שיחה:ע'ג'ר

תוכן הדף אינו נתמך בשפות אחרות.
מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית

סיפורו המופלא של ע'ג'ר[עריכת קוד מקור]

יש לפחות שלוש גרסאות שונות לגבי המצב של ע'ג'ר לפני מלחמת ששת הימים:

  1. זאת שמופיעה כרגע ומסתמכת על כתבה שהופיע בזמנו בהארץ (לאחר הנסיגה)
  2. זאת שנכתבה ע"י יונתן דוד בערך עג'ר (שמיזגתי עם הערך הנוכחי)
  3. זאת שמופיעה בראיון עם תושב הכפר במט"ח (אסור לשכוח שהתושב מצהיר שאיננו מעונין לעבור ללבנון, כך שיש מקום לחשד רציני באמיתות דבריו)

בקיצור מה עושים עם ההיסטוריה הזאת? טרול רפאים 19:59, 20 ספטמבר 2005 (UTC)

מה עושים? מביאים בערך את שלוש הגרסאות.... נדב 20:15, 20 ספטמבר 2005 (UTC)

לא מובן הקשר סיבה-תוצאה במשפט האחרון.[עריכת קוד מקור]

בשל מעמדו הלא ברור, הכפר נחשב מרכז סחר בסמים? למה? מה הקשר?

פשוט מאוד - כשמנסים לפעול באופן לא חוקי, בדרך כלל באה המשטרה ומונעת את העברה. בצפון הכפר ע'ג'ר לא פועלת משטרת ישראל וגם לא צה"ל (לפחות לא עד המלחמה שפוקדת אותנו בימים אלה) כדי שלא להפר את החוק הבינלאומי. לבנון מצדה לא מפעילה את המשטרה שלה בדרום לבנון. נוצר, אם כן, שטח הפקר שבו פועל חזבאללה. לחזבאללה אין אינטרס למנוע הברחת סמים לתוך ישראל, ולפיכך הוא אינו מונע מסוחרי סמים לפעול באזור הכפר. בכפר אין גדר-גבול, כדי לא להפוך את חיי התושבים לסיוט מוחלט, ולפיכך דרכם של הסוחרים לישראל דרך הכפר פתוחה. אגב, שיפצתי את הניסוח כדי שהעניין יהיה ברור יותר. ‏DrorK‏ • ‏שיחה‏ 10:31, 18 יולי 2006 (IDT)

שתי הערות[עריכת קוד מקור]

  1. אני לא חושב שצה"ל טעה ב-1967 לגבי מעמדו של הכפר. אני חושב שהייתה כאן החלטה מודעת שהיו לה כנראה כמה מניעים:
    1. סירוב ישראלי להכיר ב"תיקוני הגבול" הסוריים. סוריה הרשתה לעצמה להשתלט על שטחים על גבול לבנון, וגם על גבול ישראל בעמק החולה ובכינרת.
    2. העדפה כי כפר שתושביו עלווים ואזרחותם סורית יעבור לשליטת לבנון - למה למדינת ישראל היהודית להשליט את מרותה על כפר לא-יהודי בשטח שמלכתחילה לא התכוונה לכבוש? (ההחלטה על כיבוש רמת הגולן התקבלה בשלב מאוחר יחסית במלחמת ששת הימים).
    3. העברת מסר לקהילה הבינלאומית שישראל מכבדת את החוק הבינלאומי, ולמדינות ערב, שמדינה שלא תוקפת את ישראל, ישראל מכבדת את ריבונותה. לפני מלחמת ששת הימים העביר ראה"מ אשכול מסר למלך חוסין שישראל לא תתקוף את ירדן אם לא תצטרף למלחמה. ע'ג'ר היה יכול להיות דוגמה נאה לכך שישראל עומדת בהתחייבויותיה - לבנון לא תקפה, ולפיכך חיילי צה"ל לא דרכו אפילו על גרגר אבק מאדמתה. בסופו של דבר הדיפלומטיה הפסידה לטובת ההיגיון הבריא - אי אפשר היה להשאיר את הכפר בשטח הפקר לאור סירובה של לבנון להשתלט עליו.
  2. העלווים, כמו הדרוזים, אמנם יצאו מן האסלאם השיעי, אבל כיום הם נחשבים לבני דת נפרדת. בסוריה מקובל לראות בעלווים מוסלמים מסיבה פוליטית - צמרת השלטון היא עלווית, בעוד רוב האוכלוסייה היא מוסלמית סונית. קצת קשה להציג את אל-אסד כמוסלמי סוני, אבל אפשר בדוחק להגדיר אותו כ"מוסלמי שיעי". יכול להיות שהנשיא הסורי נאלץ להעביר פיל בקוף של מחט, אבל אנחנו באמת לא חייבים. ‏DrorK‏ • ‏שיחה‏ 10:31, 18 יולי 2006 (IDT)
זכור לי ששמעתי שאל אזהר מכירה בעלאווים כ"מוסלמים לגיטימיים".
אני חושש שעדות שמיעה ממישהו שאפילו אין לו דף משתמש אינה מספיקה. יש לך איזושהי הפניה למקור כלשהו? ציטוט, משהו דומה לזה? ‏DrorK‏ • ‏שיחה‏ 12:50, 18 יולי 2006 (IDT)
גם ההגיגים שלך לגבי כוונותיו של צה"ל חסרות כל גיבוי ומנוגדות לידע המקובל.

