שיחה:מלחמת האזרחים בספרד

תוכן הדף אינו נתמך בשפות אחרות.
מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית


הצבעה על הסרת/השארת ההמלצה[עריכת קוד מקור]

הצבעה על הסרת/השארת ההמלצה מתקיימת כאן. לעיון הויקיפדים. ‏Danny-w00:43, 3 באוקטובר 2009 (IST)[תגובה]

תאריך הבחירות[עריכת קוד מקור]

בערך הרפובליקה הספרדית השנייה מצויין תארך הבחירות כ-7 בינואר 1936 ואילו כאן מצויין תאריך אחר. מי מהם נכון? אור יקרות - שיחה 20:30, 17 במרץ 2010 (IST)[תגובה]

בדקתי ומצאתי שבכל אתר שמזכיר את הבחירות מוזכר התאריך בפברואר. שיניתי בהתאם. אור יקרות - שיחה 20:49, 17 במרץ 2010 (IST)[תגובה]

פרימו דה ריוורה, מינוי או הפיכה[עריכת קוד מקור]

בערך מיגל פרימו דה ריברה נאמר כי ריברה " תפס את השלטון בספרד בהפיכה" וכי "המלך אלפונסו ה-13 הכיר בשלטונו" לעומת זאת כאן נאמר כי "כדי להשליט סדר מינה המלך בספטמבר 1923 את הגנרל פרימו דה-ריברה לעמוד בראש ממשל צבאי דיקטטורי". איזה ניסוח נכון? האם היתה הפיכה או יוזמה של המלך? אור יקרות - שיחה 08:12, 19 במרץ 2010 (IST)[תגובה]

וודי גאת'רי ולא ארלו גאת'רי[עריכת קוד מקור]

בערך המלחמה בתרבות ובאמנות נכתב "ובמיוחד על זמרי הפולק האמריקני פיט סיגר וארלו גאת'רי", צ"ל וודי גאת'רי (אביו של ארלו; ארלו נולד רק ב-1947). שיניתי בהתאם. -- מוישה גאת'רי 192.114.148.35 08:25, 17 ביולי 2012 (IDT)[תגובה]

מהלך המלחמה.[עריכת קוד מקור]

אני לוקח על עצמי הרחבה של מהלך המלחמה. אשמח לקבל שבוע חסד בלי התנגשויות עריכה --‏Lionster‏ • שיחה 21:20, 1 בפברואר 2013 (IST)[תגובה]


קישור שבור[עריכת קוד מקור]

במהלך מספר ריצות אוטומטיות של הבוט, נמצא שהקישור החיצוני הבא אינו זמין. אנא בדקו אם הקישור אכן שבור, ותקנו אותו או הסירו אותו במקרה זה!

--Matanyabot - שיחה 15:56, 4 במאי 2013 (IDT)[תגובה]


קישור שבור 2[עריכת קוד מקור]

במהלך מספר ריצות אוטומטיות של הבוט, נמצא שהקישור החיצוני הבא אינו זמין. אנא בדקו אם הקישור אכן שבור, ותקנו אותו או הסירו אותו במקרה זה!

--Matanyabot - שיחה 15:56, 4 במאי 2013 (IDT)[תגובה]

דור שלם של ספרדים אבד[עריכת קוד מקור]

אני לא מבין את המשפט הזה בפתיח. מה הכוונה שדור אבד? משתמש:גילגמש? מישהו? ראיתי שגל אמיר כתב את זה. הוא לא חזר, נכון? ‏ישרוןשיחה 01:11, 24 בדצמבר 2015 (IST)[תגובה]

אני חושב שזה מתייחס למספר הגבוה של הנפגעים. 500,000 הרוגים ומיליוני פצועים זה הרבה למדינה בסדר גודל של ספרד. גילגמש שיחה 08:55, 24 בדצמבר 2015 (IST)[תגובה]
אבל דור זו מילה עם משמעות. זה עלול להתפרש שכל האנשים בגיל 18-48 או משהו כזה נהרגו. ‏ישרוןשיחה 01:33, 25 בדצמבר 2015 (IST)[תגובה]

ערכיות במשפט: "רבים וטובים מאזרחי המדינות הזרות שהתנדבו להילחם לצד הרפובליקנים נהרגו אף הם"[עריכת קוד מקור]

אני חושב שלא צריך לנקוט עמדה באמירה "רבים וטובים" אלא לשנות "לרבים מאזרחי המדינות..." המילה טובים מיותרת.

