שיחה:מגילת רות

תוכן הדף אינו נתמך בשפות אחרות.
מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית

על-פי המסורת הארץ-ישראלית דוד אכן נפטר בשבועות (שחל אותה שנה בשבת). מסורת זו מופיעה הן בתלמוד ירושלמי, והן ברות-רבה. לידתו בשבועות היא מסורת מאוחרת בהרבה, שמקורותיה אינם ברורים כל צרכם.

המגילה היא חלק מהתנ"ך[עריכת קוד מקור]

מגילת רות היא חלק מהתנ"ך. זהו מקורה. כמו כן, העובדה שהנוצרים קוראים לתנ"ך בכללותו בשם "ברית חדשה" איננה רלוונטית ואין טעם להזכיר אותה בכל פעם שמציגים ספר מספרי התנ"ך. את המידע הזה ימצא מי שמתעניין ב"ברית החדשה" בערך בשם זה.

כמו כן העורך שם את האיזכור הזה (לפיו מגילת רות כלולה גם בברית החדשה, שאיננה אלא השם הנוצרי לתנ"ך) לפני העובדה המהותית והמקורית, לפיה מגילת רות היא בחלק הכתובים של התנ"ך, עובדה שקדמה היסטורית לניכוס הנוצרי של התנ"ך תחת המותג "ברית חדשה", כמה מאות שנים לאחר מכן.

זו שגיאה מהותית ובסיסית ביותר, והיא בבחינת "בפני עיוור לא תשים מכשול", ולכן ראיתי צורך לתקן אותה לאלתר.

אריסטו המקורי - שיחה 17:47, 21 ביוני 2023 (IDT)[תגובה]

ההשוואה בין נעמי ורות לבין שרה והגר או רחל ולאה נטולת בסיס[עריכת קוד מקור]

רחל ולאה היו וכן שרה והגר היו שתי נשותיו של גבר אחד, ואילו נעמי ורות לא היו אלא אשה וכלתה. לכן אין יסוד להשוואה בין היחסים, ומשום כך הקטע שהשווה בין הזוגות הללו מיותר, מה גם שאין מקור, מן הסתם.

אריסטו המקורי - שיחה 00:40, 22 ביוני 2023 (IDT)[תגובה]

מדרשים על רות המואביה[עריכת קוד מקור]

ישנו טעות כתיב בערך: "מגילת רות מספרת את סיפורה של משפחה אלימלך המיוחסת וכו'", וזה אמור להיות: מגילת רות מספרת את סיפורה של משפחת אלימלך המיוחסת וכו'

תוקן. בברכה, Shayakir 19:43, 30 מאי 2006 (IDT)

סיפור המגילה לא עובר על הסיפור באופן מדויק בכלל.. בעז לא "מבקש את ידה" של רות במגילה בכלל ובטח שלא מיד אחרי שהיא אוספת שיבולים בשדהו. רות לא הולכת "לפתות את בעז" וזה גם לא מה שנעמי אומרת לה לעשות. היא הולכת בשביל לרמוז לבעז שהוא צריך ליבם אותה, לבקש רחמים בשפה אחרת.. לכן היא רק "שוכבת מרגלותיו". מהתקציר משתמע ש"המפגש המרגש בלילה" היה הרבה יותר ממה שכתוב, ונותן לסיפור נופך זנותי משהו.. לגבי ההיבט הספרותי, "בֹּעַז (סמל לכוח ולתמיכה, כשמו של אחד מעמודי המקדש)" לי פשוט דווקא שהעמוד נקרא על שמו של בעז- אבי משפחתו של שלמה (בונה המקדש) ולא להיפך.

