שיחה:מנוע ונקל

תוכן הדף אינו נתמך בשפות אחרות.
מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית

"מנוע ונקל, הקרוי גם מנוע רוטורי"[עריכת קוד מקור]

ישנו גם מנוע רוטורי שאינו מנוע ונקל Rotary engine. השקמיסט 15:37, 1 יולי 2006 (IDT)

אכן, אך זהו כנראה שיבוש הנפוץ בעולם כולו מאז ימיו הראשונים של המנוע. שרשר 10:00, 15 בדצמבר 2006 (IST)[תגובה]

בעייה בתיאור היעילות[עריכת קוד מקור]

שלום, מתוך הערך:

"היעילות של מנוע ונקל נובעת מכך שכל אחד משלושת הפנים של הרוטור עובד תמיד על חלק אחד מהמעגל. קרי, בסיבוב אחד של הרוטור יהיו 3 תהליכי בעירה. מאידך גיסא, גל הזיזים מסתובב אחת לכל 3 סיבובים מלאים של הרוטור, ובכך נוצר למעשה תהליך בעירה אחד לכל סיבוב של גל הזיזים; כך מתקבלת תוצאה של פעימת בעירה אחת לכל סיבוב של הרוטור, מה ששקול ליעילות של מנוע שתי פעימות וגדול פי שניים מיעילותו של מנוע ארבע פעימות. כמו כן, יעילותו היא בכך שאין צורך בהמרת פעולת המנוע מתנועה קווית (של הבוכנות במנוע בעירה פנימית) לתנועה סיבובית (של גל הארכובה)."

כל סיבוב של הרוטור מסובב 3 פעמים את גל הזיזים , ולא כמו שנכתב , הרי אפילו באנימציה גלגל הזיזים זז 3 פעמים על כל סיבוב של הרוטור . החסרונות של מנוע ונקל הם מורכבים יותר מזה כך שלדעתי הערך זקוק לעריכה .

אכן נראה שהתיאור שגוי. ערכתי את המשפט הנ"ל. אני גם מוטרד מהשימוש במונח "גל זיזים", שאינו חופף למונח המוכר במנועים הבוכנאיים. מעניין אם יש תרגום אחר. שרשרשיחה 17:02, 26 ביולי 2008 (IDT)[תגובה]
פסקת היעילות כלל לא מדברת על יעילות, אלא על צפיפות הספק. למקרא הקטע אפשר לחשוב שמנוע בעירה פנימית של שתי פעימות יעיל כפליים ממנוע ארבע פעימות, בעוד שבמציאות יעילות מנוע שתי פעימות נמוכה יותר מיעילותו של מנוע ארבע פעימות. קיפודנחש - שיחה 17:28, 19 בפברואר 2011 (IST)[תגובה]

דיווח על טעות[עריכת קוד מקור]

פרטי הדיווח[עריכת קוד מקור]

קישורים חיצוניים - טעות בקישור השני שאמור להפנות למנוע דומה וויזואלית למנוע ונקל אך מפה לדף שעוסק ברשתות פנימיות (wi-fi)

מקור: הקישור בתחתית העמוד ראה "פרטי הבעיה"

דווח על ידי: תודה , צבי סבו 192.116.231.74 10:11, 12 בפברואר 2017 (IST)[תגובה]

תודה, הקישור הוסר. שרשרשיחה 23:52, 12 בפברואר 2017 (IST)[תגובה]