שיחה:סוורוס סנייפ

תוכן הדף אינו נתמך בשפות אחרות.
מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית

אין לנו מומחה לפוטר? אני בכלל חשבתי למחוק את זה. מקסימום לשלב בהארי פוטר לדעתי. דורית 09:59, 16 יולי 2005 (UTC)

כבר כתוב על סנייפ בערך הוגוורטס. אם לשלב, אז שם. גדי אלכסנדרוביץ' 10:25, 16 יולי 2005 (UTC)

בעיה קטנה שיש לי עם קטע[עריכת קוד מקור]

"למרות חשדם של מרבית חברי מסדר עוף החול, ובמיוחד חשדו של הארי, אלבוס דמבלדור בוטח בסנייפ בכל מאודו. ביטחון זה עולה לו בחייו בספר השישי, כאשר סנייפ רוצח אותו בעזרת קללת אבדה קדברה."

מי בכלל אמר שסנייפ בגד בדמבלדור בכך שהוא רצח אותו? יש האומרים שדמבלדור ביקש מסנייפ להרוג אותו כדי שסנייפ לא יפר את השבועה שהוא נתן לנרקיסה, וכך ימשיך "לעזור" להארי.

אגב, הערך הזה שטחי לגמרי יחסית לדמות הכי מרתקת בכל הספרים.

אז תעשה משהו בקשר לזה. Yonidebest Ω Talk 12:54, 7 דצמבר 2005 (UTC)
לא כל כך סביר שסנייפ לא בגד, כי אחרת הוא לא היה נשבע את השבועה, השבועה הייתה הרעיון שלו ולא ביקשו ממנו להישבע אותה, ובלי קשר בויקיפדיה כותבים את מה שהכי נראה, ולא דעה פרועה ולא סבירה (וקצת טיפשית) של קוראים. וחוץ מזה, מה כל כך מרתק בסנייפ? -- יונץ 18:11, 12 יולי 2006 (IDT)


מה כל כך מרתק בסוורוס סנייפ?! אל תטרח לערוך את הדף הזה. יש בויקיפדיה מספיק אנשים שחושבים [ובצדק] שסנייפ הוא אחת הדמויות היותר מרתקות ומעניינות בהארי פוטר, ואנשים כאלה הם שצריכים לערוך את הדף הזה.

"ברור שסנייפ הוא הדמות הכי מעניינת,אם תקראו עליה ב-https://harrypotter.fandom.com/wiki/Severus_Snape תראו כמה זה מעניין ובסוף הסרט השמיני רואים את הזכרונות של סנייפ ושם רואים שהכול היה מוסכם בין סנייפ לדמבלדור מאז מלחמת הקוסמים הראשונה" אורי בן סימון 12:45,מרץ 2019 (נולד:2007)

תאוריה להיתנהגותו של סוורוס סנייפ[עריכת קוד מקור]

סוורוס סנייפ הדמות הכי שרויה במחלוקת בסדרת ספרי\סרטי הארי פוטר! מי הוא סוורוס ומדוע היתנהגותו כו מרה ולא מוסברת?

יש לך מספר סיבות אשר אפשר לראות אותן על פי דפוס היתנהגות אשר חוזר על עצמו מספר פעמים. למרות שסנייפ שונא בכול מאודו את הארי כך זה לפחות מוצג בכול הספרים תמיד הוא מציל אותו ממצב ממש מסוכן. סנייפ חוגג כל הזדמנות להטיף להארי פוטר מוסר או לחנכו גם אם זו בדרכו הקשה ומרשעת.

סנייפ אדם בודד ומריר כול זה קורה בגלל טראומות ילדות:
הוריו נהגו לריב ולסנייפ לא היו חברים רבים אך בהגיעו לבית הספר הוגוורסט הוא פוגש את ג'יימס וחבורתו. ביניהם מתפתחת חברות אמיצה אך לבסוף הכול מתמוטט: לאחר שסנייפ מודה בתמיכתו בולדמוורט החבורה דוחה את סנייפ וסיריוס בלק יותר מכולם (מאחר שהוא בא ממשפחה אשר גם תמכה בולדמוורט). שנאתו לסנייפ גברה וזו גם הסיבה לכך שהוא גרם לסנייפ לרדת למעבר מתחת לערבה המפליקה. התעלול הזה כמעט וגרם למותו אך ג'יימס פוטר ולילי אוונס הצילו אותו. למרות שג'יימס לא ממש אהב את סנייפ, הוא לעולם לא היה גורם למותו בצורה ישרה או עקיפה, אך למרות הכול הוא לא פיספס היזדמנויות להטיל עליו קללות לא קטלניות.

