שיחה:משה צימרמן (היסטוריון)

תוכן הדף אינו נתמך בשפות אחרות.
מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית

ביקורתיות או השמצה?[עריכת קוד מקור]

מתוך הקישור החיצוני החמישי ברשימה:
"צימרמן הגיש תביעת דיבה נגד פרי ו"הארץ". בעבר כבר היה צימרמן מעורב בתביעת דיבה שהוגשה נגדו על ידי רחבעם זאבי, משום שבראיון שנתן לשבועון "ירושלים" השווה בין אנשי ימין לנאצים. בתביעה ההיא זכה תחילה זאבי, אך בערעור שהגיש צימרמן נהפכה ההחלטה. הפעם קיבלה שופטת בית משפט השלום בתל אביב, יהודית שבח, את טיעוני פרי ו"הארץ" וקבעה כי צימרמן אכן השווה, בהזדמנויות שונות, בין גופים ישראליים ונאציים ואף ציינה כמה דוגמאות לכך: "בין נוער חברון ל'היטלר יוגנד', בין המוטיווציה ותנאי השירות של חיילים ישראלים בכמה יחידות מובחרות בצה"ל לאלה של הוואפן אס-אס, בין אוהדי כדורגל ישראלים ואלה של הרייך השלישי (בהתבטאויות הגזעניות, י"ש) ובין התנ"ך ו'מיין קאמפף'"."
נכון, ניתן לראות בהשוואה לנאצים סוג של ביקורת. אנחנו, פה בויקיפדיה, חוסמים על זה מייד. מה יקרה בפעם הבאה שמשתמש יכתוב למפעיל "אתה מתנהג כמו נאצי"? נטפח על כתפו ונודה לו על הביקורת הבונה שהעניק לנו בטובו?
לא. השוואת חיילי צה"ל לחיילי האס-אס אינה "ביקורת כלפי הימין", אלא בדיוק כמו שכתב האלמוני - עמדה אנטי ציונית קיצונית. ועל פי דברי השופטת יהודית שבח, זה בדיוק מה שהוא אמר. עמית - שיחה - האלבומים 00:54, 13 בספטמבר 2009 (IDT)[תגובה]

תסביר לי איך מביקורת על חיילי צה"ל המלווה בהשוואה איומה, אתה מסיק שהוא מחזיק בעמדה אנטי ציונית? ההתייחסות של צה"ל לפלשתינים היא נושא שנוי מאד במחלוקת, וגם אם אמר את הדברים על חיילי צה"ל מהיכן אתה מסיק שהוא אנטי ציוני או בעל עמדה כזו? לא ברור לי כלל הקשר. Lanqner - שיחה 21:34, 15 בספטמבר 2009 (IDT)[תגובה]
ראוי לדווח על תביעות הדיבה שצימרמן מעורב בהן, אך כיוון שהנושא נמצא בדיון משפטי, המשקף מחלוקת עזה בין הצדדים, יש לנהוג בו זהירות רבה. לא לציין דבר כעמדה של האנציקלופדיה (למשל: לא לקבוע האם הוא ציוני, פוסט-ציוני או אנטי-ציוני), אלא לצטט דברים בשם אומרם, רצוי מכלי ראשון (למשל: לצטט מפסק הדין, ולא מידיעה עיתונאית העוסקת בפסק הדין). דוד שי - שיחה 07:25, 21 בספטמבר 2009 (IDT)[תגובה]
אני מסכים עם דוד צחי לרנר - שיחה 10:34, 21 בספטמבר 2009 (IDT)[תגובה]

עריכה בעייתית?[עריכת קוד מקור]

עברתי על הערך והעריכה נראית בעיניי בעייתית.


אני חושב שבהחלט יש מקום לפעילותו הציבורית עם כל המאבקים שלה, אבל הערך "תביעות דיבה" בפני עצמו נשמע לי ממש מוגזם, וללא הקשר. לדעתי צריך להחליף זאת בפסקה גדולה עם "דעות ופעילות ציבורית" שבה כתוב משהו כגון "פרופ' צימרמן פעיל בחוגי השמאל וכותב מאמרי ביקורת רבים. לעתים הוא השווה תופעות בישראל, בעיקר של הימין, לתופעות בגרמניה הנאצית, דבר שעורר לו הרבה מתנגדים ואף הביא לתביעות דיבה". משם אפשר להמשיך לתת-פסקה 'תביעות דיבה'. זה נותן מידע יותר מדוייק ומסביר למה מופיע פתאום תת-ערך של "תביעות דיבה".

