שיחה:נחלאות

תוכן הדף אינו נתמך בשפות אחרות.
מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית

הגדרת הנחלאות[עריכת קוד מקור]

כיליד מייסדים ונציג תושבים נבחר בשכונות ה"נחלאות": "נחלת אחים" וכו': ראשית שכונת "נחלת אחים" הינה שכונה שהוקמה ע"י קהילה-עדת ה"תימנים" ולא קהילת-עדת ה"כורדים". שנית שכונות ה"נחלאות" אינם מכלול של עשרות שכונות (32). היסטורית שכונות ה"נחלאות", הינם השכונות הדרומיות של הנחלאות המתויגים היום כ"נחלאות". שכונות ה"נחלאות" היסטורית הינם: נחלת אחים, נחלת צדוק ונחלת ציון "בלבד". משיקולים פוליטיים מינהל קהילתי "לב העיר" עשה שינוי היסטורי מכוון למיתוג השכונות הצפוניות כחלק בלתי נפרד משכונות ה"נחלאות" המקוריות הנחשבות ליוקרתיות במיוחד (עד היום) וזאת כדי להגדיל את גבולות מינהל קהילתי "לב העיר" ולמתג את השכונות הצפוניות כחלק בלתי נפרד משכונות ה"נחלאות" המקוריות והיוקרתיות (כלכלית וכו'). מגוחך יותר כדי להצדיק את משינוי ההיסטורי קבעו ש"לב העיר": לב=32 שכונות ה"נחלאות", שטויות במיץ ... (עורך: יוסי חוברה:050-6437156 / יו"ר "אוהל נחלאות" {נוסד בשנת 1978}-אגודת תושבים לקידום השכונה והקהילה).

מה זה השטויות האלה? מי המציא את הערך הזה???? לפי זאב וילנאי השכונה הנקראת כיום "נחלאות" הינה למעשה מקבץ של מספר שכונות שנקראו בשמות שונים (נחלת אחים, נחלת צדוק, נחלת ציון ועוד) שהוקמה בראשית המאה העשרים. נחלת אחים: 1924 - רוב התושבים המקוריים בשכונה הינם אורפילים (תורכיה) נחלת צדוק:1908

אני חושב שכדאי למחוק את הערך במתכונתו הנוכחית (אני עצמי לא אכתוב אותו). מיכאלי 00:53, 9 יוני 2006 (IDT)

מיכאלי 00:48, 9 יוני 2006 (IDT)

אני מסכים, אכן מדובר בשטויות במיץ (שכונות הנחלאות הוקמו לפני קום המדינה וגם לפני המנדט הבריטי). דניאל צבי 03:30, 9 יוני 2006 (IDT)
כפי שאתם רואים, כתבתי את הערך מחדש ונראה לי שעכשיו אפשר כבר להתכבד בו תמרה 19:01, 21 באוקטובר 2006 (IST)[תגובה]

הערות לערך[עריכת קוד מקור]

"בשכונת אהל משה, ברחוב הכרמל התגורר שלמה ישראל שיריזלי (שי"ש), שהיה בעל הדפוס העברי הראשון בירושלים" זה כנראה לא נכון היכן הודפסו במאה ה19 העיתונים האור, הצבי, הלבנון והחבצלת.

ס"ט - ראשי תיבות המופיעים לאחר הזכרת שם אדם. לפי אנציקלופדיה "דעת" [1]: בניגוד לתפיסה העממית, אין ראשי התיבות מייצגים "ספרדי טהור", כינוי ליהודי מצאצאי גולי ספרד. שני פירושים נתנו לראשי התיבות האלה:

  • א. סין [ו]טין, כלומר עפר ואפר, כפי שאומר אברהם לקב"ה 'וְאָנֹכִי עָפָר וָאֵפֶר' (בראשית יח, כז), ביטוי של ענווה והתבטלות בפני ה'.
  • ב. סופו טוב, כלומר איחולי כל טוב. לא היה מקובל שיהודי יהיה גאה במוצאו הגיאוגרפי– תרבותי ויכריז בפרהסיה: אנוכי ספרדי טהור.
  • השימוש במונח "ס"ט" נשמע לי גזעני (איך נכנה "ספרדי" שסבתא אחת שלו אשכנזיה). ראיתי כתב יד בעצם מכתב של רב מאזור איזמיר בתורכיה (שאני כנראה אחד מצאצאיו) שכתב לראשון לציון בירושלים לפני יותר ממאה שנים בסוף המכתב הוא כתב "הצעיר ס"ט" וחתימת שמו. אין ספק שאין הכוונה כאן לספרדי טהור אלא להבעת ענווה של "הצעיר סין וטין". שיהיה לילה טוב, הצעיר ס"ט--‏Avin שיחה03:45, 6 בינואר 2007 (IST)[תגובה]

