שיחה:מערכת העצבים הפאראסימפתטית

תוכן הדף אינו נתמך בשפות אחרות.
מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית

הינה הסבר המחיקה שלא הספקתי לתת לפני כן. ובכן, ערך זה סובל מטעויות שאפרט להלן:

  1. מערכת הפראסימפתטית לא דואגת לשימור אנרגיה. הגוף נמצא רק בשני מצבים: מנוחה או פעולה. המנוחה היא המצב הטבעי והרגיל ורק במאמץ יש צורך בזריקת מרץ שנעשת על ידי מנגנונים שונים, בין היתר על ידי המערכת הסימפתטית. מערכת הפראסימפתטית פועלת בשיתוף עם הסימפתטית, אם כי בכיוון הפוך. בכלל, בגוף אין כמעט "אנרגיה" הגוף פועל על אנרגיה כימית שאגורה בקשרים בATP ומולקולות נוספות. זאת האנרגיה היחידה שמתחררת בגוף. כל היתר נאגר בצורת גליקוגן, שומן וצורות נוספות של שמירה (למשל בעתות מצוקה ורעב ניתן לפרק שריר לאנרגיה). לכן, לא נכון לומר שמערכת זו דואגת לשימור אנרגיה.
  2. הדוגמה שהיתה בערך - נכונה, אך מחקתי כי התייתרה. מבחינתי אפשר להחזירה כדוגמה לאופן פעולת המערכת.
  3. מערכות הסימפתטית והפראסימפתטית פעולות בשיתוף פעולה, אך לא ניתן לומר שכשאחת מאיצה תהליך מסוים השניה מכבה אותו, אם זה יהיה כך התוצאה הסופית תיהיה אפס. פשוט בנקודת זמן מסוימת גוברת אחת המערכות על השניה.
  4. תיאור אופן פעולת המערכת הפראסימפתטית היה לקוי וכתוב בצורה לא טובה. מערכת עצבים זו פועלת בדיוק כמו כל מערכת עצבים ההיקפית - האות החשמלי נע לאורך האקסון ובסוף האקסון משתחרר מוליך עצבי (במקרה זה אצטיל כולין)

על כן, מרבית הטקסט איננו מדויק או פשטני או במקרים מסוימים. התיקון הוא מתבקש ומייטיב עם הקוראים. ניתן ואף רצוי לכתוב ערך מקיף יותר למערכת חשובה זו, אך מה שהיה הוא בוודאי שירות דב לקוראינו הנאמנים. גילגמש שיחה ביקרת כבר במיזם היובל? 14:28, 24 ביולי 2009 (IDT)[תגובה]