לאחר סיום הלימודים דרכיהם של הכולם היתפצלו.

זמן מה לפני ניבואי הנבואה על הארי פוטר וולדמורט ידוע שסנייפ עבר לצד הטובים תחת חסותו של דמבלדור והעביר מידע לצד מסדר עוף החול וכך גדל היתרון לצד הטובים.

בספר השישי סנייפ הורג את דמבלדור, מעשה שיכול היה להיחשב כהרע ביותר, אך בעצם אם דמבלדור היה נישאר בחיים הארי לעולם לא יוכל להישתמש בכול הכוחות שלו על מנת להביס את וולדמוורט. יש חשד לא מבוטל שדמבלדור ביקש ממנו להרוג אותו מאחר שהוא כבר גסס גם כך (כי ניסיון להרוס את הטבעת אשר הכילה פיסת נשמה השייכת לוולדמורט כמעט וגרמה למותו).

כאשר פרופסור טרלוני ניבאה על וולדמורט והארי, הושלך החוצה אדם אשר צותת לשיחה. אותו אדם היה סנייפ, לאחר ששמע חצי מהנבואה הוא סיפר את זה לולדמורט אך ללא ידע שהנבואה עצמה היא על הארי. בספר השישי מסופר שהוא לא ידע על כך ואילו ידע לא היה מספר על כך.

בסופו של דבר סנייפ לא רצה מעולם לא במותו של הארי אך לא הצליח מעולם להראות אהבה בגלל צלקות פנימיות וחוסר אמונה באנשים אחרים בגלל ניסיון חיים כואב. ישנהם עוד דברים שלא נכתבו כאן איך מראים על העובדה שסנייפ טוב.

תגובה

"הוא פוגש את ג'יימס וחבורתו. ביניהם מתפתחת חברות אמיצה" מאיפה אתה מביא את זה?! הם תיעבו אחד את השני. צפורה 14:57, 9 יולי 2006 (IDT)

סנייפ (ספויילר)[עריכת קוד מקור]

{{פרטי עלילה|עבור=עבור הנסיך חצוי הדם}} בעיה ששמתי לב אליהה היא שלא כל קוראי הספר מגיעים למסכנה שיכול מאוד להיות שדמבלדור הקריב את החיים שלו כדי שסנייפ יוכל עדיין לעבוד על וולדמורט. הבעיה בפופולאריות של הארי פוטר הוא שגם אנשים שלא אוהבים לקרוא ספרים יושבים וקוראים אותו, ובדרך כלל אלה לא מתאמצים לקרוא בין השורות ולהבין את הרמזים של רולינג, הם פשוט קוראים שסנייפ רצח את דמבלדור ומחליטים שהנה הוא בגד בהארי. כמובן שגם ילדים קטנים קוראים את הספר וגם הם לא מי יודע מה מתאמצים לחשוב מעבר למה שרשום. עוד דבר שמאשש את זה שדמבלדור הקריב את החיים שלו הוא עצם העובדה שהוא פשוט מאוד העדיף להמם את הארי ולא לטפל במאלפוי, מישהו באמת יכול לחשוב שדמבלדור לא היה יכול לגבור על מאלפוי שהשמיע קולות עוד לפני שפתח את הדלת לצאת לדמבלדור? אבל לא, ד' החליט להמם את הארי ושהארי ישמע את השיחה שלו עם מאלפוי, ויראה טוב מאוד את זה שמאלפוי מוריד את השרביט שלו. מתי שסנייפ מגיע ד' אומר "severos please" הוא בעצם מבקש ממנו שיהרוג אותו למרות שזה יהיה קשה לסנייפ: שהאדם שהכי בטח בו בעולם מבקש ממנו שיהרוג אותו עכשיו, סנייפ בקלות יכול היה להוריד את כל אוכלי המוות שעומדים שמה ולהציל את דמבלדור, ומזה דמבלדור חשש, אז הוא הפציר בו שיהרוג אותו.

