20:43, 21 פברואר 2006 (UTC)
אני זה שסייג את הניסוח. התיאוריה הייתה שאם תיקח תינוק ותגדל אותו כבן הוא יתפתח כגבר נורמלי, ואילו אם את אותו תינוק תגדל כבת הוא יצמח להיות אישה נורמלית. בהשפעת תיאוריה זו נערכו ניתוחים לקביעת מין היילוד ללא כל התחשבות בשאלות כמו המין הכרומוזומלי או הגונדי. התוצאה הייתה שגידלו ילודים אשר ביולוגית היו זכרים, אך עם אברי מין מחוץ לטווח הנורמה כבנות, ואף סירסו אותם בלידתם - ובכל זאת הם התפתחו להיות גברים - פסיכולוגית! עוד דוגמה מפורסמת היא של דייוויד ריימר, שאבר מינו נכרת כתוצאה של ברית מילה לא מוצלחת ב-(1965). בדיוק באותה תקופה התחזקה מאוד התיאוריה הזו בעולם הרפואה, והרופאים המליצו להוריו של ריימר להפוך אותו לנקבה, מתוך הנחה שאם יגדלו אותו כנקבה החיברות יהפוך אותו לכזאת. הניסוי נכשל כישלון חרוץ, והיום ריימר חי כגבר (בינתיים היו עוד כמה מקרים דומים - שוב, לא מדובר באינטרסקסים אלא בתינוקות "נורמליים"). אביעד המקורי 20:53, 21 פברואר 2006 (UTC)
בדיעבד הבנתי שהבעיה הייתה אי-הבהירות של הפסקה. הבהרתי אותה (אני מקווה) כך שתגיד את מה שהתכוונה להגיד מראש, ולא את מה שהובן בדיון זה. בדרך נעלמו הניתוחים. נדב 20:09, 24 פברואר 2006 (UTC)
הניסוח החדש מוצלח מאוד. אביעד המקורי 21:01, 24 פברואר 2006 (UTC)

תבנית:להט"ב[עריכת קוד מקור]

האם יש מקום לתבנית:להט"ב בסוף ערך זה? מגדר מתייחס לכלל בני האדם, ולא רק ללבני הלהט"ב שביניהם. אף שהערך מגדר ראוי להופיע בתבנית, נדמה לי שהופעת התבנית בערך יש בה כדי להטעות. דוד שי 12:38, 22 בדצמבר 2007 (IST)[תגובה]

אני מסכים עם דוד שי. ‏Yonidebest Ω Talk13:12, 22 בדצמבר 2007 (IST)[תגובה]

כדוקטור בלימודי מגדר, אני חושבת שהערך הזה ממש לא צריך להיות תחת המטריה של הקהילה הלהט"בית. ברור שהוא קשור גם לנושא הזה, אבל מגדר הוא קטיגוריה חברתית כללית. עצוב שאין פורטל מגדר בויקיפדיה, למרות שיש היום כבר הרבה מאד ערכים שנתרמו על ידי סטודנטיות וסטודנטים ללימודי מגדר!

"מעבר למיניות - מבחר מאמרים..."[עריכת קוד מקור]

הספר מעולה, אבל נושא המגדר בו הוא די שולי. אולי למישהי יש רעיון לספר מתאים יותר? --פלבאי צהוב - שיחה 11:35, 11 ביוני 2008 (IDT)[תגובה]

כדאי אולי להוסיף: מדור מגדר ב-News1[עריכת קוד מקור]

http://www.news1.co.il/Home/L02-S-00318-00.html?tag=12-05-48

הערך יוכל להסתדר גם בלעדיו, אך תודה. דורית 19:25, 28 בפברואר 2009 (IST)[תגובה]

מגדר כמונח[עריכת קוד מקור]

מצד אחד כתוב "עד לשנות ה-60 של המאה ה-20, היו לביטוי מגדר רק משמעויות דקדוקיות." מצד שני, "המילה העברית נוצרה בשנת 1997 באוניברסיטת תל אביב על ידי קבוצה של מרצות. משמעות המילה היא הכלאה בין מין לבין גדר." יש כאן סתירה קלה. וחוסר דיוק משווע. המונח "מגדר" נכנס לשפה העברית רק בשנת 97', ומעולם לא התייחס ל"מין דקדוקי". בברכה, בוקי סריקי - שיחה 23:06, 9 במרץ 2011 (IST)[תגובה]

מגדר כללי[עריכת קוד מקור]

מגדר הוא מונח במדעי החברה המתייחס לאותן הבחנות בין קבוצות באוכלוסיה שהן תלויות חברה ותרבות. לפי הבחנות אלה, המגדר משמש כמפתח לחלוקת תפקידים. זהו למעשה התרגום הפסיכולוגי חברתי-תרבותי למונחים שאינם תלויים באדם.

