שיחה:מלחמת וייטנאם

תוכן הדף אינו נתמך בשפות אחרות.
מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית

המשפט עם תיאורית הדומינו באמת בעייתי.
תיאוריית הדומינו טענה שאם וייטנם תיפול בידוי הקומונסטים שאר מדינות דרום-מזרח אסיה ייפלו אחריה כמו לבני דומינו.
אז זה מוזר לכתוב שהתברר שהתיאוריה הזו לא עבדה. זה אם כבר היה חשש שלא התממש.
eman 20:31, 10 ינו' 2004 (UTC)

אין בערך כמעט כלום על ההפגנות נגד המלחמה ועוד פחות על הצד הוויטנמי שלא לדבר על הצד הוויטנמי האזרחי, מישהו? מתניה 19:43, 31 מאי 2005 (UTC)

הפיסקה על הגורמים לכישלון האמריקני מבולבלת. אפשר לחלק אותה לחלקים. ווסטמורלנד

הרבה דברים חסרים בערך הזה.

אחת העובדות שאינה נכונה היא שצוין פה שניקסון סיים את המלחמה בעוד שבפועל סיום המלחמה היה לאחר התפטרותו של הנשיא ניקסון ומי שסיים אותה היה ג'רלד פורד. מלבד זאת, היה תהליך של ויטנמיזאציה, שהאמריקאים התחילו כביכול להעביר את השליטה לדרום ויטנאמים. לא הוזכרה בגידת חיל האויר הדרום ויטנאמי שעבר לצפון והפציץ את האמריקאים בדרום ויטנאם. הבריחה המבוהלת של האמריקאים שהבריחו במסוקים מעל גג בנין השגרירות את האמריקאים יחד עם אזרחים דרום ויטנאמים. המוני הפליטים באניות רעועות, ששתים מהן נקלטו בישראל. הטבח במאי לאי, צורות לחימה של ויטקונג, הפצצת יערות על ידי האמריקאים בחומרים כימיים משירי עלים, קבורת אנשים חיים על ידי בולדוזרים ועוד... אליסף 10:56, 9 אוגוסט 2005 (UTC)

התלונות חסרות טעם, כאן ויקיפדיה! קדימה לעבודה! טרול רפאים 20:41, 9 אוגוסט 2005 (UTC)
  • כן המפקד הסמל.
  • אתה מחליף את תבנית הקרב בתבנית מלחמה? כי יש מקום לתבנית כלשהי שתסדר את הפרטים העיקריים. CEO 00:02, 13 מרץ 2006 (UTC)
הבעיה היא שתבנית מלחמה לא קיימת. אפשר לתרגם מויקיפדיה האנגלית. Pacman 00:06, 13 מרץ 2006 (UTC)
תבנית מלחמה לא קיימת בגלל סיבות רבות. בין היתר כי בדרך כלל לא ניתן לסכם בתבנית אחידה את הפוטנציאל הקרבי של מדינה. מה גם, במלחמות ארוכות שיש בה מספר מערכות (קיץ וחורף) כמו מלחמת העולם השנייה או הראשונה ובוודאי מלחמות ממאות קודמות כמו מלחמת 30 השנה הפטנציאל הקרבי של המדינה לא נשאר קבוע אלא השתנה עם הזמן. לכן, כמעט אי אפשר לתכנן תבנית אחידה למלחמות. אפשר ליצור טבלה ספציפית לכל מלחמה ומלחמה ולהתחשב בה בנסיבות המיוחדות שהיו במלחמה ספציפית זו. גילגמש שיחה 16:47, 13 מרץ 2006 (UTC)

כמות ההרוגים[עריכת קוד מקור]

כמות ההרוגים הדרום וייטנאמים נראית לי מופרזת, ואינה מתאימה למה שכתוב בויקי האנגלית. אני מבקש סימוכין. גדי אלכסנדרוביץ' 15:06, 3 בספטמבר 2006 (IDT)[תגובה]