מיותרת אולי, אבל נכונה. העובדה שהצד הלאומני במלחמת האזרחים בספרד קיבל את תמיכתם הפעילה של איטליה הפשיסטית וגרמניה הנאצית, הופכת את הצד הרפובליקני לצד "הטוב" במלחמה, ואת המתנדבים לשורות הבריגדות הבינלאומיות, שבאו לעזרת הרפובליקה ממניעים אידיאליסטיים ובלתי אנוכיים, לאנשים "טובים". במקרה זה שיפוט ערכי הוא במקום, כפי שאף אחד לא ינסה לטעון, שיש להתייחס באותה צורה לנאצים לבעלי בריתם, ולבעלות הברית שלחמו כנגדם במלחמת העולם השנייה, ללא שיפוט ערכי. איש שלום - שיחה 21:26, 5 במרץ 2020 (IST)[תגובה]

הצעת הוספה למומלצים[עריכת קוד מקור]

דיון[עריכת קוד מקור]

הנושא החשוב הזה בעיני מרתק, ועשיתי מאמצים רבים להנגיש אותו בצורה מעניינת, מקיפה ומקצועית. השתדלתי תמיד להציג את העובדות ההיסטוריות בהקשרם ולהדגיש את המגמות החשובות על פני ציון פרטים יבשים. פרטים שוליים שאינם נוגעים להתרחשויות החשובות החסרתי (המורכבות ורוחב היריעה של הנושא – האישים, הקבוצות, האירועים – בלתי נגמרים). כל טענה בערך שדורשת זאת, מבוססת על מקורות מידע רלוונטיים. התבססתי בכתיבה על עשרות מקורות כאלו, את כולם קראתי. שאפתי שהם יהיו איכותיים, מגוונים ורלוונטיים ככל שניתן. בנוסף יצרתי שש מפות המתארות באופן סכמתי את מהלכי הקרבות. הערך ארוך במיוחד ולאחר התלבטויות רבות פיצלתי את הערך ויצרתי את הרקע למלחמת האזרחים בספרד שבעיני ראוי גם הוא להיות ערך מומלץ (לפני הפיצול התוכן בערך המשנה היווה את החצי הראשון של הערך המרכזי). אשמח מאוד אם תוכלו לקרוא את הערכים ולכתוב את דעתכם עליהם. מקווה שתהנו. בברכה, Ariel196 - שיחה 03:37, 5 במרץ 2020 (IST)[תגובה]

עקבתי אחרי הערך מזה זמן ובהחלט ניכר המאמץ הרב שהושקע בכתיבה. מדובר בערך ענק מבחינת ההיקף וצריך לדון בזהירות במועמדותו. להלן ביקורת עמיתים מסודרת (אשבור את ההזחה למען הנוחות כי מדובר בטקסט ארוך, אולי כדאי להפריד לכותרת נפרדת, אשאיר את זה לשיקולו של Ariel196. בביקורת אתבסס על דף ההנחיות שלנו (ויקיפדיה:מדריך לעיצוב דפים/קרבות)
  • ראשית אתייחס לפיצול פרק הרקע מהערך הנוכחי. לדעתי, הפיצול שגוי. אני חושב שיש לשנות את שמו של הערך "הרקע למלחמת האזרחים הספרדית" ל"היסטוריה של ספרד מ-1814 ועד 1937" (או שם דומה; אפשר לשקול חלוקה אחרת - צריך לבדוק מה עשו בוויקיפדיה הספרדית) ומרכז שם את עיקר הנושא. חלק מהטקסט בערך "הרקע למלחמת האזרחים הספרדית" חוזר על הנאמר בערך הראשי בלי להוסיף לו תוכן ממשי וחלק חסר בערך הראשי. כמו כן, פרק הרקע לא מצליח לכסות את התקופה הארוכה מאז נישולו של קרלוס ועד פרוץ המלחמה.
  • פרק מבוא - פרק המבוא כולל 5 פסקאות. הפסקה הראשונה היא פסקת מבוא קלאסית שמציגה את הנושא והפסקה האחרונה מסכמת אותו. היתי משאיר את זה ללא שינוי. שלוש הפסקאות האחרות הן סיכום האירועים. אני חושב שכדאי לצמצם את זה לכדי פסקה אחת. היתי מסיר לחלוטין את הפסקה השנייה (שמתחילה במילים ב-1931..) והיתי מאחד את שתי הפסקאות האחרות תוך צמצומן. זה יציג מבוא רזה יותר, אך חד יותר. מדובר יותר בעניני סגנון וטעם אישי ויתכן שעמדתי לא תהיה מקובלת.
  • פרק הרקע
    • פרק משנה "רקע היסטוריה".