נחלאות /נחלת ציון[עריכת קוד מקור]

כתושב השכונה החל משנת 1942 ועד 1955 זו תקופת ילדותי שכחתם לציין את העדה הסורית / חלבית אשר בזכות חברי בני העדה החלבית למדתי את השפה הערבית , וכמובן בית הכנסת המפורסם מכל הוא בית כנסת עדס השייך לבני העדה החלבית . במרחק כ 10 מטרים ממנו שכן בית כנסת של אותה עדה , אפשר למנות עוד בתי כנסת רבים . השפה אשר שלטה בשכונת נחלת ציון הייתה ערבית סורית.( אבי שמואלי אלפי מנשה)

מחיקת קישור חיצוני[עריכת קוד מקור]

מדוע נמחק קישור חיצוני שהוביל לעמוד שמרחיב את הערך על נחלאות, נכתב שמדובר בפרסומת אך זה לא המצב כלל וכלל

בוודאי שמדובר בפרסומת - קישור שלא מוסיף על הערך, ושמוביל לאתר של מכירת והשכרת דירות. דרור - שיחה 13:27, 23 באפריל 2009 (IDT)[תגובה]

האמנם 32 נחלאות?[עריכת קוד מקור]

בוקר אור. מקווה לעבור לגור בנחלאות בקרוב ולכן חיפשתי לקרוא עליה במקורות נוספים. קיבלתי סיכום מקצינת החינוך של מרחב ירושלים הטוען כי נחלאות מורכבת מ 22 נחלאות בלבד. מה דעתכם?

רחלי

בתי הכנסת[עריכת קוד מקור]

כדאי לדעתי לכתוב גם על בית הכנסת קול רינה, גם בגלל אופיו המיוחד וגם בגלל היותו הרבה יותר מוכר. מיכאל

אתה (כמו כולם) מוזמן לכתוב, לפי הסטנדרטים המקובלים אצלנו. נרו יאירשיחה • כ' באייר ה'תש"ע • 12:42, 4 במאי 2010 (IDT)[תגובה]

הרב עזרא ציון מלמד הכהן זצ"ל[עריכת קוד מקור]

שכונת נחלת ציון-בתי כנסת -הרב עזרא ציון מלמד הכהן זצ"ל. כיליד הארץ וכתושב השכונה משנות ה-50 , מצער מאוד שלא הוזכר אחד מבתי הכנסת/ישיבה, החשובים שברחוב עובדיה סומך

שהוקם ע"י אביו של הרב הגדול זצ"ל עזרא ציון מלמד - חתן פרס ישראל, שהוציא לאור הרבה כתבים, כולל מילון ארמי עברי. בית הכנסת הוקם ע"י אביו של הרב- הרב הגדול רחמים מלמד הכהן זצ"ל-רב העדה הפרסית.קצרה היריעה מלכתוב על המשפחה המופלאה הזו. (למעוניינים בפרטים נוספים אודות הרב עזרא ציון מלמד הכהן- ניתן להכנס לערך בויקפדיה). לאחר פטירת האב, המשיך הרב עזרא ציון לנהל את בית הכנסת במסירות אין קץ. למרות המרחק הרב של בית הכנסת ממקום מגוריו של הרב ( הוא התגורר בשכונת קרית משה) במשך שנים רבות, לא החסיר אף לא יום אחד: שבתות, חגים, בשלג ובחום, לפסוע,גם בגילו המופלג ברגל לבית הכנסת. לשמחתי- עד היום ניתן להתפלל בבית הכנסת,שממשיך להיות מנוהל ע"י בנו של הרב מלמד- אריה מלמד- יבדל לחיים ארוכים. חוויה בלתי נשכחת לבקר בבית הכנסת הנ'ל שקיים למעלה מ-100 שנה!! ניתן להכנס לבית הכנסת מרחוב שילה המקביל מזרחית לרחוב עובדיה סומך.

