שיחה:משה פיינשטיין

תוכן הדף אינו נתמך בשפות אחרות.
מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית

התבטאויות[עריכת קוד מקור]

מציע , לכבודו של הרב פיינשטיין - למחוק את ציטוטיו הנתעבים בנושא ההומוסקסואליות

הצעה מיותרת - הציטוטים עברו לוויקיציטוט. כדאי שתציע את זה שם. גילגמש שיחה 17:32, 5 ספטמבר 2005 (UTC)

בוויקיציטוט שישימו מצידי גם ציטוטים של היטלר. התנגדתי לזה כחלק מערך אנציקלופדי וטוב עשית שהורדת את זה.

--רמי נוידרפר 17:36, 5 ספטמבר 2005 (UTC)

יכולת לוותר על ההשוואה המרומזת בין הרב פיינשטיין לבין הצורר. העברתי את עניין הציטטות להצבעה. הרצון לצנזר השקפות עולם שאינם מקובלת עליך מקומם. שש"ז 17:45, 5 ספטמבר 2005 (UTC)

גילגמש טועה: דבר שנינה חסר משמעות מהותית מקומו בויקיציטוט, אך כאן מדובר בציטוטים המציגים את תפיסת עולמו של פיינשטיין, וחשוב להשאירם בערך העוסק בו. גם משה נוידרפר טועה: אין אנו מחוייבים לכבודו של פיינשטיין אלא לכבוד האמת, ומצד האמת אין להסתיר את דעתו על הומוסקסואליות. אין מדובר בפליטת פה אקראית, אלא בתפיסת עולם מגובשת, שפיינשטיין בוודאי לא התבייש בה. דוד שי 17:51, 5 ספטמבר 2005 (UTC)
אבל החזרתי את הציטוטים ואף נתתי את ההסבר המתקבש. אנא שים לב לשינויים לפני שאתה משחזר. גילגמש שיחה 17:53, 5 ספטמבר 2005 (UTC)

אלף: השקפות פיינשטיין והיטלר בנושא ההומוסקסןאליות הן זהות בית: ממתי מביאים כאן בכלל ציטוטים? האם יש ציטוטים בערך איינשטיין? בערך צ'רצ'יל? בערך ניטשה? בערך הרב קוק? בערך שפינוזה? אולי מנחם בגין? באף אחד מהערכים האלה אין ציטוט!! אפילו אחד לא!!

למה זכה דווקא הרב הקיצוני והדי שולי הזה שציטויו יובאו כאן? ברור שהסיבה היחידה היא לעורר מדנים.

--רמי נוידרפר 18:06, 5 ספטמבר 2005 (UTC)

זה לא לכבודך שאני אחסום בגללך את הערך. אגב, בערך הרב קוק יש המון המון ציטוטים, יותר מדי אפילו לטעמי. להגיד על הרב פיינשטיין שהוא "די שולי" זה מפגן בורות מזעזע. שש"ז 18:15, 5 ספטמבר 2005 (UTC)
משה, כדאי שתציץ בערכים שהבאת. בערך הרב קוק יש סעיף גדול מאוד "מושגים במשנתו", גדוש ציטוטים. גם בערך מנחם בגין זכורים לי ציטוטים לפחות משני נאומים שנשא, בעניין הסכם השילומים ובעניין כסף מארה"ב. הציטוים חשובים בערכים אלה וגם בערך שלפנינו. אין טוב יותר מציטוט טוב כדי להמחיש את סגנונו ותפיסת עולמו של אדם. דוד שי 18:17, 5 ספטמבר 2005 (UTC)
השוואתו של אדם להיטלר מזעזעת. אני מבקש שתחזור בך מהשוואות מקוממות כל כך. גילגמש שיחה

אינני משווה אותו להיטלר. אל תכניס מילים בפי. היטלר רשע גדול ופיינשטיין רב נודע. --רמי נוידרפר 18:21, 5 ספטמבר 2005 (UTC)

יש כל כך הרבה דברים יפים ביהדות. אם אתה סבור שאתה תורם בציטוטים הדוחים הללו על ההומסקסואליות, לכבודה של היהדות, של תורת ישראל, או אפילו של הרב פיינשטיין, אני חושב שאתה טועה --רמי נוידרפר 18:33, 5 ספטמבר 2005 (UTC)

לא הבנתי כיצד שינית פאזה, מניסיון למחוק אותם לניסיון לדחוף אותם לכל מקום אפשרי בוויקיפדיה, קשור או לא קשור. שש"ז 18:37, 5 ספטמבר 2005 (UTC)

