שיחה:מריו מונטי

תוכן הדף אינו נתמך בשפות אחרות.
מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית

מדוע נמחק הקטע. האם אסור להזכיר שראש ממשלת איטליה[עריכת קוד מקור]

באפריל 2012 מריו מונטי ביקר בירושלים כאורח ממשלת ישראל. הוא ביקר ב"יד-ושם" וכן בבית הכנסת כמנהג יהודי רומה, ירושלים.

זוהר בלומנקרנץ ו אבשלום חלוץ דיוחו בעיתון דהמרקט ראש ממשלת איטליה לפרס: "באתי לללמוד שיעור באמונה בעתיד" - הכתבים סיכמו את הביקור:" הצמרת הכלכלית של ישראל התייצבה שלשום לארוחת ערב רשמית שערך נשיא המדינה שמעון פרס עבור ראש ממשלת איטליה; בארוחה נכחו כ-40 בכירים בלבד, בהם שר האוצר יובל שטייניץ, נגיד בנק ישראל פרופ' סטנלי פישר.

בין השאר אמר:"מונטי ציין באוזני הנשיא כי "המדינה שבראשה אתה עומד נמצאת בלבבות האיטלקים. בראש סדר העדיפויות של ממשלתי עומדת העצמת שיתופי הפעולה, ההבנה והמחויבות בנושאים הרבים העומדים על הפרק בינינו". לבקשת פרס הרחיב מונטי בנושא הרפורמות הכלכליות שאותן הוא מבצע באיטליה, ואמר כי "ניתן לומר שהוצאנו את איטליה מ'האזור המסוכן' והצבנו אותה על שולחן פותרי הבעיות הכלכליות של האיחוד האירופי". מונטי סיכם את דבריו כשאמר: "באתי לישראל כדי ללמוד ממנה וממך, הנשיא פרס, שיעור בהשראה, באמונה בעתיד ובמנהיגות".

מוקד - פורטל יהודי איטליה כתב על האירוע ביום 10 אפריל 2012. בין השאר הצביע על:

  • תרומת יהדות איטליה לתנועה לאיחוד איטליה ולהתגוננות נגש הכובש הגרמני. הוא קשר זאת לביקורו הקודם בישראל של הנשיא ג'יוג'יו נאפוליטנו בירושלים לרגל 150 שנה של קשרים בין העם האיטלקי לבין יהודי ארץ ישראל.
  • למזכרת הוא כתב בבית הכנסת שהוא מעריך את האומץ של החברה הישראלית לשמור על ערכיה.
  • אשר לקהילת יהודי איטליה בישראל, הוא עודד את בני הקהילה לטפח את הקשרים בין המדינות, שהם בעלי יסוד תרבותי בעל שורשים עמוקים.


משתמש:דניאל ונטורה 77.127.183.81 09:12, 11 באפריל 2012 (IDT)[תגובה]

דניאל, בצער אני מציין שהסיבה שהקטע הזה נמחק (אם נמחק, שכן אינני מוצא לו זכר בגרסאות קודמות) היא בדיוק הסיבה שאינך כותב עוד בוויקיפדיה העברית. היכולת להבדיל בין טפל לעיקר, בין פרטים זניחים לבין פרטי מידע בעלי חשיבות אנציקלופדית, בין מה שמעניין היום לבין מה שצריך להיות רלוונטי גם מחרתיים. כיוון שבאופן אישי אני חושב שתחומי הידע שאתה יכול להביא לוויקיפדיה הם חשובים ולא מצויים אצל רבים (במיוחד תרבות איטליה ותרבות יהודי איטליה), אני מייחל שתלמד לעשות את ההבחנות שלעיל, אף שלצערי הסיכוי לכך זעיר שבזעירים. חג שמח, Oyשיחה 09:27, 11 באפריל 2012 (IDT)[תגובה]