אבל אח"כ שהארי רדף אחרי מאלפוי וסנייפ, סנייפ אמר רוץ דראקו ואז התחיל להטיל קללות על הארי תסביר את זה. צפורה 12:44, 9 יולי 2006 (IDT)

הרבה יותר קשה להסביר למה סנייפ, עם כל שנאתו להארי, ובהתחשב בעובדה שהארי הוא האדם היחיד שנאמן לדמבלדור וראה את סנייפ הורג אותו במו ידיו, ובהתחשב בעובדה שסנייפ עשה צחוק מהארי כשהארי ניסה לתקוף אותו - למה למרות כל אלו סנייפ לא חיסל את הארי וזהו. אפשר להגיד "כי אז לא יהיה ספר שביעי", אבל אני לא חושב שרולינג הייתה קולעת את עצמה לבוץ הזה ואז מחלצת את עצמה ממנו בלי סיבה. גדי אלכסנדרוביץ' 12:55, 9 יולי 2006 (IDT)

הערך הזה דורש שיפור[עריכת קוד מקור]

לדעת רבים, סנייפ הוא הדמות המרתקת יותר בסדרת הספרים. הסקירה לא מספיק רחבה, תיאור דמותו לא מספיק מעמיק וגם חסר כרטיס דמות.

אתה בהחלט צודק שהערך דורש שיפור מקיף, ואתה יכול לנסות ולסייע בכך. אני לא חושב שדווקא "כרטיס דמות" יהיה מה שיעזור. גדי אלכסנדרוביץ' 12:48, 28 יוני 2006 (IDT)

היו כבר אנשים שהתלוננו שיש יותר מידי ערכים על הארי פוטר אז אם יש ערך כזה למה לא לשים את סנייפ שם? צפורה 08:44, 9 יולי 2006 (IDT)

כי סנייפ הוא דמות מרכזית למדי, בערך כמו דמבלדור. כדאי להרחיב את הערך הזה, לא לאחד עם ערך שמיועד למקגונגל ולבנדר בראון. גדי אלכסנדרוביץ' 10:14, 9 יולי 2006 (IDT)

אז אתה אומר שסנייפ יותר חשוב ממקגונגל?צפורה 12:41, 9 יולי 2006 (IDT)

כדמות? ללא ספק. אין שאלה בכלל. גדי אלכסנדרוביץ' 12:56, 9 יולי 2006 (IDT)
למה?צפורה 14:55, 9 יולי 2006 (IDT)
הוא מופיע בפרקים רבים יותר, הקשר שלו עם הארי חזק יותר (לטוב ולרע), אנחנו יודעים הרבה יותר פרטים אישיים עליו, והוא מהווה דמות מפתח ברוב ספרי הסדרה (בספר הראשון חושדים בו ובסוף מתברר שהוא דווקא ניסה להציל את הארי; בספר השלישי הוא מתפרץ ל"מפגש" של הארי עם סיריוס ומשמש כקטליזטור; בספר השישי - נו טוב). שימי לב שרולינג כתבה בספר השישי פרק שלם שבו סנייפ הוא הדמות המרכזית, ובו היא מנסה לענות על המוני השאלות שצצו בינתיים בקשר אליו. לאור סוף הספר השישי, אני חושב שאפשר לנחש בביטחון שהספר השביעי יעסוק במידה רבה בו ובסיבות שבגללן עשה מה שעשה. נראה לי שזה יותר מרכזי ממקגונגל, כבודה במקומה מונח. גדי אלכסנדרוביץ' 15:17, 9 יולי 2006 (IDT)

אם משהו יבנה את הערך הארי פוטר - מורים תסכים לשים את סנייפ שם? צפורה 08:38, 10 יולי 2006 (IDT)

הוא בלי ספק צריך להופיע שם, כי הוא חלק מצוות המורים. זה לא סותר את זה שצריך להיות לו ערך מורחב כאן. עם זאת, כדאי לזכור שאני מדבר ברמה העקרונית בלבד - כרגע הערך על סנייפ עלוב וקצר, ואפשר להעביר אותו בשלמותו ולהחזיר אותו "הביתה" כשנראה שמישהו טרח לפתח אותו כראוי. גדי אלכסנדרוביץ' 08:43, 10 יולי 2006 (IDT)