כתוב ואני מצטט: "המאה ה-19 הייתה תקופה סוערת בספרד. היא החלה בהתפרקותה של האימפריה הספרדית חובקת העולם, לאחר שמרבית מדינות אמריקה הלטינית זכו בעצמאות,[9][10] המשיכה בפלישה צרפתית והסתיימה בתבוסה במלחמה עם ארצות הברית" רצף האירועים המתואר שגוי. קודם הייתה פרישה, אחר כך המרידות באימפריה ולא כפי שכתוב.

כתוב ואני מצטט: "ספרד לא הייתה שרויה רק במשברים מדיניים, והיא החלה לסבול גם מפיגור כלכלי מחריף" - למה? כתוב אמנם שהמהפכה התעשייתית לא הגיעה לספרד אבל לא מוסבר מדוע ולא מוסבר גם מדוע זה גרם לפיגור כלכלי. כמו כן, לא כתוב באילו משברים מדיניים נתקלה ספרד. במשפט הקודם כתוב רק על התפרקות האימפריה. מדוע זה הביא למשבר מדיני? לא כתוב.

חסרה לי ההתייחסות למלחמת הריף. הדבר חשוב במיוחד בגלל השתתפותו של פרנקו במלחמה וגם בגלל היחידות שלחמו במלחמה והגיעו אחר כך לספרד ("המרוקנים"). הדבר מוזכר בחטף בפרק המשנה "סדר כוחות" אבל זה זה לא מספיק בעיני והקוראים יפספסו את זה.

    • פרקי משנה חסרים בפרק הרקע:

חסר רקע גאוגרפי (פרק שדה הקרב במדריך) שיתאר את האזורים השונים שמרכיבים את ספרד. הדים לעניין שמענו לפני שנים אחדות עם פרוץ המהומות בקטלוניה, אבל כמובן יש לתאר לא רק אותה.

חסר גם פרק שיתאר את הטכנולוגיה הצבאית של התקופה, תוך התייחסות למלחמת העולם השנייה.

  • פרק "הצדדים הלוחמים"

לדעתי, הפרק בנוי בצורה לא טובה. הוא כולל שני חלקים עיקריים: תיאור הצדדים ותיאור סדר כוחות בפרק מאוחד. אני מציע לפצל את הפרק שמתאר את סדר הכוחות ולצרף כל חלק לצד שלו. זה ללאומנים וזה לרפובליקנים.

חסר פרק טקטיקה ואסטרטגיה ופרק פיקוד. יש לפרט מי פיקד על מה (לפחות עד דרגת מפקד דיביזיה) בטבלה, כמקובל (אפשר טבלה נסתרת) ומה הן היחידות העיקריות שנלחמה בכל צד.

לדעתי כדאי לכתוב גם פרק על טכנולוגיה צבאית בפרק הרקע. מדובר באירועים שהתרחשו לפני כמעט 100 שנים. הקוראים לאו דווקא מכירים את סוגי הנשק שהשתמשו בהם. אני חושב שיש לתאר את כלי המלחמה העיקריים ואת אופן פעולתם. כמו כן, כדאי להתייחס גם לייצור כלי הנשק. מה הם האתגרים שעמדו בפני הצדדים בייצור חומרי נפץ, פלדה ועוד. ספרד לא בדיוק עשירה במחצבי טבע. איך למשל קיבלו דלק להנעת המטוסים? איפה יוצרו הכדורים לרובים? לדעתי, לוגיסטיקה זה חלק חשוב ממלחמה מודרנית.