דרוש קישור לעורפה? נוי - שיחה 17:36, 18 באפריל 2008 (IDT)[תגובה]

סיפור המגילה[עריכת קוד מקור]

מפגש מרגש בין רות ובועז בלילה? מה כ"כ מרגש שם? הדס - שיחה 11:19, 8 ביוני 2008 (IDT)[תגובה]

מרגש אני לא יודע, אבל בוודאי מאוד דרמטי. נת- ה- - שיחה 15:20, 25 במאי 2009 (IDT)[תגובה]

מגילת רות צועניה[עריכת קוד מקור]

אני חושבת על מגילת רות אחרי ששמעתי עליה שיש בה משו מיוחד 46.116.45.96 14:11, 5 באוקטובר 2012 (IST)[תגובה]

למה אמורים לקרוא מגילת רות בשבועות?[עריכת קוד מקור]

למה צריך לקרוא מגילת רות 77.127.132.158 15:15, 9 במאי 2013 (IDT)[תגובה]

ראו פסקת "קריאת המגילה". אהרן - שיחה 15:20, 9 במאי 2013 (IDT)[תגובה]

פירוש לשם "רות"[עריכת קוד מקור]

באשר לשם "רות" שמעתי פירוש לפיו השם איננו עברי, אלא מן הלשון המואבית, הקרובה לעברית. ו"רות" הוא פשוט שם של פרח הגדל במחוז מואב (כיום בתחומי ממלכת ירדן) ולא מבוסס על שום דרש של רעות או "ריתתה מפני העבירות" וכד'. ליודעי מואבית הפתרונים. ואם הפירוש הנ"ל איננו נכון או איננו מדוייק - ודאי שהוא הגיוני, שהרי א) רות היתה מואביה ולכן נשאה שם מואבי, ב) מתן שמות פרחים לבנות זה מנהג נפוץ בכל העולם, ואם אצלנו יש שושנה ונורית, כלנית ורקפת (ועוד), אצל הערבים יסמין, למשל (שם שגם נקלט אצלנו), בין בנות הארצות הלטיניות רוֹוֵחַ השם "רוזה", יש פרסיות שנקראות "גוֹלֶבֶּהָאר" (שפירושו: פרח-אביב) - - - אז רות שלנו יכולה בהחלט להיכלל בקבוצה זו של נושאות שמות פרחים 84.94.22.120 20:08, 9 באוקטובר 2014 (IDT)[תגובה]

במידה ויהיה לזה אסמכתא, יהיה זה מצוין אם זה יצוין בערך. בברכה Drorallon - שיחה

דיווח שאורכב ב-27 בדצמבר 2018[עריכת קוד מקור]

דיווח מהדף ויקיפדיה:דיווח על טעויות

מצב טיפול: לא טעות

רות היא מואביה ולא מואבית

שתי הצורות תקינות. דוד שי - שיחה 19:10, 26 בדצמבר 2018 (IST)[תגובה]

דיווח שאורכב ב-21 במאי 2021[עריכת קוד מקור]

דיווח מהדף ויקיפדיה:דיווח על טעויות

מצב טיפול: לא טעות

בס"ד זה לא יכול להיות בימי בית שני בגלל שדוד המלך עוד לא נולד זאת טעות מאוד גדולה שאומרים שדוד המלך רק בנה את התשתיות לבית המקדש ושלמה המלך בנה את הבית הראשון

מדובר בהסבר אפשרי, וישנם מקורות. Mod - שיחה 09:24, 20 במאי 2021 (IDT)[תגובה]

נמצאו קישורים חיצוניים שצריכים תיקון (נובמבר 2022)[עריכת קוד מקור]

שלום עורכים יקרים,

מצאתי קישור חיצוני אחד או יותר במגילת רות שזקוק לתשומת לב. אנא קחו רגע כדי לבדוק את הקישורים שמצאתי ולתקן אותם בערך אם נדרש. מצאתי את הבעיות הבאות:

כאשר תסיימו לערוך את השינויים הנדרשים, אנא בקרו בדף השו"ת למידע נוסף לתיקון בעיות עם הקישורים לעיל.

הודעה זו תופיע רק פעם אחת לקישורים אלו.

בידידות.—InternetArchiveBot (דווח על באג) 11:26, 17 בנובמבר 2022 (IST)[תגובה]

האם חיברה הנביאה נועדיה את מגילת רות ?[עריכת קוד מקור]

האם חיברה הנביאה נועדיה את מגילת רות ?