אז אתה אומר להעביר את כל הערך או לא?צפורה 09:13, 10 יולי 2006 (IDT)

נראה לי שעדיף לכתוב מחדש. גדי אלכסנדרוביץ' 09:18, 10 יולי 2006 (IDT)
העברתי את מה שהיה כתוב בהוגוורטס.צפורה 09:26, 10 יולי 2006 (IDT)

הפניה[עריכת קוד מקור]

אם תוך שלושה ימים אני לא מקבלת תשובות נגד אני עושה הפניה להארי פוטר - מורים צפורה 13:06, 11 יולי 2006 (IDT)

הנה קיבלת אחת. הוא דמות חשובה, כמו שגדי כבר ציין. מגיע לו ערך משלו. ירון 16:42, 13 באוגוסט 2006 (IDT)[תגובה]

אני בעד האיחוד[עריכת קוד מקור]

יונץ שיחה 18:14, 12 יולי 2006 (IDT)

ספוילר מיותר[עריכת קוד מקור]

לפני שיש אזהרה על פרטי עלילה כתובים ההורים של סנייפ שזה ספוילר לספר השישי למה? צפורה 17:11, 21 יולי 2006 (IDT)

למה? כי זה ערך גרוע שאף אחד רציני לא כתב מחדש עדיין. זה למה. (התוקפנות לא מופנית כלפיך אלא כלפי מי שהוסיף את הספוילר וכלפי חסן נסראללה) גדי אלכסנדרוביץ' 17:22, 21 יולי 2006 (IDT)
איך נסראללה קשור? צפורה 20:02, 31 יולי 2006 (IDT)
כי הוא עצבן אותי בזמן כתיבת ההודעה (גם עכשיו, למען האמת) ולכן הייתי תוקפני. גדי אלכסנדרוביץ' 20:04, 31 יולי 2006 (IDT)

לדעתי חשוב שישאר לסנייפ ערך מורחב ושלא יהיה איחוד של הערך. כמו שלדמבלדור מגיע ערך מורחב, כך גם לדמות מרכזית כמו סנייפ. בנוסף אין צורך להרחיב את המידע עליו בערך "הארי פוטר-מורים". המידע שם צריך להיות מתומצת ושמי שרוצה לקבל מידע נוסף שיפנה לערך המורחב. מקסימום צריך לשכתב את המידע עליו מחדש בערך של המורים כי הוא לא מנוסח יפה במיוחד. בנוסף עלה לי רעיון להוסיף בערך המורחב של סנייפ כותרת העוסקת בנאמנויותיו הלא ברורות, העובדה שעדיין לא ברור לגמרי אם הוא בצד של הטובים או הרעים ולהוסיף טענות המבססות כל השקפה. תום ל. 10:57, 13 באוגוסט 2006 (IDT)[תגובה]

בבקשה. קודם שיהיה ערך רחב ורציני, ורק אז אפשר יהיה להתנגד לאיחוד שלו עם הערך הכללי של המורים. גדי אלכסנדרוביץ' 11:10, 13 באוגוסט 2006 (IDT)[תגובה]

כבר עכשיו הערך רחב בהרבה ממה שכתוב בערך על המורים ולא הגיוני לאחד אותו כאשר הוא יהיה ארוך פי 3 מכל שאר המורים. בקשר להצעה שלי על להוסיף עוד כותרת לערך המורחב: נאמנותו של סנייפ זה הנושא המרכזי שמדובר בשיחה פה. נראה לי שלאנשים פה (כולל אותך גדי) יש מה להגיד בנושא ויכולים לתרום לערך המורחב כבר עכשיו. אך אם אף אחד לא מעוניין בלהוסיף את הכותרת אני אנסה להתחיל אותה בעצמי.תום ל. 11:34, 13 אוגוסט 2006 (IDT)

הסתכלתי עכשיו על הערך בויקיפדיה האנגלית - הוא מצוין, רחב מאוד ואפילו קיימת כותרת על הנאמנות שלו (Loyalty). נראה לי שכדאי מאוד להעזר בערך באנגלית ולתרגם ממנו חלקים.תום ל. 11:46, 13 אוגוסט 2006 (IDT)

הרחבת הערך[עריכת קוד מקור]