משהו קטן שמטריד אותי[עריכת קוד מקור]

"עוד נסיון לפגיעה בבונקרים היה הפצצה אווירית של פצצות מימן בעיקר, אשר גרם לשריפות מרובות ופיצוצים רבים על פני השטח" אני מניח שאין הכוונה לפצצות מימן שאני ורוב האנשים מכירים. אולי כדאי להבהיר לי (ולשאר האנשים) למה הכוונה. בטבלה של מלחמת וייטנאם, "230,000 הרוגים לדרום וייטנאם, 58,191 הרוגים לארצות הברית" חסר רווח בין הפסיק למספר חמישים ושמונה, לא מצאתי איפה עורכים את זה.


ערך בעייתי ביותר[עריכת קוד מקור]

ערך לא נייטרלי, שלוקה בהרבה אמריקנוצנטריות.

מלחמת וייטנאם היא קודם כל פרק בהסטוריה של וייטנאם. חלקים גדולים באופן לא פרופורציוני עוסקים במעורבות האמריקאית, הויכוח הפנים אמריקאי וכו'. זה טבעי כמובן משום שכותבי ויקיפדיה העברית משתייכים לעולם המערבי ולכן מכירים בעיקר את הצד האמריקאי, אך זה אינו עומד בקריטריונים של ניטרליות. מציע לפצל חלקים גדולים לערך משנה בשם כמו "המעורבות האמריקאית בוייטנאם". ראו גם השינוי שבצעתי בפסקת הפתיחה: השם מלחמת וייטנאם אולי ראוי לערך משום שזה השם המקובל בעברית, אך זה שם מאוד בעייתי מבחינת נייטרליות אנציקלופדית, לכן הערת הפתיחה.

למרות שחלקים גדולים של הערך כתובים היטב, אין בכלל ציטוטי מקורות. כבר העירו שמספר ההרוגים שונה מבויקיפדיה האנגלית. גם אין כמעט התייחסות לתוצאות המלחמה, הדיון בעקבותיה, וכו'.

מוסיף תבנית שכתוב פיצול. אפשר להוסיף גם תבנית לוקה בחסר. גיאגיאגיא - שיחה 00:32, 24 במאי 2008 (IDT)[תגובה]

תבנית הפיצול אינה מתאימה במקרה זה. ‏עדיאל19:47, 31 באוגוסט 2008 (IDT)[תגובה]
הבעיה העיקרית היא שיש מידע המון מהותי חסר, ויש מידע שעדיף להעביר לערך אחר. עכשיו אני מסכים איתך שהתבנית הזו לא מעבירה את המסר הזה טוב. בגלל שהחלק על הקרבות נראה כתוב טוב, אני לא יודע אם תבנית שכתוב מתאימה. אתה מוזמן לשנות בכל מקרה. גיאגיאגיא - שיחה 00:22, 1 בספטמבר 2008 (IDT)[תגובה]

קרב איה דראנג[עריכת קוד מקור]

משום מה בוויקיפדיה האנגלית (ובסרט) הוא מוצג כניצחון אמריקני. למה בטבלה הוא "ללא הכרעה"?

הסרט הוא אמריקני ונעשה עבור אמריקאים, ומתאר את החלק הראשון של הקרב בלבד. בפועל, קשה לקרוא לקרב שכלל מארב אחד בו נהרגו 155 חיילים אמריקאים בידי כוחות צפון ויטנאם והוויטקונג - המחיר הכבד ביותר ששילמו כוחות ארצות הברית במהלך המלחמה עבור כניסה למארב בודד. בסופו של דבר הכוחות האמריקאים נאלצו לוותר על העמק ולסגת. לא ראיתי איפה בערך en:Battle of Ia Drang נטען שמדובר בנצחון אמריקאי - הדבר הכי קרוב הוא שמצוין בתבנית הצידית כי האמריקאים טענו שניצחו (אבל גם יריביהם). אני חושב שלו הנחיתות המספרית של האמריקאים לא הייתה כה בולטת עוד היו מכנים את זה הפסד שלהם. זהר דרוקמן - I♥Wiki00:54, 1 בספטמבר 2008 (IDT)[תגובה]

מספר ההרוגים[עריכת קוד מקור]

יש פערים קיצונים במספר ההרוגים של צפון ודרום ויטנאם, בין הטבלה בראש הערך לגוף הערך בסופו. צריך תיקון משמעותי!