פרק רקע דיפלומטי חשוב במלחמה זו. כיצד קרה שהלאומנים זכו לתמיכה גדולה כל כך מצד איטליה וגרמניה ואילו הרפובליקנים קיבלו עזרה מסודרת רק מברה"מ? מתואר היחס של צרפת לספרד אבל לא מוסבר מדוע חששה צרפת משליחת סיוע ממשי. מה עם עמדתה של אנגליה בסוגיה זו? היא אחת המדינות החשובות ביותר בישבת בתקופה זו. מה לגבי ארה"ב? מדוע לא התערבה? חשוב להסביר על הבדלנות האמריקאית בהקשר זה.

הפרקים שמתארים את הלחימה עצמה נראים לי טובים כרגע.

  • הערות קטנות
    • תעתיקים: אני חושב שכדאי להשתמש בתעתיק "פלנגה" אף שהוא חוטא קצת לאמת כי בארץ מקובל הביטוי "פלנגות" והביטוי יהיה ברור יותר לקורא.
    • נדמה שהשם "אחרית דבר" לא מתאים בערך אנציקלופדי ואני מציע להמנע ממנו. אני מציע להשתמש בביטוי "תוצאות המלחמה".
    • היתי מפצל את פרק המשנה "תרבות ותעמולה" ל"תעמולה" (ומשאיר במיקומו הנוכחי) ו"תרבות" שהיתי משנה ל"מלחמה בתרבות ובאמנות" וכותב שלושה פרקי משנה "המלחמה בקולנוע ובאמנויות הבמה", "המלחמה בציור ובפיסול" ו"המלחמה בספרות ובשירה" ומתייחס בפרק הזה גם ליצירות מאוחרות יותר שהוקדשו במלחמה. מעניין לדון ברגשות של הספרדים לגבי המלחמה לעומת אנשים מחוץ לספרד, במיוחד כשהדבר בא לידי ביטוי באמנות. מעניין גם מה קרה מבחינה אמנותית לאחר מותו של פרנקו.

גילגמש שיחה 05:46, 5 במרץ 2020 (IST)[תגובה]