~~MAAMIN~~ קראתי את הערך על רבי משה פיינשטיין, ומספר הערות על כללות הערך. לכל לראש העורך כתב דברים בקצרה מאד, ובמקום שהיה לו להאריך קיצר וכן להיפך. ועצתי שכדאי שיעברו מספר עורכים נוספים על ערך זה. שנית, כמה מן הציטוטים המובאים כאן אינם החלטיים וברורים, ושנויים במחלוקת אודות ציטוטיו בספרים אחרים כגון חלב נכרי, שמרוב מכתביו של הרב נראה שהתיר לאכול מחלב נכרי במקרים ספיציפיים או בדיעבד, ואף כותב במכתבים אחרים (ללא פרשנותי אלא ציטוט) וכל ירא שמים ירחק מזה... שלישית, בין הציטוטים המובאים כאן ישנם ציטוטים ש(לא רק לדעתי אלא) אינם מתאימים לערך זה משום: א. הרב כתב בנושאים רבים ואף יותר קיצונים, (משום שבענינים אלו של הומו וכיו"ב לא מצאתי חולק עליו ובמספר הנושאים שכתב הי' זה ממש שולי ואינו עיקר בין פסקיו הן משום שרוב ישראל אינו חולק עליו, והן משום שנושא זה מובא מועט מאד, וכשם שבעניין השקיעה וזריחת השמש לא הובאו פסקיו, אם כן מדוע לו להכניס מיוחד נושאים אלו?!). ב.(ואם כל האינטרס של העורך להכניס ענינים שכביכול תלמידיו מתביישים בו אין זה סיבה מספיקה למחוקו (על פי תנאי האתר) אולם המדובר כאן אודות אישיותו המייחדת אותו משאר רוב רבני ישראל ופוסקי ההלכה וכך שאין זה מתאים כלל לערך זה, ויותר מתאיםן לערך שעוסק בענינים אלו) המסקנה: לדעתי העורך הכניס ענינים מסוימים ללא כל סדר והגיון והסיבה היחידה שעוד יכול להיות על הדעת, שהעורך פגוע במחלה זו, שהוא מרגיש קשר וחשיבות לתוקעו בכל ערך, ודי למבין.

מקום לידתו[עריכת קוד מקור]

בערך כתוב שהוא נולד ברוסיה. אך בהקדמה לאג"מ חלק ח' (עמ' 5) כתוב "מרן הגאון רבי משה פיינשטיין זצ"ל נולד בעיירה אוזדא שבפלך מינסק שבבילורוסיא בז' אדר תרנ"ה ". כדאי לתקן, ואף להביא את המקור: http://hebrewbooks.org/pdfpager.aspx?req=14679&pgnum=11 ―אנונימי לא חתםמש:אנונימי 00:00, 10 בינואר 2000 (IST)[תגובה]

שני המקורות מדוייקים. בעת לידתו האיזור היה חלק מהאימפריה הרוסית והיום האיזור שייך לבלארוס. ‏DGtal15:14, 31 במרץ 2009 (IDT)[תגובה]

הועבר מהערך[עריכת קוד מקור]

לא הובא מקור: "כמו כן יש הטוענים לזיוף בכתביו במטרה להקל יותר ממה שהוא הקל. לדוגמה: הרב יעקב לייוואוויץ, תלמידו ואחיינו, שרבים מן המכתבים בספר מופנים אליו, טוען כי מעולם לא קיבל אותם. לפי דבריו ייתכנו שתי אפשרויות, או זיוף, או שהרב פיינשטיין חזר בו ממה שכתב ולכן לא שלח את המכתבים." דרך - שיחה 16:02, 29 באפריל 2011 (IDT)[תגובה]

דרישת מקורות[עריכת קוד מקור]

הצבתי תבניות מקור כדי שיכתבו המקורות המדויקים, אך כמובן שבמקרה זה אין למחוק את המידע גם אם הדבר לא יתבצע בזמן הקרוב. דרך - שיחה 16:02, 29 באפריל 2011 (IDT)[תגובה]

משנתו והערה על הומוסקסואלים[עריכת קוד מקור]

היי, עיינתי לפני כמה ימים בערך וראיתי שבפרק "משתנו" זרוקה הערה לא קשורה על היחס שלו להומוסקסואלים, באותה שורה עם אמירה לגבי תרומת איברים. אני מחקתי את ההערה, היות והיא מופיעה בהמשך, כן במקום (כלומר - כנושא עצמאי, ללא תלות בתרומת איברים), בפרק "מדבריו" (אגב, רצוי לדעתי לאחד את הפרקים. לא רואה סיבה להפרדה המוזרה הזאת). מסיבה לא ברורה המשפט התמוה חזר. מדוע ולמה? יש להחליט לאן הוא שייך, ולתת לו שם מקום עצמאי, לא לספח אותו למשפט אחר. בינתיים מחקתי אותו מ"משנתו" אבי קונץ - שיחה 00:43, 12 במאי 2011 (IDT)[תגובה]


קישור שבור[עריכת קוד מקור]

במהלך מספר ריצות אוטומטיות של הבוט, נמצא שהקישור החיצוני הבא אינו זמין. אנא בדקו אם הקישור אכן שבור, ותקנו אותו או הסירו אותו במקרה זה!