התביעה של ידיעות אחרונות למשל, מוצגת ללא הקשר נאות בכלל. יש רק ציטוט של פס"ד של שופטת בלי הסבר על מה התביעה ועל מה מתייחסים דברי השופטת. רצוי שמי שכתב את הערך יוסיף עוד שורה שמפרטת מהי התביעה ועל איזו התבטאות.

כמו-כן לא ברור למה הטענה "היו תביעות דיבה נגד צימרמן שנדחו" נמצאת בשולי הטקסט באופן הכי מוצנע שיש. אם, למשל, מספרן עולה בהרבה על אלה שלא נדחו (ואיני מכיר את הנושא מספיק), יש פה נקודה חשובה מאד שאולי תדרוש שינוי של הערך. למשל: "נגד צימרמן הוגשו תביעות רבות. רובן נדחו. להלן הנימוקים באלה שנדחו ובאלה שלא.

כרגע למרות הניסוח הערך עושה רושם קצת חד-צדדי (גם האזכור 'לדברי צימרמן'. הוגשה תביעה או לא? כל-כך קשה לוודא?). משתמש:אסף רזון

יש שני משה צימרמן[עריכת קוד מקור]

כפי שניתן לראות מדף הפירושונים משה צימרמן, יש שני חוקרים בשם זה. עד ליצירת דף הפירושונים, סופחו חלק מעבודותיו של משה צימרמן (קולנוען) לערך העוסק במשה צימרמן (היסטוריון). לא רק בוויקיפדיה קרתה טעות כזו. לפיכך היזהרו, וזהו את משה צימרמן הנכון. דוד שי - שיחה 23:10, 21 בספטמבר 2009 (IDT)[תגובה]

תחילתו של פסק דין אינה אסמכתא[עריכת קוד מקור]

לערך נוסף ציטוט מדברי צימרמן וכאסמכתא הובאה ראשיתו של פסק דין בעניינו, שבו מיוחס לצימרמן ציטוט זה, אך מיד בהמשך מתכחש צימרמן חלקית לדברים אלה. ומה פסק בית המשפט? את זאת לא נוכל לדעת, אלא אם נרכוש את פסק הדין. במצב זה לא ניתן להביא את הציטוט, משום שלא ברור האם נאמר וכלפי מי נאמר. דוד שי - שיחה 06:29, 21 באוגוסט 2011 (IDT)[תגובה]


קישור שבור[עריכת קוד מקור]

במהלך מספר ריצות אוטומטיות של הבוט, נמצא שהקישור החיצוני הבא אינו זמין. אנא בדקו אם הקישור אכן שבור, ותקנו אותו או הסירו אותו במקרה זה!

--Matanyabot - שיחה 17:40, 4 במאי 2013 (IDT)[תגובה]


קישור שבור 2[עריכת קוד מקור]

במהלך מספר ריצות אוטומטיות של הבוט, נמצא שהקישור החיצוני הבא אינו זמין. אנא בדקו אם הקישור אכן שבור, ותקנו אותו או הסירו אותו במקרה זה!

--Matanyabot - שיחה 17:40, 4 במאי 2013 (IDT)[תגובה]

נמצאו קישורים חיצוניים שצריכים תיקון (דצמבר 2022)[עריכת קוד מקור]

שלום עורכים יקרים,

מצאתי קישור חיצוני אחד או יותר במשה צימרמן (היסטוריון) שזקוק לתשומת לב. אנא קחו רגע כדי לבדוק את הקישורים שמצאתי ולתקן אותם בערך אם נדרש. מצאתי את הבעיות הבאות:

כאשר תסיימו לערוך את השינויים הנדרשים, אנא בקרו בדף השו"ת למידע נוסף לתיקון בעיות עם הקישורים לעיל.

הודעה זו תופיע רק פעם אחת לקישורים אלו.

בידידות.—InternetArchiveBot (דווח על באג) 04:28, 7 בדצמבר 2022 (IST)[תגובה]

נמצאו קישורים חיצוניים שצריכים תיקון (אפריל 2024)[עריכת קוד מקור]

שלום,

מצאתי קישור חיצוני אחד או יותר במשה צימרמן (היסטוריון) שזקוק לתשומת לב. אנא קחו רגע כדי לבדוק את הקישורים שמצאתי ולתקן אותם בערך אם נדרש. מצאתי את הבעיות הבאות:

כאשר תסיימו לערוך את השינויים הנדרשים, אנא בקרו בדף השו"ת למידע נוסף לתיקון בעיות עם הקישורים לעיל.

הודעה זו תופיע רק פעם אחת לקישורים אלו.

בידידות.—InternetArchiveBot (דווח על באג) 12:14, 8 באפריל 2024 (IDT)[תגובה]