תודה על קריאת הערך והתגובה המפורטת. אתייחס לנקודות שהעלת:
  1. פיצול ערך: אני משוכנע יותר יותר כי פיצול הערך נעשה באופן שגוי, מאחר שכפי שכתבת, ערך המשנה לא באמת כולל תוכן ממשי נוסף. המאמצים שלי לקצר את פרקי הרקע בערך המרכזי פגעו בכיסוי הנושא והחסירו מידע שרלוונטי להבנת המלחמה. אתמוך באיחוד הערך מחדש גם כי ערך מאוחד לדעתי ייתן מענה לבעיות נוספות שציינת (ככה היה ניראה הערך לפני פיצולו). אני מתנגד לשינוי שם ערך המשנה ל"היסטוריה של ספרד מ-1814 ועד 1937" או כותרת כללית אחרת. התוכן שם נוגע באופן ישיר למלחמת האזרחים והפרק ההיסטורי שם הוא לא החלק העיקרי.
  2. פרק המבוא: עקב גודלו הרב של הערך סברתי כי כדאי שהחלק הזה יהיה גדול יחסית. עם זאת אני מסכים כי ניתן לצמצם אותו מעט. אערוך אותו מחדש.
  3. פרק הרקע ההיסטורי: שני המשפטים שאתה מעלה (המשפט על המאה ה-19 ועל המשברים המדיניים) אכן לא מנוסחים היטב. בערך המשנה בפרק ההיסטורי אני עומד על הנקודות האלו בצורה מדויקת יותר. לגבי הפיגור התעשייתי ומלחמת הריף אני אוסיף התייחסות.
  4. פרק הצדדים הלוחמים: אני מתנגד לפיצול הערך סדרי הכוחות. מרכיבים רבים בצבאות השונים דומים: פיצול הצבא לשניים, גיוס המיליציות, הגיוס הכללי, הארגון מחדש. על כן לדעתי עדיפה הצגת יחסי הכוחות בפרק מאוחד (גם כאן בערך המשנה הנושא הזה מכוסה בצורה טובה יותר ואני עומד שם בנפרד על הזירה היבשתית, האווירית והימית), כאשר אני משווה בין הצדדים ועומד על המשותף והשונה ביניהם. ניסיונות מוקדמים שלי לפצל כפי שהצעת סבלו מחזרתיות וכפילויות.
  5. פיקוד: גם כאן בערך המשנה יש התייחסות קצרה ואני מפרט שם את המבנה המשתנה של הצבאות. אציין שבמלחמת האזרחים הפיקוד על יחידות רבות לא היה קבוע, חטיבות הועברו לעתים קרובת מדיביזיה אחת לאחרת וכך גם דיויזיות בין קורפוסים וארמיות. עשרות דיויזציות היו בצד הלאומני ובצד הרפובליקני לדיויזיות הייתה חשיבות נמוכה והן הוקמו ופורקו לעתים רבות. בכל זאת אני אוסיף מידע בנושא תוך דגש על פיקוד הצבא הבכיר והארמיות.
  6. דיפלומטיה: על כל הנקודות שאתה מציין אני מפרט בפרק הדיפלומטי בערך המשנה (מלבד עמדת ארצות הברית. אוסיף לכך התייחסות קצרה ואסביר מדוע התערבות אמריקנית לא עמדה על הפרק).
  7. עניינים נוספים: התייחסות טובה יותר לאמצעי לחימה והיבטים של הפעלת הכוח יש בערך המשנה. אוסיף עליהם פירוט בפרקים נפרדים. אוסיף גם התייחסות לרקע גאוגרפי ורקע כלכלי/לוגיסטי למלחמה.
בברכה, Ariel196 - שיחה 12:03, 5 במרץ 2020 (IST)[תגובה]
Ariel196, אני מבין את הרצון לקצר את הערך כי הוא גדול מאוד אבל, לדעתי, גודלו מלאכותי ונובע מקוד ויקי כבד וריבוי הערות שוליים. טקסט אנציקלופדי פרופר הוא לא כל כך ארוך. לכן, הגדלת הערך ל300-350K לא תפגע באופן משמעותי בקורא. אם אתה רוצה, אתה יכול לעשות ניסוי - העתק את הטקסט ללא טבלאות וללא הערות שוליים לטיוטה ותראה מה הגודל שתקבל. זה הגודל האמיתי שהקורא רואה מולו. אפשר גם להוריד גרסת PDF למחשב ולראות כמה עמודים יש בפועל בלי הערות שוליים. לכן, אני מציע להעביר את כל החלקים שאתה מתאר באופן מורחב בערך "הרקע ל" לכאן. למשל פרק הדיפלומטיה. חסרונם מורגש. את הגדם המסכן שישאר אפשר למחוק או להרחיב לערך כללי יותר. אם אינך רוצה ערך גדול כל כך שמתחיל במלחמות נפוליון אפשר לשקול ערך קצר יותר "ספרד במאה ה-20" ולתאר בו את העניין מ1898 (מלחמת ספרד-ארה"ב) עד מלחמת האזרחים ולהשלים את המחצית השנייה של הערך מאוחר יותר. צריך לחשוב איך לעשות את זה בצורה טובה כדי לתאר ארבע תקופות שונות שהן חלק מיחיד גדול יותר: א. קורותיה של ספרד על מלחמת האזרחים, ב. מלחמת האזרחים, ג דיקטטורה של פרנקו, ד ספרד הדמוקרטית מאז מותו של פרנקו ועד היום. בניית שלד יכולה לסייע בבניית ערכים עתידית.
אני צריך לחשוב על מה שאתה מעלה לגבי הצדדים הלוחמים. אין ספק שיש טעם בדבריך. יתכן שהפיצול יהיה מלאכותי ויפגע בערך. יתכן שכדאי לכתוב שלושה פרקים: "פרק צבא רפובליקני ופיקודו", "צבא לאומני ופיקודו" ו"הלוחמה במלחמת האזרחים הספרדית" שירכז את המשותף לשני הצדדים. יתכן שגם פיצול זה יהיה מלאכותי ויפגע בקורא. עם זאת, גם כעת זה לא מאורגן בצורה טובה בעיני. צריך לחשוב על העניין. אתייג את משתמש:איש שלום ואת משתמש:על הטוב. נשמע מה יש להם לומר בעניין זה. גילגמש שיחה 15:03, 5 במרץ 2020 (IST)[תגובה]
ראשית תודה לAriel196 על הערך המרתק. מאוד נהניתי לקרוא אותו. אשמח מאוד גם לראות ערכים נוספים על המלימה הזו, ובכלל.
כעת לעצם הדיון. אני חושב שערך הרקע מוצדק בהחלט, ואף יש להרחיב בו על המלחמות הקרליסטיות ועל הפילוג שנוצר בין הימין לשמאל לקראת סוף המאה ה-19, כמו גם על נושאים שונים שהוזכרו לעיל. יתכן בהחלט כי חלק מפרק הרקע יש להעביר לערך חדש על ההיסטוריה של ספרד בשנים 1814-1939, ובערך של הרקע למלחמה להשאיר רק את הרקע על האירועים שהביאו למלחמה כמו גם את הפרקים של סדרי הכוחות, הצדדים הלוחמים והזירה הדיפלומטית, שעלולים להכביד בערך הראשי. בברכה. על הטוב - שיחה 18:36, 8 במרץ 2020 (IST)[תגובה]
תודה על המחמאות, אני שמח שנהנתה מהקריאה. לגבי השאלה העומדת על הפרק, אני מסכים שקיומו של ערך הרקע עשוי להיות מוצדק, אך לא בצורתו הנוכחית. יש נושאים רבים מתקופה זו בהיסטוריה של ספרד שאינם מכוסים היטב בויקידפיה, וכל עוד התכנים האלו לא נכתבו, אין מקום לשני ערכים. רוב המידע בפרק הרקע כולל פרטים שנוגעים ישירות למלחמה וכרגע הם חסרים בערך הראשי, והפרק ההיסטורי שם הוא לא יותר מהרחבה קלה של הפרק ההיסטורי בערך הראשי. בעתיד, אם יתאפשר לי, אכתוב מחדש ערכים כמו הרסטורציה הספרדית, ואז חלק מהתוכן בפרק הרקע ההיסטורי, יועבר, לאחר התאמות נדרשות, אליהם. לכן ברצוני לאחד את הערכים מחדש באופן מלא. בברכה, Ariel196 - שיחה 11:51, 12 במרץ 2020 (IST)[תגובה]
לאחר שאני וגילגמש (כאן) ו-Theshumaiדף השיחה של הערך) הביעו תמיכה באיחוד הערכים, בכוונתי ביום ביום ראשון לאחד את הערכים, ולחדש את עבודת הכתיבה. בברכה, Ariel196 - שיחה 13:02, 20 במרץ 2020 (IST)[תגובה]
Ariel196, יש טעם להמשיך את הדיון, או שכרגע הערך בשיפוצים, ונמשיך אותו כשתגמור?david7031שיחה • י"א בניסן ה'תש"ף • 17:38, 5 באפריל 2020 (IDT)[תגובה]
אני עורך שיפוצים ממש בזה הרגע, ואני מתכנן עוד השבוע להגיש את הערך מחדש, לשבור כאן את הדיון ולחדש אותו. אז אני ממליץ להשאיר את הדיון בחיים כדי שלא נצטרך לפתוח דיון המלצה חדש בעוד מספר ימים, למרות שכרגע הדיון בהקפאה. בברכה, Ariel196 - שיחה 17:48, 5 באפריל 2020 (IDT)[תגובה]