--Matanyabot - שיחה 18:11, 15 במאי 2013 (IDT)[תגובה]

דיווח שאורכב ב-28 בפברואר 2019[עריכת קוד מקור]

דיווח מהדף ויקיפדיה:דיווח על טעויות

1. בביוגרפיה כתבתם שנכתב על מצבתו בין השאר הרבה דברים והתמונה של המצבה שצורפה לא כתוב דבר מנוסח הזה... 2. בתמונת המצבה כתוב שנפטר אור לי"ב אדר ב' תענית אסתר. תענית אסתר היא בי"ג וכך גם כתוב בגוף הערך.


בטוח שזו המצבה?

  1. זה נוסף ב2014 על ידי משתמש:מיראני, אבל נראלי שהוא כבר לא פעיל. התמונה שרואים היא תמונת צד, וייתכן שזה כתוב לאורך הצבה.
  2. כתוב אור ליום שני. על פי בדיקה שערכתי, יום ראשון היה י"ב אד"ש ואור ליום שני היה ליל י"ג. כך שהשאלה היא על מי שכתב את המצב מדוע הוא כתב י"ב ולא אור לי"ג. תאריך הפטירה שבערך מדויק. דגש11:10, 28 בפברואר 2019 (IST)[תגובה]
כתוב במצבה אור לי"ג. נרו יאירשיחה • כ"ג באדר א' ה'תשע"ט • 11:55, 28 בפברואר 2019 (IST)[תגובה]
אופס... הראייה שלי, כנראה, אינה מה שהייתה פעם. תודה. דגש12:25, 28 בפברואר 2019 (IST)[תגובה]

להערת שוליים 10 לטקסט 'התיר לשים את רוב סוגי ספרי הקודש במיכלי מיחזור נייר, מלבד "חומשים וספרי תנ"ך, שבהם נמצאים שמות, וכן סידורים מאלו שמדפיסים בשמות ממש"' – הוסיף אנונימי ש"מדובר בחלק ד ולא בחלק ו". מי יכול לבדוק ולתקן בהתאם לצורך? חזרתישיחה 12:40, 16 בנובמבר 2020 (IST)[תגובה]

זה מבלבל, בספירה של אוצה"ח זה כרך ו', אבל מדובר או"ח חלק רביעי. אתקן. נרו יאירשיחה • כ"ט בחשוון ה'תשפ"א • 14:19, 16 בנובמבר 2020 (IST)[תגובה]

נמצאו קישורים חיצוניים שצריכים תיקון (אוקטובר 2022)[עריכת קוד מקור]

שלום עורכים יקרים,

מצאתי קישור חיצוני אחד או יותר ב־משה פיינשטיין שזקוק לתשומת לב. אנא קחו רגע כדי לבדוק את הקישורים שמצאתי ולתקן אותם בערך אם נדרש. מצאתי את הבעיות הבאות:

כאשר תסיימו לערוך את השינויים הנדרשים, אנא בקרו בדף השו"ת למידע נוסף לתיקון בעיות עם הקישורים לעיל.

הודעה זו תופיע רק פעם אחת לקישורים אלו.

בידידות.—InternetArchiveBot (דווח על באג) 16:53, 29 באוקטובר 2022 (IDT)[תגובה]

דיווח שאורכב ב-22 בנובמבר 2022[עריכת קוד מקור]

דיווח מהדף ויקיפדיה:דיווח על טעויות

מצב טיפול: לא טעות

בנצבה שמצולמת עתוב שנולד בכז אדר ובראש הערך כתוב ז

במצבה כתוב שנולד בז אדר. בברכה בן-ימין - שיחה 19:02, 20 בנובמבר 2022 (IST)[תגובה]

ההסכמה לפיתקא[עריכת קוד מקור]

שלום רב, מדוע לא מוזכרת פה ההסכמה שנתן לפתקא של רבי ישראל דב אודסר. המלל של ההסכמה אפשר למצוא כאן https://www.youtube.com/watch?v=9PGWw_XHcC0 וכאן https://www.youtube.com/watch?v=vCavHl-aAhI ובעוד מקומות (יתן לחפש בגוגל) 2A02:6680:2105:870E:4EC:137:1CC3:79E 00:14, 5 בדצמבר 2022 (IST)[תגובה]