עריכה מגמתית[עריכת קוד מקור]

בסוף התברר שכל אלו שנעצרו לא היו פדופילים והם שוחררו לעומת זאת חלק מהתושבים ומשמרת הצניעות שתקפו בין היתר זקנה בת 70 נעצרו ועדיין במעצר. נראה כי אם יש פדפילים אז כנראה הם חלק מהעסקנים והרבנים בשכונה. תקראו חדשות בבקשה. יש כאן עריכה מגמתית לא נכונה של עובדות שגויות ולא נכונות .תודה תושב לשעבר יום טוב גלזר

אגדה אורבנית[עריכת קוד מקור]

כל הנושא של הפדופילים הינו אגדה אורבנית שלא מחזיקה מים . מדובר בבורות טיפוסית. בתור תושב לשעבר לא נראה לי מתאים לשלב בערך נחלאות אזכור לאירוע חדשותי שהתברר כבדיה במקרה הטוב.

אגדת הפדופיליה[עריכת קוד מקור]

בתור תושב שערי חסד שכונה אשר הינה שכנה לנחלאות לא לטעמי ענין ההדגשה של אגדת הפדופיליה. אישה בת 70 הותקפה . בנוסף יוחנן שפילברג הי"ד נרצח. ולא נמצאו כל עדיות ל200 ילדים שהותקפו מינית הכל שקרים והמצאות אשר אין כאן המקום לפרט ולתאר . אגב בהרבה שכונות ומקומות היו מעשים של פדופיליה חמורה האם בכל מקרה ויקיפדיה הכניסה לתוך הערך את תיאור הפרשיות? נא להפסיק ולהשמיץ את שכונת נחלאות.

רשימת השכונות[עריכת קוד מקור]

האם מישהו יודע היכן ניתן למצוא רשימה מלאה של 32 השכונות של נחלאות? -- ענבל • ל' בניסן ה'תשע"ד • 10:03, 30 באפריל 2014 (IDT)[תגובה]

דיווח על טעות[עריכת קוד מקור]

נתון לא נכון ואף סתירה בתוך הערך עצמו: בפסקא הראשונה נכתב: השכונות החדשות וכו'.. ואילו החדשות יותר הוקמו על ידי בני עדות המזרח שעלו ארצה אחרי קום המדינה" נתון זה אינו נכון אמנם הוקמו על ידי בני עדות המזרח אך לא אלו שעלו ארצה לאחר קום המדינה. גם ברשימה שאתם מעלים בתוך הערך מצויינות כל שמות השכונות ותאריך הקמתן ואין אף אחת שנוסדה לאחר קום המדינה. אלא צריך להיות כך: השכונות הראשונות וכו'... ואילו החדשות יותר הוקמו על ידי בני עדות המזרח שעלו ארצה בסוף המאה ה-19 וראשית המאה ה-20.

מקור:הערך הכתוב כבר מהווה את המקור לתיקון דווח על ידי: יצחק גבאי 95.86.88.206 23:24, 29 ביוני 2015 (IDT)[תגובה]

תודה. Nachum - שיחה 09:34, 30 ביוני 2015 (IDT)[תגובה]

המושג "נחלאות"[עריכת קוד מקור]

מישהו יכול בבקשה להסביר מה המקור לטענה המסתתרת בגוף הערך, כאילו הוחלט במחשבה תחילה לבנות סדרה של שכונות דומות תחת "מותג" משותף, באופן מובחן מיתר שכונות העיר? האם לא מדובר פשוט בכל השכונות שנבנו בסמיכות (פיזית והיסטורית) בתקופת היציאה מן החומות, ולפיכך התאפיינו בתכונות מסויימות הרלוונטיות לאותה תקופה, כמו המאפיינים האדריכליים והאופי העדתי של השכונות? מה בעצם ההבדל בין שכונות אלו לשכונות שנבנו לפניהן? --Joalbertine - שיחה 22:34, 16 בדצמבר 2018 (IST)[תגובה]


בעיה בקישורי ארכיון בערך (פברואר 2024)[עריכת קוד מקור]

שלום. בתהליך הארכוב, החזיר הארכיון שגיאות לאחד או יותר מהאתרים ששלחתי לארכיון. להלן קישורים שהחזירו שגיאה והשגיאה המתאימה.

בכל מקרה זו תהיה ההודעה היחידה לגבי קישורים אלו, ולא יעשה ניסיון נוסף לארכוב קישורים אלו.

בידידות.—InternetArchiveBot (דווח על באג) 23:49, 17 בפברואר 2024 (IST)[תגובה]