שיחה:משחק מציאות חלופית

תוכן הדף אינו נתמך בשפות אחרות.
מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית

לא הבנתי - מדובר במשחק מחשב או משחק לוח/חברה? זה לא מוסבר בערך. נדמה שהכותב יצא מנקודת הנחה שלכולם ברור ש"משחק" זה "משחק מחשב" או "משחק וידאו" - ולא כך הדבר. חשוב מאד להסביר את זה בגוף הערך, בדגש על המשפט הראשון (ואולי אפילו בשם הערך). טוסברהינדי (שיחה) 16:05, 30 בדצמבר 2008 (IST)[תגובה]

מקוה שכאן עונים. אני חדשה בויקיפדיה. בכל אופן משחק מציאות חלופית זהו ג'אנר של משחקים. אני עוסקת בתחום כבר כמה זמן ומצאתי לנכון לעלות ערך בויקיפדיה לידיעת כולם. אם ראית את הסרק "השחקן" עם מייקל דאגלס אז זה בערך זה אבל לא ממש.... אתה מגלה משהו באינטרנט ואז מתחיל לחפש עוד ורמזים נמצאים בכל מני מקומות. גם באינטרנט ואתרים שונים וגם בחוץ כמו לדוגמא באתר אינטרנט תוכל לקבל מספר טלפון ואז אם תתקשר תגיע למישהו שיגיד לך שהרמז הבא הוא במוסך חלפים בשרדות וייצמן... זה כמו חפש את המטמון אבל מאד משוכלל. יש ערך בויקי אנגלית דרר אגב. חפש arg נועה

הי נועה. ראשית - עדיף לחתום בסוף דברייך בארבעה סימני טילדה (~~~~). שנית - כל מה שכתבת כאן לא ממש מובן מהערך. המילה "משחק" היא כללית מדי, וכדאי להסביר את זה טוב יותר. והכי חשוב - ברוכה הבאה ותהני! :-) טוסברהינדי (שיחה) 10:24, 1 בינואר 2009 (IST)[תגובה]
תודה על הפידבק. אני אעבוד עוד על הערך. אני מבינה שגם המבנה עוד דורש שיפור נועהמורג - שיחה 14:56, 1 בינואר 2009 (IST)[תגובה]
אם את צריכה עזרה - רק תגידי. טוסברהינדי (שיחה) 16:49, 1 בינואר 2009 (IST)[תגובה]

שאלה- איך אני יכולה לגרום לדף לעלות בגוגל? זה בגלל שהוא לא ערוך כמו שצריך? נועהמורג - שיחה 22:25, 5 בינואר 2009 (IST)[תגובה]

לא, זה לוקח פשוט לוקח זמן, ותלוי במספר הצפיות בדף. טוסברהינדי (שיחה) 00:29, 6 בינואר 2009 (IST)[תגובה]

קישור ערכים[עריכת קוד מקור]

איך אני מפנה היפר לינקים מתוך הערך לערכים באנגלית שקיימים בויקיפדיה? ראיתי את השורה הזאתen:the beast אבל זה לא עובד לי. אולי אתה יודע? תודה רבה מראש נועהמורג - שיחה 16:11, 6 בינואר 2009 (IST)[תגובה]

לא נהוג לקשר מתוך ערך לערכים בוויקיפדיה האנגלית, אלא במקרים מיוחדים. בדרך כלל עושים קישור רגיל לוויקיפדיה העברית. אם הערך קיים - הקישור יהיה כחול. אם הוא לא - הקישור יהיה אדום ויזמין כותבים אחרים ליצור את הערך. בכל מקרה, לטובת יצירת קישור לערך באנגלית כותבים כך: en:The Beatles (עם הנקודותיים לפני ה-en). אגב, אין צורך לכתוב שאלות כאלה כאן - בשביל זה יש את ויקיפדיה:דלפק ייעוץ. כאן אף אחד (חוץ ממני) לא יראה את השאלות שלך. טוסברהינדי (שיחה) 16:50, 6 בינואר 2009 (IST)[תגובה]
נא להוריד את הקישורין לויקיפדיה האנגלית MT0 - שיחה 18:19, 4 בספטמבר 2009 (IDT)[תגובה]

קישור שבור[עריכת קוד מקור]

במהלך מספר ריצות אוטומטיות של הבוט, נמצא שהקישור החיצוני הבא אינו זמין. אנא בדקו אם הקישור אכן שבור, ותקנו אותו או הסירו אותו במקרה זה!