  • זוויג (לתיאור הנקבה או הזכר, על-פי מאפיינים פיזיולוגיים ואנטומיים) - לשינוי המגדר ראו טרנסג'נדר.
  • גיל (לתיאור שכבת גיל, על-פי השנים מהלידה. מלווה לרוב במאפיינים פיזיולוגיים ומנטליים) - לשינוי המגדר ראו טרנסאייג'ר - התנהגות לא תואמת גיל, על-פי החברה.
  • קשר דם (לתיאור מוצא גנטי) - בעניין שינוי המגדר במשפחה ראו אימוץ. בעניין שינוי מגדר בקבוצה אתנית, ראו התבוללות.
  • וכולי

בדרך כלל, אצל כל בן אדם מתפתחת זהות מגדרית עיקרית אחת.

הערך צריך תיקון משמעותי ועריכה מחודשת[עריכת קוד מקור]

הערך כולו כתוב כרגע כמו מאמר סיכום של קורס סמסטר א' בסוציולוגיה. אין בו שום הערות שוליים, ונשמע כמו דעתו הפרטית של מן דהוא שכתב את הערך ( דר' אחת אהודה על המחברים כפי שנראה מדף השיחה ). אשמח שמישהו ייקח על עצמו לתקן את הערך. בנוסף, מה הכוונה במושג 'פונדמנטליזם ביולוגי' המופיע בערך? האם הכוונה למדעי הביולוגיה....? פונדמנטליזם זה מושג מטעה משום שהוא מרמז שיש פנאטיות דתית בלטעון שיש השפעה ביולוגית על התנהגות האדם. מחליף אותו בביטוי ניטראליי יותר. בנוסף, מה הקשר של התמונה שמישהו שם בערך הקשורה באהבה ובאלוהים? כל הערך בקיצור, צריך תיקון לדעתי. Akivaragen - שיחה 15:17, 24 באוגוסט 2017 (IDT).[תגובה]

מצטרף לדעתך. הוספתי דרישות מקור ב"עובדות" שחשבתי שחייבות ביסוס. הלוואי ויהיה לי זמן להשקיע בערך הזה בצורה מסודרת. יהודה מטולדושיחה • זה קרה ב- ט' באלול ה'תשפ"א • יש גם שקוראים לתאריך הזה כך: 09:01, 17 באוגוסט 2021 (IDT)[תגובה]

נמצאו קישורים חיצוניים שצריכים תיקון (אוקטובר 2022)[עריכת קוד מקור]

שלום עורכים יקרים,

מצאתי קישור חיצוני אחד או יותר במגדר שזקוק לתשומת לב. אנא קחו רגע כדי לבדוק את הקישורים שמצאתי ולתקן אותם בערך אם נדרש. מצאתי את הבעיות הבאות:

כאשר תסיימו לערוך את השינויים הנדרשים, אנא בקרו בדף השו"ת למידע נוסף לתיקון בעיות עם הקישורים לעיל.

הודעה זו תופיע רק פעם אחת לקישורים אלו.

בידידות.—InternetArchiveBot (דווח על באג) 04:13, 10 באוקטובר 2022 (IDT)[תגובה]

נמצאו קישורים חיצוניים שצריכים תיקון (דצמבר 2022)[עריכת קוד מקור]

שלום עורכים יקרים,

מצאתי קישור חיצוני אחד או יותר במגדר שזקוק לתשומת לב. אנא קחו רגע כדי לבדוק את הקישורים שמצאתי ולתקן אותם בערך אם נדרש. מצאתי את הבעיות הבאות:

כאשר תסיימו לערוך את השינויים הנדרשים, אנא בקרו בדף השו"ת למידע נוסף לתיקון בעיות עם הקישורים לעיל.

הודעה זו תופיע רק פעם אחת לקישורים אלו.

בידידות.—InternetArchiveBot (דווח על באג) 07:56, 24 בדצמבר 2022 (IST)[תגובה]

בעיה בקישורי ארכיון בערך (נובמבר 2023)[עריכת קוד מקור]

שלום. בתהליך הארכוב, החזיר הארכיון שגיאות לאחד או יותר מהאתרים ששלחתי לארכיון. להלן קישורים שהחזירו שגיאה והשגיאה המתאימה.

בכל מקרה זו תהיה ההודעה היחידה לגבי קישורים אלו, ולא יעשה ניסיון נוסף לארכוב קישורים אלו.

בידידות.—InternetArchiveBot (דווח על באג) 03:03, 4 בנובמבר 2023 (IST)[תגובה]

נמצאו קישורים חיצוניים שצריכים תיקון (נובמבר 2023)[עריכת קוד מקור]

שלום,

מצאתי קישור חיצוני אחד או יותר במגדר שזקוק לתשומת לב. אנא קחו רגע כדי לבדוק את הקישורים שמצאתי ולתקן אותם בערך אם נדרש. מצאתי את הבעיות הבאות:

כאשר תסיימו לערוך את השינויים הנדרשים, אנא בקרו בדף השו"ת למידע נוסף לתיקון בעיות עם הקישורים לעיל.

הודעה זו תופיע רק פעם אחת לקישורים אלו.

בידידות.—InternetArchiveBot (דווח על באג) 03:03, 4 בנובמבר 2023 (IST)[תגובה]