────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────

בשעה טובה סיימתי סדרה של הרחבות והגהות על הערך. אסקור בקצרה את עבודתי האחרונה: איחוד הערך יחד עם ערך המשנה שהיה לו, כתיבת כמה פרקים חדשים (רקע גאוגרפי, כלכלה ומשאבים, טקטיקה ואסטרטגיה, המלחמה בתרבות), ביאור כמה פרקים קיימים (בפרק ההיסטורי: מקורות הפיגור התעשייתי, אזכור מלחמת הריף; בפרק הדיפלומטי: הנייטרליות האמריקנית, השינוי בעמדה הסובייטית לקראת תום המלחמה), הרחבת פרק כוחות היבשה (פירוט על הפיקוד הבכיר של הצדדים, הוספת תרשימים לתיאור סדרי הכוחות של הצבאות), הגהה כללית והסרת תכנים עודפים וסטנדרטיזציה בהערות השוליים. לדעתי העבודה על הערך הסתיימה. הוא אמנם ארוך, אך במצבו הנוכחי הוא שלם ומכסה את כל ההיבטים הנוגעים למלחמה בצורה טובה מאוד. בעתיד אשמח אם אני או אחרים ייכתבו ערכים על הקרבות במלחמה (כרגע יש אפס ערכים כאלו) ועל דמויות בולטות שלקחו בה חלק (רוב הערכים דלים, הרבה אחרים חסרים). אשמח לתגובותיכם. בברכה, Ariel196 - שיחה 00:37, 10 באפריל 2020 (IDT)[תגובה]