אני כרגע עובד על הרחבת הערך ע"י תרגום חלקים מויקיפדיה האנגלית.תום ל. 17:11, 13 באוגוסט 2006 (IDT)[תגובה]

מחיקת ספוילר מהמבוא[עריכת קוד מקור]

כאשר אתה אומר שיש לו מראה של נבל ודמות רעה, אבל מיד אחר כך כותב "טיבו האמיתי מתגלה רק בספר השביעי" זה כמו לומר "אבל בספר השביעי מגלים שהוא בעצם דמות טובה". --elimgoz 22:25, 30 ביולי 2007 (IDT)[תגובה]

אני לא חושב שאחרי שאתה אומר שהוא מסתורי אחרי שאתה אומר שהוא נבל, אפשר לדעת מה טיבו האמיתי. ירוןשיחה 23:08, 30 ביולי 2007 (IDT)[תגובה]
לטעמי זה ספוילר ובאופן אישי אם הייתי קורא את זה הייתי מתעצבן שזה לא מסומן. --elimgoz 23:16, 30 ביולי 2007 (IDT)[תגובה]

לקוריצה,בשאר המקרים ששיחזרת אותי גם לא הסכמתי, אך במקרים אחרים ניתן לקבל את גירסתך.כאן, לפי דעתי, גרסתך פשוט אינה נכונה, ולכן אמשיך להתווכח על כך.האם אתה מסכים לערוך הצבעה?ננל - שיחה 18:43, 8 בנובמבר 2009 (IST)[תגובה]

קודם תקרא את סוף הספר ואז תחזור. אין לי כח יותר להסביר לך למה אתה טועה. שום הצבעה לא תשנה את המציאות. קוריצהשיחההמורשת העולמית. פשוט עולמית! 18:46, 8 בנובמבר 2009 (IST)[תגובה]
אני מסביר לך שכבר קראתי את הספר הרבה פעמים.או שתכתוב שרון עזר לסיריוס, או שתכתוב שמי שעזר לו להימלט מפני משרד הקסמים (ולא מפני סנייפ) היה דמבלדור.התשובות החוזרות ונשנות של:"תקרא את הספר שוב" כבר נעשות מגוחכות.אם לא תשנה אחד מהדברים שאמרתי, אני אתעקש על הצבעה. ננל - שיחה 18:51, 8 בנובמבר 2009 (IST)[תגובה]

משוב מ-31 באוקטובר 2011[עריכת קוד מקור]

פשוט מדהים כל הכבוד סנייפ הוא דמות מדהימה! כולם אומרים שהוא בוגד. זה נכון. הוא בוגד בוולדמורט. זה כל כך עצוב שהוא מת.......... ;((((((((((( 212.199.132.57 18:44, 31 באוקטובר 2011 (IST)[תגובה]


קישור שבור[עריכת קוד מקור]

במהלך מספר ריצות אוטומטיות של הבוט, נמצא שהקישור החיצוני הבא אינו זמין. אנא בדקו אם הקישור אכן שבור, ותקנו אותו או הסירו אותו במקרה זה!

--Matanyabot - שיחה 19:38, 4 במאי 2013 (IDT)[תגובה]


קישור שבור 2[עריכת קוד מקור]

במהלך מספר ריצות אוטומטיות של הבוט, נמצא שהקישור החיצוני הבא אינו זמין. אנא בדקו אם הקישור אכן שבור, ותקנו אותו או הסירו אותו במקרה זה!

--Matanyabot - שיחה 22:08, 15 במאי 2013 (IDT)[תגובה]


קישור שבור 3[עריכת קוד מקור]

במהלך מספר ריצות אוטומטיות של הבוט, נמצא שהקישור החיצוני הבא אינו זמין. אנא בדקו אם הקישור אכן שבור, ותקנו אותו או הסירו אותו במקרה זה!

--Matanyabot - שיחה 22:08, 15 במאי 2013 (IDT)[תגובה]


קישור שבור 4[עריכת קוד מקור]

במהלך מספר ריצות אוטומטיות של הבוט, נמצא שהקישור החיצוני הבא אינו זמין. אנא בדקו אם הקישור אכן שבור, ותקנו אותו או הסירו אותו במקרה זה!