--Matanyabot - שיחה 17:44, 4 במאי 2013 (IDT)[תגובה]

הרחבה משמעותית של הערך[עריכת קוד מקור]

כתיבת הערך התבססה על תרגומו מאנגלית. YoniS98 - שיחה 16:18, 28 באפריל 2021 (IDT)[תגובה]

ערך זה נכתב במסגרת "כלים שלובים", מערכת לימודי הבחירה לתואר ראשון של אוניברסיטת תל אביב, בקורס "מווב 2.0 לווב 3.0, מוויקיפדיה לוויקידאטה" החל משנת 2018 (או בקורס "ויקיפדיה: מיומנויות של יצירת וצריכת ידע" בין השנים 2015–2017).

בכל שאלה לגבי הערכים, נא לפנות אל שני אבנשטיין.

הערכת עמיתים 1[עריכת קוד מקור]

  • השם "משחק מציאות חלופית" בעינינו, הוא שם מאוד מיוחד וייחודי שיכול לתרום הרבה לתעשיית הגיימינג בארץ. (נקודה 1)
  • מופיעה הערה על כך בדף השיחה של הערך עם חתימה כמו שנלמד בכיתה (נקודה 1).
  • הפסקה הראשונה מתארת מהו משחק המציאות החלופית, ישנם פרטים לגבי הדמויות, לגבי שיתוף הפעולה כקהילה על מנת לבצע ניתוח לסיפור, הפסקה הראשונה מכילה בתוכה את אבני *היסוד שמגדירים את משחק המציאות החלופית היא כתובה בצורה טובה ועניינית אך ישנה שגיאת כתיב נהוג לרשום: "מגע ישיר" ולא מגע ישירה משום שמגע זה זכר ולא נקבה, בפסקה של ההגדרה יש לכתוב "אינציקלופדיה" בקישור הפנימי ולא "איןציקלופדיה", "ציר אחד, שלושה צירים" יש לכתוב שלושה צירים משום שזה זכר ולא נקבה.(5 נקודות)
  • הערך מכיל חמש תמונות וקבצי מדיה שרלוונטיות לנושא, הערך מכיל קבצי מדיה בצורה המעשירה את הערך (5 נקודות.)
  • תוכן העניינים של הערך תואם את הנושא של הערך (5 נקודות).
  • ישנן שגיאות כתיב כמו שציינתי מקודם אך בכל זאת הערך מנוסח בצורה טובה וברורה, עם זאת חסרים קישורים פנימיים שמאפשרים לקורא להבין מילים פחות מוכרות. (4 נקודות)
  • הכתיבה הסיפורית בערך עוברת מהכלל אל הפרט, ההגדרה משקפת הגדרה כללית של הנושא והפרסים מתארים אירועים פרטניים יותר שבהם ניתנו פרסים (5 נקודות).
  • הערף מכיל בתוכו כתיבה ניטרלית ועניינית במידה רבה (5 נקודות).
  • הערך מכיל הערות שוליים וניתן לראות כי הוא מתבסס על מקורות חיצוניים, אומנם בפסקה "עקרונות עיצוב כלליים" חסרות הערות שוליים וחסרים קישוריים פנימיים לכן אנחנו מדרגים את זה במידה רבה ולא רבה מאוד (8 נקודות).
  • רוב המילים באנגלית אינן בסוגריים ויש לשים אותן בסוגריים (3 נקודות).
  • ישנם קישורים פנימיים בערך אך לא במידה מספיקה יש להוסיף עוד קישורים פנימיים (3 נקודות).
  • אין הפרה של זכויות יוצרים (10 נקודות).
  • התרגום טוב אך ישנן שגיאות כתיב שצריך לעבוד עליהן ולשפר אותן (7 נקודות).
  • בשדה "ראו גם" ישנם קישורים לערכים אחרים בויקיפדיה העברית הקשורים לנושא אך לדעתנו יש להוסיף עוד קישורים לערכים אחרים בויקיפדיה הקשורים לנושא, המלצתנו היא להוסיף עוד שלושה או ארבעה קישורים לערכים אחרים בויקיפדיה העברית הקשורים לנושא. (4 נקודות).
  • בשדה "לקריאה נוספת" יש להוסיף קישורים הכוללים אזכורים למקורות חיצוניים שאינם דיגיטליים או דיגיטליים מאחורי חומת תשלום נכון לכרגע אין בכלל קישורים בשדה "לקריאה נוספת" (2 נקודות).
  • הפרק "קישורים חיצוניים" מכיל קישורים חיצוניים לויקיפדיה העברית אך יש רק שני קישורים חיצוניים המלצתנו הינה להוסיף עוד קישורים חיצוניים ולהזיז את הקישורים החיצוניים לצד שמאל על פי נוסחת ה div שלמדנו בכיתה. (3 נקודות)
  • הערות השוליים מסודרות כמו שצריך והן מופיעות בסוף הערך במקום הנכון בשדה "הערות שוליים" הערות השוליים כתובות בצורה מאוד יפה. (5 נקודות)
  • פרקי הסיום מופיעים בסדר הנכון: ראו גם, לקריאה נוספת, קישורים חיצוניים והערות שוליים (3 נקודות).
  • לא נכתבו קטגוריות מתחת להערות השוליים (0 נקודות).

