שיחה:ניהול משברים

תוכן הדף אינו נתמך בשפות אחרות.
מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית

בעיות בערך

1. המאמר הזה מדבר רק על ניהול משברים בתחום יח"צ, בערך באנגלית מוזכרים עוד 2 סוגי משברים, והם משבר כספי, ומשבר אסטרטגי, בהם שיחות עם התקשורת, לקוחות וכו' יכולות להועיל מעט מאוד.
2. המאמר לא נייטרלי, כנראה היות והוא לקוח מתחום שנועד לייעץ לעסקים ולכן רואה את נקודת המבט שלהם ולא נקודות מבט אחרות.

לדוגמה : "ניהול משברים הוא הפונקציה המנחה כיצד משתלטים על משבר, מצמצמים נזק ופגיעה בשמו הטוב של הארגון, תוך גריפת יתרונות מהמצב" צריך היה להיות כתוב "ניהול משברים הוא הפונקציה המנחה את מנהלי הארגון כיצד יש עליהם להשתלט על המשבר, לצמצם את הנזק הפיננסי לארגון ואת והפגיעה בשמו הטוב, תוך גריפת יתרונות מהמצב למשקיעים". למה - כי לדוגמה אנשי משפחות בופאל לא ירוויחו הרבה מניהול משבר טוב יותר שעשוי למצמם את החשיפה התקשורתית לדוגמה, למשבר עצמו, הנזק הכלכלי לגופים אחרים עשוי לגדול ולא לקטון, ואם הסכוך הוא עם העובדים ניהול המשבר עשוי לא להיות לטובת "הארגון" אלא לטובת המשקיעים, (ואפילו במקרים של השתלטות עוינת - כנגד הארגון הישן ובעד הארגון החדש).

זה בולט גם בדוגמה הבאה: " או מפעילות מתמשכת של הארגון שחשיפתה עוררה זעם בציבור." - במילים אחרות, מפעל שזיהם והביא לנזק כלכלי, למחלות ולמוות של אנשים, מנסה לצמצם את האחריות והנזק שיגרם לו בגלל זה. המשבר לארגון הוא החשיפה עצמה (לדוגמה זה שאנשים גילו שהרעילו אותם), לאו דווקא מהפעילות עצמה, ובהקשר זה, הגילוי יצא מתחום שליטת המנהלים, לאו דווקא הזיהום עצמו (אליו היו מודעים, אבל כולם שתקו אז גם הם חשבו שזה בסדר).

יש לשים לב שהמשבר המדובר הוא לא עצם המעשה עצמו (הרג של אלפי אנשים), או הפחתת הנזק הכלכלי \ אנושי לנפגעים (מה גם שבמקרה של מוות או פגיעה פיזית אי אפשר לנהל את המשבר היות נוצר נזק בלתי הפיך - גם אם הוא לא של החברה), אלא האופן בו סיקרה התקשורת את המקרה! "הצלחה" יהיה השתקת המקרה או הפיכתו למשהו טוב לחברה שיצרה את הבעיה, לאו דווקא לטובת אלו שנפגעו ממנה.

אפשר להסביר שניהול משברים הוא (בחלקו לפחות) פשוט שם יפה לנסיון להקטין את התשלום בעקבות השפעה חיצונית - או נסיון להקטין את הפנמתן של עלויות חיצוניות שנגרמו לאחרים.

3. המספרים לגבי יוניון קרבייד אינם מדוייקים. אפשר להוסיף למשברים את משפט הדיבה של מקדונלדס, אשר למרות שלא גרם למוות או לנזק סביבתי כשלעצמו יצר נזק תדמיתי לחברה. (מקרה נוסף הוא הסרט לאכול בגדול, שמולו ניתן להגיד שהחברה דווקא ניסתה להתמודד). כמו כן אפשר לציין את ניהול המשבר של קי מארט שמודגם בתגובה המהירה שלה על איסור מכירת כדורים בסניפים שלה בעקבות הפעילות המתועדת בסרט באולינג לקולומביין. האזרח דרור 15:38, 25 באפריל 2007 (IDT)[תגובה]

משוב מ-06 באוגוסט 2011[עריכת קוד מקור]

מצויין.. כתוב בצורה מפורטת ומובנת 84.229.116.10 14:02, 6 באוגוסט 2011 (IDT)[תגובה]

נמצאו קישורים חיצוניים שצריכים תיקון (אוגוסט 2023)[עריכת קוד מקור]

שלום,

מצאתי קישור חיצוני אחד או יותר בניהול משברים שזקוק לתשומת לב. אנא קחו רגע כדי לבדוק את הקישורים שמצאתי ולתקן אותם בערך אם נדרש. מצאתי את הבעיות הבאות:

כאשר תסיימו לערוך את השינויים הנדרשים, אנא בקרו בדף השו"ת למידע נוסף לתיקון בעיות עם הקישורים לעיל.

הודעה זו תופיע רק פעם אחת לקישורים אלו.

בידידות.—InternetArchiveBot (דווח על באג) 20:57, 8 באוגוסט 2023 (IDT)[תגובה]