--Matanyabot - שיחה 22:08, 15 במאי 2013 (IDT)[תגובה]


קישור שבור 5[עריכת קוד מקור]

במהלך מספר ריצות אוטומטיות של הבוט, נמצא שהקישור החיצוני הבא אינו זמין. אנא בדקו אם הקישור אכן שבור, ותקנו אותו או הסירו אותו במקרה זה!

--Matanyabot - שיחה 22:09, 15 במאי 2013 (IDT)[תגובה]


קישור שבור 6[עריכת קוד מקור]

במהלך מספר ריצות אוטומטיות של הבוט, נמצא שהקישור החיצוני הבא אינו זמין. אנא בדקו אם הקישור אכן שבור, ותקנו אותו או הסירו אותו במקרה זה!

--Matanyabot - שיחה 22:09, 15 במאי 2013 (IDT)[תגובה]


קישור שבור 7[עריכת קוד מקור]

במהלך מספר ריצות אוטומטיות של הבוט, נמצא שהקישור החיצוני הבא אינו זמין. אנא בדקו אם הקישור אכן שבור, ותקנו אותו או הסירו אותו במקרה זה!

--Matanyabot - שיחה 22:09, 15 במאי 2013 (IDT)[תגובה]


קישור שבור 8[עריכת קוד מקור]

במהלך מספר ריצות אוטומטיות של הבוט, נמצא שהקישור החיצוני הבא אינו זמין. אנא בדקו אם הקישור אכן שבור, ותקנו אותו או הסירו אותו במקרה זה!

--Matanyabot - שיחה 22:09, 15 במאי 2013 (IDT)[תגובה]


קישור שבור 9[עריכת קוד מקור]

במהלך מספר ריצות אוטומטיות של הבוט, נמצא שהקישור החיצוני הבא אינו זמין. אנא בדקו אם הקישור אכן שבור, ותקנו אותו או הסירו אותו במקרה זה!

--Matanyabot - שיחה 22:09, 15 במאי 2013 (IDT)[תגובה]


קישור שבור 10[עריכת קוד מקור]

במהלך מספר ריצות אוטומטיות של הבוט, נמצא שהקישור החיצוני הבא אינו זמין. אנא בדקו אם הקישור אכן שבור, ותקנו אותו או הסירו אותו במקרה זה!

--Matanyabot - שיחה 22:09, 15 במאי 2013 (IDT)[תגובה]


קישור שבור 11[עריכת קוד מקור]

במהלך מספר ריצות אוטומטיות של הבוט, נמצא שהקישור החיצוני הבא אינו זמין. אנא בדקו אם הקישור אכן שבור, ותקנו אותו או הסירו אותו במקרה זה!

--Matanyabot - שיחה 22:10, 15 במאי 2013 (IDT)[תגובה]


קישור שבור 12[עריכת קוד מקור]

במהלך מספר ריצות אוטומטיות של הבוט, נמצא שהקישור החיצוני הבא אינו זמין. אנא בדקו אם הקישור אכן שבור, ותקנו אותו או הסירו אותו במקרה זה!

--Matanyabot - שיחה 22:10, 15 במאי 2013 (IDT)[תגובה]


קישור שבור 13[עריכת קוד מקור]

במהלך מספר ריצות אוטומטיות של הבוט, נמצא שהקישור החיצוני הבא אינו זמין. אנא בדקו אם הקישור אכן שבור, ותקנו אותו או הסירו אותו במקרה זה!

--Matanyabot - שיחה 22:10, 15 במאי 2013 (IDT)[תגובה]


קישור שבור 14[עריכת קוד מקור]

במהלך מספר ריצות אוטומטיות של הבוט, נמצא שהקישור החיצוני הבא אינו זמין. אנא בדקו אם הקישור אכן שבור, ותקנו אותו או הסירו אותו במקרה זה!

--Matanyabot - שיחה 22:10, 15 במאי 2013 (IDT)[תגובה]

דיווח על טעות[עריכת קוד מקור]

פרטי הדיווח[עריכת קוד מקור]

אומרים כאן שההופעה האחרונה של סוורוס סנייפ הייתה בילד המקולל אבל ההופעה האחרונה היייתה בהארי פוטר ואוצרות המוות שם הוא גם מת דווח על ידי: 109.65.9.151 11:15, 4 בינואר 2019 (IST)[תגובה]