תגובה להערה מההצבעה[עריכת קוד מקור]

Fr.dror אני מסכים שנקודת חולשה מסוימת של הערך היא הגודל שלו. ניסיתי כמה פעמים לפצל את הערך וליצור לו ערכי משנה (ראה בין השאר בתחילת הדיון כאן), אך התוצאה הייתה לא טובה ובסופו של דבר מסקנתי היתה שהנושאים הרבים הנידונים בערך ראויים להופיע בבמה אחת כאשר הם משלימים האחד את השני ויוצרים תמונה מלאה של מאורעות המלחמה. אני אעבור על גודל התמונות אך אני נוטה לחשוב כי השפעת גדולן על גודלו של הערך היא שולית. אציין גם כי כפי שכבר ציין גילגמש מוקדם יותר בדיון, אורכו הרב של הערך נובע במידה רבה מקוד ויקי כבד (למשל טבלאות עמוסות) וריבוי הערות שוליים (הכוללים אינספור קישורים אורכים). בברכה, Ariel196 - שיחה 12:19, 9 ביוני 2020 (IDT)[תגובה]

אפשר להעביר את הטבלאות לתבנית נפרדת. אולי זה יהפוך את הדף ל"קל" יותר. שמזן (שיחה) • ערכי בראבו13:23, 9 ביוני 2020 (IDT)[תגובה]
הדגמתי למה אני מתכוון בשתי העריכות האחרונות שלי. מה דעתך, אריאל? שמזן (שיחה) • ערכי בראבו13:30, 9 ביוני 2020 (IDT)[תגובה]
קודם כל תודה על העריכות שביצעת. לשאלתך נקטתי את הפתרון הזה כבר בעבר (למשל בתרשימי סדרי הכוחות שכבר מוטמעים כתבנית בפני עצמה). זה מסייע במידה מסוימת ובינתיים יצרתי גם תבנית על הארגונים הפוליטיים של הלאומנים, מקבילה לזו שכבר יצרת. בעניין העריכה שלך בה הסרת את הקישורים לערכי השנים לפי החלטת הקהילה. לא הכרתי את ההחלטה אך שמחתי לגלות שיש אחת כזאת. תוכל בבקשה להפנות אותי אליה? בברכה, Ariel196 - שיחה 14:41, 9 ביוני 2020 (IDT)[תגובה]
תודה לך. אם כך, אמשיך להוציא טבלאות וקוד ויקי כבד לתבניות נפרדות. הדיון על הקישורים לערכי השנים והתאריכים התקיים לפני כמה חודשים במזנון, אפשר לחפש בארכיונים האחרונים של הדף. שמזן (שיחה) • ערכי בראבו17:22, 15 ביוני 2020 (IDT)[תגובה]
הערה נוספת: החלטת לבטל את הפיצול לערך משנה על הרקע ללחימה, אבל כך יש מידע רב בפרקי הרקע שצריך להופיע בערך הראשי יותר על ההיסטוריה של ספרד. אולי אפשר להעבירו גם לשם. שמזן (שיחה) • ערכי בראבו10:07, 22 ביוני 2020 (IDT)[תגובה]
אני מתנגד להוצאת התוכן הזה מהערך על המלחמה. זהו תוכן חיוני להבנת המלחמה שצריך להופיע בפרקי המבוא של הערך עצמו. אין שם התייחסות לכל היבט בהיסטוריה הספרדית, אלא רק לאירועים והתהליכים שהניחו את התשתית לקרע הפוליטי והחברתי שספרד הידרדרה אליו ושבסופו של דבר הצית את המלחמה. עם זאת, בכתיבת החלקים הרלוונטיים על המאה ה-19 וראשית המאה ה-20 בערך היסטוריה של ספרד אפשר לעשות שימוש בין השאר בתוכן שכתבתי כאן. אולי אעשה זאת בעתיד בעצמי. בברכה, Ariel196 - שיחה 11:14, 22 ביוני 2020 (IDT)[תגובה]