נמצאו קישורים חיצוניים שצריכים תיקון (אוקטובר 2022)[עריכת קוד מקור]

שלום עורכים יקרים,

מצאתי קישור חיצוני אחד או יותר במלחמת וייטנאם שזקוק לתשומת לב. אנא קחו רגע כדי לבדוק את הקישורים שמצאתי ולתקן אותם בערך אם נדרש. מצאתי את הבעיות הבאות:

כאשר תסיימו לערוך את השינויים הנדרשים, אנא בקרו בדף השו"ת למידע נוסף לתיקון בעיות עם הקישורים לעיל.

הודעה זו תופיע רק פעם אחת לקישורים אלו.

בידידות.—InternetArchiveBot (דווח על באג) 04:07, 11 באוקטובר 2022 (IDT)[תגובה]

הקובץ הבא מוויקישיתוף שמשמש בדף הזה או בפריט הוויקינתונים שלו הועמד למחיקה מהירה[עריכת קוד מקור]

הקובץ הבא מוויקישיתוף שמשמש בדף הזה או בפריט הוויקינתונים שלו הועמד למחיקה מהירה:

באפשרותך לראות את הסיבה למחיקה בדף תיאור הקובץ המקושרים לעיל. —Community Tech bot - שיחה 20:22, 28 באוקטובר 2022 (IDT)[תגובה]

הקובץ הבא מוויקישיתוף שמשמש בדף הזה או בפריט הוויקינתונים שלו הועמד למחיקה[עריכת קוד מקור]

הקובץ הבא מוויקישיתוף שמשמש בדף הזה או בפריט הוויקינתונים שלו הועמד למחיקה:

להשתתפות בדיון המחיקה יש לעיין בדף הצעת המחיקה. —Community Tech bot - שיחה 13:52, 29 באוקטובר 2022 (IDT)[תגובה]

לא דיווח שגוי, אלא דיווח שקר[עריכת קוד מקור]

לגבי "...דיווחו צוותי המשחתת "מדוקס" ומשחתת נוספת על התקפת טורפדו שנייה, דיווח שהתגלה בדיעבד כשגוי". על פי מה שמכונה "מסמכי הפנטגון" לא מדובר בדיווח שגוע, אלא בשקר מכוון, על מנת להגביר את מוערבות ארה"ב במלחמה בויטנאם. ראו בויקפדיה הערך" מסמכי הפנטגון" 2A06:C701:7247:8100:5914:1FBD:651A:B1AE 13:24, 4 במרץ 2023 (IST)[תגובה]

נמצאו קישורים חיצוניים שצריכים תיקון (נובמבר 2023)[עריכת קוד מקור]

שלום,

מצאתי קישור חיצוני אחד או יותר במלחמת וייטנאם שזקוק לתשומת לב. אנא קחו רגע כדי לבדוק את הקישורים שמצאתי ולתקן אותם בערך אם נדרש. מצאתי את הבעיות הבאות:

כאשר תסיימו לערוך את השינויים הנדרשים, אנא בקרו בדף השו"ת למידע נוסף לתיקון בעיות עם הקישורים לעיל.

הודעה זו תופיע רק פעם אחת לקישורים אלו.

בידידות.—InternetArchiveBot (דווח על באג) 01:35, 9 בנובמבר 2023 (IST)[תגובה]