שיחה:מוזיקה קלאסית ישראלית/הצעת הוספה למומלצים

תוכן הדף אינו נתמך בשפות אחרות.
מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית

דף זה הוא דף ארכיון של דיון או הצבעה שהסתיימו. את המשך הדיון יש לקיים בדף השיחה של הערך או הנושא הנידון. אין לערוך דף זה.

לראש הדף
לתחתית הדף

הערך עובר להצבעה. תומר - שיחה 19:03, 16 ביוני 2011 (IDT)

מאמר מקיף, קריא, עתיר קישורים פנימיים ומקורות חיצוניים. רוב העבודה של משתמש:שלומית קדם, אך עבר כבר שיפשוף גם של אחרים. ריק-פ - שיחה 08:06, 9 במאי 2011 (IDT)

כאשר מדובר במוזיקה מערבית, או בכל מוזיקה מתועדת אחרת, המלחינים עצמם הם אלו שיצרו את המוזיקה יש מאין, והם אלו שחידשו, וקידמו, והוסיפו. הדברים הרי לא נוצרו בעצמם. ובאומנות כמו מוזיקה, היוצר פועל לבדו, וכמעט ברוב המקרים, החדשנות היא פרי מוחו של אדם בודד ולא של קבוצה, או של רעיון מתפתח בין מלחינים שונים. לפי דעתי, הפירוט עליהם ועל פועלם הוא בהחלט ראוי. Jab-jab - שיחה 01:44, 18 ביוני 2011 (IDT)
כרגע הערך הוא על גבול הרשימה. יש להרחיב, לדעתי, את הקשרים בין המלחינים, לדבר על כל תקופה באופן נפרד. אין סיבה שזה יהיה שונה מכל היסטוריה אחרת. אם אזדקק לאנלוגיה מאמנות פלאסטית, אפילו אצל גומבריך בספר "קורות האמנות", המתמקד באופן ברור ב"שמות", עדיין יש הקשרים תרבותיים, תקופתיים וסגנונים המעטים מדי בערך. Talmor Yair - שיחה 19:28, 18 ביוני 2011 (IDT)
התגובה הועברה לדף השיחה.שלומית קדם - שיחה 21:26, 21 ביוני 2011 (IDT)
אם אקח לדוגמה את הפרק "דור התלמידים", בתור קורה אני רוצה לדעת מה מייחד קבוצה זו שאוחדה לה כאן. מה שונים מאפייניה? אחרת זה סתם אוסף ביוגרפיות. אני לא מומחה בעניין זה, אבל אני מניח שיהיה צריך לכתוב על השפעות האוונגרד, על מוזיקה א-טונאלית וכדומה. אמור להיות משהו שיסביר לקורא למה אוחדו השמות הללו ביחד. זה שמלחין כלשהו קיבל פרס א.מ.ת זה מאוד יפה, אבל מקום הפרט הזה בערך עליו ולא בערך על "המוזיקה הישראלית". Talmor Yair - שיחה 21:57, 18 ביוני 2011 (IDT)
  • בעד --Yoavd - שיחה 08:33, 17 ביוני 2011 (IDT)
  • בעד בהמשך לדברי פומפריפוזה, גם לי השימוש ב"קישורים חיצוניים" לאורכו של הערך, היו קצת לא רגילים. אומנם בקריאה מהערך ונרחבותו, העניין עובד. אולי ניתן להוסיף עוד מספר תמונות באישים הרלוונטיים ובכלל. אם מבחינת היקף העבודה ואם מבחינת הקריאה - ערך נפלא! Itzuvitשיחההצטרפו למיזם המקורי! 10:32, 17 ביוני 2011 (IDT)
  • נגד הבעיות שכתבתי עליהן כשהועמד להמלצה שרירות וקיימות. Tdunskyדברו אליהמשחק הכי cool בעולם - עכשיו בערך מומלץ! 01:13, 18 ביוני 2011 (IDT)
  • בעד מאוד הפריעה לי רשימת הקישורים החיצוניים בכל פרק. העברתי אותה לקישורים החיצוניים בסוף - עם ראש פרק לכל רשימה. היו הרבה תגובות נגד המבנה הזה ולדעתי המבנה החדש יסיר את ההתנגדות. איתן - שיחה 07:37, 18 ביוני 2011 (IDT)
  • נגד - הערך סוקר בקצרה את המוזיקה הקלאסית הישראלית ואז עובר לפרט על הביוגרפיות של 20 מוזיקאים קלאסיים בארץ ישראל. את חלקם הוא מכתיר כ"אבות המייסדים" (האם זו רשימה סגורה ומקובלת על כל החוקרים בתחום?) ולאחר מכן מגיעות שתי פסקאות שלא נשמעות אנציקלופדית במיוחד: "הדור הבא" ו"דור התלמידים" שממשיכה לפרט על אומנים נוספים, מודרניים. בהמשך מגיעה רשימה נוספת של "מוסדות מוזיקליים", "מוסדות לימוד" ו"מורים ומבצעים ידועי-שם" ובסופו של דבר הרגשתי כאילו קראתי רשימה אחת גדולה ולא ערך אנציקלופדי ברור וכרונולוגי. לא כך הערך הזה צריך להיבנות, אני לא יודע איך, אבל לא ככה. לנושא כזה חשוב מגיע יותר מזה. יורי - שיחה 11:48, 20 ביוני 2011 (IDT)
  • מתלבט מאד. נשעתה בערך עבודה מקיפה ויסודית מאד, ללא ספק, אבל אני גם מסכים עם מה שנאמר לפני על ה"רשימתיות". אולי כדאי לשנות את שם הערך ליוצרים ומוסדות במוסיקה הקלאסית הישראלית? השתכנעתי. בעד. קלונימוס - שיחה 17:23, 20 ביוני 2011 (IDT)
ומה הם רכיבי המוזיקה הקלאסית הישראלית אם לא היוצרים שמחברים אותה והמוסדות שמלמדים ומבצעים אותה? תשובה מקיפה יותר בדף השיחה.שלומית קדם - שיחה 18:53, 20 ביוני 2011 (IDT)
בדיוק כמו שערך על כדורגל ישראלי, קולנוע ישראלי, היי-טק ישראלי או כל תחום אחר - לא מורכב רק מביוגרפיות של אנשים, קבוצות ומוסדות. לא כך צריך להיראות ערך אנציקלופדי לטעמי, ולכן השארתי את הצבעת הנגד על כנה. כמו שזה נראה, זה לא מטריד את רוב האנשים וחבל.Tdunskyדברו אליהמשחק הכי cool בעולם - עכשיו בערך מומלץ! 12:16, 22 ביוני 2011 (IDT)

הוסף. תומר - שיחה 18:48, 24 ביוני 2011 (IDT)