דיווח על טעות[עריכת קוד מקור]

פרטי הדיווח[עריכת קוד מקור]

תחת הפרק המלחמה בתרבות מופיע המשפט הבא: : כאלו היו הספרים "החומה" (Le Mur) של הפילוסוף הצרפתי ז'אן-פול סארטר, "אפלה בצהריים" (Darkness at Noon) של הסופר הבריטי ארתור קסטלר ו"למי צלצלו הפעמונים" (For Whom the Bell Tolls) של המחבר הבריטי ארנסט המינגוויי.[220]" ארנסט המינגווי הוא מחבר אמריקאי ולא בריטי כמופיע בסוף המשפט.

מקור: ביוגרפיה של ארנסט המינגווי

דווח על ידי: מיכה לאור 2001:420:C0EC:1002:0:0:0:110 11:31, 28 באפריל 2020 (IDT)[תגובה]

תודה על ההערה, הטעות תוקנה. כפי שמצויין במקום אחר בערך, המינגוויי הוא אכן אמריקני. בברכה, Ariel196 - שיחה 14:19, 28 באפריל 2020 (IDT)[תגובה]


קבצים מוויקישיתוף שנמצאים בשימוש בדף מועמדים למחיקה[עריכת קוד מקור]

קבצים מוויקישיתוף שבשימוש בדף זה הועמדו למחיקה:

להשתתפות בדיון המחיקה יש לעיין בדף הצעת המחיקה. —Community Tech bot - שיחה 15:28, 12 במאי 2020 (IDT)[תגובה]

הקובץ הבא מוויקישיתוף שמשמש בדף הזה או בפריט הוויקינתונים שלו הועמד למחיקה[עריכת קוד מקור]

הקובץ הבא מוויקישיתוף שמשמש בדף הזה או בפריט הוויקינתונים שלו הועמד למחיקה:

להשתתפות בדיון המחיקה יש לעיין בדף הצעת המחיקה. —Community Tech bot - שיחה 23:53, 19 בנובמבר 2020 (IST)[תגובה]

הקובץ הבא מוויקישיתוף שמשמש בדף הזה או בפריט הוויקינתונים שלו הועמד למחיקה[עריכת קוד מקור]

הקובץ הבא מוויקישיתוף שמשמש בדף הזה או בפריט הוויקינתונים שלו הועמד למחיקה:

להשתתפות בדיון המחיקה יש לעיין בדף הצעת המחיקה. —Community Tech bot - שיחה 11:23, 10 בספטמבר 2021 (IDT)[תגובה]

נמצאו קישורים חיצוניים שצריכים תיקון (נובמבר 2022)[עריכת קוד מקור]

שלום עורכים יקרים,

מצאתי קישור חיצוני אחד או יותר במלחמת האזרחים בספרד שזקוק לתשומת לב. אנא קחו רגע כדי לבדוק את הקישורים שמצאתי ולתקן אותם בערך אם נדרש. מצאתי את הבעיות הבאות:

כאשר תסיימו לערוך את השינויים הנדרשים, אנא בקרו בדף השו"ת למידע נוסף לתיקון בעיות עם הקישורים לעיל.

הודעה זו תופיע רק פעם אחת לקישורים אלו.

בידידות.—InternetArchiveBot (דווח על באג) 08:00, 18 בנובמבר 2022 (IST)[תגובה]

הקבצים הבאים מוויקישיתוף שמשמשים בדף הזה או בפריט הוויקינתונים שלו הועמדו למחיקה[עריכת קוד מקור]

הקבצים הבאים מוויקישיתוף שמשמשים בדף הזה או בפריט הוויקינתונים שלו הועמדו למחיקה:

להשתתפות בדיון המחיקה יש לעיין בדף הצעת המחיקה. —Community Tech bot - שיחה 20:22, 23 בינואר 2023 (IST)[תגובה]

צלצול השכמה לישראל[עריכת קוד מקור]

כדאי לכל ישראלי לקרוא בימים אלה על מלחמת האזרחים בספרד וזוועותיה. לא כך מקימים אומה, בניגוד למה שאומרים כל מיני אנשים כיום. כך הורסים מדינה ומחריבים את נשמתה. זהירות, אזרחי ישראל!שלומית קדם - שיחה 14:29, 5 בפברואר 2023 (IST)[תגובה]