שיחה:סילביו ברלוסקוני

תוכן הדף אינו נתמך בשפות אחרות.
מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית

לא ידעתי שקדימה זו סיעה בינלאומית... חחח spurs229 18:58, 11 אפריל 2006 (UTC)

הוא נבחר לראשות ממשלה ב856 ואז 2 שורות אח"כ הטוא מתפתטר מראשת משמלה זו ב2005 ?? מה לגבי היותו בין עשירי איטלייה וכד'?

קרא שוב את הערך. הוא ניצח בבחירות באיטליה כבר ב-1994. ב-2003 נבחר לנשיא התורן של האיחוד האירופאי. עובדת היותו בין עשירי איטליה לא כתובה במפורש אבל אפשר בקלות להבין אותה (יזם בפרוייקטים של נדל"ן, הצלחה כמו"ל, פיתוח רשתות טלוויזיה מסחריות, חברת אחזקות ועוד). אחיה פ. 20:43, 11 אפריל 2006 (UTC)

מדובר במידע שנכתב באופן תמוה בעמוד תיאור התמונה Internet-web-browser.svg על ידי משתמש:Levnimrod.


נולד ב-29 לספטמבר 1936 בעיר מילאנו שבצפון איטליה. הוא התחנך בבית ספר של נזירים הסלזיאנים,ומאוחר יותר זכה בתואר משפטי מאוניברסיטת מילאנו כאשר עבודת הגמר שלו הייתה בנושא פרסום.ברלוסקוני מחזיק בתאגיד השני בגודלו באיטליה ונחשב לאדם העשיר באיטליה ומספר עשרים וחמש בעשירי העולם,את הונו החל ברלוסקוני לצבור בתחילת שנות השישים,עם הפריחה האדירה בשוק הבנייה וההתעשרות המואצת של האיטלקים בשנים אלה,נכנס ברלוסקוני עם ההון המשפחתי הקטן לעסקי בנייה.עסקיו התפתחו בקצב מסחרר ובתוך עשור היה כבר בעליה של אחת מחברות הבנייה החשובות במדינה. באמצע שנות השבעים הבין את הפוטנציאל הכלכלי הטמון בתחום שידורי טלוויזיה פרטית שנפתחו לשוק החופשי ותוך פחות מעשור הצליח להקים רשת תחנות הטלוויזיה הפרטית הגדולה באיטליה אשר התחרתה באופן משמעותי ברשתות הטלוויזיה הממשלתיות. בשנות השמונים החל משקיע ברלוסקוני בתחומים נוספים,הקים חברת פרסום שהייתה לגדולה באיטליה,הפך לבעלי רשת חנויות מרכול,הוא רכש את ההוצאה לאור החשובה באיטליה,מונדאדורי, וכן את קבוצת הכדורגל מילאן. ברלוסקוני נחשב ל"חלום האיטלקי" אדם שהגיע מהמעמד הבורגני לאיש העשיר באיטליה.

ברמה הפוליטית-השלטון באיטליה מסוף מלחמת העולם השנייה היה תחת המפלגה הנוצרית-דמוקרטית. עם נפילת חומת ברלין ב-1989 והתפוררות ברית-המועצות ב-1991 נעלם במהירות האיום הקומוניסטי באירופה כלא-היה.רבים מהאיטלקים החלו לשאול את עצמם אם עתה,משחלף איום ה"רוצחים"(כך כונו הקומוניסטים),לא הגיעה השעה לטפל "בגנבים"(המפלגה השולטת).ואכן בחקירה שנעשתה בתחילת שנות התשעים נתגלתה מערכת משומנת ורחבת היקף של שחיתות,שוחד וטובות הונאה. החקירה נקראה "ידיים נקיות" שחשפה באופן רשמי את מה שהכול ידעו זה מכבר:מזוודות עמוסות שטרי כסף עשו דרכן מידיהם של גופים כלכליים לידי המפלגות ולידיהם של ממלאי תפקידים ממלכתיים כדי לשמן את גלגלי הבירוקרטיה והפוליטיקה ולזכות בהטבות כלכליות מפוקפקות,וחוזר חלילה. היקף המעורבים הגיע לשלושה ראשי ממשלה לשעבר,שרים בעבר ובהווה,ורוב חברי הפרלמנט דאז כך גם ראשי המגזר הכלכלי,החל מחברות ממשלתיות וכלה בתאגידי ענק פרטיים. חשיפת השחיתות הייתה לאופוזיציה כהזדמנות לתפוס את השלטון כאשר מפלגת השלטון מרכז מתפוררת ואין מפלגת ימין מאז תקופת מוסוליני. ברלוסקוני ראה את הסיכון עבורו לעליית שלטון שמאלני אשר ינסו הפילו ואת התאגיד שברשותו והחל פועל לקדם עצמו לכיוון הפוליטיקה על-מנת לשמור על מעמדו.ברלוסקוני הציג חזון לאיטליה חדשה. במרץ 1994 זכה בראשות ממשלת איטליה אך שבעה תשעה חודשים מאוחר יותר בעקבות קואליציה לא יציבה נפלה ממשלתו של ברלוסקוני. ברלוסקוני שימש כמנהיג האופוזיציה עד 2001 שם זכה בראשות הממשלה בשנית למשך חמש שנים שימש כראש ממשלה ובמרץ האחרון (2006) הפסיד את מקומו כראש ממשלה

ביקורו בישראל[עריכת קוד מקור]

האם באמת חשוב להוסיף לערך כי ברלוסקוני ביקר אתמול בישראל? הוא ביקר בארץ כבר כמה פעמים ביקורים רשמיים, שזכורים לי אישית, גם בתקופת הממשלה הקודמת וזאת שלפניה. אני לא רואה סיבה הגיונית לייחד ולציין דווקא את הביקור הנוכחי, בעוד שביקורים קודמים שלו לא נכתבו.

אפשר להוסיף ביקורים נוספים ובמיוחד לציין שהביקורים הרבים מבטאים תמיכה חזקה שלו במדינת ישראל.

הוא נכנס לבמושב הסנאט שבו זכה, לאחר שבמשך כמעט עשור נאסר עליו להיות[עריכת קוד מקור]

ב-1962 החל את לעבוד כיזם פרטי, ועד

שתי תקלדות

נמצאו קישורים חיצוניים שצריכים תיקון (פברואר 2024)[עריכת קוד מקור]

שלום,

מצאתי קישור חיצוני אחד או יותר בסילביו ברלוסקוני שזקוק לתשומת לב. אנא קחו רגע כדי לבדוק את הקישורים שמצאתי ולתקן אותם בערך אם נדרש. מצאתי את הבעיות הבאות:

כאשר תסיימו לערוך את השינויים הנדרשים, אנא בקרו בדף השו"ת למידע נוסף לתיקון בעיות עם הקישורים לעיל.

הודעה זו תופיע רק פעם אחת לקישורים אלו.

בידידות.—InternetArchiveBot (דווח על באג) 08:57, 19 בפברואר 2024 (IST)[תגובה]