ציון סופי: 79

  • משוב כללי: הערך הינו מאוד מיוחד ויכול להביא לשינוי מאוד טוב בקהיליית הגימיינג הישראלי.

בברכה קבוצה 4. (STAV TAL - שיחה 22:00, 8 במאי 2021 (IDT))[תגובה]

תודה רבה על ההארות וההערות! YoniS98 - שיחה 14:13, 17 במאי 2021 (IDT)[תגובה]

הערכת עמיתים 2[עריכת קוד מקור]

נקדים ונאמר שקבוצה 4 שכתבה לפנינו עשתה עבודה יסודית וכיסתה את כל הנקודות, ואנו אכן מסכימים עם רוב הנאמר. הערך אכן בנוי בצורה טובה, כתוב בצורה עניינית ומעניינת, וניתן לראות שהושקעה עליו הרבה עבודה.

נוסיף שיש אי תאימויות בכתיבת הערך, כלומר יש מילים שנכתבו בצורה אחת במקום אחד ובצורה אחרת במקום אחר(למשל מסויים כנגד מסוים או בד"כ כנגד בדרך כלל)

אנו ממליצים להשתמש בגאדג'ט הבדיקה האוטומטי, שמראה את רוב השגיאות הללו.

מעבר לכך, כפי שכבר ציינו, קבוצה 4 כיסתה את הנקודות החשובות לשיפור, ומעבר לכך הערך בנוי מאוד טוב.

בהצלחה רבה, קבוצה 3

Taleluya - שיחה 12:33, 16 במאי 2021 (IDT)[תגובה]

תודה על החידודים! ניקח לתשומת ליבנו! YoniS98 - שיחה 14:14, 17 במאי 2021 (IDT)[תגובה]

נמצאו קישורים חיצוניים שצריכים תיקון (אוקטובר 2022)[עריכת קוד מקור]

שלום עורכים יקרים,

מצאתי קישור חיצוני אחד או יותר במשחק מציאות חלופית שזקוק לתשומת לב. אנא קחו רגע כדי לבדוק את הקישורים שמצאתי ולתקן אותם בערך אם נדרש. מצאתי את הבעיות הבאות:

כאשר תסיימו לערוך את השינויים הנדרשים, אנא בקרו בדף השו"ת למידע נוסף לתיקון בעיות עם הקישורים לעיל.

הודעה זו תופיע רק פעם אחת לקישורים אלו.

בידידות.—InternetArchiveBot (דווח על באג) 01:10, 12 באוקטובר 2022 (IDT)[תגובה]