על פי חוקרים וחוקרים רבים כיום מגילת רות היא תוצר של אישה כותבת בימי עזרא ונחמיה .

על האפשרות כי כותבת מגילת רות היא אישה עמדו כמה חוקרות פמיניסטיות של המקרא (ולפניהן כבר ההיסטוריון הוותיק שלמה דב גויטין), ולכך אף התייחסה באחרונה אורית אבנרי בספרה המבריק "עומדות על הסף; שייכות וזרות במגילות רות ואסתר" (2015). לפי הצעתה של אבנרי, את סיפור המגילה יש לקרוא בצורה מורכבת: את הסיפור הנשי החתרני היא רואה כמוצב בתוך מסגרת פטריארכלית, כאשר "המתח בין האפשרויות השונות הוא שיוצר את המנגינה המיוחדת" של הספר. לטעמי, מנגינה מיוחדת זו נוצרת גם כתוצאה מהיות המגילה "סיפור נשי" – סיפור המסופר על ידי אישה מנקודת תצפיתה הספציפית.

חוקרת הספרות טובה כהן טוענת שעיון בסגנונה הספרותי המיוחד של מגילת רות יכול להעיד כי היא נכתבה על ידי אישה. הרמזים הספרותיים והרעיוניים הטמונים בה אולי אף מכוונים לזהותה של המחברת.

לדעתה זוהי חנה אימו של הנביא שמואל שהוא המחבר לפי חז"ל של ספר שמואל ומגילת רות.

דעתו של החוקר ד"ר אלי אשד היא שונה.

לדעתו המגילה אכן נכתבה בידי אישה אולם בתקופה מאוחרת בהרבה בימי  עזרא ונחמיה ובתגובה לאירועי הזמן החקיקה כנגד נשים זרות .לדעתו אפשר לשער שהמחברת היא הנביאה נועדיה  המאוזכרת בצורה עויינת בידי נחמיה בן חכליה :וזאת מכמה סיבות :

הדמיון בן שם הגיבורה נעמי ונועדיה ( הלקוח אמנם  גם משמה של אם המלך רחבעם נעמה העמונית  ).לדעת ד"ר אשד הדמות של נעמי  אישה מבוגרת אלמנה עם שני ילדים מבוססת ישירות על זאת של נועדיה המציאותית.

כאשר נחמיה מתלונן בפסוק על הנבואות של נועדיה כנגדו אין כוונתו דווקא להשמצות פוליטיות כפי שחשבו תמיד  אלא למגילת רות ששימשה ככתב תעמולה שהופץ בידי נועדיה וחבריה הנביאים בציבור הרחב כנגד החוקים שכפה  .

יש לציין שכמה סופרים בעבר ,יעקב כהן ,אהרון אשמן ,וצבי ליבנה ליברמן היגיעו באינטואיציה למסקנה דומה ובתיאורם  את הדמות של נועדיה ביצירותיהם הם הקפידו לתת לה אלמנטים הלקוחים ממגילת רות : כתושבת בית לחם אלמנה עם שני ילדים שיש לה עניין אובססיבי בבית דוד. ברמיזות ברורות ביותר לקשר בינה ובין כתיבת מגילת רות.ב

כל מקרה נועדיה היא האישה היחידה ששמה ידוע לנו מתקופת עזרא ונחמיה כאשת ציבור  חוץ מניקסו בת סנבלט.

והיא המועמדת הסבירה ביותר מתקופה זאת לכתוב את מגילת רות שהיה יצירה שזכתה לפרסום והשפעה רבה.  

וראו על כך עוד כאן :

נועדיה הנביאה האחרונה :

בבלוג המולטי יקום של אלי אשד

https://www.no-666.com/2023/11/24/%D7%A0%D7%95%D7%A2%D7%93%D7%99%D7%94-%D7%94%D7%A0%D7%91%D7%99%D7%90%D7%94-%D7%94%D7%90%D7%97%D7%A8%D7%95%D7%A0%D7%94/


79.178.30.17810:09, 25 בנובמבר 2023 (IST)[תגובה]