ממאמר שהופיע השבוע ב"תרבות וספרות" למדתי שהאקדמיה שינתה את התכתיב של האות ע' לר' ולכן ע'ג'ר צריך להיקרא רג'ר, כמו שצדאם מעכשיו הוא ס'דאם. מה אתם אומרים? שמילה 13:12, 18 בנובמבר 2006 (IST)[תגובה]

היסטוריה קדומה[עריכת קוד מקור]

הסיפור של הכפר מתחיל לפי הערך בהסכם סייקס פיקו. אין מה לכתוב על הסיפור שלו לפני כן? --אמיר א. אהרוני · בואו לתקן קישורי בינוויקי! · כ"ח בתמוז ה'תשס"ח · 20:44, 30 ביולי 2008 (IDT)[תגובה]

אם יש תוסיף, אני בספק אם זקני הכפר ידעו לספר לך יותר.
ב"רוב רוי על הירדן" יש אזכור של הכפר, כנראה האזכור הראשון בהסטוריה, אני אחפש שם.

בוט יישובים % ללא ערך[עריכת קוד מקור]

אני מאמין שזה לא המקום הטוב ביותר לדבר על כך אבל בכותרת ערך זה הבוט יישובים/4501|2 מביא מידע סטטיסטי על היישוב אך כנראה בשל האדר נתונים מופיע משפט שבה לתאר את כמות הזקיים לבגרות ביישוב ללא איזכור המספר הרלוונטי. Pc84 - שיחה 00:53, 5 במאי 2009 (IDT)[תגובה]

מי שולט בצפון ע'ג'ר?[עריכת קוד מקור]

על פי הערך הזה, "שוטרים וחיילים ישראלים אינם נכנסים בגלוי לצפונו של הכפר", ו"חזבאללה הקים עמדת תצפית בחלק הצפוני של הכפר", וגם "צפון ע'ג'ר עדיין נמצא תחת שליטה ישראלית‏". אפשר להבהיר את המצב הנוכחי בע'ג'ר?--84.108.213.97 00:01, 11 באוגוסט 2011 (IDT)[תגובה]


קישור שבור[עריכת קוד מקור]

במהלך מספר ריצות אוטומטיות של הבוט, נמצא שהקישור החיצוני הבא אינו זמין. אנא בדקו אם הקישור אכן שבור, ותקנו אותו או הסירו אותו במקרה זה!

--Matanyabot - שיחה 00:04, 16 במאי 2013 (IDT)[תגובה]

אוהדי הערך מתבקשים לחוות דעתם על קטע הידעת הקשור אליו[עריכת קוד מקור]

ראו בבקשה: ויקיפדיה:הידעת?/המתנה#הכפר ע'ג'ר.

תודה. 77.126.82.184 21:37, 11 בספטמבר 2020 (IDT)[תגובה]

נמצאו קישורים חיצוניים שצריכים תיקון (אוקטובר 2022)[עריכת קוד מקור]

שלום עורכים יקרים,

מצאתי קישור חיצוני אחד או יותר ב־ע'ג'ר שזקוק לתשומת לב. אנא קחו רגע כדי לבדוק את הקישורים שמצאתי ולתקן אותם בערך אם נדרש. מצאתי את הבעיות הבאות:

כאשר תסיימו לערוך את השינויים הנדרשים, אנא בקרו בדף השו"ת למידע נוסף לתיקון בעיות עם הקישורים לעיל.

הודעה זו תופיע רק פעם אחת לקישורים אלו.

בידידות.—InternetArchiveBot (דווח על באג) 23:49, 30 באוקטובר 2022 (IST)[תגובה]